Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dudask

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    projektu

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bydgoszcz
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

dudask's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam Właśnie zakupiłem przez internet deski tarasowe z modrzewia syberyjskiego. Jako że odległość spora nie oglądałem ich przed zakupem licząc na solidność sprzedawcy. Teraz mam wątpliwości czy to na pewno modrzew syberyjski ze względu na małą gęstość słoja oraz duże różnice w słojach. Czy ze zdjęć załączonych możecie mi pomóc to ocenić. Na zdjęciu z przekrojami górna deska jest materiałem porównawczym od innego dostawcy.
  2. a czy nie po to są stalowe wzmocnienia profili aby nic nie trzaskało ? i jeszcze jedno: hałasy występują tylko w 2 oknach - suwankach, inne np. balkonowe nie wydają dźwięków mimo że są bardziej wystawione na działanie promieni słonecznych
  3. http://www.oknoplast.com.pl/okna/drzwi-tarasowe-i-balkonowe/drzwi-hst może nie na tym profilu co podałem, ale czy czepianie się nomenklatury wnosi coś do mojego tematu
  4. Witam Mam pewien problem z okami tarasowymi HST firmy Oknoplast profil winergetic premium. A mianowicie w godzinach popołudniowych i wieczornych dobiegają z nich dziwne trzaski przypominające strzelanie plastikowej butelki pozostawionej długo na słońcu. Zjawisko pojawia o każdej porze roku. Mam dwa tego typu okna (HST) i tylko z nich wydobywają się uciążliwe hałasy, czasami nawet w odstępach kilkuminutowych. Dodam że wymiary okien to 397x235 dzielone na 2 części oraz 347x235 cm dzielone na 2 części Co może być przyczyną tego zjawiska? Jeżeli odpowiedź jest znana to czy można to reklamować?
  5. Witam Co polecacie na trawnik przydomowy, lekko użytkowany przez dzieciaki, warunki gleba piaszczysta , system nawadniania, teren mocno nasłoneczniony. Zależy mi też na walorach estetycznych i nie za częstym koszeniu. Wcześniej na tym wątku czytałem o Barenbrug Uniwersal, ale chyb zmienili skład od tego czasu: 15% Wiechlina łąkowa 40% Życica trwała 30% Kostrzewa czerwona 15% Kostrzewa czerwona kępowa Znalazłem też mieszankę o składzie: Życica trwała 25% Wiechlina łąkowa 5% Kostrzewa trzcinowa 20% Kostrzewa czerwona 50% Jakie różnice wynikają z tych dwóch mieszanek, chodzi mi o ich porównanie.
  6. Witam Podzielę się swoimi doświadczeniami. Ściany stawiane na jesień ubiegłego roku i nic nie pęka. Ściany zewnętrzne Ytong 24cm P+W (odpowiednik klasy 600 BK) , wszystkie ściany wewnętrzne z silki P+W - wszystko na cienka spoinę , strop Filigran o łącznej grubości wraz z nadbetonem 18cm. Z tego co wiem to dla domków jednorodzinnych można stosować BK nawet od klasy 400 , chyba że budujemy blok. Bez problemu przeniesie obciążenia stropu i nie tylko jeżeli budynek jest dobrze zaprojektowany a "fachowcy" będą trzymać się projektu. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony z wyboru, ciepło na zewnątrz , duża akumulacyjność i dźwiękochłonność ścian w środku. W silce otwory na ewentualne przewody elektryczne to fikcja , gdyż po każdej ułożonej warstwie bloczków trzeba by było je czyścić z zaprawy.
  7. W wudzyniu są 2 tartaki i w jednym z nich myślałem nawet zamawiać, no ala teraz to nie wiem. Czy na swoje drewno otrzymywaliście jakieś certyfikaty, deklaracje zgodności na klasę wytrzymałościową odbieranego drewna (ja mam w projekcie wpisane C24) ? To może ktos poleci jakiś tartak ...
  8. Witam Poszukuję solidnego tartaku w celu zamówienia więźby dachowej. Goni mnie czas, bo chciałem zadaszyć budynek jeszcze w tym roku ale boje się że nie zdążę przed zimą (cieśla miałby zacząć w połowie listopada).Czy opady lub mrozy uniemożliwiają tego typu prace? Czy jest sens zaczynać dach czy odpuścić i przeczekać do wiosny? No i gdzie znaleźć dobrą więźbę w ciągu 3 tygodni (w miarę wysuszoną i zaimpregnowaną) ? czy wasze drewno na dach było wcześniej suszone i wjaki sposób i impregnowane ?
  9. Nic nie da bo za wąska opaska (30cm) ? Słyszałem że niektórzy ocieplają też od środka żeby dodatkowo wydłużyć drogę ucieczki ciepła przez fundament , więc wydają kasę bez potrzeby czy po prostu się to nigdy nie zwróci ?
  10. Z tego co wiem (a właśnie przerabialem ten temat) izolacja przeciwwilgociowa/przeciwwodna w przypadku stosowania styro (hydro czy zwykłego - nie mylić z XPS) powinna być na ścianie fundamentowej, czyli pomiędzy fundamentem a styropianem. Na styropian warto/trzeba dać siatkę i klej który jest mrozoodporny (zabezpieczy nam styro przed naporem gruntu i jego degradacją) oraz hydroizolację , która zabezpieczy styropian przed przenikaniem wilgoci oraz zabezpieczy warstwę kleju z siatką -naczynia połączone. Styropian nawet ten hydro po uszkodzeniu mechanicznym np pod naporem gruntu traci swoje właściwości hydro cośtam , o czym powyżsi producenci nie wspomnieli
  11. Klej i siatka przyszły tylko w warstwie cokołowej. Czy coś nie tak z tym dysperbitem ? O izolacji z pianki stosowanej na wahadłowcach NASA też myślałem , ale widziałem w TV jak taka jedna odpadła i było wielkie bum, więc nie chciałem ryzykować Więc jak z tym ocieplaniem od wewnątrz fundamentów ?
  12. Witam Mam do spożytkowania kilka m2 XPSa grubości 6cm na frez. Czy warto z niego zrobić opaskę wysokosci 30 cm po stronie wewnętrznej fundamentów? czy to coś w ogóle daje jeżeli XPS nie będzie osłonięty tak jak po stronie zewnętrznej (czyli siatka i klej + na to dyspyrbit) i czy taka wysokość (mam materiału tylko na 30 cm) coś da w likwidacji mostka na ścianie fundamentowej ? czy chudziak lany na pionowo ustawiony xps nie uszkodzi go ? Po zewnetrznej stronie fundamentów mam XPS grubości 12cm do poziomu ławy. Co o tym sądzicie? mam 3 opcje : opcja rys1. izolacja w pionie - frez XPSa wpuszczony lekko w chudziak opcja rys 2 - ścinam frez opcja rys 3 -opaska ułożona poziomo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...