Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

k0liber

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

k0liber's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. nie do końca, możesz wierzyć Z moich doświadczeń roletki się nie sprawdzają. W jednym oknie mam nawet specjalną z Veluxa niby-termoizolacyjną, całkowicie zaciemniająca (nie pamiętam już ceny, ale droga po zbóju)i od strony słońca pokryta jakąś alu-podobną materią odbijającą, a i tak nagrzewa się niemiłosiernie i po prostu oddaje przejętą energię jak kaloryfer. A tak nieco off-topic - jeśli ktoś ma dobry pomysł na ograniczenie przenikania ciepła przez okna o kształcie trójkąta, to byłbym wdzięczny za podpowiedź..... Jedyne co mi przychodzi na myśl, to folia okienna, np. 3M, ale boję się, że pochłania zbyt dużo światła słonecznego, no i filtracja UV zdaje się oznacza, że kwiatki w pokoju nie mają szans? Pozdrawiam, k0liber
  2. Mogę się wypowiedzieć jedynie odnośnie markiz Veluxa. U mnie są jeden sezon, więc trudno powiedzieć, rodzice mają je jednak chyba ze 3 lata i brak jest jakichkolwiek znaków zużycia. Markizy można kupić do zamontowanych już okien - montaż jest bardzo prosty i sprowadza się do wyjęcia z okna plastikowej zaślepki i przykręcenia mechanizmu markizy bodajże 2 śrubami (w moich oknach były już nawet nawiercone otwory). Ja montowałem samodzielnie. Pozdrawiam, k0liber
  3. U mnie też w planach klima (instalacja szczęśliwie czeka sobie w ścianach na przypływ gotówki). Niemniej z pełną świadomością i przekonaniem kupiłem markizy - w końcu poza początkowym wydatkiem ich używanie w odróżnieniu od klimatyzacji nic nie kosztuje, a zawsze te parę stopni do schłodzenia mniej. Pozdrawiam, k0liber
  4. Ja polecam markizy zewnętrzne z Veluxa. Wielokrotnie tańsze od rolet, a bardzo skuteczne. Wyglądają mniej więcej tak jak czarne zasłony z malutkimi dziureczkami jakie czasem spotyka się w samochodach. Różnica w temperaturze wewnątrz duża. Na zimę wygodnie zwijają się wewnątrz konstrukcji ramy, tak że ich nie widać. Ceny można sprawdzić na stronie Veluxa - mnie do pięciu okien kosztowały jakieś 800 złotych (trafiłem na promocję). Pozdrawiam forumowiczów, k0liber.
  5. Używany, w pełni sprawny, serwisowany kocioł Viessmann Litola 28 KW. Wyposażony w sterownik pogodowy z komfortowym wyświetlaczem LCD (obsługa w języku polskim). Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy pod adresem zmyłak0liber@poczta.onet.pl (proszę usunąć zmyłę z adresu) lub na PW. Pozdrawiam, Łukasz
  6. Sprzedam za 1/3 ceny (150 zł) nośnik styropianowy ECO do wanny Ravak Arnica. Znakomicie ułatwia osadzenie wanny i obłożenie jej np. glazurą. Więcej informacji na stronie producenta http://www.ravak.pl/?page=pv4 Odbiór raczej osobisty, ewentualnie po uzgodnieniu wysyłka na koszt kupującego. Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy pod adresem zmyłak0liber@poczta.onet.pl (proszę usunąć zmyłę z adresu) lub na PW. Pozdrawiam, Łukasz
  7. Witam, pozwalam sobie odgrzać nieco ten temat. Ponieważ i mnie dopadły wątpliwości co do dopuszczalności umieszczenia lodówki i piekarnika obok siebie, napisałem do firmy Amica następującego maila: Dostałem następującą odpowiedź (raczej na NIE): Byłem niestrudzony i napisałem do Siemensa, treść taka: Odpowiedź w moim nieco bardziej optymistyczna: Ciekawy jestem, czy ktoś z forumowiczów ma może doświadczenia z tymi urządzeniami zabudowanymi właśnie w ten sposób - obok siebie, w przylegających słupkach meblowych. Jeśli tak - będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Pozdrawiam, Łukasz
