Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

finlandia

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    13 485
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    26

Ostatnia wygrana finlandia w dniu 12 Lutego

Użytkownicy przyznają finlandia punkty reputacji!

7 obserwujących

O finlandia

  • Urodziny 11.02.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    "Doradca Klienta" i "Pomocnik Montażysty" we własnej firmie zajmującej się stola
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Siedlce
  • Kod pocztowy
    08-110
  • Województwo
    mazowieckie

Converted

  • Tytuł
    forumowicz wielki sercem, najpożyteczniejszy forumowicz od zawsze, najlepszy doradca na tym forum

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

finlandia's Achievements

REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!)

REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) (9/9)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

400

Reputacja

  1. Próbuję sobie wyobrazić o których prześwitach mowa, bo ja w bramach widuję ich wiele. Raz - w rogach na dole. Dwa: w miejscach przetłoczeń. trzy - na dociskach. O ile nad 1 można pokombinować, 3 to kwestia regulacji docisku to 2 - tak ma być, chociaż można to samemu zaklejać np. silikonem. Bramy mają deklarowaną szczelność (czasem nie) ale na bardzo niskim poziomie i formalnie każdy może się wybronić. Także z montażystą można rozmawiać o regulacji..
  2. Dziwnie niska różnica. W katalogu to różnica 600zł, co i tak jest stosunkowo mało w stosunku do konkurencji, gdzie zwykle to dopłata rzędu 1 tys. zł. Na Twoje pytania powinien odpowiedzieć średnio rozgarnięty sprzedawca. Drzwi z ościeżnicą ALU są cieplejsze (nieznacznie i to teoretycznie się nie zwróci), sztywniejsze i co za tym idzie powinny być szczelniejsze ale tych danych szukaj w deklarowanych parametrach. I najważniejsze - montaż z ościeżnicą alu jest trudniejszy do zepsucia (np.: nie ma takiego problemu z niedopianowanymi pustymi miejscami jak to może być w ościeżnicy stalowej. Ale wracając do sedna: myślę że masz coś nie tak wycenione (np. jedne drzwi z rabatem, drugie bez?)
  3. Możliwe że pvc z którego zrobiona jest ta uszczelka ma jakiś feler. Gdyby one były tak jak kiedyś - "gumowe" to by nie było problemu. Wymiana tej listwy to banał, także zgłaszaj. Może z nowej partii będzie lepsza. Chyba że.. zamykające się skrzydło ociera o słupek i w jakiś sposób wpycha tę gumę..
  4. Nie będę się z Tobą spierał bo nie widzę tych drzwi a bazuję na tysiącach innych które zamontowałem. Albo zdejmiesz to skrzydło sam (jeśli to bezprzylgowe to odkręcając śruby mocujące w skrzydle lub ościeżnicy - zależy co będzie Ci łatwiej, albo zaproś fachowca. Lub żyj z tymi "blaszkami" i rysami, bo one już same nie znikną. Zawsze możesz też podnieść skrzydło na regulacji. Na jakiś czas wystarczy.
  5. Czyli pewnie drzwi bezprzylgowe z ukrytymi zawiasami? Faktycznie trudniej zdjąć i założyć skrzydło. Bez zdjęcia (skrzydła) może być ciężko. Zszywki mogą mieć nawet 2-3cm długości i zabraknie miejsca by je ciągnąć w dół a podważając na bok śrubokrętem zrobisz wgniot na krawędzi skrzydła (to się zdarza nawet w trakcie montażu jak jest dostęp do spodu. Próbuj podważając przez jakąś twardą , płaską podkładkę sensownej wielkości.
  6. Prawdopodobnie to zszywki którymi była przybita listwa osłaniająca spód drzwi na czas transportu. Zdjąć skrzydło i wyjąć lub dobić. Powinni to byli zrobić montażyści.
  7. Wygląda że to element przykręcany tym widocznym wkrętem. Ale gdzie znaleźć część? Chyba najszybciej na śmietniku /PSZOKu, ew wrzuć zdjęcie na jakąś grupę okienną - może ktoś kojarzy ze swoich zbiorów.
  8. Eko okna mają swoją markę. To chyba jedyny z gigantów na rynku (czytaj produkujący tanio) na który branża nie psioczy gremialnie. Tu będzie liczyła się obsługo danego punktu handlowego. Zakład obok sklepu może być zarówno dobrą małą manufakturą jak i tanim garażowcem który nie ma ambicji lub atutów (choćby cenowych) by się wybić. Tu kluczowe mogą być opinie w necie ale bardziej obiektywne - deklaracja właściwości użytkowych okien które produkują. Dobre firmy nie mają problemu z tym, by je opublikować na stronach www. Abakus - uznana firma, ale osobiście nie przepadam, bo znam przypadek z tego forum gdzie polegli na zleceniu którego nie powinni się podjąć bo nie potrafili dobrze wykonać pomalowanych okien a błędy obnażały bylejakość. Tematu już nie ma, bo jak napisał mi autor - kancelaria prawna "poprosiła go o usunięcie" (mam screena tej wiadomości). MonolitiSonarol - firmy z segmentu CCC.
