Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

osek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    241
  • Rejestracja

osek's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Ogólnie nie ma co się bać zamawiać beton w wytwórni- receptury są tak skonstruowane aby mieszanka dawała MINIMUM te np B20. Po miażdżeniu takich próbek często beton ma 25 albo 30MPa. Kiedyś jeden mądry profesor powiedział nam że w betoniarce może Ci się uda zrobić 15MPa ... jeśli będziesz to naprawde dobrze robił. Co jest dla Ciebie ważne- to odległość betoniarni od budowy (ważny jest czas dostarczenia betonu i jego wylania); unikać szczytów komunikacyjnych; pilnować kierowcę gruszki jak przyjedzie czy przypadkiem nie dolewa wody bo ktoś mu tam krzyknął że za gesty... jeśli będzie lato to warto zakryć takie świeży beton i ciągle pielegnowac wodą- amen. Zawsze możesz zrobić sobie próbki betonowe (3 sześciany o boku 10cm) ale miażdżyć je musisz w akredytowanym laboratorium jeśli później chciałbyś walczyć w sądzie... Pzdr.
  2. ja polecam wszystkie papy termozgrzewalne o grubości minimum 4mm i zbrojone włóknem szklanym (ofkors nie kupować nawierzchniowej)
  3. Po tym co przeczytałem fakt- faktem nie masz zbyt dokładnej ekipy... ale muszę Cię uspokoić, bo tak zrobiona ściana fundamentowa (pustak zalany na całej wysokości betonem i od góry dodatkowe zbrojnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Ich niedokładność została poprawiona i teraz masz prostą ścianę fundamentową. Razem pracuje to jak najbardziej poprawnie!. Według mnie nie ma co sądami się gonić itp- koszty, które poniosłeś (stal + beton) odjąć od wynagrodzenia i dalej niech robią swoje.W ramach dobrej współpracy niech Ci izolację na ścianach położą ;] Mają prostą ścianę fundamentową więc teraz najszybciej mogliby spieprzyć wysokości nadproży- jeżeli monolityczne to dopłacić kierownikowi budowy aby wszystkie sam niwelatorem posprawdzał. Również chudy beton na poziomie 0- niech kierownik zmierzy Ci każde pomieszczenie a wykonawca porobi poziome prowadzenia do ściągnięcia/wyrównania betonu. Pytaj na forum- zawsze ktoś pomoże i ciesz się bo kawał dużego domu budujesz Pzdr.
  4. Jeżeli jesteś właścicielem mieszkania to mogłeś już przy aranżowaniu im nakazać zostawić to miejsce. Choć z doświadczenia wiem że taki stelaż często lubi zmieniać miejsce Jeśli jeszcze nie masz tam wylanej posadzki to śmiało jedź do Kierownika Budowy z taką prośbą- i sprayem zaznacz na podłodze gdzie nie chcesz mieć wylewki. Choć namawiam abyś teraz to zostawił a potem jak już dokładnie ustawisz sobie kibelek wyciął dwie dziury i położył stelaż na stropie- 20 minut roboty a glazurnik nie ma nawet prawa mówić że będzie to robił jako "dodatkowe". Pzdr.
  5. koparko- ładowarka spokojnie da radę wybrać całość po zewnętrznym obrysie. Humus musisz usunąć aby jakaś fauna się tam nie urodziła- bardzo ważne!. Odnośnie wytrzymałości betonu- to spokojna głowa. koparka na dwóch osiach 5 ton. mur, który będzie na tej ławie + strop + dach to jakieś (mocno zaokrąglając) 20ton więc nie bój się jeździć koparką. Możesz dla spokojniejszego snu nakazać mu wysypać 30cm piasku na ławy i po tym jeździć ale zagrożenia dużego nie ma. Z doświadczenia wiem, że koparka jeżdżąca po 10cm chudziaku B10 ma problemy aby takowy uszkodzić (choć potrafi ;] )
