Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

abdom

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

O abdom

  • Urodziny 05.01.1972

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rogoźnik
  • Kod pocztowy
    42-582
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

abdom's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Myślę, że zaszkodziła mu elektronika... Jak go rozebrałem, to się z lekka zdziwiłem: procesor, kilkanaście analogowych układów scalonych, 24.-nóżkowy sterownik silnika i dziesiątki tranzystorów, oporników i kondensatorów. A to wszystko upchane na małej płytce. Za to perfekcyjnie zaprojektowane i wykonane. Zakładam, że jak się nie uszkodzi w pierwszych miesiącach, to będzie działało latami. Wentyl pracował w warunkach centrali... Ten był nawiewny, więc było zupełnie sucho. Zresztą wywiewny też nie jest mokry. Temperatura na poddaszu nieużytkowym cały czas >0*C. Zresztą powinien pracować poprawnie do -25*C. Dostałem już ofertę z EBMa na nowy a stary postaram się jakoś naprawić - będzie na zapas.
  2. Witam, Po kilku latach przygotowań (z kilkuletnimi przerwami ) w końcu udało mi się uruchomić centralę wraz z całą instalacją. Niestety, moja radość nie trwała zbyt długo. Po ok. 3 miesiącach pracy padł mi wentylator R3G220-AD11-02 Konkretnie jego elektronika, bo już go wymontowałem i wstępnie obmierzyłem. Wentylatory kupiłem już jakiś czas temu z EBMa przez Adama i są już dawno po gwarancji. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś ma może na zbyciu taki wentylator? Ew., czy ktoś wie, gdzie by można go naprawić? Szkoda byłoby wyrzucić... Niestety, facet z EBMa powiedział, że sami nie naprawiają i nie zna żadnego serwisu. Mam też dostać ofertę z EBMa, ale nie wiadomo, czy mają na stanie (dzwoniłem w sobotę i przedstawicie odebrał komórkę z domu). Dowiem się dopiero po weekendzie. A centralę mam na poddaszu nieużytkowym i już zaczęła się trochę rosić od ciepłego i wilgotnego powietrza, które konwekcyjnie tam sobie leci z pomieszczeń... Dobrze, że chociaż nie ma jeszcze mrozów. Andrzej
  3. Nie trzeba niczego dorzucać. Wentyl ma już układ RC na wejściu. Nie ma więc znaczenia czy jest sterowany DC czy PWM, bo i tak zamienia to sobie na DC. Ze względu na ten układ oraz inercję mechaniczną, PWM z okresem 100 ms będzie OK.
  4. Niezależnie, co podasz (PWM czy napięcie) silnik i tak jest sterowany napięciem. Na wejściu jest prosty układ całkujący (uśredniający) RC, który zmienia wypełnienie PWM na odpowiadające mu napięcie stałe, tj. PWM 0% - 0 V, PWM 100% - 10 V (przy założeniu, ze napięcie PWM to 10 V), PWM 50% - 5 V, itd. Napięcie stałe (przy sterowaniu napięciowym) przechodzi przez ten układ bez zmian, co najwyżej ograniczy prędkość zmiany, jeśli odbywała by się skokowo. Tak więc, w tym miejscu nie znajdziesz żadnych oszczędności... Szukaj dalej BTW. Wczoraj dostałem sterownik z Alresa. Fajny prezent na weekend
  5. Na pierwszy rzut oka, Twoje rozwiązanie wydaje się logiczne, ale trudno mi ocenić czy nie czekają tu jakieś pułapki. Za to trochę mnie zastanawiają wymiary obudowy - długość ponad 1,5 - toż to już niezły kawał skrzyni... Nie boisz się, że będą problemy z umieszczeniem jej na poddaszu czy innym miejscu? Mi z pierwszych przymiarek wychodzi trochę mniej niż 1 m długości, ale życie to zweryfikuje jak się wezmę na poważnie. Zauważyłe, że chcesz zastosować w nawiewie/wywiewie po dwa mniejsze otwory zamiast jednego większego jak dla czerpni czy wyrzutni. Też tak chcę zrobić o czym pisałem kilka postów wcześniej. Nie wiem, czy jest to dobre rozwiązanie a nikt go nie skomentował. Czy Ty jesteś przekonany o jego słuszności? Spotkałeś się gdzieś wcześniej z czymś takim?
  6. Mam już płyty na obudowę centrali !!! :yes: Kupiłem w Chorzowie, w Paneltechu. Jak już wcześniej pisałem, produkują tam takie płyty do budowy różnych hal. Ponieważ te płyty są ogromne, to odrzuty z nich mają po kilka m2. Jak je sobie oglądałem, to wyszło, że większość ma ok. 3 mb - w sam raz na jedną centralę (mnie wyszło z obliczeń 1 x 2,8 m). Płyty mają o kilku do kilkudziesięciu centymetrów grubości i wypełnienie do wyboru: PUR, styropian (własnej produkcji) i wełna. Ja wybrałem płytę 40 mm z wypełnieniem PUR, blacha 0,5 mm cynkowana, malowana. Niestety, nie mieli akurat odrzutów płyt obustronnie gładkich. Wziąłem więc z jednej strony gładką (do środka centrali) a z drugiej "falistą" - "fale" mają ok 5 cm szerokości i ok. 2 mm wysokości, czyli praktycznie w niczym to nie przeszkadza. A nawet myślę, że dzięki temu płyta będzie sztywniejsza. Szerokość płyty to 113 cm, ale