Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

joghurt

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Organizacja i prowadzenie budowy,

Dane osobowe

  • Kod pocztowy
    55-120
  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

joghurt's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Arturo72 wyznaję zasadę, że jak się na czymś nie znam to zatrudniam fachowców. Z tego powodu wynająłem ekipę, którą zamontowała mi PC i wykonała instalacje w kotłowni. Czy dobrze zaprojektowana tego niestety nie wiem. Ufam ludziom, którzy dane prace wykonują, że robią to zgodnie z etyką zawodową. Pracuję cały dzień we Wrocławiu i jak wracam do domu do swojej miejscowości to po prostu oczekuję ciepłego domu. Co do dwóch pomp obiegowych to są po to, aby rozdzielić obwody podłogówki od grzejników (2 drabinkowe w łazienkach i 1 garaż). Sterowników pokojowych też nie mam bo nie są potrzebne. Sterowniki o których mowa, włączają tylko pompy obiegowe. Nie zastanawiałem się czy są potrzebne czy nie. Tak mi zaprojektowano. Tak mam sprzęgło. @bobrow moja pompa obiegowa w PC pracuje na 3 biegu, powierzchnia podłóg ok. 130 m2, dom nowy kilkuletni z poddaszem użytkowym
  2. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi bobrow. Jak widzisz jestem na forum już od wielu lat, ale głównie jako czytelnik. Dzięki Waszym postom wybrałem PC Panasonika i jak na razie nie żałuję. Jestem z tych użytkowników, którzy ustawili na automat i tyle mojego zaglądania do kotłowni. Jednak jestem pełen podziwu jak czytam różne posty o analizowaniu PC Aquarera PS. No to może jeszcze na koniec jedno podpytam. Czy jest w poprzedniej generacji pomp możliwość podglądu ile włączeń miała sprężarka? W tej najnowszej ze sterowaniem dotykowym widzę, że chyba jest bo podajecie takie wyniki.
  3. joghurt

    Panasonic Aquarea

    No właśnie Odłączyłem UPS od komputera (pełny sinus) i podpiąłem pod niego oba sterowniki. Nie dało to żadnego rezultatu, dalej te same objawy. Ustawiałem parametr C na C25/C20/C15 i tak samo się dzieje. Jednak zaciekawiłeś mnie sugestią mówiąc, że coś sieje od sieci. Nie analizowałem tego wcześniej, ale mam w tym samym pomieszczeniu włącznik pompy cyrkulacji na pilota firmy bodajże Orno. Spróbuję pójść jeszcze tym tropem i go odłączyć na miesiąc.
  4. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Piszę z głowy bo nie pamiętam tak dokładnie, ale świeci wtedy ta dioda zielona power. Ten czerwony trójkącik chyba nie świeci jak pompa się przywiesi/wyłączy jak zwał tak zwał. Temperatura wtedy pokazywana np. 31 stopni, gdzie ustawiona jest C15. Więc jak dla mnie nie jest to kwestia ustawień. Przecież na tych samych ustawieniach przez dwa tygodnie działa ok, aż przychodzi ten dzień i bach ciemność widzę...
  5. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Tak, chyba tak, świeci tylko power.
  6. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Mam PC Aquarea 3 faz SDC. Do tego dwie pompy obiegowe Wilo i sterowniki bodajże Salus PC11. Mam problem z wieszającymi się pompami obiegowymi. Po uruchomieniu PC pierwszy rok jeszcze mało mieszkałem, więc nie zweryfikowałem tego zjawiska. W następnym roku już mieszkałem w całym sezonie grzewczym i co jakiś czas po wejściu do pom. gospodarczego widziałem ciemne ekraniki pomp Wilo. Na sterowniku było widać normalnie temperaturę tak jakby wszystko było ok, ale pompa Wilo nie chodziła. Trzeba było wyłączyć zasilanie na sterowniku i włączyć ponownie. Działo się to bardzo regularnie tj. co ok. 2 tyg. raz jedna, a za 4 dni kolejna pompa. Zgłaszałem to mojej ekipie montującej. Na początku stwierdzili, że to sterowniki Salus, bo gdzieś był podobny przypadek, wymienili i czekają na efekty. Później, gdy to nie pomogło stwierdzili, że pompy obiegowe, bo u kogoś niby pomogło czy też wadliwa seria była. Więc w końcu doczekałem się i ja wymiany obu pomp. Niestety objaw dalej nie ustąpił. Jedyna różnica jest taka, że teraz wieszają się obie pompy jednocześnie. Firma nie za bardzo ma koncepcję co się dzieje i jak to naprawić. Czy jest ktoś kto się zetknął z takim samym przypadkiem? Może ktoś wie czy to jest coś w samej PC Aquarea (np. PGŁ.)?
  7. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Sprawa jak na razie się rozwiązała. Wypuściłem trochę wody ze sprzęgła hydraulicznego i zamknąłem jeden z zaworów kulowych zwrotnych i ciśnienie spadło. Teraz trzyma się ok. 1.6 bara. Woda ciekła z hydroboxu wewnętrznego prawdopodobnie przez popuszczające zabezpieczenie jak ktoś już wcześniej sugerował, które odbierało ciśnienie ok. 3 barów jako za duże. Po zmniejszeniu ciśnienia problem zanikł, no może jeszcze kapie kropelkę czy dwie. Tak czy siak mam teraz pewność, że ten zawór działa:-)
  8. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Moja pompa pracuje w okolicy 3 barów. Wydaje mi się, że pierwszego dnia nawet minimalnie przekroczyła, ale już teraz dokładnej wartości nie pamiętam. Natomiast obecnie pracuje ciut poniżej 3 i nie przekracza.
  9. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Z jednostki zewnętrznej nie sprawdzam nawet wycieków bo logiczne, że mogą być wycieki. Mam przygotowany drenaż pod stojakiem, gdzie jednostka zewnętrzna, ale jak na razie wilgoci tam nie ma. Problem jest w jednostce wewnętrznej. Z niej leci praktycznie ciurkiem zaraz po odpaleniu pompy, a jak ją wyłączę to wyciek ustaje. U mnie odpływ jest w agregacie wewnętrznym po lewej stronie patrząc od czoła, taki mały wypust (Mam bieżący model 3f 9kW seria SDC). Do niego mam podłączoną pół metrową rurkę skąd ścieka dalej do wiadra. Nie podłączyłem jeszcze rurki do odpływu w podłodze bo ten mam po drugiej stronie i muszę wymyślić jak to podprowadzić. To jest mój pierwszy miesiąc użytkowania więc pytam bardziej doświadczonych użytkowników. Trochę się martwię, że coś jest nie tak, skoro u Was nic nie cieknie...
  10. joghurt

