Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jacek.rower

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

O jacek.rower

  • Urodziny 26.09.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Białystok
  • Kod pocztowy
    15-863
  • Województwo
    podlaskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

jacek.rower's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Pompa głębinowa nie może być montowana na wysokości filtra siatkowego. Może być nad filtrem lub pod nim. A u mnie filtr ma ok 6 m
  2. ważne żeby rury ułożone przed tynkami były pod ciśnieniem, wtedy łatwo wyłapać uszkodzenie rury.
  3. średnica rury od studni, tzn. tej która jest wkładana w otwór wywiercony w ziemi, na końcu której jest filtr siatkowy i odstojnik może mieć 110mm, 160mm 200mm. A te 1 1/4" (niebieska rura) to średnica rury przyłączeniowej którą jak piszesz przesyłana jest woda do domu. u mnie w studni zrobiono za wysoki filtr siatkowy zaraz pod lustrem wody, więc bezpośrednio na wysokości tego filtra pompy głębinowej nie umieszczę, a pod filtrem mam tylko 1m wiec to też za mało.
  4. ad.1 poczytaj o materiale który chcesz zastosować i dowiedz się jak jest rozszerzalność termiczna tego materiału. dopiero wtedy planuj długości odcinków rur do c.w.u., oddziel wodę zimną od ciepłej przynajmniej 5 cm. ad 3.rozdzielacze najlepiej w centralnym miejscu domu, lub z przepływomierzami żeby potem lepiej regulować pętle. ad.4 grzejniki powinny być zasilane wyższą temperaturą, chyba że zostały dobrane na parametry pracy podłogówki, ale wtedy będą znacznie większych rozmiarów. ad.5 pod wanną oczywiście nie powinno się robić podłogówki- nic nie grzeje, a pod prysznicem ja też tego nie robię chyba że byłby brodzik robiony tylko z płytek. nie warto instalować samej podłogówki w domu lecz w połączeniu z grzejnikami.podłogówka ma dużą bezwładność wodną, a grzejniki mogą szybko dostosowywać się do panujących warunków zew. Warto robić grzejniki np. w sypialniach. 5. czy pod prysznicem i wannami też dawać obiegi podłogówki, ja bum dał? i czy tak samo gęsto jak w pozostałej części łazienki?
  5. ad.1 to zapewne pompa zanurzalna w studni rurowej. Najlepsze rozwiązanie bo cicho pracuje, dobre parametry pracy w stosunku do zestawu hydroforowego. ad.2 Zestaw hydroforowy może być montowany do 6m od lustra wody, więc nie zawsze w domu się da to zrobić. Rozumiem że chodzi o gotowy zestaw hydroforowy. Zamontowany w domu musi być b.dobrze wygłuszony. Ja mam studnię wąskorurową o śred. 10cm, gł. 15m , lustro wody na 6 i gotowy zestaw hydroforowy (1200W, zbiornik 80l) zamocowany na dnie 6 kręgów. Nawet przy silnych mrozach zimy 2009-20010 nic tam nie zamarzło. Jedynie wymiany wymagał regulator ciśnienia ze względu na szybką jego korozję, dlatego trzeba dobrze wykonać napowietrzenie takiej studni, że by ograniczyć wilgotność wewnątrz. Gdybym miał szerszą studnię to bym zamontował pompę głębinową. Mój zestaw hydroforowy daje ciśnienie w zakresie od 2 do 3 bar. co właściwie wystarcza tylko gdy ktoś się kompie to w innych punktach poboru wody jest znacznie osłabione ciśnienie. Pozdrawiam
  6. Producenci rur polopropylenowych, np Bor Wavinu zabraniają stosowania połączeń na pastę i len. Niewłaściwe nawinięcie lnu ( za dużo ) powoduje rozpieranie połączenia gwintowanego. Połączenie na len i pastę jest typu twardniejącego i zapewne dlatego ich stosowanie w kształtkach polipropylenowych może powodować pękanie kształtek. A sam jestem zwolennikiem lnu.
  7. Ja stosuję rozwiązanie następujące: wykonuję przed tynkami instalację kanalizacyjną, instalację wodną i instalację centralnego ogrzewania przed tynkami, wykonuje próby szczelności, mocuję podejścia wodne ( kołkami + gipsem budowlanym), izoluję izolacją pe wszystkie rury, mocuję rury we właściwych miejscach, a następnie jest czas na wylanie posadzki. Zalety to że nikt nie poniszczy rur, nie porwie izolacji, nie porwie przewodów elektrycznych układanych częściowo w posadzkach, a i tynkarzowi łatwiej poruszać się po równej powierzchni. Wystarczy posypać posadzkę piaskiem i łatwo ją później oczyścić. Układanie przed tynkami tylko pionowych odcinków rur niesie ze sobą ryzyko,że w przypadku, np. źle zgrzanej rury z polipropylenu, dopiero po wykonaniu całej instalacji wodnej i przeprowadzeniu próby ciśnieniowej (wodą) czasem ciężko jest znaleźć usterkę i na nowo trzeba kuć. Instalację elektryczną też lepiej wykonać w całości i przeprowadzić pomiary, a nie kuć gdy coś zostanie zrobione nie tak. A co do izolacji rur wodnych to po co grzać sobie nimi dom, skoro ich założenie jest doprowadzenie wody np. ciepłej do użytku prze domownika. Izolacja rur np. polipropylenowych umożliwia kompensację wydłużeń termicznych rur. Rury inst. wodnej i c.o. należy mocować do posadzki we właściwy sposób tak by minimalizować rozszerzalność cieplną rur, a nie tak sobie układać w styropianie. Chyba, że rury mają minimalną rozszerzalność cieplną. Izolowanie rury z zimną wodą powoduje ograniczenie wykraplania się wody na jej powierzchni oraz nagrzewania się wody zimniej od rur z wodą ciepłą i z otoczenia. W ciepłej wodzie znacznie łatwiej powstają bakterie. Pozdrawiam forumowiczów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...