ze względu na pióro i wpust do łączenia z innymi płytami, użyteczna szerokość to ok. 105 cm. Na koniec najważniejsze - cena Myślałem, że będzie trochę taniej, ale i tak chyba nie jest źle - 60 zł/m2 brutto za płytę na gotowo, pomalowaną o bardzo dobrej izolacyjności. Adam_mk mówił, że materiały na płytę "hand-made" z gołych blach ocynkowanych i styropianu 20 mm wychodzą ok. 40 zł/m2 brutto a trzeba się przy tym trochę narobić. Na miejscu można zamówić też kątowniki zewnętrzne i wewnętrzne, ceowniki, itp. na każdą grubość płyt, ale nie pytałem się, po ile, bo będę sobie radził inaczej. W chali produkcyjnej dostałem swój kącik, gdzie mogłem sobie płytę wymierzyć i podocinać na gotowo (trzeba mieć własną kątówkę i przedłużacz), tak, ze na koniec wszystko powrzucałem do bagażnika. Już bym się chętnie wziął do roboty nad skrzynką, ale niestety, priorytety mi nie pozwalają Muszę najpierw skończyć ocieplanie poddasza, bo zima nadciąga... Z innej beczki: Ja planuję nie dawać tego "dosłownie 1 m" na wylocie, tylko zrobić tak, jak potrzebuję, czyli otwory w centrali dla czerpni i wyrzutni po 200 mm a wloty i wyloty z pomieszczeń piętra i parteru po 2 x 150 mm. Dzięki temu będę mógł prowadzić rury z centrali od razu tam, gdzie potrzebuję, bez odcinak wspólnego. Dodatkowo, odpadają 2 trójniki i kłopoty związane z ocieplaniem ich (też planuję użyć rury spiro własnoręcznie ocieplane)
  7. Raczej prostsze, bo można bezproblemowo łączyć na nity. W przypadku płyt z tworzywa sztucznego mogą być problemy z pękaniem wierzchniej warstwy przy zaciąganiu nitów. Ale oczywiście też się da.... Łączenia na śruby (a chyba raczej wkręty) bym nie polecał - za dużo roboty, a przy ciągłych wibracjach mogły by mieć tendencej do odkręcania się. Problemów z łączeniem płyt z blachą nie ma żadnych - nawet jesli się "ciut" krzywo przytnie boki, to i tak miejsce łączenia zasłoni się kątownikiem. Trzeba tylko dobrze uszczelnić połączenie płyt. Kątowniki mogą być aluminiowe, których jest pełno do wyboru w marketach (ale to już ostateczność, bo tam najdrożej...), np. 25x25x2.
  8. Np. Paneltech z Chorzowa. Mają płyty blacha-PUR-blacha od 40 mm i blacha-styropian-blacha od 50 mm (i jeszcze blacha-wełna-blacha, ale to mnie nie interesuje). Co ciekawe, przy produkcji standardowych arkuszy zostają im "odrzuty" o powierzchni nawet do 2 m2!!! Z tego co wiem, są w stanie sprzedawać je po ok. 40 zł/m2. W najbliższych dniach mam zamiar ich odwiedzić i dowiedzieć się czegoś więcej.
  9. Naprawdę niezła robota. Jakby tam dołożyć jakąś zgrabną naklejkę z logo, to nikt by nie pomyślał, że to "home made" A co z resztą: okucia (kątowniki, ceowniki), zamki, siatka do filtrów, wloty/wyloty, itp.? Wiadomo, że nie są to żadne cuda i da się znaleźć, ale czasami są do dostania w miejscach, gdzie się nikt nie spodziewa albo np. da się to kupić za 50% ceny z marketu. Nie zauważyłem nigdzie odpływu skroplin. Jak Chcesz rozwiązać ten problem?
  10. Jak tylko się dowiedziałem, że mają przyjechać wymienniki do goscia01, to od razu udałem się na miejsce w celu zawiązania komitetu kolejkowego. Ponieważ byłem pierwszy, wybrałem sobie wymiennik o najlepszej sprawności - ponad 190% Tak na serio, to trochę mnie przeraził - niby znałem wymiary, ale to nie to samo, co na żywo - wielki i ciężki. I do tego zapakowany do skrzyni jak na amunicję. Ale to dobrze, bo lamelki można łatwo uszkodzić - uważajcie przy wyciąganiu!!! Chciałbym tu podziękować kolegom gosciu01 i kawiarzowi za podjęcie się tego zadania i całą oprawę logistyczną oraz firmie Klingenburg za to, ze w ogóle chciała zająć się zamówieniem od grupy "detalistów", przygotować osobne opakowania, imienne gwarancje, dobrą cenę, i wszystko inne, co spowodowało, że teraz wymiennik stoi na honorowym miejscu u mnie w domu i czeka na swoją kolej !!! PS. Ponieważ chyba większość posiadaczy gs35/450 użyje wentyli R3G220, to może by stworzyć to tego jedną "forumową" skrzynię? Co Wy na to? Oczywiście każdy ma inne możliwości, dostęp do sprzętu i materiałów, więc i konkretne rozwiązania będą się trochę różnić, ale wymiary, proporcje komór, filtry, odpływ skroplin, itp. dotyczą wszystkich tak samo, więc po co wałkować temat wiele razy niezależnie...
  11. Witam Chciałem zrobić taki sam wpis jak powyżej, ale kolega był szybszy ... Jestem zainteresowany wymiennikiem GS35/450. Wentyle R3G220 już mam (kupiłem przez adama_mk). Proszę o info, czy da się to jeszcze załatwić razem z opisywanym wcześniej zamówieniem grupowym. Jaka jest aktualna cena w "hurcie"? Pozdrawiam Andrzej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...