
zamber
Użytkownicy-
Liczba zawartości
14 -
Rejestracja
O zamber
- Urodziny 12.04.1971
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Płock
-
Kod pocztowy
09-410
-
Województwo
mazowieckie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
zamber's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Witam Skończyłem właśnie stawiać konstrukcję zadaszenia tarasu. Robiłem wolno, dokładnie. Belki zakotwione w ścianie domu, kozły z wzięciem przymocowane do belek, łaty równiutko poprzykręcane. Tylko że jak zwykle muszę coś odwalić. Tym razem pomalowałem całą konstrukcję lazurą, nie zabezpieczając wcześniej impregnatem od grzybów i owadów. Czy jest jakiś preparat którym mogę pomalowac teraz konstrukcję, czy już za późno?. Czy dać sobie spokój i dopiero w razie pojawienia się oznak zaatakowania drewna stosowac środki zaradcze?
-
- niezaimpregnowany
- taras.
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam. Zabieram się do malowania elewacji, ale wcześniej chciałbym uzupełnić w kilku miejscach uszkodzenia w tynku. Jedne ubytki są małe, tak że wypełnię je akrylem, inne większe, rzędu kilku cm2. Czy znacie jakieś sprawdzone metody na takie zabiegi kosmetyczne? Mam akryl do fasad, mam też suchy tynk baranek którym mógłbym wypełnić ubytki. Ale jak to zrobić, żeby nie było widocznych placków? Chyba, że sa one widoczne po uzupełnieniu, a po pomalowaniu różnice zmaleją. Czy wypełniać akrylem? Jeśli tak, to jak nadać wypełnieniu fakturę baranka, czy wypełniać masą tynkową. Problem może błachy, ale chciałbym, żeby po malowaniu elewacja cieszyła oko a nie rzucały się w oczy placki:) Pozdrawiam
-
- baranku
- malowaniem.
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
No powinna być, pomimo tego, że planuję zadaszyć cały taras. Myślę, żeby od spodu łaty co kilkanaście cm napiłować rowki albo rowki ponacinać kątówką na wylewce. Może ułożenie łat nie w linii prostej, ale pod kątem (\ /) zda egzamin? No i zamiast łaty drewnianej użyć "czegoś" trwalszego, np elementu PCV z systemu tarasowych desek kompozytowych.
-
Dzięki Lemel za zainteresowanie tematem i wskazówki. Zastanawiałem się długo, czym wyłożyć betonową część tarasu. Myślałem o gresie, albo o płytach betonowych. Wybór padł na tarasowe płyty betonowe, dokładnie POLBRUK Plaza. Z uwagi na to, że płyty mają 6cm grubości, to pomyślałem, że po co wylewać tuż za betonowym tarasem słupki i kombinować z regulacją, jak można spokojnie oprzeć deski na wylewce, oczywiście nie bezpośrednio. Myślę, że to dobry pomysł. Najchętniej, to bym wylał całość z betonu i wyłożył płytami tarasowymi, ale problem w tym, że dom to środkowa szeregówka, a od strony tarasu jest pole, bez możliwości podjechania samochodu z towarem. Czyli z wszystkimi materiałami budowlaymi musze pomykać przez mieszkanie, także myślę nawet o gotowym betonie w workach 25kg. W związku z planowanym wyłożeniem tarasu płytami, mam pytanko do szanownych forumowiczów. Czy te płyty muszę przyklejać, czy z uwagi na ich ciężar wystarczy jak przykleję tylko skrajne. Czy takie płyty układa sie na styk czy musi byc zachowana przerwa, jeśli przerwa, to czym najlepiej fugować? Może kolega Glazurnik_Ekspert wypowie się w tej kwestii? Dodam, że taras będzie zadaszony (falista przeźroczysta lub poliwęglan komorowy, zobaczymy czy starczy pieniążków) Pozdrawiam Załączam zmodyfikowany "projekcik".
