Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sprycha

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

O sprycha

  • Urodziny 14.10.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Biała Podlaska
  • Kod pocztowy
    21-500
  • Województwo
    lubelskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

sprycha's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam Mam dylemat może ktoś ma większe doświadczenie i coś doradzi. Mam ogrodzenie betonowe (ogrodzenie wylane jako monolit -B20) Słupki były szalowane z płyty OSB więc są bardzo równe (nie ma pęknięć, wybrzuszeń, wszytko pionowe i bardzo proste,). Ogrodzenie stoi sobie już tak dwa lata i nic nie pęka i nie odpada. Teraz przyszedł czas na otynkowanie. Chciałbym otynkować to czymś co będzie bardzo gładkie i mrozoodporne, nie bardzo podoba mi się klastyczny tynk cementowo wapniowy i chciałbym użyć czegoś co w swojej fakturze będzie przypominało tynki gipsowe. Znalazłem w internecie dwie propozycje: 1) Atlas Rekord 2) CEKOL C-35 Co sądzicie o tym, czy to się nadaje jako tynk na ogrodzenie, czy powinno się czegoś użyć jako podkład czy można to stosować bezpośrednio na beton, a może coś innego ? Z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam
  2. słuchałem słuchałem i za Twoją radą użyłem go do przyklejenia płyt V do ścian. Teraz pytałem czy nadaje się on do wykończenia obudowy, zatopienia siatki i przylepienia do niego płytek ceglanych (bo gdzieś na którymś z wątków FM wyczytałem że może wydzielać nieprzyjemny zapach tylko nie wiem czy autorowi nie chodziło przypadkiem o obudowę z szamotowych płyt ale nie mogę znaleźć tego wątku)
  3. i ostatnia rzecz. Całość płyt VARMSENA będzie obłożona płytkami ceglanymi z cegły ręcznie formowanej. Do zatopienia siatki planuje użyć kleju Ceresit CM17 i na ten sam przylepić płytki ceglane. Czy ten klej będzie OK czy szukać czegoś innego?
  4. Witam Kominek już stoi, pozostało wyciąć otwory na kratki oraz zaciągnąć wszystko klejem i zatopić siatkę i tu znowu mam pytania: 1) Jakiej siatki użyć do zatopienia metalowej czy jakiejś innej (czy jest jakaś specjalna ) 2) czy w chwili zatapiania siatki zostawiać jakiś odstęp wokół kratek żeby ciepłe powietrze nie przypiekało jej ? 3) wiem że kratka górna z gorącym powietrzem powinna być jak najbliżej górnej półki, i tu moje pytanie ile cm od poziomej półki ma się zaczynać kratka ? (dokładniej czy wyciąć dziurę tak aby górna półka leżała na kratce czy obniżyć ją troszkę tak aby trzymała się w pionowej płycie)
  5. Witam Powoli mój kominek powstaje Bardzo dziękuję za pomoc BAGI69 bardzo miły człowiek i udzielił mi kilku bardzo cennych rad Nie wiem tyko czy przypadkiem nie zepsułem jednej rzeczy. Komin mam wymurowany z cegieł (bez wkładu z rury kwasowej, kamionkowej), bezpośrednio do wybitego otworu w kominie włożyłem rurę spalinową od kominka i wszystko dookoła uszczelniłem to glinką szamotową, a na końcu oblepiłem klejem varmsena. Przespałem się z tą i myślą i sam mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem. Czy może mi ktoś z szanownych forumowiczów powiedzieć w jaki sposób policzyć jakiej wielkości mają być kratki, tak aby przepływ powietrza był właściwy. Kolega BAGI69 podsuną mi bardzo radykalne rozwiązanie czyli 2 duże kratki nawiewowe i 2 duże kratki wywiewowe. Chciałbym sobie to na spokojnie policzyć i dobrać optymalnie wielkości (wiem że nie chodzi tutaj o wielkość kratek ale o oczka w siatce przepuszczające powietrze) pozdrawiam
