Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MariuszL

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

O MariuszL

  • Urodziny 10.10.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Stolno
  • Kod pocztowy
    86-212
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

MariuszL's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Kilka ciekawych informacji znajdziesz napewno tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?117728-moze-ktos-ma-doswiadczenia-z-piecem-Defro-Eko
  2. Z tego co dziś sprawdziłem takie mam ustawienia: czas podawania 20s czas przerwy 60s nadmuch 50% (3 w skali 6 stopniowej) temperatura na piecu 55 st czopuch 100% otwarty histereza CO 2 Przy takich ustawieniach ekogroszek lekko się zużluje - co tu można zmienic by spalanie było lepsze ??
  3. Witam Piec dojechał i już zamontowany, dziś nawet uruchomiony. Wyposażony został w sterownik firmy techsterowniki.pl -> ST44 (choć na stronie defro ten sterownik na symbol ST47- dziwna sprawa bo producent takich nie sprzedaje) lub ST44H - niemogłem znaleść różnic wewnętrznych choć wyglądają z zewnątrz identycznie. Nie robiłem jeszcze żadnych ustawień - bo wstępnie ustawili go monterzy - z tego co zdążyłem zobaczyć to temperatura zadana 50 stopni. W popielniku lekki "żużel" - niesprawdzałem reszty ustawień zrobie to już rano. Wsypałem wczoraj o 13.00 110kg ekogroszku - zobaczymy na ile starczy przy obecnych ustawieniach.. Jakie ustawienia zaproponowalibyście na obecną pogodę ??
  4. Witam Dziękuję z góry za wszystkie podpowiedzi. Opiszę zatem całą sytuację od samego początku. Okna (21 sztuk) zamówione były w jednej z bydgoskich firm które sprzedają okna. Zamówiłem okna z potrójnym pakietem szybowym na profilu VEKA Alphaline 90. Niepamiętam niestety jakiej formy były tam mechanizmy wewnętrzne - bynajmniej sprzedawca z swiom szefem chwalili bardzo mocno. Na chwilę obecną wydaje mi się, że zamawiałem ogólnie wszystkie "lepsze" opcje (dodatki) tak by mieć choć świadomość zakupu czegoś co potrzyma mi ciut dłużej niż reszta produktów z niższych półek. Panowie w momencie jak okna pojawiły się na magazynie zadzwonili, ustalili termin i przyjechali montować. Wszystkie okna zamontowane były na kotwy z pianką - balkonowe również. Balkonowe jednak nie miały obrobionego progu - mimo tego iż wiedziano na jaką wysokość będzie wylana podłoga. Pozostawiono okna balkonowe tylko na klinach derwnianych. Na tym koniec. Każde okno balkonowe (te zwykłe chyba też) pozostawione ma pod profilem (mówię tu o progu) "listwę montażową" (jeżeli dobrze to nazywam). Listwa ta wystaje w dół od profila progu o około 3cm. Wyjęłem kliny drewniane i postanowiłem więc wcisnąć w tą szparę (9cm) pomiędzy tą listwą montażową a płytą na której będzie podłoga (jeden poziom płyty żerańskie, wieniec, balkon) 3 warstwy styropianu 3cm który zakupiłem do ocieplenia podłóg w całym domu ( wersja twarda styropianu - jak się fachowo zwie niepamiętam) przekładane uszczelnieniem z pianki. Styropian ten zrobiłem na szerokość profilu VEKI czyli też 9cm. Powstałe wnętrze z dwóch stron wypełniłem pianką - taki jest stan na dziś a w zasadzie na przedwczoraj :] Dalsze teraz gdybanie : - Chciałbym teraz zciąć piankę która "urosła" z powstałych wnęk oraz tą która "wyszła" z pomiędzy kolejnych warstw styro - w pionie na szerokość profila ( od strony pokoju i od strony balkony identycznie). - Kolejny krok to zamalowanie powstałej powierzchni (strona pokoju i balkonu oczywiście) + paska 20cm podłogi przylegającej do tejże własnie podłogi - cienką warstwą dysperbitu lub czegoś podobnego może lepszego - tylko czego ???. STRONA POKOJU: - nałożenie folii (tylko niewiem jakiej - myślałem o budowlanej 0,2mm a może inna?) w całym