Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PLayer2001

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    68
  • Rejestracja

O PLayer2001

  • Urodziny 29.10.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Będzin
  • Kod pocztowy
    42-500
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

PLayer2001's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, otrzymałem właśnie ofertę na instalację 9.84 kw. Panele Sunlink, falownik: Hypontech. Dach dwuspadzisty, dachówka ceramiczna, jedna strona skierowana na południe, koszt całkowity: 61700zl (całkowite finansowanie, 120 rat, rata: 928 zł). Czy oferta w miarę rozsądna? Czy obecnie jest sens instalować panele? Kujawsko-pomorskie. Dziękuję
  2. Witam serdecznie, pozwole sobie odświeżyć temat by nie zakładać nowego. Czy możecie powiedzieć mi jaką macie temperaturę na wyjściu na podlogowke po nagraniu CWU do np 45st? U mnie jest tak że temp na wyjściu na podlogowke z reguły jest ok 40 st i się zastanawiam czy zawór trojdrogowy nie jest uszkodzony. Dodatkowo jest tak że jeśli włączę dodatkowa pompke obiegowa podlogowki (pompka jest na wejściu do podlogowki niezależnie od pompki w PC) to mi spada temperatura CWU do np. 30 stopni gdy zaczyna cyrkulację woda w podlogowke. Czy to normalny objaw czy CWU powinno trzymać temperaturę?
  3. Witam, jestem na etapie testowania ivt c7 z podlogowka. Problem jest taki ze za kilka dni wyjezdzam na rok a juz teraz musze poustawiac wszystko zeby na zime jako tako dzialalo bo w domu zostanie tylko 70-cio letnia osoba, ktora tego nie ogarnie. Pompe kupilem uzywana. Poprzednie ustawienia to krzywa 2,6. Zmniejszylem do 2.3 i odpalilem. Na podlogowce zrobilo sie 45°C na wejsciu wiec obnizylem korekta o 5°C. Czy da sie w tej pompie ustawic konkretna temperature na wyjsciu na podlogowke czy to jest zawsze zalezne od temp zewnetrznej? Odczyty to GT1 Wl 12.5° Akt 44°, GT3 temp 45° Akt 45.4°, GT6 76.7°, GT8 50.4°, GT9 44.1°, GT10 18.6°C, GT11 - tu ciekawostka ktorej nie do konca umie wytlumaczyc: 86.2°C
  4. No właśnie nie wiem czy to działa i się zastanawiam jak to można wykorzystać żeby działało Ktoś ma jakiś pomysł?
  5. Właśnie dowiedziałem się, że istnieją jakieś płyty, które zmieniając stan skupienia mogą magazynować energię i potem przy spadku temperatury ją oddać. Czy da się to jakoś (teoretycznie) zgrać z dolnym źródłem? Tak z ciekawości pytam
  6. Chętnie wezmę do tej roboty zduna czy kogoś kumatego. Czy możecie polecić kogoś z kujawsko-pomorskiego? Ten kominiarz wygląda na całkiem kumatego człowieka, aczkolwiek, jako że z natury nieufny jestem, chciałem skonfrontować co najmniej 2 opinie ze sobą. Czyli żadnego kolanka? Wspominał on o osadzaniu się sadzy i wypalaniu rury u góry na skutek działania wysokiej temperatury. Myśliciel - jeśli chodzi o ubezpieczenie domu, czy chodzi o to że u góry będą bardzo wysokie temperatury? Jak coś to na strychu wszystko zaizolują jakąś wełną ognioodporną, przejście przez dach też jakoś ogarnę (oczywiście po konsultacjach ze zdunem / kominiarzem / dekarzem). Obecnie zarządzam działem hartowania więc z piecami co nieco mam do czynienia, choć oczywiście to 2 kompletnie różne sprawy. Jeśli nie będzie się dało tego w pełni bezpiecznie zrobić, nie będzie zrobione, choć raczej jestem za opcją żeby to jednak zrobić
  7. Pogadałem z kominiarzem z godnie z radą, da się to zrobić bez problemu. O jaki banał chodzi? Kominiarz powiedział tylko żeby dać dwupłaszczową rurę przy przejściu przez strop i na piętrze, potem na strychu zrobić kolanko, żeby cała rura prosto nie szła do góry. Macie jakieś wskazówki, które mogą pomóc lub co zrobić, żeby źle nie zrobić?
