Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

skolim

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

O skolim

  • Urodziny 07.01.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gdańsk
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

skolim's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dziękuję za odpowiedź, Obecnie podjazd jest własnie utwardzony mieszanką żwiru i gruzu. W projekcie była wzmianka o tym, że podjazd będzie wykonany z kostki. Czy zmiana materiału na żwir może być uznana jako zmiana nieistotna? Mam jeszcze dodatkowe pytanie, poproszono mnie o "protokół odbioru kanalizacji deszczowej ze szczelnym zbiornikiem na wodę" - mam taki w projekcie i taki wykonałem z kręgów betonowych. Ale jestem zaskoczony, ze potrzebny jest na to protokół. Czy ktoś maił już taką sytuację, jak taki protokół wygląda?
  2. Witajcie, Mam kłopot ze zgłoszeniem zakończenia budowy. Generalnie budynek, instalacje i przyłącza są wykonane zgodnie z projektem (lub zmiany nieistotne) i zebrałem do nich komplet dokumentów. Ale jest taka kwestia, ze w projekcie mam tez utwardzenie dojazdu do garażu kostką betonową (wymiary podjazdu około 15 x 4 m). Tego utwardzenia nie wykonałem bo po pierwsze ciężko było z terminami, a po drugie sama droga dojazdowa do mojej działki jest jeszcze nieutwardzona i szkoda kłaść kostkę, żeby potem przekładać jak się zmienią wysokości. Jednak w postanowieniu nadzoru dostałem wymóg dostarczenia inwentaryzacji geodezyjnej podwykonawczej terenów utwardzonych (których siłą rzeczy teraz nie mam). Czy to oznacza, że nie mogę zakończyć budowy do puki nie wykonam kostki brukowej? Czy można coś takiego zgłosić jako zmianę nieistotną? Ewentualnie jakie są inne opcje żebym mógł zgodnie z prawem zamieszkać w domu jeśli jeszcze nie mam wykonanego podjazdu. Generalnie na około mnie jest pełno "świeżych" zamieszkałych domów i mało kto ma utwardzony podjazd więc się trochę pogubiłem :/ Z góry dzięki za pomoc.
  3. Cześć, Podepnę się pod temat się pod temat , bo czeka mine dokładnie to samo (tynki też takie same i chciałem malować Dekoralem, co prawda lateksowym białym). I trochę zgłupiałem z tym gruntowaniem. Z tego co rozumiem gruntów są 2 rodzaje: grunty głębokopenetrujące typu altas unigrunt, oraz farby gruyntujące/podkładowe (Dekoral też taka ma). Opisy obu troche zbliżone - wyrównywanie chłonności, nadaja się do płyt GK, czy tynkow gipsowych i gładzi. I teraz nie mam jasności, czy do zagruntowania powinienem użyć obu (najpierw grunt penetrujący a potem, farba gruntująca) czy może tylko jednej z nich (której).
  4. Hej! Jestem na etapie zamawiania materiałów na elewację. Wybrałem styropian Termo Organika Galaxy (grafitowy 0,033, gr 18 cm). Budynek z betonu komórkowego. Pozostało mi zamówić klej. Wykonawca poleca użyć Termo Organiki Są następujące kleje: TO-KS TO-KU TO-KUB Czym dokładnie się różnią (poza ceną) Propozycja była taka, żeby do klejenia styropianu do ścian użyć TO-KS (najtańszy), a do zaciągnięcia siatki TO-KUB wykonawca polecał jako naprawdę mocny i dobre podłoże pod tynki (silokonowe). Co o tym sądzicie?
  5. Cześć, Na mojej budowie, niestety wyszedł błąd który został dość późno wykryty Mianowicie, ostatni odcinek kanalizacji pod podłogą garażu (do wylotu z budynku). Został ułożony z "odwrotnym" spadkiem, owszem jest 1,5% ale w odwrotną stronę . Wygląda to tak jak by przejście przez fundament zostało zrobione o 2cm za wysoko, przez co cały odcinek ma odwrotne nachylenie i na środku pod garażem stoi cały czas ~2cm wody. Zostało to zauważone niestety dopiero po odkopaniu wylotu podczas przyłączania kanalizacji. Wykonawca poczuwa się do naprawy błędu, ale zastanawiam się jak to najlepiej poprawić. Niestety mam już położoną posadzkę czyli wygląda to tak (w kolejności