Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pismag

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    171
  • Rejestracja

pismag's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. pismag

    robić kominek czy nie?

    Potwierdzam w zupełności. Ja też nigdy nie myłem kominka. Szybę myję raz na 1-2 tygodnie. Palę w kominku codziennie, ale rozpalam kilka razy w sezonie grzewczym . Jest to moje główne źródło ogrzewania 150 m domu. Popiół w ilości 0.5 wiadra co 2 tygodnie wyrzucam na grządki, na wiosnę przekopuję. Mam drewutnię na 24 m sześć. drewna kominkowego. Rocznie zużywam 8m. a więc palę 3 -letnim wysuszonym drewnem. Drewno przywożę pod kominek specjalnym ozdobnym wózkiem, który pełni funkcję półki na drewno i wystarcza na 2 - 5 dni w zależności od intensywności palenia czyli temperatury na zewnątrz. Mieszkam już czwarty rok i nie widzę potrzeby malowania wnętrza. Dom jest dobrze zaizolowany termicznie - robiłem to osobiście - po jednodniowym niepaleniu przy temperaturze zewn. 0 st.C temperatura wewnątrz domu spada tylko o 1 st. C. Posiadam kominek tzw.ciepły z dużą możliwością akumulowania ciepła. Mój znajomy, który pali kominkiem tylko w weekendy mówi że robi to z przyjemnością. Ja natomiast mogę powiedzieć, że robię to z przyjemnością codziennie.
  2. Mój kominek jest tzw,"ciepły" czyli posiada akumulacyjną masę cieplną w postaci obudowy z pełnej cegły klinkierowej bez żadnej wełny mineralnej. Kanały DGP przebiegają tylko w strefie ogrzewania domu i wykonane są z płyt g-k bez żadnej izolacji cieplnej. Na stropie pod jastrychem położyłem specjalny styropian tłumiący a nie izolacyjny, po to aby ciepło, którego jest najwięcej pod sufitem na parterze mogło lepiej ogrzewać pomieszczenia na piętrze. W efekcie osiągnąłem to że na piętrze mam 2-3 stopnie cieplej niż na parterze ale łatwo tym mogę sterować po prostu zamykając kratki wlotu ciepłego powietrza w pokojach na piętrze.
  3. pismag

