Miesięcznik Murator ONLINE

Jump to content

Mareks77

Members
  • Posts

    6788
  • Joined

  • Days Won

    124

Mareks77 last won the day on September 7

Mareks77 had the most liked content!

6 Followers

About Mareks77

  • Birthday 05/17/1971

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Personal information

  • City
    Zielona Góra
  • Kod pocztowy
    65-001
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mareks77's Achievements

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... (8/9)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

1.3k

Reputation

  1. Oczywiście że szlifierka ma udar. 🙄 Bierz pod uwagę że wiercąc po obwodzie dla puszki 60 wiertłem fi 6 ma do zrobienia ok 30 otworów Sądzę że pytający ma swój rozum i rozważy obie propozycje.... troszkę już przeżyłem w tej branży więc jak trafi na odpowiedni gres to po wywaleniu pierwszych kilkudziesięciu zł w błoto na 1 wiertło zastanowi się kilka razy zanim kupi drugie.
  2. Czy aby dobrze się czujesz. Otwornicę diamentową tanią czyli jednorazową można dostać za 80 zł. Wierteł na tyle otworów trochę zmarnujesz bo wiercisz bez udaru, jeśli kupisz droższe to w cenie porównywalnej do koronki.
  3. Utnij i odizoluj ze wzpólnej izolacji zostawiając tę indywidualną przewody tak aby miały wymiar ok 5 cm od płytki a następnie zwiń je na okrągło w jak najmniejszy pukiel. Otwór na puszkę wywirrcisz w płytce za pomocą otwornicy diamentowej przykręconej do szlifierki kątowej. https://allegro.pl/oferta/rubi-otwornica-koronka-diamentowa-68mm-na-sucho-12757016394?utm_feed=302b42af-9320-47ef-a869-c78b6a7538dc&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed&ceneo_cid=fdf5db48-234b-79d6-899f-6ea74f8c6044 Zwinięte rzewody oczywiście muszą się zmieścić wewnątrz otwornicy. Wierć w płytce ewentualnie usówając tylko na głębokości siatki z klejemniem a następnie styropian wycinaj ręcznie tak aby nie uszkodzić przewodów.
  4. Myślę że zmiana temperatury tylko przez obsługę będzie tu najlepszym rozwiązaniem. To ona ma wiedzę które pokoje są zajęte i w których są obecnie goście dlatego aktualizacja temperatur do wyższych o 2 - 3*C dla pokoi zajętych będzie dobrym rozwiązaniem. Także jeżeli chodzi o podniesienie temperatury ponad poziom standardowy na życzenie sprawdzi się. Wyłączenie pieca jeżeli temperatura jest osiągnięta będzie realizowane w ograniczonym trybie tylko jeżeli chodzi o pojemność instalacji. Jeżeli temperatura pokojowa będzie osiągnięta to zamykanie grzejników spowoduje zmniejszenie pojemności wodnej instalacji o pojemność grzejników a więc kocioł będzie ogrzewał same rury i tym samym zwiększy się czas gdy kocioł jest wyłączony. Całkowitego wyłączenia kotła w sezonie jeżeli obecni są goście nie polecam gdyż późniejsze nagrzanie całości instalacji i reakcja na zmianę ustawień będzie zbyt długa i pochłonie więcej energii. Poza tym kocioł ma swoją modulację pomiędzy 8,7kW aż do 48kW. Czujniki otwarcia okna jak najbardziej spełnią rolę zabezpieczającą przed jednoczesnym grzaniem i wietrzeniem.
  5. Kratki należy wycinać na bierząco podczas zabudowy kominka. Po pierwsze to zabudowując odpowiedni kształt zawsze trzeba coś i tak będzie przyciąć więc po dopasowaniu płyty wytniesz także i ten otwór. Po drugie to otwory na kratki do DGP w zabudowie kominka zawsze są prostokątne lub nawet narożne więc proste cięcie po zaznaczeniu miejsca lepiej jest wykonać przed montarzem płyty. Po drugie to po montarzu czyli klejeniu płyt drgania spowodowane piłą lub wyżynarką naruszą całość konstrukcji a po trzecie to do środka zabudowy i na kominek podczas cięcia będzie leciał pył krzemianowy. Z racji tego że kratki są z regóły dość wysoko to nie ma możliwości dokładnego odkurzenia. Następna sprawa podczas DGP to jeżeli planujesz układ powietrza wymuszony przez wentylator to musisz odizolować zabudową z blachy komorę w której są kratki w zabudowie na parterze. Podczas pracy wentylatora kiedy pobiera on nagrzane przez obudowę kominka powietrze przez kratki w zabudowie będzie zasysane fałszywe powietrze czyli te chłodniejsze z pomieszczenia z kominkiem. Do obiegu ma trafiać tylko powietzre spod kominka tak aby przechodząc pomiędzy obudową kominka a ścianą nagrzewało się i trafiało do obiegu. Dlatego pod kominkiem powinien być duży otwór jako kratka lub nawet luźna przestrzen do składowania mniejszych szczap drewna. To tamtędy dopływa powietrze które służy do nagrzania, opływające obudowę kominka a następnie trafiające do rur rozprowadzajacych DGP. Następna sprawa to izolacja ścian wewnątrz zabudowy kominka. Najlepiej aby one były izolowane warstwą wełny z folią aluminiową. Powód jest taki że ściany murowane czyli nośne lub działowe domu nie powinny mieć bezpośredniego kontaktu z gorącą metalową obudową kominka a ponadto to będzie odbierać ona ciepło z powietrza i tym samym do obiegu zamiast gorącego trafi tylko ciepłe.
  6. W przypadku tynków CW gruntowanie akurat nie jest aż tak potrzebne jak w przypadku płyt gk. Gips bardzo szybko chłonie wodę więc jeśli przejął część wilgoci z zaprawy szpachlowej to spowoduje z jednej strony szybsze schnięcie szpachli ale z drugiej strony ograniczy czas wiązania zaprawy ze powierzchnią płyt. Drugi problem to idealne odpylenie powierzchni które raczej nie jest możliwe więc grunt oprócz zmniejszenia i ujednolicenie chłonności powierzchni zwiąże także owe luźne drobiny pyłu które dodatkowo mogą zakłócić zespolenie gładzi ze ścianą. Jeśli jednak podczas malowania podkładem z dodatkiem gruntu nie nastąpiły żadne niespodzianki to o wykonane prace możesz być spokojny.
