Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bartekkolo

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

O bartekkolo

  • Urodziny 30.01.1978

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków
  • Kod pocztowy
    30-698
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

bartekkolo's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Z tego co widzę to na aukcjach najpopularniejsze są słupki o średnicy 42 mm. Ale dostępne są w różnych wersjach grubości ścianki - 1,5 lub 2 mm.... Podpowie ktoś jaka grubość jest wystarczająca aby słupki były stabilne i solidne dla ogrodzenia: siatka 132 cm + p[odmurówka prefabrykowana 20 cm? Czy takie 1.5 mm powlekane PCV będą wystarczające?
  2. dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Trochę mi się temat uporządkował
  3. @gersik - czy masz na myśli coś takiego na ten drugi obieg?: http://x-eco.pl/p/90/270/de-dietrich-modulens-czujnik-pokojowy-pakiet-fm-52-85757747--de-dietrich-akcesoria-kotlow.html Czy możecie mi jeszcze wyjaśnić w prostych słowach znaczenie tego "wpływu pomieszczenia" na sterowanie zaworem 3d? w ustawieniach można przypisać dla wpływu wartości od 0 do 10, tylko jaki to ma wpływ na działanie? .... nie bardzo mogę zrozumieć ideę
  4. No tak- ma to sens. W takim razie, jeśli podłączę zewnętrzne sterowanie do obiegu B, to wtedy temperatura pomieszczenia będzie brana pod uwagę i po osiągnięciu żądanej temperatury pompa zostanie wyłączona- zgadza się?. Oczywiście wtedy powstanie problem, że pompa obiegu A będzie mi chodziła wg. automatyki kotła + pogodówka- tak? Może od razu spytam inaczej Konfiguracja: - piec MCA 25 + pogodówka - obiegi podłogówki mam na parterze (obieg B z zaworem trójdrogowym) - obieg kaloryferów mam na poddaszu (Obieg A bezpośredni) - piec grzeje również CWU - do tego kominek z płaszczem wodnym + sterownik TATAREK- RT08 - jedno sterowanie zewnętrzne do kotła z pomiarem temperatury Jak rozwiązujecie to w takich instalacjach aby temperatura w pomieszczeniach góra/dół była jak najbardziej zrównowarzona? Obecnie na dole mam dużo cieplej niż na górze (nawet bez palenia w kominku), więc sterowanie wyłącza obieg kaloryferów po osiągnięciu zadanej temperatury, która mierzona jest na dole- efekt taki że u góry jest za chłodno. Myślałem żeby przenieść sterowanie zdalne do góry, ale wtedy efekt chyba będzie podobny, bo piec będzie chciał dogrzewać górę i przy okazji będzie również grzał podłogówkę. Rozwiązaniem pewnie byłoby zamontowanie drugiego sterowania zdalnego na poddaszu i rozdzielenie sterowania obiegami podłogówki i kaloryferów- ale czy da się to zrobić bez sprzęgła hydraulicznego? Czy dedietrich ma takie rozwiązania bezprzewodowe? A może da się osiągnąć lepszy efekt w inny sposób- np. zmniejszając przepływy w podłogówce? Czy będzie ktoś w stanie coś podpowiedzieć?
  5. Potrzebuję pomocy osób znających się na temacie. Mam piec Dedietrich MCA25 z pogodówką i jednym sterowaniem zdalnym. Dwa obiegi - A bezpośredni (zasilanie grzejników) i B z zaworem trójdrożnym (zasilanie podłogówki). Piec steruje pompami na obiegu A i B. Sterownie zdalne z czujnikiem temperatury jest wpięte do obiegu A. I teraz mam pytanie odnośnie sterowania pompy na obiegu B. O ile pompa na obiegu A wyłącza się jak palnik nie chodzi i piec nie grzeje wody CO, to pompa B chodzi nieprzerwanie cały czas- czy piec grzeje czy nie. Wyłącza