Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

przemo1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2 882
  • Rejestracja

O przemo1

  • Urodziny 30.05.1974

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Mieszkamy w naszym domu (Z95)
  • imię i nazwisko
    Przemek

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Opole
  • Kod pocztowy
    45-940
  • Województwo
    opolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

przemo1's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

39

Reputacja

  1. Zostaw podcień. Docenisz przy ostrym słońcu (mniejsze nagrzewanie salonu) lub małym deszczu.
  2. Uporządkujmy trochę nazewnictwo, będzie łatwiej: wywiew - odprowadza jedynie gazy ponad budynek, do tego celu wystarczy np 75mm nawiew, napowietrznik - zapobiega tworzeniu się podciśnienia za spływającymi ściekami przy pełnym (a w praktyce prawie pełnym) wypełnieniu rury. To podciśnienie wysysa wodę z syfonów i zaburza odpływ ścieków. Napowietrzenie powinno znajdować się na pionie (wtedy jest takim 2w1 - napowietrzeniem i odpowietrzeniem) i/lub na końcu najdalszego odcinka poziomego, za przyłączem ostatniego urządzenia, tak, aby ścieki spływając całym przekrojem nie zasysały powietrza przez syfon, tylko z napowietrzenia. I właśnie dlatego musisz napowietrzyć odnogę zlewu, za jego przyłączem.
  3. Niskie napięcie, z tego co wiem, nie ma określonej min odległości. Zapytaj na najbliższym posterunku energetycznym, może być np kwestia dostępu do słupów itp.
  4. przemo1

    kolizja drogowa

    Tak. Dobra firma to np Ceresit, Knauf.
  5. Tak. Drewno pod spodem powinno mieć szczelinę wentylacyjną, nie musi to być grubość łaty - wystarczy listwa ok 1cm. Wydłuży to żywotność takiej elewacji.
  6. U mnie dzisiaj jest już ok, w sobotę jeszcze w tym wątku były "tajne strony".
  7. U mnie to akurat ok 5% (jeśli liczyć przegląd co roku). Ale nie mam z tym problemu.
  8. Ja akurat nie wyobrażam sobie nie robienia przeglądów kotła, nawet po gwarancji. Po pierwsze to utrzymanie go w sprawności /zapobieganie awariom w sezonie grzewczym, po drugie mniejsze zużycie gazu przy czystym kotle. Serwisowanie jest w moim interesie.
  9. Zdarza mi się z Myjkiem nie zgadzać. Ale akurat tu jestem zgodny w 100%. Najwięcej uwag do moderacji mają ci, wobec których linijka jest używana. A wystarczy trzymać emocje i język na wodzy, nie usprawiedliwiać własnych wycieczek osobistych zachowaniem innych. Skrajne przypadki zgłaszać. Oczywiście, że reakcja na zgłoszenia będzie mniej lub bardziej subiektywna, jak wszędzie. Ale to już sprawa Redakcji, jakich dobiera MOD'ów. Oni przecież (po części oczywiście) kształtują wizerunek forum w jej imieniu. W wątkach tematycznych zdarza mi się z moderatorami nie zgadzać i jakoś nikt z tego powodu do mnie nie strzela. Natomiast argument typu "dlaczego zbanowałeś (dałeś ostrzeżenie) mnie za "pyskówkę", przecież Y pisze gorsze rzeczy" jest dla mnie bzdurny. Niech każdy dba o jakość własnych wypowiedzi a ew negatywy innych zgłasza.
  10. To znaczy, że nie wentylujesz tej kondygnacji. Musisz zapewnić dopływ powietrza. Wycięcie kawałków uszczelek, wstawienie nawiewników okiennych /ściennych, ewentualnie dopływ z klatki schodowej (jeśli do niej jest dopływ powietrza z zewnątrz ). A najlepiej kompleksowo - wentylacja mechaniczna lub hybrydowa. Ale jak dobrze pamiętam, to nie Twój budynek - pogadaj z właścicielem, powinno mu zależeć na po wstrzymaniu degradacji budynku i (przy okazji) zdrowia lokatora (-ów).
  11. Jak pomierzysz wilgotność to będziemy pewni (możesz też sprawdzić przepływ powietrza na tej kondygnacji - znajdziesz na forum "obrzęd gromniczy"). Ale, jeśli nie ma dopływu powietrza to nie ma wentylacji. Dobrze rozumiem - szczelne, plastikowe okna są na problematycznej kondygnacji?
  12. Elasz - opisz jak wygląda kwestia wentylacji w budynku. Grawitacyjna czy mechaniczna. Czy są, gdzie i ile wloty /wyloty powietrza (nawiewniki/kratki). Jakie ogrzewanie (jeśli grzejniki, to w jakich miejscach). Kup w markecie (nie musi być drogi - 20-30zł wystarczy) higrometr (miernik wilgotności) i pomierz wilgotność przez kilka dni w różnych miejscach.
  13. Być może. Ale ja bym nie stawiał tak radykalnej diagnozy nie znając rozwiązań technicznych/konstrukcyjnych w budynku autorki (a dokładnie znając je tylko z opisu i fotki).
  14. Dalej nie rozumiesz. No trudno, nie będę dalej zaśmiecał. Ps Może jeszcze być : 3.Niewłaściwa (nieszczelna) paroizolacja (szczególnie przy krawędziach i łączeniach- o tym pisał Stermaj). 4.Różne kombinacje w/w.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...