od dołu): - podsypka - 8cm chudy beton - 10cm styropian - 8cm posadzka cementowa Myślę o 2 opcjach: 1. zerwanie całej posadzki w garażu (cement i styropian), rozkucie chudego na odcinku gdzie trzeba zrobić poprawkę następnie ułożenie na nowo. Wydaje mi się to chyba przesada (garaż 30m2) 2. Wycięcie posadzki na odcinku, który ma być naprawiany na szer. np. 1m rozkucie chudego i naprawa odcinka. I potem ponowne ułożenie styropianu i posadzki cementowej. Czy waszym zdaniem opcja 2 jest OK? obawiam się jakiegoś pękania posadzki na łączeniu naprawianego odcinka. To "tylko garaż" więc gdyby nawet pęknięcie się pojawiło to naprawa nie powinna być problemem bo nie planuję tam kłaść gresu (malowanie, albo płytki PCV).
  6. Super! Dzięki za odpowiedź, czyli na zejściu z grubością izolacji nic nie tracę a nawet lekko zyskuję
  7. Hej! Potrzebuję pomocy w porównaniu całkowitego współczynnika przewodzenia ściany. W projekcie miałem ścianę porotherm 25 + 20cm styropianu lambda 0,38 Materiał ścian zmieniłem na beton komórkowy H plus H 500 lambda zdaje się 0,13. Chciałbym zmienić styropian na grafitowy o lambda ~0,33, ale zmniejszyć jego grubość do 15 cm. Czy ktoś mógłby pomóc w wyliczeniu całkowitego lambda obu ścian i porównaniu czy uzyskam podobne (wydaje mi się że lepsze) parametry?
  8. Hej! Potrzebuję porady w sprawie umocnienia skarpy koszami gabionowymi. Chciałbym zabezpieczyć skarpę na działce długość skarpy 40m max wysokość 2m (w miarę stała), grunt to głównie piasek. Niechciałbym budować pionowego muru oporowego, bo estetyka wątpliwa a koszt będzie niemały. Skolei zostawienie skarpy ze spadkiem ~40% i zabezpieczenie geowłókniną i jakimiś nasadzeniami pochłonie spory kawałek działki, stąd pomysł na gabiony. Podoba mi się jak to wygląda i jest to rozwiązanie pośrednie pomiędzy skarpą i pionowym murem. Wstępny pomysł wygląda tak że ułożone zostałyby na sobie 4 kosze o wymiarach 50x50x100cm na każdy metr bieżący skarpy z przesunięciem około 10-15cm. Wyglądałoby to tak: Taraz kilka pytań: 1. Czy ktoś z forumowiczów ma takie rozwiązanie i może się wypowiedzieć jak to się sprawdza? 2. Jaki może być orientacyjny koszt wykonania? (cena samego kosza to ~80zł/szt. na znanym portalu aukcyjnym;)) 3. Czy pod dolną warstwą wymagany jest fundament czy wystarczy chudziak? 4. Czy mógłby ktoś polecić wykonawcę z okolic Trójmiasta, który się zajmuje tego typu pracami? Szczerze mówiąc nie mam pomysłu komu to zlecić, czy jakiejś firmie od prac ziemnych, czy bardziej ekipie budowlanej? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  9. Dzięki, Andrzej733 to mi przynajmniej ułatwia zrozumienie o co chodzi . U mnie słowo "płatew" użyte jest w zestawieniu więźby, ale już na projekcie użyte jest słowo podłużnica. Co ciekawe ja mam w projekcie połączenie płatwi/podłożnic umieszczone dokładnie pod krokwią i tak jest to narysowane. Fakt, że w tamtym miejscu sąsiednie krokwie są gęściej (co 60cm).
  10. Czy pod słowem "projektant" rozumiesz architekta/projektanta adaptującego? Ja miałem gotowy projekt Archonu, projektowałeś od podstaw? U mnie projektant odpowiadał tylko za adaptację (zmian prawie nie było), ale już po czasie widzę że sprawę potraktował dość sztampowo i nie wiem czy bym mu zaufał, że zrobi to z głową. Już prędzej ustaliłbym coś z kierownikiem, do którego mam większe zaufanie. Zakładam, że te podpory powinny się znaleźć nad ścianami nośnymi parteru co u mnie nie daje za bardzo symetrii.