    komin poprowadzony poziomo

    Myślę że jest duża szansa na to że będzie to działało dobrze. Jeśli masz kozę to możesz zrobić próbę z rurą poziomą, jeśli nie ma ciągu to zamontować strażaka na kominie a jeśli nadal nie ma ciągu to przestawić kozę bliżej komina.
  4. Tani i dobry - jedno wyklucza drugie. Nie polecam tanich kominków po 1,5 tyś. z supermarketów. Ja mam Tarnavę 16 KW do palenia ciągłego z oddzielnym dopływem powietrza. Jest to odlew żeliwny, prosty w budowie bez żadnych dziwnych mechanizmów jak rolki, linki, szybry itp. Z obrotowych części ma tylko dwa zawiasy i dwie przepustnice odporne na niewprawną obsługę. Wkład jest dość głęboki co ma istotne znaczenie na czystość szyby - mogę nie myć szyby nawet miesiąc przy ciągłym ale umiejętnym paleniu. Jestem bardzo zadowolony z tego kominka. Dzisiaj w nocy było -25 st.C na zewnątrz, u mnie na parterze 19 a na piętrze 21 tylko i wyłącznie dzięki kominkowi. Dom 150 m. kw.
  5. Projektanci rysują kanał wentylacyjny obok kominka na wypadek gdyby inwestor zamontował kominek z pobieraniem powietrza z pomieszczenia i nie doprowadził powietrza pod kominek. Ja u siebie ten kanał wykorzystałem do wentylacji kuchni, i w ten sposób pozbyłem się oddzielnego komina wentylacyjnego w kuchni.
  6. Witam. Ja mam kominek bezpośrednio pod kominem. Jest to już 3-ci sezon podstawowe ogrzewanie w moim domu. Rezerwowe - elektryczne,kable grzewcze. Pierwszej zimy miałem daszek - nie sprawdził się, bo ściekała z niego czarna maź na dach. Teraz nie mam daszka, tylko kratkę jako zabezpieczenie przed ptakami - miałem dwa razy wróbla w kominku. Nigdy nie zauważyłem nawet po dużej ulewie abym miał mokro w kominku. Nie zakładam strażaka na komin, bo głównym zadaniem tego urządzenia jest zwiększenie ciągu w kominie a ja mam bardzo dobry. Po sezonie grzewczym wkładam do kominka pudło tekturowe i czyszczę komin - wszystko pięknie wpada do kartonu. Ja mam komin murowany z cegły a w środku jest wkładka ceramiczna. W twoim przypadku zrób tak jak mówi poprzednik, czyli daj rurę do samej góry. Pozdrawiam.
  7. Ja mam talerz polsatu zamontowany na kominie od kominka ale poniżej wylotu dymu. Komin jest w kalenicy a kominek podstawowym źródłem ciepła, pali się w nim od jesieni do wiosny. Dotychczas czyli przez 2 lata nie mam żadnych problemów z odbiorem, które mógłby ewentualnie spowodować dym.
  8. Nikt ci nie odpowiada bo mało dokładnie opisałeś jak ta rura miałaby przebiegać. Kolanka możesz robić, ale musisz pamiętać o tym aby ewentualna woda, która będzie się zbierać w rurze mogła spływać na zewnątrz. 50 cm nierdzewki spokojnie wystarczy.
  9. Ja chciałem się pochwalić swoim patentem jeśli chodzi o podgrzewanie wody latem. Ułożyłem na nieocieplonym, nieużytkowym stryszku nad jętkami 3 kaloryfery rurowe ( takie przemysłowe z blachą owinięta dookoła ) o pojemności ok. 80 litrów przez które przepływa zimna woda zasilająca zbiornik cwu ogrzewany latem grzałką elektryczną a zimą turbodymem kominkowym. Dzisiaj jest na zewnątrz 22 st.C, na stryszku jest 41 st.C a temperatura wody w kaloryferach wynosi 35 st.C. W upalne dni gdy na zewnątrz dochodziło do 30 st.C zaobserwowałem 45 st.C w kaloryferach. Na okres zimowy odcinam dopływ wody na stryszek i spuszczam wodę z kaloryferów. Termostat i zawór trójdrożny z siłownikiem kupisz w tym sklepie http://www.insbud.org/pl
  10. ,,Kolejne filarki będą wyglądać nie estetycznie. " Rozumiem przez to że nie zamierzasz obmurowywać tarasu, bo wtedy estetyka nie miałaby znaczenia. W takiej sytuacji proponuję wykonać podpory prostokątne (nie okrągłe), przylegające do ocieplonej już ściany w kolorze elewacji, posadowione oczywiście poniżej głębokości przemarzania gruntu. Odradzam robienie sobie tak potężnego mostka cieplnego w przypadku łączenia stropu parteru z tarasem. Pozdrawiam.
  11. Ja robiłem najpierw posadzki a potem tynki. Taką kolejność powstała jakby sama, wyjaśniam dlaczego. Całą instalację elektryczną poprowadziłem poziomo po ścianach bez bruzd na wysokości warstw styropianu zarówno na parterze jak i na poddaszu. Gniazda elektryczne pełnią też funkcje puszek rozdzielczych. Następnym logicznym krokiem było ułożenie 10 cm styropianu na chudziaku i 3 cm na stropie aby zakryć tą instalację elektryczną, a następnie wykonanie posadzek. Tynkarzom pozostało tylko do zakrycia kilkanaście 20 cm bruzd od gniazd do posadzki. Z doświadczenia wiem że o wiele łatwiej jest usunąć tynkarskie resztki z posadzki wykonanej miksokretem niż z chudziaka czy wylewki na stropie. Pozdrawiam
  12. Ja mam wszystkie kanały DGP nie izolowane. Wyszedłem z założenia że jeśli kanał przebiega w strefie ogrzewania domu to ciepło jakie odda otaczającym go ściankom i tak zostanie wykorzystane do ogrzania domu. Mój kanał pionowy jest taki sam jak wentylacyjny czyli murowany z cegły a poziome wykonane są z płyty ognioodpornej gk. W twoim przypadku nie przejmowałbym się brakiem izolacji bo to ciepło nie będzie stracone - będzie ogrzewać podłogę poddasza. Pozdrawiam.
  13. Ja mam położony styropian akustyczny gr 3 cm. na stropie parteru , bo zależało mi na jak najmniejszej izolacji cieplnej między kondynacjami - dlatego żę ogrzewam dom tylko kominkiem z grawitacyjną DGP, a na parterze jest najcieplej pod sufitem, więc to ciepełko trochę ogrzewa mi podłogę poddasza. Nie było żadnych problemów z pękaniem wylewek gr. 4 cm a tłumi kroki lepiej od zwykłego bo mam takowy w łazience z tego powodu że mogłem tam zastosować tylko styro o gr. 2 cm. - ogrzewanie podłogowe. Pozdrawiam
  14. Jest na temat uzdatniania wody bardzo długi wątek na forum http://forum.muratordom.pl/showthread.php?117602-UZDATNIANIE-WODY-doradz%C4%99-w-sprawie-doboru-urz%C4%85dze%C5%84 Ja po przeczytaniu tego materiału kupiłem taki zmiękczacz: http://www.clack.pl/index.php?p=1_14_Clack-EI-D40 Używam go już dwa miesiące i jestem bardzo zadowolony. Zmniejszyłem twardość swojej wody z 26 na 2 st.niemieckie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...