  7. Nierówna wylewka zawsze będzie równiejsza od piany której grubość rośnie po oprysku przez pierwsze kilkadziesiąt sekund. Nie ma sposobu na idealnie równe nanoszenie. Filmy w necie pokazują powierzchnię po naniesieniu pianki więc ewentualnie równa będzie ona tylko po szlifowaniu a nawet ścinaniu wystających nierówności. Po wysprzątaniu wylewki z luźnych części, odpyleniu i zagruntowaniu najlepiej przykleić do niej płyty styropianu. Myślę że warstwa kleju lub pianki jest w stanie dostatecznie wyrównać powierzchnię. Poza tym stosując odpowiednio twardy styropian zyskujesz możliwość chodzenia po nim lub umieszczenia na nim wierzchniej powierzchnia posadzki z płyt osb itp która uodporni podłogę.
  8. Niestety to prawda dlatego albo masz kasę lub jakąś część na początek i budujesz w swoim rytmie co wychodzi taniej albo bierzesz kredyt w banku dostajesz pieniążki w transzach czyli częściach na wykonanie prac określonych w jakimś etapie i po ich wykonaniu przychodzi czas rozliczenia. Jest oczywiście rzeczoznawca z banku który kontroluje jakość i wszystkie prace wykonane w tej części a następnie rozliczasz się z pieniędzmi. Pozytywne zakończenie jednego rozliczenia jest otwarciem dla kolejnej części i transzy środków. Obecnie możliwe że tak sztywnego rozliczania się ze środków już nie ma bo bank będąc niejako właścicielem domu interesuje tylko solidnie wykonana praca i legalnie nabyte materiały budowlane. Stąd też nie ma czasem mowy o ekipach budowlanych i prace bez faktury i umowy z tzw. jednoosobową działalnością gospodarczą gdzie reszta pracowników jest spod przysłowiowej budki z piwem.
  9. Po pierwsze to projekt gotowy z np. biura projektowego Archon musi być zgodny z warunkami zabudowy które uzyskałeś. Rozumiem że są dość luźne ale powinny ujmować np. ewentualną procentową powierzchnię zabudowy, wysokość budynku, odległość od drogi, rodzaj dachu ( dwuspadowy, czterospadowy ) itp rzeczy. Obecnie powinieneś raczej wykonać badanie gruntu mówiące o rodzaju gruntu, głębokości warstwy nośnej oraz poziomie wód gruntowych. Następnie geodeta i mapa do celów projektowych Dopiero potem wraz z projektem udajesz się do architekta który wykona samą adaptację lub w wersji rozszerzonej załatwi kilka innych spraw ( projekt zagospodarowania działki itp ). Kosz w zależności od zakresu prac to kwota 1,5 - 2,5k Wstępne wytyczanie budynku na działce wykonuje architekt i to z nim uzgadniaj swoje wymarzone miejsce. Potem geodeta wykonuje tyczenie budynku uwzględniając zapisy WZ, przepisy Prawa budowlanego czyli odległości od granicy działki, przepisów przeciwpożarowych czyli odległość budynku od budynku sąsiada itp. oraz zapisy planu zagospodarowania i Twoje
  10. Jaljepiej rób to zimą lub jesienią gdy będzie zimno. Tak czy inaczej przy wełnie szklanej czy skalnej musisz się ubrać w czapkę, okulary i długi rękaw. Sznurki dobrze i szybko jest zakładać takerem nie na gwoździe ale na zszywki tapicerskie. Po rozwinięciu wełny z belki pozostaw ją ja kilka minut aby się rozszeżyła to pierwotnych fabrycznych wymiarów. Z praktyki wiem że nie zawsze 18cm itp uzyskuje takie wymiary więc dla 20cm krokwii będzie OK. Po założeniu wełny zasłoń całość folią paroszczelną. Koszt to znikomy ale poddasze będzie składzikiem lub dostępnym innym magazynem bez zbędnego pylenia.
  11. Faktem jest iż te dodatkowe dane powinny się znaleźć wraz z zadawanym pytaniem, jednak podane teraz na pewno pomogą co poniektórym w zrozumieniu tematu. W pomieszczeniach takich jak kuchnia, łazienka, WC, kotłownia, garaż najlepiej zastosuj gniazda ze stykiem ochronnym. To tam najczęściej wykorzystuje się urządzenia o metalowej obudowie których wtyczka posiada ten styk. Podłączenie według schematu podanego przez @qwerty1986 Ważne abyś podłączając poprawnie zidentyfikował przewód neutralny.
  12. Pompa jako ogrzewanie działa niezależnie. Nie musisz korygować jej ustawień bowiem w przypadku dni w których palisz w kominku pompa wykryje że w domu jest już uzyskiwana zadana temperatura powietrza w związku z czym wyłączy się ona lub będzie jedynie wspomagała kominek niewielką energią bez konieczności załączania grzałek. Poza tym korzyści z posiadania kominka są takie że daje on możliwość startu sezonu grzewczego miesiąc lub półtora miesiąca później oraz zakończenia sezonu grzewczego miesiąc wcześniej. Licz się jednak z tym że za kilka lat mogą wejść w życie przepisy zabraniające palenia nawet jeśli kominek będzie posiadał certyfikat EKO
  13. Co byś zrobił gdybyś miał możliwość zarobku . Dostać 2000 zł. tylko za dopisek czerwonym drukiem na projekcie że jest wszystko OK, czy też napracować się dwa dni wklepując wszystkie dane do programu komputerowego który sam oblicza owe rzeczy a następnie zmienić na projekcie wymiary ław fundamentowych zbrojenia, i innych itp elementów konstrukcyjnych lub dodatkowej hydroizolacji izolacji i dostać tyle samo czyli 2000 zł Gdybyś mu przyniósł warunki gruntowe kiepskie ze szkodami gurniczymi lub grunt gliniasty wysadzinowy z wysokim poziomem wód gruntowych to by mu się lampka zapaliła i musiał by coś policzyć pogłówkować .
  14. Mareks77