pokoju, zwracając uwagę na to by folia pokryła całą "zadysperbitowaną" powierzchnię i wystawała nawet nad próg (a póżniej ją uciąć do potrzebnej wysokości) - rozłożyć "piankę dylatacyjną" w całym pokoju łącznie z progiem - rozłożyć styropian na podłogi - kolejna folia to budowlana 0,1mm - też lekko wysunięta w górę by później móc uciąć - wylać posadzki - poucinac na równo 2 folie i piankę dylatacyjną na żądaną wysokość -> z tego co sie dowiedziałem na wysokość wylanej posadzki ??? . STRONA BALKONU: - ułożyć folię na całym balkonie - od strony okna balkonowego wsunąć ją w szczelinę "parapetową" - wykonać wykończenie z blachy - i wcisnąć je także w szczelinę "parapetową" - pod to wykończenie (odpowiednio zwymiarowane i przygotowane) wsunąć styro o grubości 2cm (niewiem czy je jakoś przyklejać czy na piankę ) - ułożyć styropian o grubości 5cm na całym balkonie - wylać beton o grubości około 3cm oczywiście ze spadkiem Różnica poziomów w takim rozwiązaniu będzie wynosić około 4-6cm a nie 15cm jak piszą w instrukcji z podanego linka. Przeanalizowałem rysunek z linku podanego przez blokno i musze powiedzieć, że kilka rzeczy w nim mnie zastanawia. - niemam tam żadnych folii (paroszczelnych lub paroprzepuszczalnych, jakichkolwiek) od strony pomieszczeń domowych. - czy przy progu okna nie stosuje się dylatacji (wewnętrzna strona ?? - na w/w rysunku niema jej zaznaczonej.. - czy dobrze widzę iż na "tym" rysunku nr 16 od strony zwenętrznej jest przykręcany do profila okna jakimiś wkrętami element oznaczony czarnymi liniami ????. W moim założeniu balkony będę ocieplać i wykańczać wg opisów znalezionych tu na forum (z każdej strony styro + reszta od strony okapowej balkonu), aktualnie interesuje mnie jednak sama koncepcja strony pokoju i okna balkonowego no i samego zabezpieczenia balkonu (śnieg i deszcz) przed kładzeniem na nim styro i zalania betonem na zimę puki pogoda sprzyja :] . . podaję link do bardziej szczegówego rysunku :] http://img64.imageshack.us/img64/5532/oknoiprogwgmariuszl.jpg http://img64.imageshack.us/img64/5532/oknoiprogwgmariuszl.jpg Poprosze o kolejne przemyślenia.
  5. Jak prawidłowo obrobić spód (próg) okien balkonowych ... Po kilku rozmowach z ludzmi którzy budują (budowali) domy - doszłem do takiej teorii : http://img7.imageshack.us/img7/3706/beztytuuvlz.jpg link bezpośredni do większej fotki : http://img7.imageshack.us/img7/3706/beztytuuvlz.jpg prosze o pilną poradę czy jest to prawidłowe rozumowanie, jeśli nie, o jakieś wskazówki jak to zrobić. EDIT: zauwazyłem błąd na fotce - od strony balkonu oczywiście na górze jest beton a pod nim styropian.. reszty wykończenia nie rysowałem ponieważ interesuje mnie na tą chwilę samo okno.
  6. - ściany wykonałem z SOLBETU, - ocieplenie planuję na wiosnę - 15cm styro, na piwnicy 10cm styro już jest. - w tym roku jeszcze ocieplę dach - coś około 25cm - niewiem jeszcze z czego to będzie. Pytałem o piec ogólnie, ponieważ niewiem czy z tą powieżchnią da radę, jak sie okazuje chyba da Poczekam jeszcze na wypowiedzi innych :] z góry dziękuję za pomoc.
  7. Witam Mam domek z projektu : - http://www.studioatrium.pl/projekty-domow/wszystkie-projekty/S-GL-299-Perla,328.html Gdzie główna powierzchnia ogrzewana to : - 130m2 (w tym 45m2 to podłogówka) - garaż z piwnicą 98m2, który chciałbym dogrzewać. Chciałbym za kilka dni zakupić piec. Czy piec KOMFORT EKO 25KW - da radę ogrzać taką powierzchnię ?? Czy lepiej zakupić 30KW ? Kolejne pytanie czy ktoś zna się na piecach podałby mi "wyrażną" różnicę pomiędzy tymi dwoma piecami ?? 1. KOMFORT EKO http://www.defro.pl/kotly/komfort-eko-nowa-linia 2. DEFRO DUO http://www.defro.pl/kotly/seria-defro-duo/defro-duo Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...