Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Aga i Krzysiu

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

O Aga i Krzysiu

  • Urodziny 20.03.1972

Informacje osobiste

  • Płeć
    Kobieta
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Wykończenie - także kieszeni

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Dąbrowa Górnicza/Sosnowiec
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Aga i Krzysiu's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam ponownie! Po 2,5 latach przerwy wróciłam do koncepcji solarów. Zakupione profile aluminiowe oraz rurki "gniją" w garażu i najwyższy czas, aby coś z nimi zrobić. Krótko przypomnę mój projekt: "Przymierzam się do wykonania panela słonecznego, lecz mam kilka wątpliwości i proszę o poradę. Solar będzie zrobiony według pomysłu Adama_mk z pierwszej strony tego wątku: w profil aluminiowy szerokości 80mm jak w załączniku będą wciśnięte rurki fi 5mm, odstępy pomiędzy profilami 40mm. Według tego schematu zmieszczę na ścianie 40 rurek (szerokość ściany pomiędzy oknami to 2,9m) po 2m długości każda. Ściana domu jest skierowana na południowy zachód, bardziej na południe. W grudniu o godzinie 9 rano ta ściana już była oświetlona. Połączenie panela z pompą za pomocą karbowanej rury DN16, od pompy do bufora rura miedziana fi 22mm (takie mam wyście z bufora). Niepokoją mnie przekroje poszczególnych elementów. Największy w sumie przekrój będzie mieć "harfa" - przy fi wewnętrznym 3,4mm rurki mają w sumie pole przekroju 415,27mm2 i jednocześnie największy opór. Najmniejszy przekrój ma rura DN16 - 200,96mm2. Nie pamiętam już jak to wygląda z przepływami i oporami przy różnych średnicach rurek, może trzeba będzie zmniejszyć powierzchnię kolektora?" Niestety wtedy na moje pytania nie otrzymałam żadnej konkretnej odpowiedzi. Teraz koncepcja się trochę zmieniła, panel nie będzie na ścianie, tylko na dachu. Projekt solara robiłam w marcu; latem, poprzez duże okapy panel na ścianie byłby w cieniu w 1/3 wysokości, co jest bez sensu, bo głównie ma służyć latem do ogrzewania CWU; w pozostałych okresach ewentualnie wspomagać ogrzewanie bufora 1000l kominkiem z PW, oczywiści w obiegu solara glikol. Nie pamiętam, dlaczego przerwy pomiędzy profilami aluminiowymi mają być 4 cm. Czy nie lepiej, żeby były mniejsze? Wtedy powierzchnia całości byłaby mniejsza, ale chyba równie wydajna - teraz ma wg projektu około 4,5 m2. Korci mnie również przecięcie tego profilu, wtedy każda rurka miałaby własne "skrzydełko". Przecięcie profilu to nie problem - ma rowek w środku. Profile zamierzam pomalować czarną matową farbą w spraju do tłumików. Do tego dręczą mnie szyby: czy dawać dwie, czy jedną? Solarne ciężko zdobyć, poliwęglan też drogi, sama już nie wiem, co robić. Na dachu sąsiad z procą niegroźny, okna dachowe też się trzymają. Na razie zabieram się za matowienie prfoili aluminiowych... pozdrawiam,
  2. Z tego powodu, że wierzę Adamowi_mk, do tej pory na jego radach źle nie wyszłam: bufor działa, ciepła woda jest (a mąż groził, że mi walizki wystawi z domu, jak nie wyjdzie, bo nikt z mojego otoczenia nie wierzył, że wężownica w buforze zagrzeje tak wodę), podłogówka śmiga, wentylacja mechaniczna wraz z rekuperatorem wieje, aż miło. Adam pisze w swoim projekcie solara o rurkach fi 4...
  3. Ja się pytam o ilość koni mechanicznych w aucie, a Ty mi proponujesz zamiast tego tramwaj Transport ciepła ma się odbywać karbowaną rurą stalową DN16 ocieploną - koszt takiej na All... to 520 zł. Co do próżniowych rur to są zdania bardzo podzielone.... a jak mam kupować badziewie, to wolę zrobić samodzielnie. Panale mają być na ścianie. Koszt rurek fi 5 (80mb), fi 25 (4mb) oraz profili (38mb) wynosi 1100 zł, do tego wełna, obudowa (deski i piękną blachę, co została z obróbek posiadam), nie orientowałam się jeszcze w koszcie szyb (około 4,5m^2). To koszt solara. Do tego trzeba oczywiście doliczyć wpomnianą rurę DN16 520 zł do transportu, pompę i naczynie wzbiorcze - koszt taki sam w każdym wypadku. Zbiornika na wodę nie potrzebuję, bo mam wężownicę w buforze 1000l, woda grzana przepływowo górną wężownicą, więc mnie interesuje uzyskanie jak najwyższej temperatury solara. W tej chwili mam tylko i wyłącznie kominek z PW, więc najbardziej mnie interesuje grzanie wody latem, a zimą jak coś nakapie, to będę happy . Jedynie, co mnie nurtuje w chwili obecnej, to to, czy kupować 80mb rurki Cu fi5, czy jednak to jest za dużo i pompa oraz małe średnice rury transportowej tego nie przepchną. Drugie, co mnie nurtuje, jak ten układ zadziała, to czy nie machnąć drugiego solarka na ścianie wschodnio-wschodnio-południowej? Ile maksymalnie można dopiąć takich układów równolegle?
  4. Witam! Przymierzam się do wykonania panela słonecznego, lecz mam kilka wątpliwości i proszę o poradę. Solar będzie zrobiony według pomysłu Adama_mk z pierwszej strony tego wątku: w profil aluminiowy szerokości 80mm jak w załączniku będą wciśnięte rurki fi 5mm, odstępy pomiędzy profilami 40mm. Według tego schematu zmieszczę na ścianie 40 rurek (szerokość ściany pomiędzy oknami to 2,9m) po 2m długości każda. Ściana domu jest skierowana na południowy zachód, bardziej na południe. W grudniu o godzinie 9 rano ta ściana już była oświetlona. Połączenie panela z pompą za pomocą karbowanej rury DN16, od pompy do bufora rura miedziana fi 22mm (takie mam wyście z bufora). Niepokoją mnie przekroje poszczególnych elementów. Największy w sumie przekrój będzie mieć "harfa" - przy fi wewnętrznym 3,4mm rurki mają w sumie pole przekroju 415,27mm2 i jednocześnie największy opór. Najmniejszy przekrój ma rura DN16 - 200,96mm2. Nie pamiętam już jak to wygląda z przepływami i oporami przy różnych średnicach rurek, może trzeba będzie zmniejszyć powierzchnię kolektora? Koszt wszystkich rurek oraz profilu to około 1500 zł. Druga sprawa: czy opłaca się kupić taką grupę pompową (zdjęcie w załączniku) za 800 zł, czy jednak lepiej skompletować wszystko samemu? Na zestaw składa się: pompa Danfoss, przepływomierz, zawór bezpieczeństwa, manometr, dwa termometry, odpowietrznik, separator powietrza, zawory do napełniania instalacji. Czy może ktoś polecić sterownik do solarów? Jak najprostszy, bez żadnych bajerów. pozdrawiam, Agnieszka
  5. Tak, myślałam nad tym, nawet zrobiłam sobie wizualizację. Szafki z piekarnikiem oraz nad lodówką mają głębokości 60cm, więc sa dwa wyjścia: albo zrobić sufit częściowo obniżony na głębokość 30cm jak szafki na środku, lub na 60, jak szafka z piekarnikiem. Obie wersje wyszły okropnie i przytłaczająco.
  6. Salon z kuchnią ma wysokość 2,80m. Tak chciałam, bo już w pomieszczeniu 30m2 i wysokości 2,5m czułam się przytłoczona. W reszcie domu standardowa wysokość 2,60m. Tylko to ma taką wadę, ze jak wywaliłam daszki nad meblami zrobiła się tam ogromna pustka. Meble mają wysokość 2,35m i zostaje pustka do sufitu 45cm. Obniżenie sufitu w kuchni też okropnie wygladało. Jeżeli chodzi o kurz, to co za różnica, szafki, czy daszek. W szafkach dolnych są tylko 2 szafki: narożna oraz 60cm na frytkownicę, robot, miksery i miski. Reszta to carga i szuflady. Zresztą każda szafka i szufladka jest już "zajęta", wszystko jest już wirtualnie poukładane. Za komplet boków do szuflad, carga (w sumie 6 z koszami na śmieci i środki czystości), kosz obrotowy na szafki narożnej, zawiasy do szafek z cichym domykiem, relingi, kosze na relingi i nieszczęsną rurę wraz z uchwytami na kieliszki i butelki, uchwyty i nóżki do szafek zapłaciłam 1500 zł. Oczywiście nie bawiłam sie w tandembox Bluma za 150zł za jedną szufladę.