się ona dopiero jak piec zostanie przełączony ręcznie, czy to na podstawie odczytów z pogodówki w tryb letni (świecąca na wyświetlaczu parasolka). Gdy piec jest w trybie zimowym (bałwanek na wyświetlaczu) pompa B działa cały czas. Instalator udzielił mi informacji że tak ma być w trybie automatycznym, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że w momencie kiedy pompa nie jest potrzebna bo czynnik CO nie jest grzany ma ona tłoczyć wodę... chyba że rzeczywiście ma powodować ruch wody powracającej z obiegu aby ponownie ją wykorzystać. Czy ktoś może potwierdzić że w tych piecach z automatyką tak jest? Nie wiem jakie szczegóły jeszcze potrzebne, ale może jakiś instalator będzie w stanie mi pomóc. Moje wątpliwości budzi jeszcze jedna zworka na płycie (zaznaczona na niebiesko)- w instrukcji na schematach z mieszaczem jak rozumiem ma ona być rozłączona- u mnie jest zmostkowana. Moja instalacja jest co prawda bez sprzęgła ale czy ona ma być przy zaworze trójdrożnym na obiegu B złączona?
  6. czyli nie wiesz co kryje się pod hasłem "mozliwość sterowania centralą za pomocą SMS"? czy np. będzie można wyłączyć alarm lub rozbroić zdalnie w razie potrzeby? No cóż, chyba też zakupię 128 WRL i wtedy podzielę się informacją
  7. Mam prośbę o pomoc w wyborze płyty do centralki alarmu. Prawie na 100% zdecydowałem się już na Satela. Waham się jeszcze co do modelu i komponentów jakie muszę zakupić. Moje oczekiwania co do alarmu poniżej: - obsługa 12 kontaktronów - obsługa około 8 czujek ruchu - obsługa czujnika czadu, gazu, może zalania itp. - jedna klawiatura jeśli chodzi o funkcjonalność alarmu, to wydaje mi się bez bajerów: - możliwość zazbrojenia samych czujek obwodowych (kontaktrony w oknach) - możliwość zazbrojenia osobno stref 1 i 2 (czujki ruchu dół i piętro) - powiadamianie o zdarzeniach na sms (który obwód, która czujka itp)- na 3 telefony - możliwość załączenia/wyłączenia alarmu zdalnie, np. przez sms-a - być może możliwość wywołania jakiejść akcji (np. włączenie jakiegoś urządzenia) zdalnie przez SMS mile widziane choć niekonieczne: - mozliwość wykorzystania do prostej automatyzacji IB - możliwość zdalnego monitorowania - np. parametrów z jakiegoś termometru podłączonego do systemu - możliwość obsługi czujek bezprzewodowych (niestety już widze że nie wszędzie pociągnąłem kablem gdzie tego potrzeba) i teraz pytanie co kupić? Czy pójść w rozwiązanie zintegrowane- INTEGRA 128 WRL, gdzie teoretycznie wszystko mam w kupie, czy lepiej kupić np. INTEGRĘ 64 i mieć wpływ na to co dokupić do tego- moduł GSM ewentualnie kontroler ABAXa? Pomijając już koszty (bo 128WRL wyjdzie chyba taniej) to jak to jest z funkcjonalnością? w 128 WRL jest jakiś moduł GSM ale na co on pozwala- czy tylko na monitoring czy również na zdalne wywoływanie akcji/ zazbrojenie itp? czy któryś z modułów GSM LT-2 lub GSM-T2 umożliwia zdalne sterowanie?
  8. Ha. Ale ja już ocieplenie zrobiłem nie myśląc wcześniej o dodatkowej hydrozolacji i główkuję co teraz. Myślałem o położeniu jakiejś foli na ścianę lub papy przed zasypaniem, ale jakoś nie jestem pewny czy to zda egzamin. Chyba rzeczywiście pozostaje uzbieranie na taras drewniany
  9. a żwirem można podsypać powyżej hydroizolacji ? nie grozi to zawilżeniem ściany? Czy można tam dać jakąś folię aby oddzielić ścianę od tego co podsypię czy to i tak nic nie pomoże?
