
klips
Użytkownicy-
Liczba zawartości
43 -
Rejestracja
klips's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Chodzi o ocieplenie połaci dachu na całym poddaszu, czyli włożenie między krokwie wełny grubości 20cm, potem założenie na to stelążu i położenie wełny grubości 5 cm, zasłaniającej krokwie. Potem na to idzie folia paroizolacyjna i gips-karton z wykończeniem, czyli łączeniami szpachlowaniem i malowaniem. dachu jest jakieś 200m2. Do tego trzeba jeszcze zrobić sufity nad poddaszem, czyli też stelaż pod gips-akrton i przykręcić do tego płyty. jeżeli możesz pomóc, zadzwoń i się umówimy na budowie. z góry dziękuję
-
witam, umówiona ekipa rozpłyneła się i zostałem na budowie z materiałami do ocieplenia poddasza a bez ludzi do pracy. Jeśli znacie sprawdzoną ekipę do ocieplenia wełną mineralną poddasza - budowa w okolicach PIASECZNA pod Warszawą - proszę dajcie znać na nr. 0 601 29 47 33 lub na [email protected] z góry dziękuję
-
witam, właśnie zabieram się do zrobienia podbitki dachowej i zastanawiam się jakie dać w niej oswietlenie. Znajomy, specjalista od wykończenia wnętrz radzi nie dawać halogenów bo one dają punktowe światło w dół a mnie raczej chodzi o światło rozproszone oświetlające też ściany domu. Nie wiem jednak czy mogę stosować zwykłe oprawy do zarówek czy muszą być jakieś specjalne do stosowania na zewnątrz budynku. Czy znacie jakąś firmę, która handluje takim oświetleniem i mogłaby doradzić w potrzebie? Z góry dziękuję
-
witam, ja poważnie myślę o Dovre 2900 GRD. Wygląda bardzo porządnie a kosztuje w miarę tzn. ok. 5500-6000 PLN. A o jakim Sparthermie myślisz? I w jakiej byłby cenie?
-
Rezi, kiedy kupowałeś ten wkład i jeśli nie jest to tajemnicą ile za niego zapłaciłeś?
-
witam, mam dokładnie taki sam dylemat. Ostatnio oglądałem kominki Dovre, przyznaję bardzo ładne, ale te z podnoszoną szybą które mi się podobały kosztowały odpowiednio 5650 zł (model 2900 RDG) i ok. 6500 zł (2900 GD). W tej sytuacji intensywnie szukam jednak czegoś tańszego. Może ktoś z Was już znalazł?
-
witam, zastanawiam się nad rozłożeniem wokół budynku drenażu rozsączającego, który zbierałby wodę z rynien i odprowadzał w bezpieczne miejsce. Znajomy namawia mnie jednak by zamiast opaski drenażowej położyć normalną rurę kanalizacyjną i wkopać w ziemię zbiornik na deszczówkę np. do polewania ogrodu. Zastanawiam się czy to drugie rozwiązanie jest rzeczywiście takie dobre, bo w czasie deszczowych dni (pór roku) woda do podlewania i tak jest zbędna, a z kolei latem, gdy jest gorąco i sucho deszczówki i tak nie ma więc trzeba podlewać ogród wodą z wodociągu. W każdym razie dla mnie najważniejsze jest by wokół budynku było sucho i by rynny nie wywalały wody na ziemię tylko by odprowadzać deszczówkę gdzieś dalej. Co radzicie w tej sprawie?
-
Imka chcę zrobić u siebie dokładnie tak samo, napisz jaką miałaś głębokość od wylewki betonowej (stropu) do gotowej podłogi w kafelkach (czyli jaką masz wysokość syfonu z odpływem). Ja u sibie mam najwyżej 10 cm i nie wiem czy nie za mało a nie chcę brodzika nawet płaskiego.
