
SebiCo
Użytkownicy-
Liczba zawartości
27 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
SebiCo's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Teoretycznie nie ma potrzeby kalibracji po wymianie, ponieważ parametry czujników powinny być powtarzalne. Praktycznie, różnie to bywa ... dlatego lepiej mieć możliwość kalibracji, żeby mieć pewność że temperatury które mierzy sterownik są rzeczywistymi temperaturami
-
Przy zakupie sterownika czujniki są prawidłowo skalibrowane. Funkcja kalibracji daj możliwość ustawienia poprawności wskazań np. przy zmianie uszkodzonego czujnika, użytkownicy innych sterowników mają 3 wyjścia: - odłączyć sterownik i wysłać do producenta celem kalibracji - zimą super sprawa - wezwać serwisanta - i pożegnać się z paroma $ - podłączyć samemu czujnik bez kalibracji ze wszystkimi tego konsekwencjami
-
Ja też jeszcze w życiu celowo nie resetowałem sterownika - gdzie o tym czytałeś ?
-
Jaka moc grzejników elektrycznych w domu mocno energoszczędnym???
SebiCo odpowiedział mar1982kaz → na topic → Ogrzewanie
Tak i dom wygląda jak klatka Faradaya, a żeby zadzwonić z komórki trzeba wyjść na zewnątrz ... Dla przewodów w izolacji PCV (czyli najczęściej stosowanych) prąd ciągły dla 1,5 mm2 wynosi 14,5A, a dla 2,5mm2 19,5A przeliczając to na moc odpowiednio 14,5A*230V=3335W i 19,5A*230V=4485W. Więc na jednym kablu 2,5mm2 możesz spokojnie podłączyć obciążenie o wielkości 4,5KW. Jako ciekawostkę podam że w starszych normach (z lat 80-tych) prąd dla 1,5 mm2 wynosił 25 A oraz 34 A dla 2,5 mm2 ... -
Heh nie wiem dlaczego ale wtedy przeczytałem że są trzy przewody do czujnika temperatury wewnętrznej i ten jeden wolny chcesz wykorzystać do termostatu - sorry mój błąd ... W takiej sytuacji przydał by się schemat obwodów wejściowych w brulim bo jest szansa, że w czujnikach jeden styk jest wspólny dla wszystkich (masa) i wtedy dało by się to załatwić za pomocą trzech przewodów.
-
Nie będzie - możesz spokojnie podłączać.
-
Podobnie jest przy trybie auto-lato jeden mały "pik" i załączony a do wyłączenia trzeba czekać cały 1 stopień a to w obecnych warunkach może oznaczać nawet parę godzin
-
Też to zauważyłem u siebie - niestety myślę, że jest to spowodowane niestabilnością źródła prądowego zasilającego te czujniki ... ale można temat załatwić programowo, uśredniając wartość kilku(nastu) ostatnich próbek - na działanie kotła nie będzie to miało najmniejszego wpływu a odczyt będzie bardziej "stabilny" - proponuję to zgłosić na forum bruliego
-
Bo masz dość specyficzną sytuację ... bruli nie zejdzie z obrotami poniżej 30% bo to jest dolna granica, a Ty masz ustawiony nadmuch na 33% więc może obniżyć tylko o 3%, a to na pewno nie wystarczy do utrzymania temperatury spalin. Jeśli u Ciebie miało by to prawidłowo działać musiałbyś podnieś nadmuch do np 45% i przysłonić dmuchawę tak żeby miała wydajność taką jak teraz przy 33% - wtedy zakres regulacji powinien być wystarczający.
-
zmniejsza nadmuch - widać to fajnie na schemacie na www
-
Wydłużenie czasu w podtrzymaniu raczej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów bo kocioł "przeciąga" w trybie grzanie więc tutaj należy regulować.
-
"Czy należy ustawienia tego parametru temperatury maksymalnej spalin rozumieć wprost, że sterownikowik tak poprowadzi proces spalania, że nie będzie tej temperatury przekraczał - no bo jeżeli tak to wpłynie to też na pewno na temperaturę CO. ? " Tak dokładnie - sterownik będzie się starał aby temp spalin nie przekroczyła wartości zadanej no i będzie miało to przełożenie na temp CO, ale z tego co widzę na wykresie w Twoim przypadku 130 wystarczy bo już przy tej temp temp CO rośnie.
-
@czp01 zmniejsz moc kotła (większa przerwa w podawaniu i mniejszy nadmuch) i zmniejsz histerezę CO i nie powinno tak przeciągać. Minusem tego będzie, że przy niższej temperaturze na zewnątrz trzeba będzie zwiększyć moc kotła, ale mam nadzieję że w przyszłym oprogramowaniu moc kotła będzie regulowana automatycznie w zależności od temp. zewnętrznej. TUTAJ jest mój sterownik - moc ustawiona na obecną temperaturę + mały zapasa i przeciąga naprawdę niewiele. A sterownik zawsze będzie dążył do utrzymania temperatury zadanej więc jakieś tam straty są nieuniknione... Logika rozmyta jest zastosowana tylko przy ograniczaniu temperatury spalin. Aha i spróbuj ograniczyć temp spalin do 130 stopni bo widzę z wykresu że tyle powinno wystarczyć do tego żeby temp wody w kotle rosła - przy tej temp. zacznie zmniejszać nadmuch i kocioł dalej nie będzie się "rozpędzał"
-
Jest tak jak napisał @Jarecki79 A ja już wiem gdzie widziałam, że sterownik pilnował nastawy CWU - mam ustawiony tryb auto-lato i w momencie gdy jest przełączony w tryb lato to sterownik zachowuje się jak z priorytetem CWU i to mnie zmyliło
-
Na to wygląda ... choć to trochę dziwne ....