-
Dzięki Lemel za porady. Z tym dołkiem to chyba faktycznie tak zrobię, zamiast zalewania rur. Zastanawiam sie jeszcze nad mocowaniem legarów na słupkach. Przed domem mam wylany betonowy taras o wymiarach 2mx5m, wysokość nad gruntem c.a. 25cm. Ten drewniany tarasik to będzie taki pomost, przedłużenie obecnego tarasu betonowego który wyłożę albo grubymi płytami tarasowymi, albo gresem. Chciałbym, żeby płaszczyzny idealnie się pokrywały, więc albo najpierw przyklejam płytki i później dobudowuję i dopasowuję idealnie "pomost", albo buduję pomost z regulacją wysokości. W tym przypadku w przyszłości, gdyby taras "siadł", miałbym możliwość jego regulacji (z drugiej strony można podlewarować i coś podłożyć). Pomyślałem o takiej regulacji: zatapiam w wylanych słupkach grube gwintowane pręty, na pręt nakręcam nakrętke, nakładam dużą podkładkę, następnie kawałek ceownika (z przewierconym otworem) dopasowanego wymiarami do legara i na końcu nasadzam przewiercony legar. W ten sposób za pomocą nakrętki mógłbym regulować wysokość legara - tylko, czy to nie będzie się "telepać" i czy warto tak kombinować? Załączam "projekt" No i jeszcze ten rozstaw słupków w zależności od wymiarów legara, czy legar o wymiarach 8cmx12cm i długości 3m nie będzie się uginał jak będzie podparty tylko na końcach? Pozdrawiam
-
Taras będzie od wschodu. Mam już pewien plan jak go wykonać. Nie mogę jednak nigdzie doszukać się informacji, jakiej grubości zastosować legary, żeby nie uginały się przy odległościach pomiędzy podporami 3m. Wolałbym zastosować grubsze legary, niż kopać i wylewać gęściej betonowe słupki. 10/10 wystarczy?
-
Zamiast kolejnej maszynki do glazury proponuję zakupić słownik ortograficzny.
-
Już drugi raz ten post wylądował w tym dziale. To jest właśnie inteligentny CMS.
-
Witam Zakupiłem używany elektryczny pistolet do malowania. Elektrycznie jest sprawny, jednak nie "psiuka":) Rozkręciłem go i stwierdziłem, że musi działać, bo jego konstrukcja i zasada działania jest prosta jak konstrukcja cepa. A jednak muszę się trzasnąć w pierś i przyznać, że nie wiem czemu nie działa. Po odkręceniu pojemnika na farbę mamy dwie rurki, jedna od strony dyszy z wsadzoną rurką do pobierania farby i druga od strony napędu. Czy zasada działania jest taka, że w rurkę tą od strony napędu wtłaczane jest powietrze, a rurką od strony dyszy wypychana farba? Czy może rurką od strony dyszy wtłaczane jest powietrze i zasysana farba, a rurka od strony napędu służy może do smarowania tłoczka. Może sa jakies nieszczelności, dodam, że próby robię z wodą. Ma ktoś z Was takie ustrojstwo i miał podobny problem? Pozdrawiam
- 8 odpowiedzi
-
- elektryczny
- malowania
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam Odkąd przeprowadziłem się z mieszkania do "szeregowca" pod miasto, moim marzeniem jest zrobienie tarasu, żeby w ciepłe dni usiąść z piwkiem w cieniu na świeżym powietrzu:) W tej chwili z drzwi balkonowych wychodzę na betonową wylewkę o wym. 5mx2m. Na taras zdecydowanie za mała. Chciałbym zrobić taras na całą szerokość domu, tj. 7m i wypuścić minimum na 3m. Desek na wylewce raczej nie położę (taras wystawałby ponad próg). Pomyślałem, żeby na wylewce położyć gres, a później całość otoczyć "pomostem" z dechami tarasowymi. Założenia: 1. Do podparcia legarów chcę wykorzystac rury PCV o średnicy c.a.120-150mm, wkopane na głębokość 0,5m z zabetonowanymi kotwami - czy nie za mała średnica i głębokość? (mokry gliniasty grunt) 2. Legary 5x10cm podparte co 2,3m - czy nie za rzadko? 3. Odstęp między legarami 1m - przewidziana deska tarasowa 4cm. Nie orientuję się w kosztach, ale czy nie lepiej (czyt.taniej) będzie zmniejszyć odstęp między legarami do 0,5m i zastosowac deskę calówkę? Bardzo proszę osoby przerabiające ten temat o porady. Schemacik zamieszczam na stronie http://www.zamber.cba.pl Pozdrawiam
-
Witam To, że będe zwalał ze ściany płyty to już postanowione, ale czy faktycznie nie mogę zostawić tej wełny nad podbitką?
- 6 odpowiedzi
-
- dachu
- ocieplanie
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam W zeszłym roku przeprowadziłem się do segmentu, szeregowca. Zauważyłem, że na poddaszu jedna ze ścian GK jest bardzo zimna. Chciałem zdemontować płytę i ocieplić, ale podpowiedziano mi, żeby ocieplić podbitkę...to wiatr nie będzie hulał i wychładzał ściany:). Tak więc zrobiłem, zdjąłem panele i poupychałem wełnę w szpary między ścianę kolankową a dach, wsadziłem płaty wełny pionowo od dachu do podbitki (przylega do muru) i dodatkowo płaty wełny nad sama podbitką. No ale teraz dowiaduje się że musi byc wentylacja dachu i nawet czasami w podbitce wykonuje sie otwory wentylacyjne z kratką. Czy muszę wywalać czym prędzej wełnę? Pozdrawiam
- 6 odpowiedzi
-
- dachu
- ocieplanie
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami: