Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

finlandia

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    13 430
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    23

Ostatnia wygrana finlandia w dniu 30 Września

Użytkownicy przyznają finlandia punkty reputacji!

7 obserwujących

O finlandia

  • Urodziny 11.02.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    "Doradca Klienta" i "Pomocnik Montażysty" we własnej firmie zajmującej się stola
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Siedlce
  • Kod pocztowy
    08-110
  • Województwo
    mazowieckie

Converted

  • Tytuł
    forumowicz wielki sercem, najpożyteczniejszy forumowicz od zawsze, najlepszy doradca na tym forum

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

finlandia's Achievements

REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!)

REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) (9/9)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

392

Reputacja

  1. Bardzo interesujące tezy, aż muszę popatrzeć na bramy z tej perspektywy. Wydawać by się mogło, że ponowne ustawienie docisku automatu powinno dopchnąć bramę do nadproża.. ale może się mylę. Taka niby prosta sprawa - montaż szyny automatu, który nie jest jasno określony w instrukcjach (a może jest - mój dostawca podaje 28stopni), tylko czy zawsze da się to osiągnąć? Przez przycięcie/przedłużenie cięgna?
  2. No przemaluj ładnie.. A poważnie: napisałem jak - każdy ma swój cennik materiałów serwisowych z podobnymi marżami. Sprawdziłem swojego dostawcę - panel o długości 5m to cena pod 2 tys zł brutto. Tego typu zdarzenia nie są seryjne. To przypadki. Podobny przykład od producenta drzwi stalowych: po latach u dwóch klientów poodchodziła okleina. Trzeba było kupić nowe skrzydło w cenie wyższej niż połowa wartości drzwi. Zadziwiające że stało się to w dwu przypadkach (na kilkadziesiąt sztuk drzwi które zamontowałem w tamtym okresie). W obu klienci mnie nie winili, bo byli świadomi że na skrzydle długo została folia pod którą się "zagotowało" a i drzwi były myte po budowie jakąś mocną chemią i myjką ciśnienieniową..
  3. Nie wiem czym się to ma, ale widuję takie bramy we WSZYSTKICH markach, także tych najbardziej znanych. Nie wiem czy dbałość i pielęgnacja powierzchni jakimiś środkami z woskami do oklein pcw pomogłaby przedłużyć żywotność estetyczną. Standardowo wycena większości firm na części ma taką zdzierską marżę, bo to "oferta serwisowa". Też mi się to nie podoba, ale wzór takiej polityki przyszedł z bardziej rozwiniętych rynków. Zawsze możesz wymienić jeden panel, możesz go poszukać na wolnym rynku (jest parę firm które się tym zajmują), możesz go przemalować.. Ps. Panele malowane drewnopodobne w strukturze woodgrain potrafią zachowywać się podobnie. Byłem niedawno przy 15-letnich drzwiach drewnianych Urzędowskiego - lakier wyglądał lepiej niż brama Wiśniowskiego.
  4. Ja bym szukał u architekta.. A na chłopski rozum i to co widziałem (w cieplejszych krajach): - robisz normalną ścianę z otworem na takie okno przesuwne (w grę wchodzi tylko okno HS), a potem zabudowujesz część nieotwieraną (z jednej strony ociepleniem, z drugiej suchą zabudową. Ew. jeśli ściana już jest, to wstawiasz okno za otworem i zabudowujesz wnętrze.
  5. Na bieżąco rozmawiamy o podobnym przypadku : Też masz okna dobrej firmy, w podobnym wieku, czyli dojrzałym. Pewnie jeszcze parę lat będziesz mógł się nimi cieszyć, a co później - życie pokaże. Licząc finansowo - nie zwróci się prędko. Ale satysfakcja liczy się nie tylko zwrotem. Aha - kluczowe - jak masz kupić jakiś tani, oknopodobny produkt to ja bym został przy obecnych.
  6. Na oko większości monterów też, ale teoria mówi co innego. Tak jak napisałem: kluczowa jest tu statyka nowych okien (tak w skrócie: stare profile "ołowiowe"), konkretna stal. A dziś ekologiczne bezołowiowe, dużo plastiku a stali wzmacniającej w najlepszym razie tyle samo (a zwykle słabsza). Główne kwestie problematyczne: brak podparcia - okno MUSI stać stabilnie i trwale oraz brak wyparcia w narożnikach. Mało kto to robi (nawet w nowych domach) ale to jest kluczowe dla stabilności nowych okien. Ze zdjęć to te okna wyglądają jak nowe Roto Centro, zaczepy w dużej części pewnie nie trzymają (regulujesz docisk kluczem imbus 4mm, ale pewnie po zamknięciu wrócą na swoją wyrobioną pozycję. Możesz próbować zamieniać lewe z prawymi (będą wtedy pracować niewytartą częścią). Sprawdziłbym jeszcze dokładnie uszczelki, ich ciągłość, brudy, warto nasmarować i cieszyć się oknem. No chyba że... planujesz zasadniczy remont w środku, to warto pomyśleć o wymianie okien by nie robić za kilka lat nowego bałaganu..
  7. Jak nie będziesz drążył to przeciętna firma wstawi okno w miejsce starego, zamontuje w najlepszym razie na kotwy (blachy), bo przecież śruba przez ramę w styropianie nie będzie trzymać. Stare okna pewnie tak są wstawione, ale stare okna i ich stabilność to inna historia. Nowe pewnie wypadałoby wstawiać w systemie montażu w warstwie ocieplenia (konsole), o ile w ogóle nie wysunięte do zewnętrz (jeśli planujesz docieplenie domu). To kwestia dla projektanta, a nie montera okien. My jesteśmy od wstawiania, a nie projektowania... a że większość z nas wchodzi w nieswoje buty to inna sprawa
  8. Okna w takim wieku mogą mieć już wszelkie dolegliwości. Zużyte uszczelki to jedno, ale serwis który od tego zaczyna nie budzi mojego zaufania. No chyba że one są faktycznie przyczyną problemów, ale takie to były słynne, brązowe z Oknoplastu. Zużyte (wytarte) dociski można próbować wymieniać, ale moim zdaniem tam już może być problem z prostolinijnością i kompletnością profili.. Ech, okna w warstwie docieplenia... czyli wymiana to może być ciekawe wyzwanie..
  9. Wracając do zdjęć: gdyby były lepiej zrobione i ujmowały same okna bez "zahaczenia" o grzejnik, to skala byłaby bardziej precyzyjna. Teraz na zdjęciu najcieplejszy kolor ma grzejnik a najzimniejszy - rama okna (masz na zdjęciu rozpiętość od 10 do 40 stopni), a tak kamera by się wyskalowała na samym oknie i wtedy kolory rozłożyłyby się w mniejszym zakresie. Ale i bez tego widać te najciemniejsze plamy, czyli miejsca gdzie potencjalnie jest gorsza szczelność. Może to być wyrobione okucie, uszkodzona uszczelka, odkształcone skrzydło wymagające przeszklenia. Dobrze by to obejrzał doświadczony i uczciwy serwisant, bo takich, którzy już przez telefon zadecydują o wymianie uszczelek to nie brakuje. Na pewno widać też że słabo jest w częściach progowych okna - tam, przy parapecie mogą być przewiewy no i niemal jest pewne, że pod oknami są mostki termiczne (stoją na betonie). Tego zwykła wymiana raczej nie poprawi.. Zaciekawiłeś mnie marką okien (pierwsze słyszę, a pracuję w branży od 26 lat. Możesz wrzucić parę zdjęć tych okien, w tym otwartych by było widać okucia?
  10. Na zdjęciach nie ma nic aż tak szczególnie zatrważającego. Widać wyraźnie miejsca przewiewów. Trzeba sprawdzić dlaczego - czy uszczelka jest ok, czy okucie trzyma. Drzwi też nie są szokująco złe. Okna w wieku 25 lat i więcej są już mocno dojrzałe i może się w nich psuć i zużywać wszystko. Warto je powierzyć sumiennemu serwisantowi. Można już myśleć o nowych oknach. One - jak nowy samochód - się nie zwrócą. Ale przecież dom to nie inwestycja, to konsumpcja.
  11. Jeśli to zwykłe drzwi wewnętrzne i zawias kieszeniowy, to najpewniej wypadła nakrętka trzymająca tą śrubę. Mała szansa by to naprawić bez wyjęcia futryny (musiałbyś mieć tam miejsce na włożenie ręki. https://allegro.pl/oferta/kieszen-zawiasu-ot-100-101-nylon-55x53-13618198845 Ps. Wczoraj w takim przypadku (drzwi 18letnie) w otwór włożyłem kawałek podkładki plastikowej 1mm, dałem kropelkę kleju i wbiłem zawias.
  12. Może jest jakieś logo.. jest wiele zależnych które mogą pomóc zidentyfikować producenta - zaczynając przez jakieś logo, napis, szerokość listwy, kształt bolców, rozstaw itp. Czasem można dojść po producencie drzwi. Ale zgadywać nie będę. Żeby zrobić zdjęcie tego zamka to chyba musiałeś odkręcić listwę i potem samą puszkę zamka. Czy problem jest właśnie w tym zamku? nie we wkładce? Nie w regulacji drzwi?
  13. To jest zamek z dormasem (głębokością osadzenia wkładki) 60mm. Ale.. to ta prostsza sprawa, bo ten zamek wygląda na wykręcony z listwy i szukanie pasującego trzeba rozpocząć po producencie całego zamka. Każdy inny podobnie wyglądający zamek niemal na pewno nie będzie pasował rozstawem śrub do listwy i tym samym nie będzie jak go zamocować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...