Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

markar99

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

markar99's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam posiadam w/w drzwi od ponad roku (dwie zimy) i ... i złożyłem właśnie reklamacje bo panel zewnętrzny tej zimy sie wypaczył. jest balon jak trza. Ale już w zeszłym roku miałem wątpliwości bo skraplało się na KLAMKACH i pojawiał się lekki szron a w tym roku na klamkach pojawiła się rdza nie mówiąc o śrubach mocujących klamki i szyldy są rude - przy satynie fajnie wygląda. Wogóle ramki mocujące panele zew jak i wew. są jakieś nie dopracowane. Jakby się wysuneły czy co? Ogólnie nie polecam jak na tą cenę. Odradzam!!! brązowe stalowe ościeżnice też niespecjalnie pasują do koloru: złoty dąb. Dodam , że dom był ogrzewany - no ale chyba oto chodzi w zimę - prawda?
  2. markar99

    panele podłogowe

    Witam, a dlaczego nie wybierać paneli na klik ??? myślałem, że takie to się nie rozsuną w połowie po pewnym czasie, bo bez kliku mam panele w mieszkaniu i na środku zrobiła się po kilku latach milimetrowa szczelina. Panele się rozsuneły, na skutek czegoś tam, np. szczelin dylatacyjnych na małej powierzchni, lub nierównej powierzchni. A co do tej folii to myślałem, że daje się ją tylko pod deski, aby nie czerniały zbiegiem czasu łączenia drewna. ??? Pozdrawiam, proszę o koment, przerabiam to teraz... M.K.
  3. markar99

    Odbiór budynku.