  7. Witam! Na początku sprostowanie, projekt od początku do końca jest mój, kuchnie miałam zaprojektowaną przy wyborze projektu. Cały czas tworze i zmieniam detale i to wszystko jest wynikiem kompromisu. Mąż uparł się na barek - to jest jego marzenie. ja wolałabym niższy blat wysokości stołu, ale może nawet siedząc na hokerach będzie się dało lepić pierogi , bo nie wyobrażam sobie kuchni bez miejsca do siedzenia. Dlatego może nie do używania są dla mnie kuchnie nowoczesne typu laboratorium, gdzie nie ma miejsca na blok z nożami, cokolwiek stojącego na blacie, najlepiej, jak w ogóle się tam nie gotuje. Podobają mi się, owszem, ale tak z daleka, to nie dla mnie. Z drugiej strony trochę mnie śmieszy zachwyt nad gładkimi kanciastymi frontami z listwami aluminiowymi na całości jako uchwyty, który jest żywcem przeniesiony z lat 70-80, lub wenge na wysoki połysk - moja teściowa jeszcze coś takiego ma . To prawda, że moda wraca co 30 lat, ale ja zawsze byłam na sztorc z modą Właśnie o to chodzi. Bardziej nawet skłaniam się ku nowoczesności, ale bez minimalizmu. Zależy co się komu podoba. Nie mogę tylko zrozumieć, czemu rura na blacie jest passe, a rura w hokerach jest trendy? Według mnie jedno gra z drugim... Dlatego pytałam o kolory, ponieważ meble robimy sami. Zamawiam formatki na korpusy i fronty, kosze cargo, zawiasy itd. i składamy całość. Problem polega na tym, ze formatki i fronty zamawiam u innych dostawców i wątpię, żebym znalazła identyczny odcień. Niestety, tak bywa, że jak ktoś ma fronty taniej, to formatki po wywindowanych cenach i odwrotnie. Niestety "prawie" robi wielka różnicę. Stąd moje pytanie: lepiej mieć fronty i korpusy w podobnym, ale nie tym samym kolorze, czy lepiej kontrastowo: jaśniej i ciemniej, ale z zachowaniem tej samej tonacji. na zdjęciach zresztą kolory wyszły przekłamane, za bardzo czerwone. Blat będzie z tych samych płytek, co podłoga. Miałam tak w mieszkaniu i to był strzał w 10! Wyjmowałam z piekarnika 300 stopni wypieki i kładłam bezpośrednio na blacie. Przez 6 lat nie było żadnej zmiany, pęknięcia. Początkowo zlew był na szafce narożnej. Jednak przy szafce narożnej ściętej źle się nurkuje po gary, więc dałam tam karuzelę (półki obrotowe). Zlew wylądował na szafce obok. Nie ma miejsca pomiędzy zlewem, a lodówką, ale i tak lodówka otwiera się na prawo - sbs i nie da się zmienić drzwiczek - więc i tak trzeba zrobić 2 kroki do blatu .
  8. Witam! Proszę o pomoc w doborze kolorów w kuchni. Dom jest w stanie wykańczania. Myślę o dwóch wersjach kolorystycznych w kuchni: 1. korpusy jaśniejsze, fronty ciemniejsze 2. wszystko w jednym kolorze Rzut Kuchnia ma być 'bezstylowa" ani nowoczesna, ani klasyczna. Rozkład szafek mam już rozplanowany - to była podstawowa rzecz przy wyborze projektu. Kuchnia otwarta na salon, razem około 50m2, sam aneks kuchenny ma około 12,5m2. Płytki w kuchni to na podłodze i blacie opoczno Arenisca beż, na ścianach Arenisca krem, koło płyty i parapety Arenisca mocca, na podłodze w salonie będzie Noce Naturale by My Way Okna są w kolorze złoty dąb, drzwi wewnętrzne drewniane tulipan, kolor teak - tu zdjęcie z mieszkania - w domu będą takie same. Początkowo myślałam o frontach tłoczonych coś na styl tych drzwi, ale to moim zdaniem nie pasuje do relingów, rury i hokerów oraz kominka w prostej obudowie (narożna ścianka). Więc zostają fronty całkiem proste (wersja 2), lub z delikatnym rysunkiem (wersja 1). Która wersja będzie lepsza?