  8. Witam, czy któryś z forumowiczów mógłby się podzielić zdjęciami i wskazówkami dotyczącymi montażu kontaktronów w roletach zewnętrznych? Chwila montazu intalacji zbliża się wielkimi krokami, a chciałbym być świadomym inwestorem Pozdrawiam wszystkich gorąco (bo pogoda nie dopisuje), Łukasz
  9. W instrukcji użtykownika do Satela Integry znalazłem taki fragment: "Przed załączeniem czuwania centrala może poinformować użytkownika o wejściach naruszonych w chwili załączenia czuwania, należących do wybranych stref, a nie wybranych wcześniej przez instalatora jako „ Kontrolowane podczas załączenia...”. Na wyświetlaczu pojawi się komunikat: „Są narusz. wej. 1=Zał. 2=Sprawdź”. Naciśnięcie klawisza [1] załącza czuwanie, [2] wyświetla listę nazw naruszonych wejść, [*] powoduje wyjście z funkcji bez załączenia czuwania." Moje wnioski są czysto teoretyczne (opieram się tylko na dokumentacji, a w temacie jestem zielony ), ale osiągamy chyba w ten sposób taki efekt, że: 1) jeżeli są naruszone wejścia, które są wybrane jako „ Kontrolowane podczas załączenia...”, to centrala nie pozwoli włączyć czuwania 2) jeżeli są naruszone wejścia, które nie mają zaznaczonej powyższej opcji, to centrala pozwoli na włączenie czuwania, ale wcześniej poinforumuje o fakcie ich naruszenia dając możliwość ich przeglądu, włączenia czuwania mimo wszystko lub rezygnacji. A z innej beczki - w ramach przemyśleń nad moim przyszłym systemem alarmowym nasunął mi się pewien pomysł. Czy możnaby zaprogramować centralę tak, żeby podczas włączenia jednej z dwóch stref (na noc) jej naruszenie nie wywoływało od razu głośnego alarmu, ale np. 30 sekund cichego i dopiero potem głośny, a jednocześnie aby włączając w czuwanie obie strefy (na dzień) naruszenie którejkolwiek z nich powodowało od razu alarm głośny? Chciałbym w ten sposób unikniąć stresu związanego z wyjącymi sygnalizatorami w razie fałszywego alarmu spowodowanego np. tym, że ktoś wszedł tam gdzie nie trzeba, albo otwarł nie to okno, co trzeba Mając 30 sekund cichego alarmu zawsze jest szansa na jego wyłączenie, a gdyby jednak nie był to fałszywy alarm, to już i tak się ma świadomość, że coś się dzieje. Jak zwykle pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów, Łukasz.
  10. Przejrzałem instrukcję instalatora i użytkownika Integry i nie potrafię tego odnaleźć Dla każdego wejścia można ustalić parametr, czy będzie ono kontrolowane przy załączeniu, czy nie. Gdy jest kontrolowane, to centrala nie pozwoli na załączenie czuwania jeżeli wejście jest naruszone, jeżeli nie - to jak rozumiem - załączenie czuwania będzie możliwe, ale po uzbrojeniu się systemu zostanie wywołany alarm, no bo wejście jest naruszone. Chyba dobrze rozumuję? Oczywiście można każdą linię zablokować, czyli ostatecznie mogę ustawić wejścia tak, aby były kontrolowane przy załączaniu systemu, jeżeli będą naruszone, to je zablokuję ręcznie. Tyle że chodziło mi o działanie automatyczne - załączam centralę i wejścia, które w tym momencie są naruszone automatycznie się blokują, bez potrzeby robienia tego manualnie. Ponownie dziękuję za wszelkie wiadomości, Łukasz PS. Przy okazji jeszcze jedna prośba - czy ktoś dysponuje intrukcją instalatora do DSC 5020 w formie elektronicznej? Jeżeli tak, to byłbym zobowiązany za przesłanie
