Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

nexiq

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

nexiq's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Raportuj | Pomocny post? (0) #9 02 Lis 2016 10:45 Witam, Podpinam się pod temat aby nie tworzyć nowego. Wydaje mi się, że temat zbliżony do mojego "problemu". Właśnie przygotowuję wniosek o określenie warunków przyłączenia... Mam linię produkcyjną, dla której producent określa następujące dane: -zasilanie: 3×380V+N+PE -napięcie sterowania: 24VDC+220VAC; - częstotliwość: 50Hz + -2% - moc instalacji: Rzeczywiste zużycie 112 KW x 70% = 77 KW Proszę o pomoc w dobraniu: - mocy przyłączeniowej [kW] - zabezpieczenia przedlicznikowego - rodzaj oraz parametry kabla przyłączeniowego do obiektu Nadmieniam, że odległość od skrzynki przy ulicy do obiektu to około 25m. Oprócz w/o lini produkcyjnej "podpięte" będą już tylko małe urządzenia elektryczne jak sprzęt biurowy, podgrzewacz wody w WC, 2-3 małe grzejniki elektryczne do biura.... Dzięki za konstruktywną odpowiedź.
  2. No tu nie chodzi o siding właśnie...tylko o kompozyt drewna. Nie wiem tylko, czy zamontować je na legarach mocowanych do ocieplenia elewacji, kołkami przez elewacje do muru, czy moze jednak bezpośrednio do muru z ociepleniem między legarami....To pytanie do kogoś, kto montuje ocieplenia...czy musze ewentualnie ocieplenie pokryć jakąś folią, moze dodatkową izolacją? Bo firma zaleca mi folię na styropian. Pzdr.!
  3. Witam! Niedawno znalazlem ciekawe rozwiązanie jeśli chodzi o deskę elewacyjną. Nie chcąc nikomu robić reklamy nie powiem co i gdzie. System prosty w montażu, na legarach o wymiarach 3x4cm mocowanych do sciany kładziemy deske elewacyjną na 'pióro-wpust'. Pomyślałem, czy nie użyć takowej na dopiero co wybudowany domek n adziałce, który jeszcze nie ociepliłem. Jak myślicie, czy jeśli użył bym wiekszych legarów (np. 9cm grubości), przymocował bezpośrednio do muru, nastepnie miedzy nie przykleił izolacje - styropian, a pozniej bezpośrednio zamocował deske elewacyjną....... ...zdało by to egzamin wytrzymałości i jakości? jakieś sugestie? zabezpieczać jakoś ten styropian od strony deski elewacyjnej? Nadmieniam, ze deska ta nie jest drewniana - tylko z kompozytu drewna ! Pozdrawiam!
  4. dziękuję Panu za odpowiedź. I podążając za Pana myślą......proponuje sprawdzić dokumentacje deski sedesowej, bo może sie wydarzyć katastrofa przy nieodpowiednim jej zamontowaniu. Pozdrawiam ! No chyba, że to Pan zajmuje się wykonywaniem takowych 'projektów' i traktuje mnie Pan jako potencjalnego klienta;) Pozdrawiając, życze miłego dnia!
  5. ...ale po co? Czy tutaj są sami teoretycy? Czy nie można po prostu ocenić, czy taka 'stabilizacja' słupa w ziemi, zapobiegająca jego zapadaniu, jest wystarczająca? Bez robienia projektu i całej niepotrzebnej dokumentacji. Czy jak na działce stawiam szope na narzędzia to też musze mieć dokumentacje, żeby ktokolwiek tutaj pomógł mi ocenić czy lepiej dach pokryć papą czy blachą falistą??
  6. Witam Państwa! Planuję wykonać taras w ogrodzie, który jednak z racji różnicy poziomów gruntu będzie musiał leżeć na słupach 80cm nad ziemią. Pomyślałem, że wykonam betonowe słupy z papierowych tulei zbrojonych wewnątrz. Czy biorąc 200cm rurę i wkopując ją w wywiercony otwór na głębokość 120cm nie spowoduje, że owe słupy z czasem zaczną się zapadać?? Czy może potrzebne będzie zrobienie ław, stóp pod słupami? Wymyśliłem jeszcze coś innego - łatwego w wykonaniu tylko nie wiem czy praktycznego. Po osadzeniu tulei szalunkowych w ziemi i zazbrojeniu ich - przewiercę je 'na wylot' i przełożę stalowy profil (ceownik, kątownik itp), który będzie przechodził przez słup i dodatkowo będzie zalany betonem wkoło słupa lekko pod powierzchnią ziemi. Jednak czy podczas wlewania betonu do tulei szalunkowej nie nastąpi jej rozsadzenie przez beton? W miejscach gdzie owy profil stalowy będzie ją przebijał? Według mnie zalanie betonem wkoło słupa owego profilu spowoduje zespolenie otworów tulei z profilem. Proszę jednak o konstruktywne uwagi. Pozdrawiam! Łukasz.
  7. hmm..nie do końca jasno dla mnie piszesz. Grubość kantówki drewnianej przez którą chcę przewiercić i włożyć trzpień to 38mm. Dlatego potrzebuję trzpienia który po włożeniu w kantówkę, będzie mi wystawał na około, hm = 2cm> Więc używając trzpień http://www.top-ten.com.pl/oferta.php?id1=&id2=239&pm=234 model: 17273/***/74 uzyskam to czego chyba szukam, Z każdej strony kantówki wystawało mi będzie 18mm trzpienia. Czy dobrze myślę? wystarczy tyle, aby zamocować do mimośrodu?? pzdr.
  8. No i znalazłem: http://www.top-ten.com.pl/oferta.php?id1=&id2=239&pm=234 W związku z tym kolejne pytanie - jakiś sposób na sprawne montowanie? Mam na myśli jak w prosty i szybki sposób obliczać odpowiednie miejsce na zrobienie otworu pod mimośrody??
  9. znalazłem ciekawe rozwiązanie trzpienia do mimośrodu http://web2.hettich.com/hbh/Start.do?UserID=gast&groupId=82&localeId=pl_PL&CatalogId=procat&distributorId=90051 jednakże jest za krótki...chyba rozwiązanie Zbigniewa jest na chwile obecną najlepszym rozwiązaniem. Ale jak by ktoś miał jeszce jakieś ciekawe opcje - licze na podpowiedź! Pozdrawiam!
  10. pytanie tylko, czy mimośrody mi nie pordzewieją...spotkałeś się z nierdzewnymi ? ;/
  11. no tak, ale to w takim razie musiał bym frezować otwory na poziome elementy, a ja chce je po prostu skręcić....
  12. nie za bardzo rozumiem..."do połowy" ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...