Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mac76

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

mac76's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ma sinus na wyjściu. To model specjalnie do kotłów przeznaczony. Ma moc 400 W, 700 VA (do 30 sekund - tak wynika z karty produktu), ale moc maksymalna znamionowa dla ciągłego podtrzymania 200 W. Do tego chcę podłączyć akumulator samochodowy (można podłączyć do 150 Ah). Wczoraj wieczorem w domu prąd kilkakrotnie się wyłączał i włączał - jeśli taki ups miałby się przydać chociażby, żeby uchronić sterownik od tych skoków napięcia, to chyba warto...
  2. Ponieważ ostatnio zdarzają się u mnie wyłączenia prądu, myślę nad ups'em do kotła. Pytanie - czy moc wyjściowa znamionowa 200 W ups'a Ever Specline 700 wystarczy, żeby pociągnąć wszystkie podzespoły kotła OE+16? Mam 2 pompki (obie na 1 biegu, c.o. 25 W, cwu 30 W), no i do tego pobór prądu przez sterownik ecoal, dmuchawę, podajnik.
  3. Mam pytanie o dym w zasobniku. Z tego co wyczytałem - może się on tam pojawić kiedy otworzymy klapę i pracuje dmuchawa - ok - po to jest uszczelka przy klapie. Ale - czy jak dosypujecie węgiel przy WYŁĄCZONYM wentylatorze, to też dym wyłazi zasobnikiem? Bo u mnie jak wszystko jest szczelnie zamknięte to ok, ale jak otworzę pokrywę zasobnika, to niestety dym wychodzi na kotłownię mimo nie pracującej dmuchawy - no i żeby uzupełnić węgiel i nie nasmrodzić za dużo, to trzeba to robić "im szybciej, tym lepiej".
  4. No - w końcu mój OE+16 odpalony w czwartek wieczorem. Nie mam pompy mieszającej, zawór 4d ustawiony na 4 (w skali do 10). W domu oprócz drabinek łazienkowych (2 szt.) grzejniki wszystkie mają głowice termostatyczne. Póki co nie podłączyłem jeszcze czujników temp. zewnętrznej i pokojowej. Pompa co chodziła na 2 biegu, dzisiaj przestawiłem na 1. Kocioł chodził ustawiony na CO 55 stopni - dogrzewał do 60 i się zatrzymywał. Dzisiaj obniżyłem mu temperaturę zadaną na 50 stopni. Chyba ma za mały odbiór ciepła i stąd skokowa praca - jak dochodzi do temp zadanej+5stopni to się zatrzymuje. Stąd skokowa temp. spalin. Myślę, co tu wykombinować, żeby te spaliny nie były za chłodne (komin z cegły) i jednocześnie praca kotła była mniej skokowa - ale dzisiaj zaczęło walić słońce w okna, dosyć ciepło jak na tę porę roku, więc nie wiem, czy coś osiągnę przy tych temp. zewnętrznych. Węgiel chyba mam ok, popiołu wydaje mi się niewiele, spieków chyba też nie ma - zresztą za dużo kociołkowi nie przeszkadzam i jakoś sobie radzi. Jak ktoś chce zerknąć, to dzisiaj już podłączyłem się ze sterownikiem do netu: https://esterownik.pl/sterownik/991 W domu przyjemnie ciepło - ale nie za ciepło - głowice termostatyczne robią swoje.
  5. Czyli co - lepiej kontaktować się z serwisem jeszcze przed montażem kotła, czy po prostu podłączyć i zobaczyć, czy będą jakieś problemy podczas pracy?
  6. Ponieważ pojawiały się w tym wątku informacje o obcieraniu ślimaka w palniku burner w OE+, a u mnie niestety jeszcze nie doczekałem się hydraulika, który miał mi kocioł podłączyć, postanowiłem sprawdzić jak obraca się ślimak przy pustym na razie z konieczności zasobniku. I jest tak: wyjąłem zawleczkę, obracam ślimak - do pewnego momentu się obraca luźno, wtedy słyszę puknięcie i przez jakiś czas lekko przyciera ślimak o korpus. Co ciekawe - patrząc do środka zasobnika widać, że to puknięcie jest spowodowane tym, że ślimak lekko opada w dół i właśnie wtedy zaczyna przycierać lekko o dół korpusu podajnika - od strony silnika. To przycieranie powoduje, że ręką nie mam siły złapać i obrócić pełny obrót ślimakiem z tej strony, z której jest zawleczka, natomiast bez problemu ręką obracam ślimak łapiąc go od środka zasobnika. I teraz nasuwa mi się pytanie: czy takie opadnięcie w dół w pewnym momencie obrotu ślimaka jest dopuszczalne, czy ew. może to rokować na przyszłość zrywaniem zawleczek?