    Panasonic Aquarea

    Chciałbym się podłączyć w dyskusję. Czy u Was też leją się skropliny z jednostki wewnętrznej w stosunkowo dużej ilości? U mnie jak chodzi pompa to jest to ok. 1 wiadra 10l czy 20l dziennie. Nie mam jeszcze podprowadzonej rury do odpływu, więc liczę na wiadra:-)
  11. Ja również mam okna z tej firmy. Potwierdzam pozytywną opinię. Pewne drobne zastrzeżenia natomiast do ekipy montażowej, która przybyła spóźniona i spieszyła się przy montażu. Efekt - uszkodzenie mechaniczne okleiny, gwoli sprawiedliwości jednak listwy wymienione później bez problemu.
  12. Witam, Jestem właśnie na etapie wyboru drzwi i bramy garażowej. Mój dylemat związany jest z tym, że drzwi zewnętrzne będą od strony południowej. Nie ma żadnych krzewów czy drzew. Jest wprawdzie mały ganek, ale wbrew pozorom to może powodować problem większego nagrzewania się dolnej części, a górna będzie kryta cieniem daszku. Pytanie które drzwi sprawdzają się w tej sytuacji najlepiej: pcv, drewno, stal. Mój warunek to co najmniej jakaś minimalna klasa antywłamaniowa na drzwi, zamki, etc. Planuję zakup do kwoty raczej max. 5000 - 5500 zł z montażem. Co byście polecili jakieś dwa trzy typy. Jeśli to ułatwi sprawę dom jest w okolicy Wrocławia. Drugie pytanie dotyczy drzwi od tyłu garażu, które nie mają w projekcie żadnego zadaszenia. Tu strona montażu jest północna, a więc stosunkowo najbardziej zimna. Garaż będzie ogrzewany. Drzwi będą montowane w potencjalnie najbardziej ustronnej części z większą szansą na włamanie. Ktoś zaproponuje kilka modeli? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.
  13. Czyli podsumowując - najsensowniejsze rozwiązanie (pomijamy koszty) założyć na część spalinową śr. 180-200mm wkład ceramiczny to będę mógł ew, wykorzystać do paliw stałych, a w razie czego jak pisaliście włożę wkład do kotła gazowego z odpowiednią redukcją, aby uzyskać też i czerpnię powietrza.
  14. No właśnie, ale pytanie jest jaki byłby ten uniwersalny odpowiedni, co wybrać? Czy nie sprawdza się tu zasada jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... Dom z poddaszem użytkowym, powierzchnia użytkowa 135m2+25m2 garaż. Do kominka mam wybraną średnicę komina 200mm. Ten drugi komin jeszcze mogę zdecydować na tym etapie jaką będzie miał średnicę, ale czasu już mam niewiele. Do kotłów gazowych jak widzę 160mm to max, a przy zamkniętych komorach/kondensatach to nawet mniej. Opcji z wypuszczaniem później rury na zewnątrz ściany wolałbym nie stosować bo opinie użytkowników i fachowców są raczej negatywne. Więc zakładam wstępnie, że dam średnicę kanału spalinowego 160-200 i później ew. wpuszczę rurę stalową pod kondensacyjny o mniejszej średnicy. Pytanie do Was czy dobrze myślę, czy to ma sens, jak to rozwiązać najlepiej.
  15. Proszę o poradę jak rozwiązać mój problem w najlepszy sposób. Otóż planuję jako jeden komin użyć systemowego Rondo Plus (Schiedel). Będzie on wykorzystywany do kominka, którym planuję okazyjnie palić w czasie większych mrozów i ew. wiosna/jesień (planuję z DGP). Natomiast pytanie dotyczy drugiego komina w pomieszczeniu gospodarczym. Założyłem, że będzie to komin zapasowy, używany w przyszłości pod potencjalne ogrzewanie gazowe, choć wiem, że ciężko planować co będzie ekonomiczne i opłacalne w przyszłości. Na tą chwilę (i pewnie przez kilka ładnych lat) będzie nie używany bo na razie planuję powietrzną pompę ciepła. Gazu bliżej mnie jeszcze nie doprowadzili (mam 600m do gazociągu) i nie wiem kiedy się to zmieni. Co byście doradzili zastosować na część spalinową, sam pustak wentylacyjny, pustak z elementu systemowego, z ceramiką w środku, jaka najlepsza średnica? Każda sugestia mile widziana.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...