Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mizgal

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Mizgal's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. kupiłem więc taki: http://klimazbyt.pl/sklep.php?md=products&id_c=175_176_179_338&id_p=938&name=wentylator-kanalowy-td-500150-160-silent&category=td-silent& plus regulator prędkości. Automatykę dołożę, jak sprawdzę wydajność układu. nada się? Marcin
  2. Panowie, 0) na wejściu filtr kieszeniowy EU3 a) łączna długość wszystkich rur GWC: 90mb fi 200 b) 6 trójników 200/200 c) 4 zagięć pod kątem 45' d) oczekiwana wydajność max 200m3/h, w dół sobie podreguluję pracą wentylatora, e) całość okładu kończy się 2m pod fundamentem, potem po skosie jest doprowadzane do budynku, f) trzeba wziąć poprawkę, że wywiewem jest WG a układ jest nadciśnieniowy do kubatury 1.100m3 to jaki dobrać wentylator? pozdrawiam, Marcin
  3. ok, więc: a) montaż zewnętrzny, b) wydajność przekracza to, czego potrzebuję, więc go wyreguluję, c) powinien być cichy (stanie przy ogrodzeniu sąsiadów), d) powinien dać się sterować w możliwie idiotoodporny sposób (czyli kwestia sterownika) i co? Marcin
  4. Adam, który: http://www.ampar-silesia.pl/produkty/wentylatory/kanalowe,246 pierwszy? Marcin
  5. Ok, filtr kieszeniowy kupiony. Teraz ostatnie pytanie przed zakopaniem - jaki wentylator mam zamontować? W sensie on te 90 mb musi przepchnąć i mieć <150m3/h, czyli jaki? pozdrawiam, Marcin
  6. Panowie, a) Czy filtry EU3 kopertowe różnią się pomiędzy sobą czymś istotnym? taki? http://www.klimamarket.pl/wentylacja/filtry/filterbox-fdi-z-filtrem-kieszeniowym-na-kanal-okragly-fdi-eu3.html b) Jeśli zdecyduję się na wentylator przy czerpni, to filtr powinien być przez czy za wentylatorem? Na chłopski rozum to "za", nie? pozdrawiam, Marcin
  7. Trudno nie zgodzić się z jego argumentacją: doświadczalne sprawdzenie "oszczędności z rekuperatora" do wspólnego mianownika ceny 1kWh EE i kosztu pieniądza w czasie silnie wspiera jego tezę. Ja doszedłem do tego z drugiej strony, obserwując mierzalne oszczędności przy montażu kanału kominkowego w mojej kubaturze i tak doszedłem do wniosku, że najlepszą oszczędnością kosztów ogrzewania będą nie kanały, anemostaty czy centralki, ale wstępne podgrzanie powietrza wchodzącego do budynku i sterowanie tym procesem. A że domek mam nietypowy i dość precyzyjnie opomiarowany, to i zgadzam się z opinią KrzyśkaK. Ja poszedłem nawet dalej i policzyłem, w ciągu jakiego czasu zwróci mi się prucie ściany i montaż kanału w gotowym już domu. 2 sezony. pozdrawiam, Marcin
  8. Fajnie, dziękuję, jutro się rozejrzę. Dziś przywiozłem rury, jeszcze bez kształtek. Jak to wygląda Waszym zdaniem? https://picasaweb.google.com/marcin.mizgalski/GWC?feat=directlink Ponieważ nie znalazłem źródła wiedzy, ile tego powino być, to wkupuję od jutra 90 mb pozdrawiam, Marcin
  9. ok, to co mam zamontować na czerpni? w sensie jakieś podpowiedzi? to: http://www.hemp.pl/produkty.php?inf=t&prod=p01416640501941162237&kat=kat9551621485&podkat=&p=19&w1=3&ks=kat9551621485&pks=&sz= ? pozdrawiam, Marcin
  10. Panowie, bardzo dziękuję za przyspieszoną pomoc. Pokażę Wam zdjęcia w weekend. Ostatnie pytanie: jaki filtr kupić? Najchętniej z obudową. pozdrawiam, Marcin