  6. Witam Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam że nie odezwałem się od razu ale choroba trochę mnie zmorzyła. Zmierzyłem jak się rozszerza kominek. Nie mogłem rozpalić na fest bo na ścianie wiszą kable i strach było że się przypalą... Po około dwóch godzinach palenia uzyskałem następujące wyniki: kominek w poziomie rozszerzył się do około 3,5 mm a w pionie niecałe 2 mm. Zatem można przyjąć że pozostawienie dylatacji około 3mm z każdej strony powinno wyjść wszystkim na zdrowie. Mam jeszcze klika pytań ale może najpierw obrazki: tak według mojego pomysłu mają być umiejscowione kratki po poprawkach proszę zobaczcie czy jest OK może jest za dużo może za mało, prośba o ocenę tak wyglądają kratki duże i małe, zobaczcie czy zapewnią odpowiednią wentylację tak wygląda półka pod kominkiem i według Was nie może być w niej żadnej kratki doprowadzającej powietrze ? w jaki sposób ustawić płyty Varmsena względem kominka ? (przepraszam za tak prymitywny rysunek - jest to rzut z góry)
  7. Witajcie. Ponieważ muszę rozebrać kominek i postawić go od nowa chciałbym prosić Was o pomoc. Poprzedni kominek został postawiony bardzo niezgodnie ze sztuką i trzeba się cieszyć że nic nikomu się nie stało ( nie było komory tzw dekompresyjnej, w środku kominka pozostawiono przewody antenowe, całość wykonano wełny i płyty gips-karton, za mało kratek wentylacyjnych ) Tak kominek wyglądał : Po rozebraniu okazało się że płyty G-K są przypalone także w miejscach gdzie wełna była blisko kominka była przypalona WIEC OSTRZEGAM WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW WEŁNY I PŁYT DAJCIE SOBIE Z TYM DZIADOSTWEM SPOKÓJ tu zdjęcia przypalonych elementów Dodatkowo w ktoś zapominał schować kilku kabli antenowych pod wełna i zostawił je w komorze i efekt był taki (nie można zapomnieć o wszechobecnym smrodzie topiącej sie izolacji: Jak by tego było mało zapomniano zrobić komorę tzw "dekompresyjną" i niestety całe ciepło leciało do stropu przez co ze stropu odpadł tynk a zarysowania na stropie od kominka rozchodzą się w odległość 2metrów.. PROSZĘ O NIE KOMENTOWANIE JAK TO ZOSTAŁO WYKONANE BO SZKODA NA TO CZASU I MIEJSCA W WĄTKU, JAK KTOŚ PRZECZYTA TO I BĘDZIE MĄDRY TO WYCIĄGNIE WNIOSKI, JAK NIE TO BĘDZIE ROZBIERAŁ KOMINEK PO JAKIMŚ CZASIE. Mam prośbę do szanownych forumowiczów, przeczytałem kilkanaście wątków odnośnie budowy kominka i mam jeszcze kilka pytań. Zakupiłem płyty VARMSENA SUPER ISOLL + impregnat + klej do łączenia ich. Kominek ma wyglądać bardzo podobnie do poprzedniego z kilkoma zmianami (będzie półka dekompresyjna, większe kratki wywiewowe, całość zostanie obłożona płytkami ceglanymi) 1) Czym przykleić płytę do ściany czy tym samym klejem (czy jest może jakiś inny troszkę tańszy bo 1kg kleju varmsen kosztuje 45zł) 2) Czy otwór pod kominkiem (widoczny na pieszym zdjęciu tam gdzie jest drewno) może być obudowany płytami gk czy też użyć płyty varmsena ? 3) czy jeżeli powietrze do komina będzie dostarczane z pomieszczenia (nie da się na tym etapie zrobić pobierania z zewnątrz) konieczna jest aby w półeczce na na drewno zrobić dodatkowy otwór wentylacyjno-nawiewowy ? 4) wyczytałem że pomiędzy ramą kominka a płytą varmsena musi być szczelina dylatacyjna około 5mm czy ta szczelina jest po to aby bezpośrednio płyta nie stykała się z żeliwem, czy po to żeby zrobić wentylację, i czy można tą szczelinę obłożyć płytką celaną ( płytka ceglana to ucięty pasek 2 cm ze zwykłej cegły i przylepiony na ścianę imitującej ścianę budowaną z cegieł) 5) Jakiej wysokości ma być ta komora dekompresyjna nad kominkiem pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...