  6. Co wy opowiadacie?! Ogromny błąd to mocować stelaż na wylewce! (krawędź 4cm wylewki na wygłuszającym miękkim styropianie) Kubus8077- bardzo dobrze kombinujesz- deweloper niech Ci zrobi wszędzie wylewkę a te pola pod nogami wykujesz sobie do stropu przy montażu stelażu (kilka razy dobrze młotkiem i jesteś "na stropie") Obciążenie na tych stopach jest dość znaczne- wystarczy sobie wyobrazić wspornikowo zamocowany kibelek i 100kg siedzących na tym kibelku... Podsumowując- jeśli montujecie (źle) na wylewce to 90% że fugi będą pękać... Pozdro.
  7. Jeżeli w skarpie to będzie.... tak samo jak na płaskiej Nawet gotowca (projekt) możesz śmiało kupować a ogarnięty konstruktor/architekt dorzuci Ci garaż i będziesz z poziomu zero do niego wjeżdżał; a od tylca taras na ziemi. Ważniejsze to jakie tam masz grunty- koniecznie odwierty i do architekta adaptacyjnego. Pozdrawiam.
  8. Witam Powiedzcie mi proszę czy dobrze myślę o podłączeniu licznika energii (zdjęcie w zał), do tego mam jakąś małą RB'tkę. Kabel ma być 5x2,5mm2 i długości jakieś 140mb... jakie na końcu użyć zabezpieczenia? (max do połączenia to betoniarka na 400V, mocy nie znam ;] )
  9. pod mury to przesada 1mm najważniejsze- to aby ta folia była cała- nie przerwana. Dałbyś 2 raz 0,2mm z atestem i masz spokój. A przy kupnie paroizolacji ważny jest dla ciebie opór dla pary wodnej a nie grubość sitka...
  10. Geolog- woda Cię już nie interesuje bo wiesz gdzie jest ale powie Ci on czy na cmentarzu nie będziesz budował oraz gdzie są jakieś nośne grunty (gliny piaszczyste itp <-> głębokość posadowienia). - i zrób to najlepiej przed zakupem- właściciel na pewno pozwoli zrobić 3-4 odwierty... jakiś tysiąc nie Twój. Z wodą sobie poradzisz- przy wykopie pod ławy od razu obok dół nawet ~10m3 na zbieranie wody i dobra pompa. Jeśli masz kanalizację deszczową to w ogóle luksus. Niwelacja działki to najlepiej piaskiem oczywiście.
  11. Aż musiałem sobie przypomnieć hasło do forum... Nie wolno zmieniać schematu statycznego więźby dachowej ponieważ może nieść to za sobą konkretne skutki... Nie dodawaj żadnych słupów- bo jak za mocno wyprą kalenice to może dojść do sytuacji, że większość ciężaru dachu będzie spoczywać poprzez ten słup na środku stropu? ugniesz go i zarysujesz. Jedynie czego możesz się obawiać przy skręconej murłacie to "ześlizgnięcie" krokwi właśnie z tej murłaty. Jeżeli lubisz samego siebie uspokajać- zrób tak jak radził WOJTUSP- perforowane stalowe blachy kątowe do tego gwoździe do drewna albo jeszcze lepiej śruby. Pozdr. EDIT: dla kolejnych osób: przypilnujcie aby nie kotwa nie była w osi murłaty a w odległości 1/3 od wewnętrznej krawędzi. I nie żałować ich- a nawet zagęścić.
  12. osek

    Biała ciecz

    wykwity soli, powinny same zniknąć... po latach
  13. no dawaj tą norme bo tez jestem ciekaw. po twoim poscie widze ze to ty raczej sie nie znasz: -> zapytałbyś o lokalizacje domu... bo w ponad połowie polski mozna kłaść fundament na właśnie takiej głebokości. -> zpytałbyś o warunki gruntowo- wodne terenu, a glina sama w sobie dość dobrze "chroni" przed wodą. do autora tematu- ławy robione bezpośrednio w wykopie izoluje sie folią; łopatologicznie- aby ziemia nie "wyciągnęła" wody za szybko z zaczynu cementowego.
  14. osek

    Jaka grubość styropianu?

    U=0,3W/m2K 6cm to szkoda se cztery litery zawracać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...