Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tarasow

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    82
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    GDYNIA
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tarasow's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Ja do tych wentyli za 10zł zastosowałem zasilacz 19v i taki regulator: http://archiwum.allegro.pl/oferta/regulator-pwm-mocy-silnika-grzalki-zarowki-led-i5285467958.html bardzo dobrze to działało,
  2. Inlet ringi można kupić w ebm papst polska. Moje do r3g 133 były po 5,2 euro netto.
  3. To jest coś takiego: Ja dałem radę bez ściągacza, ale trochę kombinowałem:) A same łożyska schodzą gładko.
  4. Czujniki polutowac do przewodow i przewody do gniazd w module(śrubokrętem). Dasz rade sam, jak umiesz trzymać lutownicę
  5. Kupiłem na Allegro- koszt to kilka zł. NSK 626Z [ATTACH=CONFIG]337339[/ATTACH] Pod naklejką trzeba zdjąć podkładkę w kształcie litery omega i ściągnąć wirnik, który ma dwa łożyska.
  6. Ojej, a co będzie lecieć w lato i gdzie?
  7. Kupiłem na alledrogo modul termometru "art LCD 128x64". Do tego czujniki ds18b20- dość dokładne. Odnośnie syfonu to zwykly pex czy waz igielitowy wystarczy zagiąć w U rurkę i wkleić w reku. Oczywiście ze spadem byc kondensat nie splywal w stronę pokrywy. Natomiast fakt,ze bez syfonu zaciagane powietrze z kanalizy ma jakis wpływ na rozmrażanie...nie widzę tego. Wg. mnie bez znaczenia.
  8. u mnie: czerpnia 12,4C nawiew 19,8C wywiew 20,3C wyrzutnia 14,6C Czerpnię mam podłączoną pod taki grzybek w dachu i zastanawiam się co zrobić aby wszelkie robactwo, i co to poniektóre ciała stałe, nie zapychały filtra w reku... Oryginalne czerpnie mają tę metalową siateczkę.
  9. Może po prostu taką masz sprawność na tym wymienniku. Jak przy wyższych temp. na zewnątrz? U mnie tak: Skropliny spływają "pod prąd". Trzeba się jeszcze zastanowić, czy takie ustawienie termometrów jak u Ciebie, jest skuteczne. Być może w "rogach" przestrzeni nie zachodzi ciągła wymiana tylko powietrze się kłębi i nie oddaje rzeczywistej temperatury strugi. A z czego masz filtry zrobione? Widzę filtr g3(biały)- podobno wystarczy, a u Ciebie jeszcze jest zielona szmata. Może opory za duże i przepływ powietrza jest na tyle mały, że nie jest turbulentny? Bo te wentylki nie mają dużego sprężu.
  10. Ja zrównoważyłem anemometrem najtańszym, mierząc prędkość na czerpni i wyrzutni. Musiałem dołożyć do rezystor 3,3kOhm żeby spowolnić nawiew. Teraz temperatury sa akceptowalne: Czerpnia 8 Nawiew 18,1 Wywiew 19,6 Jeszcze pozostaje kwestia uszczelnienia domu i ocieplenia kanałów jak należy.
  11. No właśnie zapamiętałem, że lepiej jest jak skropliny spływają na stronę ciepłą. Ale to gdy nie ma GWC. A ja nie mam- chodzi o niezamarzanie, odpływ skroplin na ciepłą stronę, żeby nie wychłodzić na tyle, co by zalodzić wymiennik. Parę cytatów z przed kilku lat: Być może traci się na sprawności troszkę, bo skropliny odbierają ciepło z płyt wymiennika i spływają do kanalizy, ale jaka sprawność będzie przy zamarzniętym wymienniku? Taki kompromis chyba. Gdybym miał GWC to robiłbym tak jak Ty, bo ciepło w skroplinach odda się w całości płynąc po wymienniku, jednak nadal zastanawiam się nad sensem GWC(glikowlowy) mając domek 90m2. i działkę 100m2
  12. A czy taka nastawa nie bezie odpowiednia tylko dla konkretnego "biegu" wentylacji, tego podczas próby? W całym roku nastawa głównym potencjometrem będzie się zmieniać w zależności od warunków, a ten rezystor będzie trzymał tylko w jednej nastawie odpowiednie nadciśnienie. Mylę się?
  13. Dobry pomysł. Przy sporo większym nawiewie sprawność będzie niższa niż przy równoważnym.. Warunki do testów to bezwietrzna pogoda i super szczelny domek(powietrznie) Drugi problem to jak podkręcić jeden wentylator w przypadku, gdy oba są sterowane z kuchni potencjometrem stereo? Dławić przepływ na czerpni/wyrzutni przepustnicą?
  14. Przy najniższych obrotach nie nagrzewa się ten stabilizator(chyba sporo mocy musi wytrącić na tranzystorze)? Z tego co pamiętam to te wentyle startują od około 9V a to i tak daje całkiem duży przepływ(na oko, bo nie mierzyłem). Sprawdzałeś przepływ i opory? Masz na GWC, prawda? Przy wentylacji mogą być za słabe ale to trzeba już "pomacać" bo to wróżenie z fusów. PS. Zastosowałem PWM bo można było wtedy obroty obniżyć znacznie poniżej tych, które były przy napięciu minimalnym na jakim "chodzą". Nie buczało, ale to pewnie zależy od układu PWM jaki się użyje. PSS Doczytałem odnośnie Twojego zasilacza. To też jest reglulator PWM (regulacja impulsowa PWM) a 6-25V to napięcie jakie można podać na regulator i na tym napięciu będzie realizowana częstotliwość impulsów.
  15. Też próbowałem je zastosować. Jednak mają bardzo mały zakres regulacji(napięciem 24-29V). Zastosowałem do nich regulator PWM i było trochę lepiej, jednak drgania, bzyki i szumy, które przenosiły się na obudowę były nie do wytłumienia. Wymiana łożysk też trochę pomogła. Ale miałem "na sztywno" do XPS bo inaczej nie mogłem. W końcu zastosowałem R3G 133 i nie ma porównania... Jednak koszt tych śmigiełek za 10zł pozwala więcej środków przeznaczyć na ich wytłumienie. Pozostaje kwestia sprężu tych wentyli: [ATTACH=CONFIG]336165[/ATTACH]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...