  11. Witam po długim weekendzie, mam nadzieję, że instalacje alarmowe forumowiczów nie miały okazji sprawdzenia się w warunkach bojowych A na poważnie chciałbym zapytać, czy do zastosowań zewnętrznych (zabezpieczenie rolet) należy stosować kontaktrony o specjalnych właściwościach? Czy można tak oprogramować centralę (Satel Integra), aby linie wzbudzone w czasie włączania alarmu były automatycznie blokowane? Chciałbym, aby system czuwał nad roletami, które zostaną opuszczone, a blokował linie rolet, które zostały w górze. Dzięki za wszelkie rady, Pozdrawiam, Łukasz
  12. Witam, chciałbym się w pewien sposób "podpiąć" do prośby przedmówcy o opinie na temat sprzętu i zapytać, czy macie doświadczenia z czujkami PIR Paradox Paradoor o charakterystyce kurtyny pionowej? Czy sprawdzą się jako ochrona okien połaciowych - będą wtedy zamontowane nie pionowo, lecz pod skosem? Pozdrawiam, Łukasz
  13. Szkoda... Ano szkoda, może gdybym miał w zasięgu osobę równie kompetentną co Ty, to dałoby się coś zrobić... Opis zakładania kontaktronów i wcześniejsze zdjęcia z wnętrza centralki z całkowitym uporządkowaniem przewodów po prostu mnie powaliły. Dotychczas spotkałem się tylko z absolutną plątaniną wszystkiego.... Nawet myślałem, że tak musi być Przy okazji, czy mógłbym prosić o krótki opis jak powinny zostać prawidłowo założone kontaktrony na rolety? (...) I tak i nie. Często złodzieje wchodzą do obiektu przez wyłamanie okna. Zastosowanie czujki inercyjnej może umożliwić wykrycie np. wbijania łomu, czy silne uderzenie w szybę. Ale... równie często złodzieje wchodzą przez nawiercenie ramy okna i otwarcie klamki. Tu czujka inercyjna nie zadziała i przy braku czujnika kontaktronowego otwarcie okna nie będzie wykryte . Rozumiem. A co z czujką zbicia szkła - myślę sobie, że przynajmniej w salonie, gdzie są duże połacie okien (w tym okno balkonowe) może warto? W porównaniu z czujką analogową jest to dwa razy więcej (np. Paradox Pro+ 54,29 zł, Paradox Paradome 103,70 zł). Czujka procesorowa "tradycyjna" kosztuje jednak już 74,42 zł (Paradox DIG 55 - ceny z tego samego sklepu internetowego). Różnica nie jest już tu taka duża. Pytanie, czy lepszy efekt się osiągnie stosując czujkę analogową sufitową, czy procesorową scienną? (...) Dzięki, to rozwiewa wiele moich wątpliwości. Decyduję się na kopułkową hermetyczną, to powinno załatwić sprawę. Jak spisuje się ta czarno-biała kamera u znajomych w nocy? Zastanawiam się czy lepiej wybrać kamerką o dużej czułości (0,05 lux) bez podświetlenia diodami podczerwieni, czy z mniejszą czułością, ale z włączanym przy słabym oświetleniu podświetleniem podczerwonym... Co do wypalania się kamerki to cenna uwaga, trzeba będzie ją po prostu raz na jakiś czas nieco przesunąć - to powinno rozwiązać problem. Dzięki wszystkim za wszelkie cenne uwagi, Pozdrawiam, Łukasz
  14. Witam serdecznie, jestem na etapie planowania zabezpieczeń domu i mam w związku z tym kilka wątpliwości. Po starannej lekturze wątku zdaję sobie sprawę, że najkorzystniej byłoby zabezpieczyć otwory okienne i drzwiowe kontaktronami + czujki zbicia szyby + czujki intercyjne. Obawiam się jednak, że główny inwestor za żadne skarby nie da się przekonać do nawiercania drewnianych okien. System więc będzie raczej bazować na czujkach PIR. Zastanawiam się jednak, czy (w celu zatrzymania złodzieja jeszcze zanim wejdzie do domu) warto zastosować dodatkowo czujki zbicia szkła i inercyjne na ramach okien. Czy