Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

T0MEK77

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

O T0MEK77

  • Urodziny 12.09.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kożuchów
  • Kod pocztowy
    67-120
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

T0MEK77's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

12

Reputacja

  1. Mam pytanie przymierzam się do zagospodarowania zielonego terenu 30 ar. Gleba bardzo piaszczysta 5-6 klasa (20 cm humus, 40-60 cm piach, głębiej glina z żwirem, woda gruntowa nie ważne od pory roku czy ostra susza czy mokra wiosna na 80 - 100 cm). Nie będzie automatycznego systemu nawadniania, a taki areał podlać ręcznie to będzie ciężko, wiec jak będzie susza to pewnie w glebie będą braki wody. Jaką mieszankę traw polecacie? Myślałem wybrać pomiędzy Trawa Sahara - Kalnas, a Water Saver - Barenbrug. Czy to dobry wybór?
  2. Mam pytanie jak i co zastosować na obrzeza do kostki polbrukowej na krętym podjeździe. Było kilku wykonawców i każdy ma inna teorię. 1. tylko obrzeża betonowe docinane tak żeby tworzyły łuki i montowane 1-2 cm niżej niż kostka. Przy dużych łukach nie gwarantuje estetyki. 2. Obrzeża betonowe docinane nie estetycznie położone ok 1/2 kostki niżej. Przy łukach szpara miedzy krawężnikiem i kostką wypełniona podsypką cementowa. i całość zakryta ziemia na której rośnie trawa. 3. Obrzeże z ciętej kostki granitowej, kładzione na mokrym betonie zabezpieczone murem oporowym ok 15-20cm który jest przykryty ziemia i trawą. 4. Obrzeże to ostatni rząd kostki polbrukowej kładziony na mokrym betonie i zabezpieczonym murem oporowym ok 15-20cm który jest przykryty ziemia i trawą. 5. Tylko mur oporowy za ostatnim rzędem kostki polbrukowej ok 15-20 cm przykryty ziemią trawą. Widziałem wykonanie każdej firmy i faktycznie 1. przy łukach można przyczepić się do estetyki. 2 fajnie wygląda tylko nie wiem czy kostki nie będą wypadać przy najechaniu na ostatni rząd samochodem. 3 fajnie to wygląda jak na podwórku są elementy granitowe. 4 efekt jak 2 tylko pytanie czy kostki nie będą wypadać. 5 wygląda ok ale wydaje mi się ze do pierwszej zimy. A co Wy polecicie. Jak to zrobić najbardziej fachowo i estetycznie. Kostka polbrukowa nie duża trapezowa i jest trochę zakrętów. Z góry dziękuje
  3. Pytanko do ludzi którzy mają filtry na złożu CR100. Jaki okres je użytkują? Jak dbają o nie i czy nie mają z nim problemów? Dzięki za info
  4. Czyli np filtr Honeywell FF06-1AA 100 mikronów wystarczy. Do tego zawór zwrotny na wyjściu i elektrozawór na wyjściu z płukania i płukać co kilka dni. Takie rozwiązanie jest dobre?
  5. Jaki filtr wstępny mechaniczny polecacie miedzy zbiornikiem hydroforowym z poduszka powietrza, a filtrem ze złożem CR 100. W zbiorniku hydroforowym utlenia mi się żelazo i chce zabezpieczyć głowicę i złoże. Jaki filtr byłby do tego dobry żebym często nie musiał wymieniać? Najlepiej jakiś co można płukać? Dzięki za podpowiedzi.
  6. Przeryłem neta i zwałkowałem temat od podszewki. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i porady.
  7. Po przeanalizowaniu kilku ofert skłaniam się do: butla 12x52", 60 l złoża CR100, głowica Clack WS1 CI, zbiornik solanki 100l cena 2700 netto Proszę doradźcie czy to dobry wybór? Wielkie dzięki
  8. Przekopałem neta i natrafiłem na coś takiego http://www.purotech.ie/pages/Manuals/E-3000440RevB-Manual-255,268,268FA,263,278-742,762.pdf na stronie 32-33 jest opisane jakie czasy można ustawiać. Co prawda solankowanie i napełnianie zbiornika jest obliczane automatycznie na podstawie chyba objętości butli i ilości użytej soli. pozostałe cykle (płukanie wsteczne, wolne płukanie, szybkie płukanie) można ustawiać w granicy 0-200 minut. Proszę zerknij w wolnej chwili czy dobrze rozumuje czy się mylę. Z góry dzięki
  9. mam ofertę 10x54 i 42.5l CR100 głowica GE OSMONICS Logix 255/762, zbiornik soli 100 l czy to dobra głowica? czy będę miał z nią problemów. Ewentualnie jak z serwisem?
  10. Dzięki Czyli lepiej butla 10x54 i 42.5l CR100 niż 13x44 i 56,6 l CR100 A jak z żywotnością CR100 na ile czasu (lat) powinien mi posłużyć? I ile wody przefiltruję pomiędzy regeneracjami? Przypomnę badania: mętność 12 NTU barwa 3,7 mg/l Pt pH 7,4 pH przewodność elektryczna 425 uS/cm stężenie azotu amonowego 0,46 mg/l stężenie azotu azotynowego 0,024 mg/l stężenie azotu azotanowego <0,9 mg/l stężenie żelaza 1400 ug/l stężenie manganu 132 ug/l sumaryczna zawartość wapnia i magnezu 221 mg/l index nadmanganianowy 0,9 mg/l
  11. Dzięki za ulotkę, Dostawca twierdzi że jak do butli 13x54 wsypiemy 71,8 l CR100 to mamy przelwy 2/3.5 m3/h a przy 56,6l CR100 mamy 1.8/3 m3/h. Czy można w to wierzyć czy porostu woda nie będzie do końca odfiltrowana bo za niskie złoże?
  12. Mam takie dwie propozycje czy warte są dla mojej wody, ewentualnie która lepsza bo cenowo podobne. 1.butla 1354, 50l złoża CR 100, głowica CLACK CI 5 przyciskowa, zbiornik solanki 75l 2.butla 13x44, 56,6 l złoża CR 100 głowica GE OSMONICS Logix 255/762, zbiornik soli 100 l
  13. Dwa równolegle dokładnie cena x2 do tego zmiękczacz i koszt całej SUW robi się spory. Czy przy moim pH 7,4 pH też mogę zastosować BIRM, Jaka wydajnością pompy płuczesz zbiornik 13" ?
  14. Jeżeli odkręcę samą wylewkę w wannie to wodomierz pokazuje mi ok 20l/min, A przy wannie 300l i kobietach w domu woda potrafi lecieć przez pól wieczoru. Mam 200l zbiornik cwu i jeżeli filtr mi się nie wyrobi to będę go napełniał nie do końca uzdatnioną wodą. A później tą wodę będę pobierał małymi bateriami 5l/min. Moja pompa da mi max 4.3-4.5 m3/h mierzone na wylocie z zbiornika hydroforowego przy ciśnieniu 4.2 bara. wiec filtr 12" to chyba max. mam ofertę na odżelaziacz 13x54" na złożu z dwóch warstw. Pierwsza cięższa to tlenek manganu , druga grys filtracyjny chalcedonit. Czy takie rozwiązanie ma sens?
  15. Pytanie czy odżelaziacza 10x54 da mi przepływ nominalny na poziomie 1.8 m3/h bo bardzo często tyle potrzebuje (wylewka w wannie + bateria w kuchni)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...