Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

cruz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    569
  • Rejestracja

O cruz

  • Urodziny 13.04.1974

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Piekary Śl.
  • Kod pocztowy
    41-948
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

cruz's Achievements

 DOMOWNIK FORUM (min. 500)

DOMOWNIK FORUM (min. 500) (5/9)

10

Reputacja

  1. Ja to bym zdjęcia jakieś dał, bo opis trochę niezgodny ze schematem. Nie masz zapewnionej grawitacji w przypadku braku prądu -> wywal ZZ lub zrób obejście z pompą i zaworek kulowym. A co do problemu: jeżeli ZZ w układzie przed pompą podłogówki to zawór klapowy to jeżeli pompa nie działa (uszkodzenie lub cykliczne załączanie) to temperatura będzie za wysoka. Może być też zawór 3D źle załączony.
  2. Ja myślę, że to jest dobry pomysł. Pozwoli osiągnąć porównywalne straty z poddomowego GWC w zimie i w lecie. Podgrzewanie podłogi w lecie jest podobnie genialne jak chłodzenie jej w zimie.
  3. Czyli ładnie się pali a zamykasz dopływ powietrza by się paliło bez powietrza a że bez powietrza nie chce się palić więc to co się miało spalić wyleciało w komin i się tam osadziło. Po co wentylator wyciągowy? Po co sterownik? Moc nominalną ( konstrukcyjną kotła ) to chyba tylko na antracycie przekroczysz. Jeżeli dławisz powietrzem kocioł to palisz z mocą poniżej mocy nominalnej. Temperatura czopucha jest istotna wyregulujesz ją szamotem. Po to masz bufor by palić z taką temperaturą jaką się chce palić kocioł a bufor tą moc ma przejąć. Jeżeli nie przejmuje to albo za mały bufor albo za dużo opału na ten cykl ładowania bufora. Od zabezpieczenia kotła przed przechłodzeniem wymiennika są takie wynalazki jak 3D, zawory termostatyczne itp.
  4. Po co, na co i dlaczego? Znaczy się jak masz temperaturę > 190oC to zamykasz dopływ powietrza?
  5. Głupotę w tym punkcie napisałem. Według mnie warto obniżyć by mieć większą pojemność. Według mnie nie warto dawać grzałek od dołu bo to zabiera pojemność. Ja bym koło bufora zrobił mały kocioł z grzałek było niedawno i całkiem dawno o tym w tym wątku cruz docelowo 4x2.7m3
  6. Lepiej bym tej grzałki na górze nie nazwał - grzałka awaryjna nazwałbym te grzałki na dole - grzałki wieczne chociaż ja bym w dennice grzałek nie pakował ale chyba nie o to chodziło;p
  7. 1. O syfonie to już kilka stron napisałem.... daje tyle co z tyłka wychodzi. 2. Ja mam 5cm 4. Dziwne że Adam jeszcze zdania o tym pomyśle nie skrobnął, nobel pulicer itp. 5. IMHO nie
  8. Pytania słuszne, ale.... jest coś lepszego - jak kocioł gazowy nie grzeje i stawia mniejsze opory w porównaniu do podłączenie do bufora to podłogówka i tak będzie pobierać wodę przez niego zamiast korzystać z bufora. Czyli możesz mieć problem lub ta twórczość może _jakoś_ działać. Trzeba by tą instalację policzyć (przepływy, opory itp) lub sprawdzić jak działa albo uprościć.
  9. Kocioł z salonu nie posiada zabezpieczenia przed zbyt niską temperaturą powrotu - będzie wylewał czarne świństwo na kotłownie. Reszta twórczości powinna _jakoś_ działać. Po tej emalii w emalii (zasobniku CWU w zbiorniku akumulacyjnym) za 10 lat śladu nie będzie - i kolejne 3000 zł do wydania. Zrobiłbym tak jak jest na pierwszej stronie tego wątku i zapomniałbym o sprawie (bufor z gwarancją szczelności 100 lat). Z drugiej strony wywaliłbym ten niskosprawny kocioł na drewno z kotłowni a jak nie ma tego kotła to nie potrzeba bufora do kotła gazowego. Generalnie uproszczenie instalacji pozwala na lepszą jej pracę.
  10. Prawdą jest że byłeś, prawdą jest że surgi22 Ci nie pomógł. alee.... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?153301-GWC-wodny-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony&p=5964733#post5964733
  11. A jak połączysz piec z buforem? Przez promiennik? Kocioł możesz z buforem połączyć, piec raczej ciężko.
  12. W tym układzie najwyższe ciśnienie będzie w buforze.
  13. O masie ich (buforów) pamiętasz?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...