  9. Obym się mylił, ale obawiam się że nie uzyskasz tu odpowiedzi. Szukałbym porad na jakimś typowo dekarskim forum.
  10. No teraz wygląda to źle. Raz - to zdjęcie innego otworu niż wcześniej? (tam był porotherm a tu silikat? ) I dlaczego to okno nie jest dosunięte do ocieplenia? tylko cofnięte? Przez roletę, by ją ukryć w ociepleniu? W tej sytuacji nie masz się co przejmować dwumetrowym mostkiem pod oknem. Dookoła okna masz go jeszcze jakieś 7 dodatkowych metrów.
  11. Ech.. nazwa systemu nie gwarantuje dobrego okna, choćby było to legendarne Schuecco. O jakości okna decyduje Wykonawca. Raz sprzedawca, który musi zrobić dobre pomiary i dopasować optymalnie wielkości okien do otworów a potem przekonać Cię do zastosowania rozwiązań na Twoje potrzeby. Teraz zostanie już tylko zamówić okna w fabryce, która je dobrze wykona, a czy profil będzie się nazywał X czy Y z okuciami A lub B to już mniej ważne - istotne by okno spełniało zakładane parametry. A to zależy od producenta. Dla przykładu: jako tańszą alternatywę dla głównego, uznanego dostawcy mam inną znaną firmę a w niej okna na profilu bluevolution 82 które mogę skomponować zarówno tak, by były droższe niż główna oferta lub tak, by konkurowały z najtańszymi na rynku. I obie oferty w Twoim opisie będę nazywały się "profil salamander 82 z okuciami winkhaus, ale różnica w cenie między nimi będzie 4 tys. zł. Z tej samej fabryki.. Dlatego patrz na wyposażenie / parametry okien, a nie nazwy profili. Zawsze powtarzam, że jeśli sprzedawca ukrywa nazwę producenta, tzn że nie ma się czym chwalić i bazuje tylko na logo systemu, a to niczego nie gwarantuje. No i później zostaje montaż, który musi się zgadzać z założeniami. Dobry sprzedawca doradzi co można zrobić w ramach zakładanego wariantu. Czy chcesz wymienić okna szybko (jednego dnia) czy rozłożyć prace i zrobić je lepiej, np. ze wspomnianymi ciepłym parapetami (rzadko są uzasadnione przy wymianach). Na montażu możesz mieć dużą różnicę w cenie. W ubiegłym roku spotkałem kwoty rozbieżne o 100% i co ciekawe - te niższe zawierały dobrą usługę wraz z obróbkami a te najwyższe były żerowaniem na sytuacji rynkowej. Także: Wykonawca ma znaczenie, a nie nazwy składników. A z konkretów: Sonarol i Monolit to nazwy producentów, więc już jest jakiś konkret. A dokładnie to firmy z segmentu CCC.
  12. Zapianować trzeba dobrze z każdej strony. I najlepiej doszczelnić masami/taśmami/foliami. A słaby punkt montażu okien postawionych na murze pokazuje poniższy schemat. Jeśli dociepleniowcy włożą parapet na odwal bez zapianowania pod nim, to może się okazać że jest tam dziura.
  13. Dołożenie podwaliny na oknie ważącym 200kg, zakładam że jedna szyba - jest praktycznie nierealne bez wyjęcia tej szyby. Do tego to też trudne, bo ciężko będzie wpiąć dobrze dopasowaną podwalinę bez wyczyszczenia dolnej ramy. Edit: Dopiero zrozumiałem zdjęcie i opis, bo zmylił mnie tytuł "brak podmurówki". Ona jest, wykonana teraz przez wykonawcę remontu. Nie jest to najcieplejsze rozwiązanie i faktycznie zastosowanie elementów pod okno jest zwykle na plus, ale ja zawsze powtarzam: proszę spojrzeć na pozostałe okna w domu - każde stoi na murze (czasem wręcz betonowym wieńcu) i jest tak samo ocieplone. Teraz trzeba tylko zadbać by na styku okna i ocieplenia dobrze zapianować by nie było dziury pod parapetem i się nie przejmować.
  14. Moim zdaniem to nie jest problem, ale jeśli instrukcja zawiera taki zapis, to jest się na czym obiektywnie oprzeć. Nie wiem gdzie tam dać kołki i czy ościeżnica miała przyspawane blaszki imitujące kotwy w które można wkręcać kołki. Bo nie chce mi się wierzyć, że miała odpowiednie otwory na dyble. Ja pewnie dla świętego spokoju bym dał śruby pod uszczelkę jak to robię w każdych drzwiach w których jest miejsce pozwalające je ukryć. A jakoś w tego typu drzwiach takiego miejsca nie kojarzę. Cóż, mówiąc że zamontuje bez problemu pewnie miał na myśli że dla niego nie trzeba szukać wykończeniowa i zmniejszać tego otworu przed montażem. Ale jest logiczne że wzorcowy otwór by taki montaż ułatwił, przyspieszył i mniej kosztował montażystę. Więc jeśli powiedział to z myślą o nie robieniu problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...