    Właśnie nurtuje mnie to zagadnienie. Wybudowałem dom parterowy z użytkowym poddaszem, jestem na etapie wykończeń i chciałbym wprowdzić się tylko na dół a górę chwilowo zamknąć (względy finansowe). Wszystkie przyłącza mam dokonane. Ostatnio znajomy nagadał mi że to nie jest takie proste że przyjdą i będą spawdzać : - góra ma być wycekolowana i wylane posadzki - balkony balustrady - i przy pełnym odbiorze wyłożony polbruk i ogrodzenie Czy naprawdę tak jest nie powiem że trochę mnie to podłamało liczyłem na szybką przeprowadzkę.
  4. Witam, W moim przypadku instalator to koszt robocizny 3,5 tys. na dom 140 m, dwie łazienki, trzy podłogówki, ok. 16 grzejników, podłączenie kominka z płaszczem wodnym, połączenie z kotłem gazowym (kondensacyjnym) w tym trzy pompy i czujki. Natomiast z materiałem to bywa różnie. ja robiłem w miedzi, (która drożeje z tygodnia na tydzień) i na kształtki i rury wydałem ok. 4 tys. grzejniki 6 tys. pompy 800 zł, naczynie wzbircze 350 zł wymiennik płytowy 650 zł, kominek i kocioł wiadomo wg własnego wyboru, rura do kominka z kwasoodpornej 150 zł i wszystko bez wody użytkowej, ktorą też zamierzam zrobić w miedzi z cyrkulacją, czyli dodatkową pompą cyrkulacyjną 460 zł + koszt rur i kształtek na wodę i robocizna nie wiem ile? Pozdrawiam, Markar.
  5. Muszę pilnie zamówić do instalacji C.O. wkład kominkowy z płaszczem wodnym 24 KW oraz piec (kocioł) gazowy z zasobnikiem ciepej wody ok 90 litrów, 24 KW, stojący, Pytanie jakie firmy są sprawdzone pod względem cenowym i jakościowym. Czy miej renomowane firmy odpowiadają lub gonią jakoscią te bardziej, a jednocześnie są troche tańsze? po jakich markach szykać a z jakimi dać sobie spokój. Co do kominków interesuje mnie palenie ciągłe czyli chyba wkład zeliwny - tak myślę. Proszę o info, bo temat troche pilny, Pozdrawiam, M.K.
  6. Czy za podłączenie wszystkiego to dobra cena 3500 zł. Dom 140m2 ,zainstalować kominek z płaszcem wodnym oraz kocioł gazowy z zasobnikiem, ogrzewanie podłogowe( w 2 łazienkach i kuchni).Kominek ma grzać wodę uzytkową i ogrzewanie podłogowe i na grzejniki zamiennie z kotłem gazowym. W całym domu zaintalować 16 grzejników i wszystko to ze sobą połączyć. Czy to cena dobra?
  7. Pomysł dobry! Można samemu - nawet lepiej - ale prośba do forumowiczów lub wykonawców. Niech ktoś napisze ramowy proces wykonania począwszy do wybrania humusu do ubijania czy zagęszczania już samej kostki. Pomimo dość szczegółowych opisów w "Muratorze", jak ktoś czyta to chyba na wszystkie tematy już było, ale tak jak długo kupuje to nigdy nie spotkałem się ze szczegołowym opisem wykonania jakiś prac przy domu. Są opisy, ale nigdy nie ma szczególików. Uważam, że jeżeli są podpowiedzi dla inwestorów majsterkowiczów wykonujących poszczególne prace samemu to powinny być trochę lepsze opisy. Ja staram się wykończyć dom ze stanu surowego i jakoś idzie do przodu ale czytając muratora stwierdzam, iż nie jes to poradnik dla takich jak ja. Ale czytam, bo nie ma lepszego. Ile pisali o polbruku, kostce, układaniu itd. ale nie ma szczegolowej informacji o całym procesie. I te uwagi tyczą się każdego etapu prac czy to przyłącza wodne, czy elektryka, czy ...itp. A może brakuje w muratorze personelu "laików" , którzy to po przeczytaniu artykułu przed drukiem wypowiedzieliby się czy zrozumieli czy są jakieś pytania. Często spotykam się z sytuacją, że w jednym numerze promuja jedna technologie wykonania (np. obróbki i sposobu wykończenia okien dachowych) a w innym numerze opisującym inne problemy tychże okien zdjęcie okna obrobionego zupełnie niezgodnie z zasadami opisywanymi wcześniej. Pozostaje liczyć na forumowiczów "Zrób to Sam" i prosić o szczerą wymianę doświadczeń. Pozdrawiam, i proszę o refleksję - może nawet w odzielnym wątku. M.K.
  8. Witam, jeżeli to możliwe to poprosiłbym o wypisanie z jakich warst i ile cm każda powinna wynosić w mojej sytuacji idealna wylewka. Może uda mi się coś poprawić, podnieść okna, może przerobić, nie wiem. TO DLA MNIE WAŻNE, BO GDY ZROBIĘ WYELWKI TO BĘDZIE ZA PÓŹNO. Chętnie poszukałbym winnego - co projuekwtu wykonawca czytać nie umie, czy architekt zawiódł? Pozdrawiam, M.K.
  9. Wiech! Dzięki za odpowiedź, co do parteru też mi sie wydaje że 5 cm to za mało, ale jeżeli to ma znaczenie to fundamenty (ok. 110 cm. w dół) są ocieplone styropianem 5 cm, to biorąc pod uwagę poziom przemarzania, to tworzy to jakąś termiczną całość - czy nie do końca? Poza tym jak to poprawić gdy okna balkonowe tarasu są obsadzone na tą wysokość? czyli wylewka w sumie (razem ze styropioanem 9 cm) Pozdro M.K
  10. Kupiłem i zamontowałem schody z wyłazem na strych - ocieplane- i wyłaz wykończony jest białą płytą pilśniową. NMiestety jest ona troche wypaczona i w świetle napewno będzie widoczna nie wspominając o odcieni bieli po pomalowaniu. Wyłaz jest umieszczony w widocznym miejscu nad schodami na piętro i w związku z powyższym mam pytanie: Czy można na płytę wyłazu przykręcić i odpowiednio wykończyć płytę GK 12? jak by to śię sprawdziło? A może jakieś pomysły jak to funkcjonalnie zamaskować. Pozdrawiam, M.K.
  11. Poradźcie, bo zamierzam sam wykonać wylewki tzn. w moim rozumieniu np na parterze (bez piwnic) dać papę termozgrzewalną, wykonać instalacje c.o. + woda dać styropian FS 20 (parter gr 5 cm a piętro 3 cm.) siatka zbrojeniowa fi np. 3 i wylewka betonowa. Jeżeli powyższy proes jest prawidłowy to pytanie dotyczy piętra czy jest sens dawać papę czy wystarczy folia budowlana, czy może i to i to. Kiedy stosować folię budowlaną? Poproszę o porady, pozdrawiam, M.K.
  12. Witam, Pytanie o cenę podlączenia trzech rozdzielni w domu tzn.: Instalacja elektryczna zaprojektowana i położona; kable do rozdzielni wyprowadzone wg wytyczonych obwodów; usługa obejmowała by fizne podłączenie wyprowadzonych przewodów do rozdzielnicy i skąpletowanie jej. T1 - Parter - 6 obwodów, 2 różnicówki, 1 przeciwprzepięciowy; T2 - Pietro - 7 obwodów, 2 różnicówki, 1 przeciwprzepięciowy; T0 - Garaż - 5 obwodów, 2 różnicówki; Ile kosztowałoby podłączenie w/w rozdzielni oraz wzajemne ich podłącznie tzn. od T1 - T2 i od T1 - T0??? Zastanawiam się czy dać siłę do garażu, czy to potrzebne? Czy zastosować w domu licznik trójfazowy czy jedno, Czy droższa taryfa za trójfazowy znajdzie zastosowanie i bedzie wykorzystana? Proszę o poradę kiedy różnicówki stosować i kiedy przeciwprzepięciowe?
  13. markar99

