Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mareks77

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7 382
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    157

Ostatnia wygrana Mareks77 w dniu 11 Czerwca

Użytkownicy przyznają Mareks77 punkty reputacji!

6 obserwujących

O Mareks77

  • Urodziny 17.05.1971

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Zielona Góra
  • Kod pocztowy
    65-001
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Mareks77's Achievements

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu...

OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... (8/9)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

1,4k

Reputacja

  1. Jeśli problemem jest pomiar kotwy a następnie wiercenie w odpowiednim miejscu słupa po wstawieniu pionowego elementu to faktycznie zastosuj powyższe rozwiązanie, Pamiętaj że to był tylko przykład więc dostosuj kotwę do wymiarów huśdawki kupując coś poważniejszego pod względem grubości blachy jak i wielkości. Patrząc na wielkość huśdawki raczej zrezygnuj z tych regulowanych o wątpliwej nośności. Zmierz średnicę słupa i dobierz coś poważniejszego o grubości blachy 3 - 5mm https://montujemyto.pl/pl/c/Typ-U/30
  2. Kocioł będzie pracował ale są dwa warunki. Pierwszy to taki że na wyjściu agregatu musi być pełna sinusoida, Tego zazwyczaj wymaga pompa w kotle pracująca na zasadzie silnika indukcyjnego. Drugi warunek to tzw. stała faza. Bez tego na niektórych akregatach lub zasilaczach awaryjne UPS kocioł nie będzie poprawnie pracował ze względu na czujnik jonizacji czyli wykrywania płomienia i brak prądu płynącego przez ten czujnik jeśli na obydwu zacuskach agregatu błyśnie nam zwykła neonówka. Ten warunek załatwiasz zwierając jeden biegun wyjścia agregatu podłączany do zacisku N we wtyczve kotła gazowego poprzez rezystor zazwyczaj nimimum, 200k Ohm do uziemienia. Najlepiej aby było to szeregowe połączenie kilku rezystorów. Bez tego lepiej nie podłączać.
  3. Pod oknami zbrojenie powinno się znajdować w przedostatniej warstwie bloczków i być umieszczone już podczas murowania ścian. Pisząc o wyginaniu w "U" miałem na myśli zwykłe pręty zbrojeniowe których końce prostopadłe do muru wkleisz na chemię a część równoległą na zaprawę naprawczą do betonu np, CX20. Wklejanie zwykłych prętów bez ich wygięcia nie ma sensu ze względu na ich małą perforację ( owego głębokiego gwintu ) który przenosi główne siły pomiędzy murem a prętem. Całość uszkodzeń należało by ocenić . Jeśli rysy są szersze od środka i kończą się 1 - 2 warstwy przed sufitem to powodem mogła być tylko praca budynku związana z gliniastym podłożem i naporem gruntu zasypowego. Kto wie możliwe że szersze fugi i jakość zaprawy murarskiej przyczyniły się do takiego stanu.
  4. Te same co na zewnątrz. Aluminiowe lub PVC z siatką.
  5. Ciśnienia zawsze będą inne przy otwarciu wszystkich jak i np. 5 obwodów dlatego przy sterowaniu elektrozaworami z każdego pomieszczenia oprócz ustawienia pomp na stałe ciśnienie na rozdzielaczach konieczne są bypassy ciśnieniowe czyli obejścia w celu zabezpieczenia pomp dla tych skrajnych warunków w których prawie wszystkie elektrozawory są zamknięte i tylko jeden otwarty. Poza tym ilość pomp jest zależna od przepływów w pętlach. Te długie wymagają większych a krótkie mniejszych więc suma wszystkich przy minimalnym przepływie np. 1 l/min da Ci odpowiedź związaną z ewentualnym kotłem np. gazowym i jego pompą wbudowaną oraz koniecznością stosowania sprzęgła hydraulicznego. Przy stałym ciśnieniu przepływy w rozdzielaczach na dwóch poziomach mogą się tylko nieznacznie różnić. Powodem nie jest wysokość podnoszenia słupa wody bo tyle ile jej wpływa tyle samo wraca a więc ta wracająca do kotła z piętra powoduje podciśnienie wysysając wodę idącą do góry także to się kompensuje. Różnice wynikają tylko z oporów przepływu. Dlatego dwa oddzielne obwody idące do kotłowni nawet w jednej pompie są korzystniejsze bo można skompensować to przekrojami rur głównych a gdy układ się nie sprawdzi przejść na dwie oddzielne pompy.