-
tylko o jakim "przelewie" tu jest mowa, o przelaniu się wody przez boki wanny, czy o przelewie wody przez otwór przelewowy zainstalowany gdzieś na wysokości 4/5 wanny? Jeżeli dobrze rozumiem sugerujecie, że jeśli producent podaje, że wanna ma 200 litrów pojemności, to zgodnie z prawem Archimedesa jeśli napełnię ją 200 litrami i wejdę do środka, to z wanny wyleje się tyle wody jaką objętość zajmuje moje ciało, czyli mając wanne 200 litrową aby się w niej wygodnie wykapac wystarczy nalapełnić ją mniejszą ilością wody (np. do 2/3 objętości). CZY DOBRZE KOMBINUJĘ?
-
witam, czy ktoś z Was może mi wyjaśnić jak rozumieć pojemność wanny jaką podają producenci. Co to znaczy, że wanna ma np. 200 litrów pojemności? Czy te 200 litrów to pojemność do przelania się wody z wanny, czy też pojemnośc taka by zmieścił się w tym człowiek i woda się nie wylała? Pytanie jest o tyle istotne, że chciałbym tak dobrac piec z zasobnikiem by w ciągu pierwszych 10 minut wypływu C.W.U napełnic sobie wannę i nie czekać aż woda ponownie podgrzeje się w zasobniku. pozdrawiam i jestem ciekaw waszych odpowiedzi
-
podciągam ten wątek bo jestem tuż przed decyzją i jakoś nie mogę doczekać się jednoznacznego potwierdzenia, że warto dołożyć kasy do kotła z zasobnikiem wartwowym,
-
VPS ja też skłaniałem się do kotła kondensacyjnego, ale mocno zastanawiam się czy kupić zestaw kocioł jednofuncyjny wiszący + zasobnik, czy może kocioł zintegrowany z zasobnikiem ładowanym warstwowo. Z ulotek informacyjnych wynika, że te drugie kotły (myślę np. o WOLFIE CGS 20/160, lub Hercules Immergas) zapewniają większy komfort korzystania z C.W.U ze względu na większy wydatek ciepłej wody i krótszy czas oczekiwania na pownone napełnienie zasobnika ciepłą wodą. Te kotły są jednak trochę droższe od klasycznego zestawu kondensat+ zasobnik. czy warto więc oszczędzić 1,5-2 tysiące złotych ale kosztem mniejszej ilości ciepłej wody dostępnej "od zaraz"? na pewno wielu z Was użytkuje kondensaty z zasobnikami, napiszcie czy zdarzyło Wam się np. że zabrakło ciepłej wody podczas korzystania z kilku źródeł poboru wody?
-
znaczenie jest ... finansowe. Pokrycie całego dachu pełnym deskowaniem i papą, a potem po roku ściąganie dekarzy do układania dachówki na pewno wyjdzie drożej niż od razu pokrycie dachu dachówką docelową. Ja wybrałem to drugie rozwiązanie i nie żałuję. Budynek przezimował w stanie surowym otwartym ale z pełnym pokryciem dachówką ceramiczną.
-
a ja kupiłem VELUXA. Po pierwsze dlatego, że teraz mieszkam na poddaszu gdzie VELUXy były montowane równo 10 lat temu. Mechanicznie wszystko działa w nich na cacy. Oczywiście czas zrobił swoje i drewno trochę straciło kolor, ale nigdzie się nie wypaczyły, są szczelne, wszystkie uszczelki, zawiasy itp wytrzymały próbe czasu. Dodatkowym argumentem dla mnie było to, źe cena za 11 szt. VELUXów była niższa (tzn. ja dostałem niższą) niz na FAKRO czy ROTO.
-
VPS dzięki za podpowiedź, mysle, że to właśnie jest to czego szukałem i w moim przypadku tak jak u twojego klienta będzie to strzał w 10. A propos, VPS czy możesz wysłać mi na priva jakieś namiary telefoniczne na siebie. Niebawem będę musiał kupić taki zestaw więc chetnie zamówię u ciebie. P.S. panowie czy możecie jeszcze na koniec rozwiać moje wątpliwości co do kotła. Wiedząc, że ma być ogrzewanie grzejnikowe a pogłogówka ma działać na zasadzie przedstawionej powyżej, mam kupić kondensata czy wystarczy zwykły atmosferyk. Poradźcie coś, bo gra idzie w końcu o kilka tysięcy zł różnicy. Z góry dziękuję