Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dunicjusz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

dunicjusz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dlaczego sądzi Pan, iż izolacja powinna być jak najgrubsza? Celem izolacyjności to tak, ale piszę tu o konkretnym przypadku z którym się borykam. Jak to się ma do skraplania wody? Więc dalej mój dylemat nie został rozwiązany, deski+tynk są raczej higroskopijne więc może uniknę grzyba. Dlatego 5cm i dlatego nie sufit podwieszany(co było by najlepszym rozwiązaniem)- bo pomieszczenia są niskie. Jeśli jestem w błędzie to niech ktoś z niego mnie wyprowadzi, za co serdecznie z góry dziękuję. Ewentualnie w którym numerze muratora z przedziału lat 2004-2012 jest taki temat? Posiadam te numery, więc nie będzie problemu z dokształceniem się w temacie.
  2. Witam! Mam dylemat, zmierzam ocieplić sufity w remontowanych 2 pokojach, na sufitach jest stary tynk, w średnim stanie. Przez te sufity ucieka mi bardzo dużo ciepła przez co koszty ogrzewania są ogromne. Budynek poniemiecki, stary, strop zrobiony według starego budownictwa, tynk, ślepa podłoga. Strych ponad pokojami zimny, w zimie ujemna temperatura... Zaznaczę na początku że nie mam możliwości ocieplenia stropu od góry. Plan jest taki od dołu 5 cm styropianu na klej i dobrze zakołkować(przerobić kołki poprzez zostawienie samego "łba" i przymocowanie ich do desek sufitu na długie wkręty do drewna), na to siatka i klej. Więcej styropianu nie chcę dawać ponieważ obawiam się że mogło by to wywołać powstanie punktu rosy pomiędzy ociepleniem a stropem. 5cm przy normalnym ogrzewaniu nie będzie bardzo dobrym izolatorem dzięki temu może uda mi się uniknąć zagrzybienia którego bardzo bym nie chciał. Chciałbym by ktoś wypowiedział się na temat planowanych przeze mnie modernizacji, tematów podobnych było kilka lecz żaden do końca nie rozwiał moich wątpliwości co do prawidłowości wykonania takiej modernizacji, chodzi głównie o punkt rosy i zagrzybienie między izolatorem a starym sufitem. Ytong odpada ze względu na większą cenę oraz trudności z przymocowaniem do starego sufitu.
  3. polecam gładź wapienną, jeśli jet miękkie to zetrzyj czymś, a jeśli to gips to później nałóż gładź gipsową
  4. denaturat wiąże się z wodą, alkohol ma mniejszą temperaturę zamarzania niż woda, pewnie o to chodzi. hmm piasek do pomieszczenia? też można lecz nie rozmieszam tak dokładnie jak w betoniarce
  5. Witam zamierzam niedługo wytynkować łazienkę, Czy obecna temperatura nie zaszkodzi zaprawie? Będę ją mieszał przy takiej temperaturze, w pomieszczeniu jest już temperatura pokojowa
  6. ok, sam sobie nie odpowiedziałem tylko taki jest mój pierwotny plan, chodziło mi o szybką odpowiedź bo dziś muszę wykonać tą instalację. Te lampki można ustawić tak żeby świeciły do dołu jak oświetlenie górne, jeżeli nie będzie mi pasowało zawsze mogę dorobić oświetlenie główne, w rigipsie to nie będzie problem, jeśli miiałby Pan doradzić, co ma Pan na myśli pisząc równomierne i na większej powierzchni? Jeśli nie takie lampy to czy można by było mi doradzić jakie zamiast tych?czekam na odpowiedzi,
  7. Witam chciałbym się poradzić jakie oświetlenia założyć na ścianach w łazience? jak je rozstawić? oto rozstawienie w mojej łazience i planowane miejsca oświetlenia, proszę o szybkie i konkretne porady, dodam że oświetlenie będzie na ścianach nie na suficie, ile watów zalecacie? znalazłem coś takiego http://allegro.pl/kinkiet-spot-1-halogen-reflektorek-lampa-philips-i1328826263.html chodzi głównie o to żeby było w miarę jasno, przy lustrze nad umywalką, żeby można było się bez problemu golić itd. http://z1.przeklej.pl/prze1940/6b5b8005001ba1124cec2517/światławłazience.jpg
  8. hmm właśnie nie to belka drewniana
  9. nie buduj komina z dziurawki! mogę Ci udowodnić że popełnisz wielki błąd, sam wybudowałem komin z cegły klinkierowej pełnej, bez nawet najmniejszych spękań, płaciłem 4,25 od sztuki, ale jestem spokojny o komin.
  10. Witam! chciałbym uzyskać informację jak położyć tynk na belkę przechodzącą przez ścianę? znajomy mi powiedział że trzeba zabezpieczyć ją jakąś siatką? pytanie brzmi jaką?
  11. wiem że podobne tematy już były, Otóż chcę wykonywać tynki cementowo-wapienne w domu, znalazłem proporcje "Tynki wykonuje sie wapienno cementowe o proporcjach obrzutka 1:0.5:4 (cement:wapnoiasek) narzut 1:1:6 lub 1:2:10 (cement:waponoiasek), gładz 1:3 lub 1:1 (wapnoiasek). " I jeśli chodzi o narzut 1:2:10, wiemy że 25 kg wapna zajmuje 2x tyle co cement, więc w przeliczeniu na łopaty będzie to 1:4:10? Mam wątpliwości co do piachu bo on jest przecież ciężki. Czy mogli byście wymienić się ze mną doświadczeniami o tynkach? jakie wy stosujecie proporcje? mam betoniarkę 50l, czy ktoś by mi mógł podać proporcje "na łopaty", na kilogramy i stosunki jak widzicie mam, tylko że wiadomo że łopata cementu, wapna, piachu, ważą rożnie, będę wdzięczny jeśli otrzymam dużą ilość odpowiedzi
  12. tak wiem policzyć to łatwo dajmy na to 3 łopaty piachu 2 żwiru i 1 cementu:) posiadam piach o większej frakcji niż 0-1
  13. dunicjusz

    jaka otulina

    izolowałem sam, na to miałem dać rigips, zmieniłem zdanie i będzie tynk, tak właśnie zrobiłem-folia połączona taśmą
×
×
  • Dodaj nową pozycję...