Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

timon120777

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3 601
  • Rejestracja

2 obserwujących

O timon120777

  • Urodziny 12.07.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Ogrzewanie

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rawa Mazowiecka
  • Kod pocztowy
    96-200
  • Województwo
    łódzkie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

timon120777's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

16

Reputacja

  1. Witam serdecznie zakupiłem Ekogroszek.. firma wysłała mi ich zdaniem parametry na mój piec ale nie za bardzo wiem jak to przeczytać.poniewaz nie mam w opcji pieca czegoś takiego jak np moc obrotów itp .napisałem dziś do nich ale wiadomo już odpiszą po weekendzie.. pomożesz??
  2. Merysia7 Tobie się wydaje że ogrzewasz tylko parter. ciepło jak to ma w zwyczaju ucieka do góry i jesli na piętrze nie masz pół metra izolacji i zamkniętych wszystkich połączeń z parterem to niestety ale grzejesz cały dom(sprawdź czy na piętrze masz taką temperaturę jak na dworze czy może jest tam cieplej) . Dodatkowo jeśli dopiero uruchomione ogrzewanie a dom nowy lub po generalnym remoncie, czyli zimny i z dużą ilością wilgoci to spalanie na początku będzie znacznie wyższe. wynika to z konieczności wysuszenia i podgrzania całości a nie tylko powietrza znajdującego się pomiędzy ścianami. Dodatkowo na niekorzyść działa brak izolacji co na pewno podnosi straty przez wszelkie przegrody Jeśli w popielniku nie ma niedopalonego węgla to musisz się jedynie uzbroić w cierpliwość i poczekać aż całość sie zagrzeje i wyschnie. Wtedy zużycie opału spadnie i kocioł będzie pracował jedynie na wyrównanie strat. A jak dołożysz izolację ścian to potrzeby domu jeszcze spadną i okaże się że kocioł nie ma co robić
  3. no to już wiemy więcej. 250m2 zaizolowane powiedzmy "normalnie" i przyjmiemy potrzeby na poziomie 60W/m2 to da nam zapotrzebowanie w okolicy 15KW przy -20stC. Przy zerze na dworze będzie potrzebował 7,5KW a jak na dworze +10 to pewnie w okolicy 4,5-4KW To wszystko przy dobrej sprawności procesu spalania. zakładam jednak że ta sprawność na niskich mocach nie przekroczy 60% więc zużycie będzie wyższe. i może wynosić w okolicy 25kg obecnie na CO + coś tam zawsze na CWU dojdzie. Wychodzi więc na to że nie jest w Twoim przypadku tak tragicznie jak myślisz. Piszesz jednak że wyciagasz spieki. Pozostaje pytanie jakie i ile ich jest. Bo jak spiek koksowy to moze paliwo potrzebuje poleżeć dłużej na palniku i trzeba zmniejszyć podawanie. jak spiek żużlowy to może trzeba ująć wiatru. I na koniec Węgle typu 32 mają spiekalności przeważnie pomiędzy 10a 20 więc nie będzie z nich pyłku z papierosa. coś za coś niestety
  4. Wojtas82 a ta chałupa to jak duża i jak izolowana? bo 30kg/dobę może być ogromnym zużyciem i może być super spalaniem. napisałeś jaki masz kocioł ale nic o domu. może jest duży i słabo lub wcale izolowany i wtedy jego straty będa duże. 30kg/dobe to około 8KW średniej mocy. u mnie w domu to przy -20stC takie zuzycie ale jak bedzie dom 200m lub wiekszy i słabo izolowany to takie zużycie będzie w normie. dodatkowo nic nie piszesz o tym co z popielnika wyjmujesz. może tam jest sporo niedopału i stąd Twój problem. daj więcej informacji to będzie wiadomo jak problem diagnozowac i leczyć
  5. w niektórych sterownikach jest kilka programów regulacji nadmuchu zależnie od modelu wentylatora. możliwe że to jest jedna z przyczyn- źle wybrany model w menu stera. może to tez być kondensator. zajrzeć do instrukcji sterownika- może jest informacja o wyborze programu nadmuchu. jesli ster nie oferuje to zacząć od kondensatora