  9. My w chwili obecnej złożyliśmy zawiadomienie o zakończeniu budowy . Projekt "ANETA III" parterowy 127m2 + garaż 32m2, możliwe zaadaptowanie poddasza - dach dwuspadowy 25 stopni. Do tej pory wydaliśmy około 240.000 zł - do kompletnego wykończenia brak tynków na elewacji, szyb w drzwiach wewnętrznych i wyposażenia kuchni - meble + sprzęt AGD. Część jest zakupiona (kafle do salonu), ale jeszcze nie położona. W koszty budowy wliczony są odsetki od kredytu budowlanego, trochę sprzętu budowlanego oraz część poszło na żarcie, bo trudno żyć z jednej pensji, jak mąż od rana do nocy na budowie. Dlaczego tak mało? Mąż w 95% robił wszystko sam - ma firmę budowlaną, ale nie ma pracowników w tej chwili, na budowie pomagała mu 1 osoba.
  10. Witam! Zamierzam kupić sprzęt AGD: lodówkę, płytę indukcyjną, piekarnik i zmywarkę. Sprzęt będzie mi potrzebny w lutym. Czy kupować teraz, jak są przedświąteczne promocje, czy jednak czekać do nowego roku na czyszczenie magazynów? Co się lepiej opłaca? Promocje kuszą, jak w EURO cena niższa niż na ceneo i odchodzą koszty transportu. Z drugiej strony, może jutro będą większe promocje?
  11. Witam! Czy ktoś posiada ten model zmywarki? Mam zamiar taką kupić, ale pojawił się problem. Projektuję meble do kuchni i nie wiem, jaka ma być wysokość szafek. Standardowo szafki pod blat są wysokości 82cm, a w instrukcji obsługi zmywarki jest podana wysokość 85cm! Jeżeli ktoś ma tą zmywarkę, to bardzo proszę o podanie wysokości oraz wymiarów frontu.
  12. Moi teście 10 lat temu wybudowali dom z poddaszem pomimo wieelkiej działki na wsi. Na naszą sugestię - może lepiej parterowy, odpowiedzieli, że nie chcą kurnika, bo za niski. Zresztą nie było co gadać, bo warunki zabudowy określiły minimalny skos dachu na 45* (tereny podgórskie). Więc nie było o czym gadać. Niestety prawie od samego początku narzekali na schody. Ja buduję dom parterowy "ANETA" 130m + podwójny garaż, dwuspadowy dach. Domek pięknie rozplanowany na część dzienną i nocną. Poddasze ogromne (90m2 przy wysokości ponad 1,2m) i mam zamiar je wykorzystać, jest zrobione ogrzewanie podłogowe i w przyszłości być może zrobię na nim bawialnię ze stołem do bilarda (mażenie mojego męża) oraz 2 małe pokoiki dla gości. Kanalizację i wodę mam podciągniętą. Do tego dochodzi ogromna przestrzeń pod skosami na przechowywanie różnych szpargałów, zwłaszcza, że nie ma piwnicy. Ale dla jednego pokoju nie warto. Lepiej dać chowane schody i potraktować jako składzik.
  13. Należy zwrócić uwagę, że są różne szerokości lodówek SBS, od 80cm, do której naprawdę nie wejdzie nawet średni garnek, do 1m szerokości i spokojnie wchodzącego pojemnika na tort i wielkiego gara. Nigdy bym nie kupiła czegokolwiek, żadnego mebla z tego powodu, ze modne. Po prostu muszę mieć dużo miejsca. I tak mam jeszcze osobną zamrażarkę (na świniaka )
  14. Witam! Minęły 2 miesiące od zabawy z perlitem. Obecnie mam podłogówkę, wylewki, kominek i bufor i zaczęłam grzanie. Jutro będzie tydzień, obecnie w podłogę idzie temperatura 35*C. Nie zauważyłam żadnego podnoszenia się wylewki w rogach pomieszczeń, zadnych nowych pęknięć (są drobne ryski w miejscach, gdzie były rury prowadzące i uzupełnione betonem na drugi dzień - wylewki z betoniarki). Jedyne, co zauważyłam, to straszny gorąc w chałupie, +5 na dworze, a trza okna na przestrzał otwierać. Jeżeli ktoś chce kłaść perlit, to musi założyć, żeby sypać warstwę 1-2 cm gubszą od założonej warstwy ocieplenia, bo perlit trochę siądzie pod butami. Nie polecam perlitobetonu pod kominek, czy bufor, chyba, że coś spieprzyłam, bo chodzi się po nim normalnie, ale gwoździa to wbiję na 20cm jednym palcem. Kominek i bufor musiałam ustawić na kawałach blachy 8mm, bo by mi się zapadły.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...