  11. OK, trochę jaśniej już. Czyli wkopuję 70 mb fi200 w kształcie kopiniętej drabinki i wprowadzam to domu. Wiatrak ma być gdzie, przy budynku czy przy czerpni? pozdrawiam, Marcin
  12. wątek "wentylacja" ogarnięty: a) Chylę czoła przed wykonaną pracą przez Adama oraz Jani_63, b) to, o czym piszę, to językiem wentylacji będzie system niezrównoważony, nawiewny, c) w salonie wkład kominkowy ma swoją własną czerpnię, d) wszędzie mam ogrzewanie podłogowe wodne, e) dom jest szczelny, ocieplony, mur jest trójwarstwowy, okna szczelne, teraz moje planowane GWC 0. nadal nie znalazłem info, czy przy takiej kubaturze 60mb fi 200 wystarczy. 1. To, o czym nie pomyślałem, to filtry. I tego zaraz poszukam i zainstaluję. 2. Silnik - na dziś kupię zwykły, zmiennoprądowy wiatraczek o wydajności >150m3/h. I poszukam na chińskim DX bezszczotkowego. 3. Muszę zmieścić się w przepływie <5m/s (żeby nie hałasować), czyli dla rury fi200mm daje mi to maksimum 500m3/h czyli 4,4m/s (poniżej hałasowania). Silinik powinie dać się wysterować, tak by pracował w przedziale 120-150m3/h, co obniży mi prędkość powietrza na wyjściu. 4. fi200 wchodzi do budynku i to rozprężam na dwie nitki fi150, 5. Nitką "parter" ogarniam pomieszczenia parteru a nitką "piętro" wyprowadzam się nad strop salonu i w suficie salony (7,2m na podłogą) montuję anemostaty na stopniowo zmniejszającym się profilu nitki, 6. potrzebuję dodatkowy wywiew w jednej łazience, 7. Instalacja może być albo nadciśnieniowa albo zrównoważona. Ponieważ mam kominy od WG, to zostaje mi tylko nadciśnieniowa, no, a co pominąłem? Jutro ekipa rusza ze szpadlami. pozdrawiam, Marcin
  13. fajnie, dziękuję, do nocy przeczytam i się*odezwę tu. pozdrawiam, Marcin
  14. ciesze się, zacznamy gadać o konkretach: a) Kubatury jestem pewien: po pierwsze przepisałem to z projektu budowlanego, po drugie w salonie mam antresolę i sufit na wysokości 7,2 metra. Cyfry się zgadzają, ja tu mieszkam od 10 lat. Też się dziwiłem, jak to możliwe, że ludzie mają domy po 700m3, ale widać tak jest "zazwyczaj". b) Nawiew nadciśnieniowy: tak, tak właśnie to sobie wyobrażam. Czy kanały wentylacji grawitacyjnej dadzą radę wypchnąć taki strumień? (150m3/h przez 8 kanałów 14x14 cm) Czy też powinienem domontować dodatkowe wywiewy? Rozprowadzenie do pomieszczeń - tak, będę robił. c) Temperatura w lecie: dziś sprawdziłem i w samochodzie z kratek klimy wieje 2-3'C, więc rozumiem, że GWC rurowy nie da mi tej samej wydajności chłodzenia a jedynie poprawi komfort dając strumień powietrza 8-10'C. I dla mnie to jest ok. d) Temperatura w zimie: moim zdaniem to będzie główna korzyść, czyli pompowanie do domu powietrza wstępnie ogrzanego w GWC. To znacznie lepsze rozwiązanie, niż obecnie, gdzie wentylacja grawitacyjna zabiera mi ogrzane powietrze, zasysając z zewnątrz powietrze -20'C. Wciąż nie mam tylko odpowiedzi, czy 60mb podoła takiemu wstępnemu podgrzewaniu w dłuższym horyzoncie (praca non-stop przez 2 tygodnie). pozdrawiam i dziękuję, Marcin
  15. OK, czyli zima ma sens, tak jak mi się wydawało. a) Jak to policzyć, czy strumień 150m3/h dam radę podgrzać z -20'C do +8'C w 60 mb rury GWC? b) I czemu w lecie to nie będzie działało? Ta fizyka powinna działać w obie strony. pozdrawiam, Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...