    Mokra membrana

    Sama blachodachówka deszczu nie puści ale jeśli zacina z wiatrem lub śnieg zsuwa się z dachu to na niedokońca dopracowanych łączeniach z elementami takimi jak komin i okna dachowe woda lub śnieg wejdzie a następnie poleci już po membranie a jego część zatrzyma się na niecce. Jest blacha to Ok ale zmiana kąta na membranie jest wcześniej przed blachą i tam tworzy się niecka w której zalega przez dłuższy czas woda ta która nie ściekła na dół i dlatego przeciekła przez membranę. Problemem brawdopodobnie było okno dachowe z którego jak piszesz lało się. Jeżeli pzrecieków już nie ma a membrana jest sucha to problem ustał i zostaną po nim tylko plamy na membranie jeżeli jednak wilgoć wyczyjesz palcami to szukaj źródła przecieków.
  15. A co i kiedy ma sprawdzać,......... prace przy ławach fundamentowych kwalifikują się do tych które ulegają zakryciu, więc podczas zalewania fundamentów raczej zawitać tam może jedynie kierownik budowy a nie ktokolwiek z inspektoratu. Od kilku dobrych lat problemem jest to że projektanci stosują te wszystkie przewymiarowania, żeby dla parterowego domu o powierzchni 63m2 zapisywać w projekcie stal fi 16mm i bloczki o gęstości 800 to lekka przesada. Projektu co prawda nie widziałem ale nie zdziwię się jeśli w ścianach parterówki istnieją jeszcze jakieś żelbetowe trzpienie.
×
×
  • Create New...