Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pranxter

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

pranxter's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, przymierzam się do remontu ścian na balkonie. Balkon nie był remontowany od początku istnienia bloku (czyli jakieś 20 lat), powłoka na ścianach (jakiś tynk pomalowany farbą) miejscami odchodzi i widać gołą płytę betonową, ściany są nierówne i chropowate. Chcę przyjąć następującą kolejność czynności i materiały: 1) Zedrzeć luźne powłoki do gołej płyty, w pozostałych miejscach gdzie stara powłoka trzyma się dobrze zostawić. 2) Całość zagruntować i wyrównać z grubsza lekkim tynkiem maszynowym (np. Knauf) 3) Na to położyć gładź gipsową (została z remontu pokoju - czerwona dolina nidy i franspol). 4) Gładź zagruntować i pomalować farbą emulsyjną (została z remontu pokoju - śnieżka pearl white). Czy takie coś wytrzyma warunki atmosferyczne na balkonie? Na opakowaniach gładzi ani farby nie ma informacji, że są wyłącznie do stosowania wewnątrz pomieszczeń. Ponieważ zostało trochę materiałów z remontu pokoju chciałbym je wykorzystać. Proszę o wszelkie porady i sugestie.
  2. Witam, Planuję odnowienie ścian w niedużym pokoiku w ten sposób, że na części ściany chcę przykleić 3 pasy tapety papierowej, a pozostałą część ściany (po obu stronach tapety) pomalować kolorową farbą lateksową. I tu nasuwa się pytanie o sposób wykonania. W tej chwili ściany są wyszpachlowane gładzią szpachlową i zeszlifowane na gładko. Rozważam następujące sposoby wykonania: 1) Najpierw całość pomalować farbą gruntującą, a następnie 2 warstwy koloru (lateks), a następnie w wybranym miejscu naklejenie tapety. Nie jestem jednak pewny, czy tapeta będzie się dobrze trzymała na farbie lateksowej, która z założenia jest niechłonna i śliska. Proszę o pomoc, czy takie rozwiązanie jest poprawne, jeżeli nie to dlaczego. 2) Przed malowaniem pozostawić część ściany, na której ma być tapeta bez malowania (zaznaczyć taśmą malarską), a po pomalowaniu przykleić tapetę bezpośrednio na gładź. Tu wątpliwości budzi, czy po przyklejeniu tapety nie pozostaną przy brzegach 2-3 milimetrowe niezamalowane obszary, które będą nieestetycznie wyglądały. Ewentualnie mogę pomalować z kilkucentymetrowym marginesem, tak aby brzegi tapety zachodziły na farbę, a reszta będzie naklejona na gładź. 3) Najpierw przykleić tapetę, a następnie zabezpieczyć brzegi taśmą malarską i pomalować pozostałą część. Tu mam wątpliwości, czy taśma malarska odpowiednio zabezpieczy tapetę przed przypadkowym pomalowaniem brzegów i czy przy odrywaniu taśmy nie uszkodzę tapety. Proszę o wskazówki odnośnie odpowiedniego wykonania.
  3. Witam, Ponieważ koszty remontu przekroczyły moje założenia (co chyba nikogo nie dziwi) muszę trochę zaimprowizować). Chodzi o odnowienie stołu kuchennego, żeby nie kupować nowego. Stół jest wykonany z litej sosny, pomalowanej poprzednio lakierem bezbarwnym. Zeszlifowałem stary lakier na tyle, na ile mi się udało papierem ściernym (nie wiem, czy usunąłem całą powłokę - starałem się to zrobić jak najdokładniej, ale nie wiem jak głęboko stary lakier wniknął w drewno). Na pewno zdarłem wierzchnią warstwę i zmatowiłem powierzchnię oraz oczyściłem z pyłu. Pytanie jest następujące: czym i w jaki sposób (pędzlem czy wałkiem, ile warstw itp) pomalować stół, aby nadać mu kolor ciemniejszy przy zachowaniu widocznej struktury drewna. Zastanawiam się nad następującym rozwiązaniem: 1-2 warstwy lakierobejcy VIDARON (z teflonem), a na to 1-2 warstwy lakieru bezbarwnego dla utwardzenia powierzchni (czy potrzebny, jeśli tak to jaki?). Czy dobrze kombinuję czy może polecacie inne rozwiązanie?
  4. Witam, Chciałbym podłączyć okap kominowy do kratki wentylacji grawitacyjnej na sąsiedniej ścianie (prostopadłej), ponieważ brak przewodu wentylacyjnego na ścianie nad kuchenką. W większości okapów obudowa przewodu odprowadzającego powietrze jest pionowo nad okapem i umożliwia podłączenie go do przewodu wentylacyjnego znajdującego się z pionie nad kuchenką. Co w przypadku, kiedy jedyny przewód znajduje się na sąsiedniej ścianie? Czy trzeba kupić specjalny okap? Czy konieczne jest wycięcie otworu w obudowie i doprowadzenie dodatkowego przewodu (np rury spiro) od obudowy okapu do kratki wentylacyjnej a następnie obudowanie rury (np karton-gipsem). Jakie rozwiązanie najlepiej wybrać, żeby było sprawnie i estetycznie, a przy okazji żeby nie zniszczyć okapu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...