Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcin.sto1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    158
  • Rejestracja

O marcin.sto1

  • Urodziny 19.10.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kruszwica
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marcin.sto1's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Nie wiem jak jest w tabelce, ale mam serię F i najniższa modulacja to 19 Hz, później sprężarka się wyłączyła
  2. Trochę nie w temacie Panasa, ale.. U siebie mam 20cm 0,38 białego z frezem. Okna wcale nie wyglądają jak w bunkrze, dziś dałbym taki sam, ale grafit. Koszt wcale nie jakiś kosmiczny. Podłoga u mnie 15 styro+7 cm wylewki. Dziś dałbym 2x5-6cm styropianu na przekładkę, a grubszą wylewkę(min. 10cm) kosztem cieńszej warstwy na podłodze. Kolega powyżej ma rację, dla 2T 7 cm to za mała akumulacja i ok. godz.16-17 zaczyna być mniej komfortowo. CNC fajnie to opisał w swoim poradniku.
  3. Oczywiście, że można. Zależy co kto lubi... Można też w słoneczny dzień zasłonić rolety od południa i zachodu, i mieszkać w salonie, zamiast w piwnicy. Takie pośrednie rozwiązanie:bye:
  4. Tabela podaje od 30*C. Rośnie temp. zasilania, spada COP. Tu możesz sobie porównać, strona 36 http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwjE1dHogJ_SAhVNb5oKHXkmANQQFggtMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.clima-comfort.com.pl%2Fupload%2Fpage%2FKatalog_Panasonic_AQUAREA.pdf&usg=AFQjCNF20bnHar94oKm9D4H1BkwoZBlxVw
  5. Dzięki CNC, zapomniałem, że obniżyłem tydzień temu temperaturę grzania CWU z 48 na 44*, dlatego nie chciała wystartować. Już myślałem że jest jakieś zabezpieczenie przed grzaniem CWU w niskich temperaturach. Wszystko gra:)
  6. Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją, że w tych temperaturach pompa nie chce grzać CWU? Wróciłem wczoraj po tygodniu do domu, pompa była ustawiona na CO, na zewnątrz -13*, modulacja 80Hz. Przełączyłem na CO+CWU, zawór trzydrogowy nie reaguje, pompa nie grzeje CWU pomimo priorytetu...
  7. Czy to możliwe, że z powodu niskiej temperatury pompa nie chce się przełączyć na CWU, pomimo priorytetu? Wróciłem wczoraj po tygodniu, ustawione tylko grzanie CW. Przestawiłem na CO+CWU, ale nie reaguje... Do tej pory było OK do -2*. Wczoraj -14* i grzała CO, modulacja 80Hz. Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
  8. U mnie w tej chwili jest tak: Krzywa LO -15/35 HI 15/27. Pompa pracuje od godz. 20., po 2,5h zeszła z modulacją z 68-69 na 40-45. Woda IN 28*,OUT 32*. Sterowanie termostatem pokojowym, bez bufora, tylko obiegówka w PC na 3 biegu. Rotametry dół (5szt) na max. (przepływy 3,5-4l/min, góra(3szt) skręcone do 0.5-1l/min. Tylko że ja grzeję od września, a Ty od tygodnia... Zmniejsz krzywą z LO-15/38 na 35. Za tydzień-dwa chałupa się wygrzeje i wszystko wróci do normy;) Co do przepływów, ja bym na początek zwiększył
  9. Wydaje mi się, że do Twojego domu tak na oko to ta pompa jest trochę za mała, minimum to pewnie 9kW 3-fazowa. Trochę gościa fantazja poniosła... Jednak w tych temperaturach ta też powinna sobie radzić. Nie masz jakichś dużych nieszczelności? Kiedy zacząłeś grzanie chałupy? Bo jak kilka dni temu, to może temperatura w domu 22, ale bryła musi się kilka dni wygrzać. Na Twoim miejscu zrobiłbym tak: 1. Wszystkie rotametry rozkręcił na max, następnie np. jedną trzecią pętli zamknął. 2. Ustawił krzywą tak, żeby pompa na powrocie doszła do 28-29*. (LO masz ok, zmniejszaj HI) Jak pompa osiągnie to na powrocie i jej praca się ustabilizuje, nie będzie się tak bardzo wspomagać grzałką przy defroście. W tej chwili od początku zaczyna z grzałką. Sprawdź też modulacje, powinna się obniżyć z obecnych 68-69, wtedy nie będzie tak bardzo się szronić. 3. Następnie odkręcaj po 1-2 z pozostałych pętli każdego dnia. Poza tym, pierwszy sezon to regulacje i optymalne nastawy, trochę czasu i kW minie... Możliwe też że podlicznik przekłamuje
  10. mkm silesia, mógłbyś to przełożyć na język zwykłego użytkownika? Czy to znaczy że temp. wody 30* na wyjściu z pompy i 25-26* na wejściu, jest zbyt niska? Jaka powinna być krzywa dla optymalnej pracy/trwałości sprężarki? Obecnie mam LO -15/32* HI +15/25*. W okolicach 0* temp na wyjściu z PC około 30*. Całość podłogówka, bez bufora itp.
  11. Witam szanowne grono. Dostałem wycenę monitoringu, aby obniżyć koszt ustaliłem z wykonawcą, że kabel kupię i rozłożę we własnym zakresie (będą cztery kamery zewnętrzne, działka 1800m2, więc trochę tego kopania wyjdzie...). Mam rozciągnąć po dwie żyły do każdej kamery (zasilanie i odbiór na oddzielnym kablu) Kabel polecił kupić taki: http://ivel.pl/p2842,skretka-komputerowa-utp-zelowana-zewnetrzna-305m.html Co o tym sądzicie, będzie dobry?
  12. A jak w takim razie ustawić przepływy na rotametrach, tak aby było optimum? Mam parter 65m2 i poddasze 30m2. Ustawiłem obiegówkę na 2 bieg, na dole mam przepływy 3-3,5l, w zależności od wielkości pomieszczenia. Nie znam długości pętli, bo nie zdążyłem spisać przed zalaniem posadzki, ale żadna na pewno nie ma więcej niż 100m. Rura grafitowa TECE fi 18. Poddasze na razie niezamieszkane, tam ustawiłem przepływy na ok 0.5l a i tak jest tam 21 C. Regulować teraz parter rotametrami (w łazience jest taka sama temp. a chcę wyższą, niż w pozostałej części domu)) a obiegówkę zostawić na 2 biegu, czy przestawić ją na 3? Podniesie to efektywność PC? Jakieś inne sugestie?
  13. Teraz to jestem trochę zbity z tropu. Miałem na wiosnę u siebie kłaść ten NQG bo niby taki dobry, a tu widzę że może wyjść lipa. Nie dosyć że droższy (a czy lepszy to w sumie też nie wiadomo) to jeszcze efekt wizualny wychodzi gorszy niż przy tańszych produktach....
  14. Witam, jeśli jest to firma V. Pana K. z Konina, a patrząc na ofertę, jestem pewien że tak, to możesz śmiało brać. Facet konkretny i tak jak napisał, dojdzie koszt złączek, itp.,itd. w opisanej kwocie. Montowali u mnie i mogę polecić
×
×
  • Dodaj nową pozycję...