  6. pytanie podstawowe to jaki jest efekt tego spalania??? bo moze spalic sprawnie pozostawiajac w popielniku popiół i jakieś części niepalne znajdujące się w węglu a może przewalić przez palnik i wypluc niedopał. Pytanie co zatem się dzieje i co chcemy zmienić aby mieć satysfakcję. nie znamy tez danych odnośnie potrzeb budynku więc ilośc spalonego węgla niewiele mówi. spalenie 140kg w 4 dni daje 35kg/dobe czyli jesli spalone poprawnie z przyzwoitą sprawnością wychodzi coś około 8KW (zakładając sprawność w okolicy 75% i kaloryczność 26MJ). przy nieocieplonym domu i temperaturach w okolicy zera to nie jest jakaś masakra ale i nie jest mało. myślę że jak dom nieocieplony to przy powierzchni 160m2 potrzebuje jakieś 12-14KW maksymalnie czyli około 7KW teraz . Jest zatem jakaś szansa na obniżenie spalania pod warunkiem że jest coś nie tak z jego sprawnością. moze jednak być i tak że opał spalony poprawnie ale jego kaloryczność licha i wtedy z tych 35kg przy kaloryczności 24MJ będzie tylko w okolicy 7KW a to już ociera się o realne potrzeby tego budynku. Wtedy najprostszy sposób obniżenia spalania to ogacić chałupę wszystko jednak to tylko wróżenie jeśli nie wiadomo czy spalone dobrze czy licho
  7. wszystko zależy od wersji wentylatora. może nie mieć zadnej przesłony, może miec jedną a może mieć też miarkownik czyli kompletny zestaw jak na zdjęciu. żadne braki nie są błedem tylko obecnościa lub nie dodatkowego wyposażenia.
  8. uri ten kocioł startuje od 4KW- co ci przyjdzie po zwrocie wydanej kasy jak będziesz płacił wyższe niż trzeba rachunki za gaz przez jakies 10 lat ze względu na zbyt wysoką moc minimalną??? kocioł będzie taktował przez pół sezonu a ty będziesz płakał i płacił. chociaz z drugiej strony jak podchodzisz w taki sposób do wyboru czajnika to bądź portfel Twój :bash:
  9. problem z dwufunkcyjnymi będzie taki że zaczynają pracować od mocy w okolicy 3KW i więcej. Jak kolega ma domek o powierzchni 100m2 i jakieś tam ocieplenie to może taki kociołek taktować przez sporą część sezonu grzewczego (dodatkowo Wrocław nie ma najniższych temperatur co również ma wpływ na to) jak jednak znajdzie model który od tych 3KW startuje to i tak lepiej niż jak da się związać z modelem startującym od 5-6KW bo wtedy to słabo wyjdzie z ekonomią i sprawnością.
  10. Jeśli masz zamiar grzać CWU przepływowo to wtedy nieco wyższa moc sie przydaje. Pytanie jak daleko źródła odbioru ciepłej wody są od planowanego miejsca montażu kotła. Zeby nie było sytuacji w której zdążysz zakręcić wodę zanim ciepła dopłynie do kranu. może warto pomyśleć o zasobniku i wtedy 14KW wystarczy no powiedzmy maksymalnie 20KW byle miał dużą modulację i startował powiedzmy od 3KW.
  11. a czy pompa wymieniona na nową o takich samych parametrach czy może na słabszą?? to tez może miec wpływ na przepływy. czy ta nowa jesli jest o takich samych parametrach pracuje na tym samym biegu/tej samej mocy?? Korekte przepływów zacząć od kaloryferów najbliżej kotła i potem kolejne oddalając sie. możliwe że wystarczy skręcenie 2 pierwszych aby ostatnie znowu grzac zaczęły.
  12. rustin ogarnąłeś swoje problemy z krzywymi grzania i niedogrzewaniem które miałeś w poprzednim sezonie? PS- w temacie błędu o który pytasz "EA 277" : https://www.gazman.pl/serwis-junkers-wroclaw/junkers-kod-bladu-ea
  13. do tak małego domu każdy kocioł 2 funkcyjny będzie za duży i będzie miał zbyt wysoką moc minimalną co będzie skutkować częstym taktowanie a to wpływa na sprawność. jeśli już to brałbym najmniejszy 1 funkcyjny i do tego zasobnik lub jak proponuje d7d klimatyzacja a CWU grzałką lub podgrzewaczem. pozostaje pytanie czy podłogówka na całości czy może inwestor woli kalafiory???
  14. Wybacz ale nie doczytałem- piszesz o trybie grzania. W tym trybie pompa będzie pracować nawet przy wyłaczonym palniku żeby czujnik miał bieżący sygnał o temperaturze wody w układzie. tak ostatnio wyczytałem. można też sprawdzić czas wybiegu pompy CO po wyłączeniu palnika ale ja się tym parametrem nie bawiłem i nie znam efektu zmiany
  15. a patrzyłeś jak masz ustawioną regulację pompy w menu serwisowym 2.1E? tam jest możliwość załączania pompy wraz z palnikiem lub "inteligentnie"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...