  6. Opory przepływów oczywiście są ważne ale podstawowym kryterium jest sposób sterowania tak rozległego układu podłogówki To od tego głównie zależy ilość pomp i sposób zasilania rozdzielaczy.
  7. 1. Moim zdaniem część z nich wklej teraz aby dowiedzieć się czy budynek nadal nie pracuje. 2. Obciążenie więźbą zawsze jest większe na ścianach zewnętrznych. Słupy o ile istnieją i są rozlokowane na ścianach nośnych przejmują częściowo ciężar. 3. Sensowne minimum przy kotwach spiralnych to 4cm i tego raczej się trzymaj. Moim zdaniem wiercenie otworów i kotwy wygiete w kształt U w brudach z obu stron ścian na przemian będą korzystniejsze. 4. Jest to połączenie obu powodów. Osiadanie i gliniasty grunt jest przyczyną a lokalizacja pęknięć jest wynikiem nierównomiernej pracy związanej z dużymi przeszkleniami parteru i co za tym idzie punktowego obciążenia na trzpieniach we fragmentach ścian oraz słabszych miejsc przy oknach piwnicy.
  8. Tam tak czy inaczej będzie ciepło ze względu na ewentualny bufor, zasobnik cwu i inne hydrauliczne rzeczy. Problemu z xps być nie powinno.
  9. Kotłownię jeśli gazowa odwiedzisz 3 -5 razy do roku więc próg mógłby zostać. Wszystko trzeba przemyśleć. Pisałeś że to schodek i przejście z nieogrzewanego garażu do domu ale jeśli to do kotłowni to o jakim mostku termicznym mówisz. Ogrzewanie podłogowe w ciepłej kotłowni to absurd
  10. Tak naprawdę to wylewka z podłogówką czyli ta ciepła powinna mieć dylatację od wylewki która nie jest ogrzewana . Dylatowanie jej od chłodnego garażu już nie jest tak konieczne a więc 2 cm XPS dajesz tylko pomiędzy stopniem poniżej i wylewki garażu. Nad stopniem nie musisz już dawać 2 cm XPS tylko samą płytkę lub 1cm XPS i 0,7cm gres na 3 mm warstwie kleju. Poza tym jeśli będzie tam próg drzwi to przypadkowym dytykiem czubkiem buta niczego nie uszkodzisz. Bardziej bałem się tu samego narożnika który przy wchodzeniu lub schodzeniu jest narażony na dewastację ale jeśli będzie tam wystawał próg to sprawa nieistnieje. Mam nadzieję że dobrze przemyślałeś ten wystający próg. To nie będzie zbyt wygpdne w codziennym użytkowaniu i niesie za sobą możliwość potknięcia, zahaczenia przy poruszaniu się zarówno wchodząc ale co gorsza schodząc do garażu. Ukryty, niewystający próg do którego dolegają drzwi byłby idealny o ile drzwi otwierają się w stronę garażu.
  11. Zasadniczo tak z tym że pal fundamentowy do huśtawki to nie słup który się obciąża i istnieje niebezpieczeństwo że zbrojenie się wybrzuszy. W tym konkretnym przypadku fundamenty głównie posłużą jako przeciwwaga do huśtającej się osoby tak aby konstrukcja była stabilna. Nie wiem jak autor będzie wylewał te pale...... z małych ingerencji w ogród i trawnik w grę wchodzi tylko wiercenie.
  12. Pomiędzy 30 - 50 cm. Przyjmij odległość z tego przedziału i rozłóż w zależności od długości tych pali
  13. Jeśli płytka pójdzie na cały stopień i tylko podstopnica będzie zbrojona klejem i siatką to wystarczy. Radzę jednak docelowo obłożyć także i tą podstopnicę czyli pionową część płytką a okładzinę z garażu zastosujesz pod nią do stopnia z bloczka betonowego. Fakt wykańczania domu a co za tym idzie obuwie robocze na dłuższy czas nie sprzyja nawet XPS ze zbrojeniem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...