  10. A ja mam taki problem. Poziom zero okien ze względu na opadającą działkę wyszedł dosyć wysoko. Chciałbym zrobić na całej długości elewacji od strony ogrodu taras tak aby poziom tarasu był zrównany w oknami balkonowymi. Stan widoczny na zdjęciu. I teraz mam dylemat które rozwiązanie wybrać: 1. Zrobić taras drewniany na palach betonowych, kotwach lub jakichś bloczkach betonowych (z tarasu zrobić schodek lub w inny sposób zejść do poziomu terenu). Nie bardzo wiem jeszcze jak ale przeraża mnie ogrom roboty, bo takie pale czy kotwy trzeba by posadowić dosyć gęsto. 2. Usypać skarpę (około 50-70 cm wysoka) wzdłuż elewacji, łagodnie opadającą w stronę ogrodu (nie chcę robić murka oporowego) a na wierzchu nasypać warstwę żwirku i na tym deski na legarach lub położyć kostkę brukową w przyszłości. W tym rozwiązaniu z kolei obawiam się że usypanie skarpy przylegającej do już istniejącej elewacji spowoduje przenikanie wilgoci w ściany i może wygenerować problemy. W jaki sposób oddzielić skarpę od elewacji aby nie było problemu z przenikaniem wody? Można to jeszcze jakoś zaizolować? stan przedstawia zdjęcie z tym że obecnie już mam położony marmurit na cokole i tynk mineralny. Jak radzilibyście teraz wybrnąć z tego?
  11. Może posłucham Forest Natura i rzeczywiście zrezygnuję z kominka narożnego.... ciągle się waham. A co powiecie na kominek BYRSKI WERTIKAL http://www.kominki.byrski.pl/p/51,byrski-iii-1n-18kw-wertikal/ ? O byrskim raczej opinie są pozytywne (chociaż wygląd dla mnie pozostawia wiele do życzenia). Może ktoś już go ma i podzieli się uwagami ?
  12. Wiem, dlatego własnie podałem na początku postu informacje które wg. mnie odpowiadają na te pytania chyba że czegoś jeszcze brakuje. Coś mi się chyba nie uda uzyskać konkretnej fachowej odpowiedzi w tym temacie.....
  13. A możesz więcej szczegółów na temat wątpliwości co do Kratki.pl? Do tej pory spotykałem się raczej z pozytywami. Romotop może i dobry, ale w tej cenie nie znajdę z narożną szybą, a takiego szukam. Budżet mam na wkład do 6 tyś zł. Tak poza tym to pytałem bardziej o moc jaką powinienem wybrać w mojej sytuacji i w tym temacie liczę na pomoc.
  14. zakładam, że będę palił w okresie grzewczym codziennie od godz. 18 do 23, czyli jakieś 5-6 godzin- czy na tyle starczy mi ochoty zobaczymy ale taki jest plan Jeszcze jedna ważna rzecz, że w salonie w odległości 1,5- 2 metrów od kominka będzie znajdował się narożnik więc fajnie jakby na nim dało się siedzieć nie smażąc się. No i nastawiam się na kominek z Kratki.pl.
  15. Zwracam się z pomocą w doborze mocy kominka jaką należy kupić. Mam już mętlik w głowie a różne opinie instalatorów i fachowców nie pomagają . Planuję kominek narożny z płaszczem wodnym do ogrzewania domu (oczywiście nie jako jedyne źródło) o powierzchni użytkowej około 175 m2 (całkowita netto 260 m2). Instalacja CO na dole ok. 100m2 podłogówki + dwa grzejniki (garaż i ręcznikowiec), a na piętrze grzejniki (7 sztuk) o łącznej mocy wg. projektu około 6 KW. W kotłowni zasobnik na wodę CWU 250 litrów. Jaka powinna być moc kominka żeby się nie przestrzelić ale też aby dał radę ogrzać taką powierzchnię? Lepiej przestrzelić się w górę czy nie doszacować mocy? Obecnie zastanawiam się nad mocą 19 KW, ale słuszałem też że muszę dać 22KW. A może wystarczy 17 KW ? z dziękuję za wskazówki pomocne przy podjęciu decyzji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...