  11. Nie ma sprawy zdecydowanie mi to pomoże. Mój dach koncepcyjnie i konstrukcyjnie jest bardzo podobny, więc bardzo chętnie popatrzę na co zwrócić uwagę. 1. Dach jętkowy 2. Rozpiętość między osiami murłat 870 i 810 (część domu jest węższa) 3. Kąt nachylenia 40 stopni 4. Dachówka betonowa 5. Ja nie daję deskowania, będzie troszkę lżejszy 6. Też nie mam żadnej podpory w środku Uzgodniliśmy z cieślą następujące sprawy: 1. Mocowanie krokwi do murłaty wkręt spax fi10 30cm, Dodatkowo obustronnie kątowniki wzmacniane KP2 na gwoździach pierścieniowych 2. Złączenia murłat i płatwi zabezpieczone obustronnie blachą 14x30cm na gwoździach pierścieniowych 3. Zakład - nie mierzyłem ale na fotce widać, że dłuższy 4. Uzgodniłem, że wymienimy tą murłatę na dłuższą tak by nie było tego małego fragmentu dosztukowanego. 5. Murłata 14x14, krokiew 8x18 zacios głębokości 5cm (w przekroju krokwi) co daje 7,7cm pow styku z murłatą. Cieśla, zasugerował, że jeśli się niepokoję można rozważyć stalowe podpory "ukryte" w ściankach działowych, ale tego pomysłu nie konsultowałem jeszcze z kierownikiem budowy, co o tym myślicie?
  12. Widzę, że dla wielu osób najistotniejsze jest czemu nie dopilnowałem własnej budowy - śpieszę z tłumaczeniem W pracy - próbowałem zarobić na opłacenie cieśli i tartaku Cieśla zamawiał sam drewno z tartaku, który sam wybrał/polecił i dostał ode mnie zestawienie drewna, sam je tez odbierał. Tego dnia miał tylko dowieźć drewno i zamontować murłaty - gdyby nie zamontował tej jednej nic by się nie stało. Sam zdecydował o zamontowaniu tego co dostał bez poinformaowania mnie i ustalen Dziękuję za poradę techniczną, kwestię rozliczenia z cieślą załatwię sam. Ponownie, dziękuję za poradę techniczną a kwestię rozliczenia zostawiłbym stronom zainteresowanym Poprosiłbym o niezamontowanie tego jednego kawałka, a sprawę przysłania elementu o wymiarach innych niż zamówione załatwił z tartakiem. Dla źle zwymiarowanej murłaty znalazłbym zastosowanie, obecnie niestety jest pocięta i przejuz sie nie przyda
  13. Napisałem do producenta. Jest to stara nazwa czegoś co obecnie nazywa się SVI 200: http://www.kadetech.pl/3010,svi-zlacze-krokwiowo-platwiowe.html Koszt tego wynalazku to 33zł para co przy 44 krokwiach daje niebanalną kwotę 1400zł Link: http://www.kadetech.pl/filter/dictionary,29,producent/word_id,81,simpson-strong-tie Choć tego złącza nie ma na stronie producenta (przesłał mi kartę produktu), wydaje mi się że może już jest wycofywane Alternatywnie poszperałem i znalazłem złącza SFHM-B w cenie 22zł/para co daje kwotę 1000 Link: http://www.kadetech.pl/filter/dictionary,29,producent/word_id,81,simpson-strong-tie Karta produktu: http://strongtie.pl/files/K_R_S/7/SFN-SFH_zlacze_krokwiowo_platwiowe.pdf Czy ktoś uzywał takich złaczy? szczerze mówiąc te "tańsze" mają lepsze parametry nośności niż to oryginalne
  14. Cześć, Jestem na etapie stawiania więźby dachowej. O ile murowanie poszło sprawnie i nie miałem większych zastrzeżeń, to o jakość pracy cieśli mam juz trochę obaw (stąd już drugi post dzisiaj:) ). Chciałbym przypilnować że wszystko wykonane jest zgodnie z projektem (a jak nie jest to muszę rozumieć konsekwencje odstępstw). W projekcie mam podane, żeby do łączenia krokwii z murłatą użyć złacza BMF TYP200. Niestety wujek google nic nie znajduje i nie mam pojęcia, czy to złe oznaczenie czy może cos się zmieniło. Załączam fragment rysunku ze szkicem złącza, będę wdzięczny za wskazanie jakiegoś linka i producenta tego wynalazku (albo podobnego).
  15. Hej! Mam pytanie dot. murłaty. Chodzi o to że w projekcie więźby murłata jest złożona z 2 części (połączonych na zakład) i taką też zamówiłem. Niestety z tartaku przyjechały krótsze elementy i cieśla po prostu je pociął i "dosztukował" zanim dał mi znać. Z tego powodu ostatni brakujący element jest dość krótki (około 150cm)i. Zastanawiam się jak to może wpływać na wytrzymałość całości, czy murłata mi nie spęka i się nie obróci? Dołączam foto brakującego kawałka Czy naciskać na wykonanie murłaty zgodnie z projektem, czy nie ma to wielkiego wpływu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...