    Posadzki

    Witam - jaką siatkę zamierzacie położyć - czy może być np. metalowa fi 3. i pytanie: jaką papę położyć, jak gruby styropian i ile cm wylewki? Pozdrawiam. M.K>
  14. Panie Janie, Mówisz, że nie ma fuszerek ..., aha ja w to nie wierzę. Dokładnie wczoraj, coś musiałem po nich poprawiać - czyli 5 m-cy po zakończeniu prac ekipy budowlanej zamykającej etap stanu surowego otwartego, ale z kompletnym dachem + Veluxy. No i o te Veluxy chodzi. Podczas zamieci snieżnej przy wysokich mrozach śnieg dostał się pod gąsiory i po folii zsunął się do okna dachowego. Na poddaszu temperatura dodatnia no i zaczął topnieć, efekt: kapie przy oknie. No to pomyślałem i wykonałem rynienki z ocynku - po swojemu ale dokładnie i nie ma możliwości kapać do środka - spływa do rynny. Podczas wykonywania tych prac myślę, że niemożliwe żeby "Velux" nie przewidział takiej sytuacji. Przeszukałem cały dom i w pozostałościach po ekipie, znalazłem dwie rynienki a na odwrocie instrukcja ich montażu. Gdyby były założone wg instrukcji - z okien nie lałaby się woda. Podejrzewam, że górny kołnież został wywinięty na łatya nie na deski (w deskowanym dachu ) i pod folię paroprzepuszczalną. Wówczas po założeniu rynienek ewentualne pojawienie się wody odprowadziłoby ję do rynien. Pomyśleć teraz gdyby "Oni", czy nawet "Inni" wykanczali mi poddasze pod klucz. Dali by wełnę, stelaż, przykleili folię, płytę GK, i co i nic by nie kapało czyli dobra firma. Ale wełna to by chyba zgniła!!! i straciłaby swoje właściwości izolacyjne. Kilka ich błędów mogę jeszcze opisać. Pozdrawiam, M.K.
  15. Witam ponownie. Dużo postów na forum oraz w "Muratorze", nawet gdzieś przy okazjii na temat doprowadzenia do kominka powietrza z zewnątrz. Ostateczna wersja jaką poznałem to rura fi 110 wyprowadzona poszdzką na zewnątrz min. 50 cm n.p. i kratka. A ja pytam czy nie można zastąpić rury profilem wentylacyjnym? Mam mozliwość go lub ją jeszcze wkuć w surową posadzkę ale kuć na 11 cm to trochę tak sobie przy odcinku 5 m. Acha no i na zachód to u mnie sie nie da, a słyszałem że to najlepsze miejsce. ( u mnie wschód, połódnie). Jakie rozwiązania macie u siebie? Ja odrzuciłem pobieranie powietrza z pomieszczenia, a chcę umieścić rurę lub profil pod styropianem aby uniknąć mostków term. Pozdrawiam, M.K.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...