  7. A czy pompa alpha 2 będzie prawidłowo pracować w układzie z zaworem 4d, czy tak jak ktoś wcześniej napisał, może to powodować problemy w jej automatycznej pracy?
  8. Dzięki za informacje. Przemyślę jeszcze sobie sprawę zakupu pompy adaptacyjnej. Tak sobie myślę, że mogę u mnie też wykorzystać fakt całkiem sprawnego działania grawitacji. Czyli normalna pompa ustawiona na pracę cykliczną. Kiedy się wyłączy, grawitacyjnie woda i tak będzie powoli krążyć w układzie c.o. (oczywiście nie we wszystkich grzejnikach, ale w większości tak), więc ponowne włączenie pompy przez sterownik nie spowoduje nagłego powrotu zimnej wody. I tak zresztą mam zamiar zastosować zawór 4d.
  9. A jeśli to migotanie nie przeszkadza, to można zostawić tak, jak jest? Czy może to mieć jakiś negatywny wpływ na pompę grundfosa alpha 2?
  10. To ja jeszcze raz z prośbą o opinię: Woma4 (ew. ktoś, kto również ma wymieniony typ pompy c.o.) - a jak Ecoal pracuje z pompą adaptacyjną grundfosa? Coś kiedyś wyczytałem, że stale na pompie się świeci jakaś kontrolka, czy jakoś tak (chodziło chyba o zasilanie pompy, być może coś pokręciłem). Rozumiem, że adaptacyjna pracuje sobie cały czas, a nie cyklicznie?
  11. Woma4 - a jak Ecoal pracuje z pompą adaptacyjną grundfosa? Coś kiedyś wyczytałem, że stale na pompie się świeci jakaś kontrolka, czy jakoś tak (chodziło chyba o zasilanie pompy, być może coś pokręciłem). Rozumiem, że adaptacyjna pracuje sobie cały czas, a nie cyklicznie?
  12. Mam pytanko do posiadaczy kotłów Ogniwo Eko Plus - zanim podłączyliście swoje kotły i rozpoczęliście eksploatację, zauważyliście gdzieniegdzie wewnątrz kotła rdzawe naloty? Mój OEP16 stoi już w piwnicy, ale na razie jeszcze nie podłączony i oglądam sobie dokładnie wykonanie kotła. Rudy nalot jest na rusztodeflektorze, ale też w niektórych miejscach na blachach kotła. Martwić się, czy nie? Ew. czy warto to maznąć jakąś farbą antykorozyjną - oczywiście nie rusztodeflektor (wątpię,czy to dobry pomysł, bo pewnie podczas pracy kotła i tak się ta farba sfajczy)?
  13. A jakie wymiary ma szuflada na popiół w Ogniwo Eko Plusie 16 kW? Przede wszystkim interesuje mnie jej najdłuższy wymiar - w głąb kotła.
  14. Kocioł chciałbym postawić w miejsce obecnego. Komin z cegły, więc chcę zrobić otwór na odpowiedniej wysokości i podłączyć prosto do komina, bez kolanek. Kocioł myślałem odstawić 10 cm od komina, więc z boku, żeby dostać się do wyczystki będzie 28 cm + 10 cm = 38 cm. W takim układzie (ogniwo eko plus 16 kW ma 77 cm głębokości) od przodu kotła na obsługę zostałoby mi 76 cm. Liczyłem, że wystarczy na obsługę: wyczyszczenie, wyjęcie popielnika, ew. obsługę rusztu awaryjnego. Czyszczenie wymiennika jest od góry.
  15. A ja jeszcze raz poproszę o informację ile od przodu kotła Ogniwo Eko Plus 16 (od drzwiczek) musi być miejsca (takie "minimalne minimum" ) do ściany przeciwległej, żeby kocioł obsłużyć. Kotłownia w miejscu ustawienia kociołka u mnie dosyć wąska (163 cm - zaznaczone na schemacie kolorem czerwonym), więc pytanie to dla mnie zasadnicze. Nastawiam się raczej na palenie z automatu, więc zaglądać przez te drzwiczki mam zamiar tylko do usuwania popiołu i wyczyszczenia kotła, no ale specjalnie to wyginać się nie chcę. Rozumiem, że wybór instalacji z pompą mieszającą sterowaną ecoalem będzie lepszy niż montowanie zaworu 4-drogowego? Czy taka pompa mieszająca często się włącza w sezonie grzewczym w ciągu doby? (chodzi o koszty prądu - na c.o. chcę pompę grundfos alpha 2, na c.w. jakąś zwykłą i chyba też jako mieszającą zwykłą)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...