czujka inercyjna zadziała (i czy ma sens), jeżeli okno nie posiada okuć i szyb antywłamaniowych? Czy warto stosować czujki PIR sufitowe (np. Paradox Paradome) - estetycznie wyglądają i nie blokuje się ścian - łatwo więc o zmianę aranżacji wnętrza. Czy mają jakieś wady w porównaniu do "zwykłych" czujek PIR? Planuję także założyć na zewnątrz domu dwie, może trzy kamery przemysłowe, aby poprzez modulator wideo mieć podgląd na telewizorach, na to się dzieje wokół. Czy sprawdzą się w tej roli kamerki w hermetycznych obudowach kulistych, czy też konieczne jest zastosowanie tradycyjnej hermetycznej obudowy z podgrzewaniem i termostatem? Jaki przewód podprowadzić pod planowane lokalizacje kamer? Koncentryk 75ohm + zasilanie, czy wystarczy dowolny kabel 4 żyłowy (a może inny)? Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, Pozdrawiam wszystkich, Łukasz
  15. Ponieważ piszę na tym forum pierwszy raz, na początku chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Jestem obecnie na etapie budowy domu i chciałbym do niego wprowadzić nieco elementów "inteligencji" a przede wszystkim położyć takie okablowanie, które pozwoli na rozbudowę w przyszłości. Chciałbym Was prosić o konsultację w następujacych kwestiach: 1. Wykombinowałem sobie, że aby umożliwić w przyszłości sterowanie oświetleniem (np. przez centralkę alarmową) nie ponosząc jednocześnie teraz zbyt dużych kosztów, mógłbym wykonać obecnie normalną instalację elektryczną, z tym że zastosować głębokie puszki elektryczne (miejsce na przekaźnik) i doprowadzić do nich przewody sterujące (8x0,5 lub skrętka) schodzące się gwiaździście w pomieszczeniu gospodarczym (sterownia). W przyszłości wpuszczę do puszek odpowiednie przekaźniki (np. produkcji Central Elektro z Krakowa), łącznik bistabilny zamienię na monostabilny, podepnę przewody sterujące z jednej strony do przekaźnika a z drugiej do urządzenia sterującego. Mam jednak takie wątpliwości: badania organoleptyczne łączników, które mam w obecnym lokum wykazały, że nie dochodzi tam faza i zero (mam nadzieję, że to prawidłowa terminologia), ale tylko faza, która jest odpowiednio rozłączana lub załaczana (przepraszam jeśli piszę niejasno). Zakładam że w domu będzie tak samo - czy przy takim układzie przekaźnik się sprawdzi? Po drugie: Czy uda mi się wysterować wspomniany przekaźnik Central Elektro z centralki Satela - ona ma napięcie 12V, a przekaźnik wymaga 24V. Po trzecie - czy uda mi się osiągnąć ten cel bez stosowania gwiaździstej struktury okablowania elektrycznego (w gwiazdę będzie tylko sterujące)? 2. Zaplanowałem sobie kilka kamer przemysłowych na zewnątrz budynku, które zamierzam poprzez modulator dołączyć do sygnału z anten naziemnych. Zastanawiam się jednak jaki przewód doprowadzić do kamer - czy osobno wizję i zasilanie, czy też mogę zastosować jeden przewód - jeśli tak, to jaki? Czy macie jakieś doświadczenia z kamerami zewnętrznymi - zastanawiam się nad wyborem kamery w obudowie z ogrzewaniem (minusy - stasznie rzuca się w oczy, konieczność zasilania 230V) lub zewnętrznej kamery w hermetycznej obudowie kopułkowej. Obawiam się jednak, jak sobie ta druga da radę w trudnych warunkach pogodowych - zwłasza przy mrozie. 3. Czy mieliście może kontakt (i jak oceniacie) nową linię centralek Satela - Integra. Ze specyfikacji wyglądają dość obiecująco. Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam, Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...