  8. Mogę studzienkę zrobić tuż przy domu, przy fundamentach gdzie już mam przejście na rury (tyle, że za wąskie na wszystkie rury). Nadzorowałem proces z zagranicy, porobiłem rysunki jak ma być i 10 razy mówiłem, że chodzi mi o 2 przejścia. Po otrzymaniu zdjęć gotowych fundamentów, oczywiście tylko jedna rura była przepuszczona. Pogadam również z majstrem, jeśli nie będzie za bardzo kręcił nosem to może mi się przekuje przez fundament i doprowadzę wszystkie pętle wprost do kotłowni. Czy test szczelności można zrobić, że tak powiem powietrzny? Czy trzeba zalewać? Jeszcze zastanawiam się czy kupować gotowy płyn do dolnego źródła czy samemu to rozcieńczać. Można prosić o wskazówki co do rozcieńczania? I jeszcze co do rur. Czy może być "byle jaka" z marketu lub allegro? Jaka optymalna grubość ścianki (lub nawet kolor, bo mają różne zastosowania)? Sorry za durne pytania ale dopiero badam temat i widziałem tu zastosowane różne, choć częściej czarne. Dziękuję
  9. Czyli najlepiej 4 x 150m i nie ma znaczenia że się zbiegną i z jakiś 1 metr będą szły tylko jedną rurą pe32? I jeszcze jedno pytanie, czy można zakopać puste, nienapełnione rury? Nie pogną się pod naciskiem? Zamierzam zostawić je puste przez co najmniej kilka miesięcy.
  10. No w sumie tak. A jak jest z ilością pętli? Czy jest jakaś różnica jeśli chodzi o długości 4x 150m, 3x200m czy 2x 300m rury zakopanej? Rowy jak wspomniałem będą odpowiednio dłuższe. I czy można kupić 300mb w jednym kawałku? Zwykła PE będzie ok?
  11. Mam pytanie nt. dolnego źródła do PC. Nie było mnie przy laniu fundamentów i zamontowano mi tylko jedną rurę przepustową w fundamencie na rury od PC. Zamierzam więc zrobić Studzienkę przy domu, gdzie będą się zbiegać pętle i tylko np. 2 wpuścić do kotłowni przez tą rurę. Czy będzie to dużym problemem jeśli np. 4 pętlę "zredukuję" do 2 w tej studzience i tak wpuszczę do domu. Chodzi mi o opory tłoczenia płynu itp. I jeszcze jaka opcja jest lepsza: 4x 150m, 3x200m czy 2x 300m rury zakopanej? Długość rowów będzie odpowiednio różna. Też chodzi mi o opory, transfer ciepła itp. Dziękuję z góry za wskazówki
  12. Oki, chyba instalację przesunę w czasie więc postaram się doedukować i zastosować do wskazówek. Tylko jedno jeszcze ogólne pytanie, jeśli salon duży jest połączony z dużą kuchnią (prawie otwarta kuchnia) i np. zrobię 2 nawiewy w salonie, 2 wywiewy w kuchni to fakt, że powietrze się nie przeciska gdzieś pod drzwiami nie zaburzy mieszania się, to znaczy mam na myśli, czy nie będzie tak, że świeże powietrze popłynie sobie przy suficie i "wyleci" wywiewami w kuchni? Jeśli to idiotyczne pytanie to przepraszam, ale nawet nie miałem okazji być w domu, który posiada taką instalację i nie widziałem tego nigdy działającego na żywo.
  13. Będę robił nad sufitem podwieszanym. Tak łatwiej zrobić. Poza tym pomieszczenia są za wysokie, żeby nie robić sufitu podwieszanego i też już mam porobione przejścia przez ściany nośne na wysokości sufitu podw. Myślałem nad rurami elastycznymi ale muszę porównać ceny i może gdzie się uda użyję spiro. Jak radzicie poprawić projekt?
  14. No właśnie projekt wentylacji miałem dołączony do projektu domu i nawet z moją mizerną wiedzą średnio mi to pasuje. Stąd moje zapytanie tutaj. Czy mógłby mi ktoś doradzić, z grubsza, co zmienić żeby to było sensowne? Motyw z kozą rzeczywiście mogę odpuścić, to był tylko "luźny" pomysł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...