Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sonlar

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    99
  • Rejestracja

sonlar's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. sonlar

    Gres lappato / lapatto

    Ja kupiłem gres szkliwiony GRAVA biały lappato z Opoczna. Nie polecam.. mimo, że skliwiowy , niestety dość łatwo się brudzi i bardzo cięzko zmyć brud. Ma dużo mikroporów.. i trzeba używać mocnej chemii na bazie kwasu do czyczczenia
  2. Hmm.. No ja sie spotykam z opiniami ze wylewka powinna miec min. 3.5cm i byc zbrojona. Druga rzecz. Przewodność cieplna betonu to 1.5 styropianu to 0.03 co daje średnio różnicę 50.. czyli 1cm izolacji ze styropianu to tak samo jakbyś musiał wylać 50cm betonu... stąd też uważam ze ten 1cm bardzo dużo daje. Jezeli nie doczekam się jakieś fachowej opinii to robię tak: 1 cm twardego styropianu FS150 lub 200 4cm wylewki zbrojonej drutem o oczku 10x10cm z małym żwirem a potem 1,5 cm na klej i plytki.
  3. Hmm. Dlaczego 4cm to za mało.. ? Chcę to uzbroić kratką stalową o oczku 10x10cm ? jest ryzyko pęknięcia ? a jak zastosuję styropian FS150 ? ewentualnie inny izolator ?
  4. Witam, Mam taka lekko nietypową sytuację. W garażu częśc przestrzeni adaptuję na łazienkę. Stropo-podłoga jest na wysokości 50 cm (bo dom jest na podpiwniczeniu, garaż poziom 'zero') Garaz jest nieogrzewany. Na wysokości 6,5 cm muszę zrobić wylewke i płytki. NO i waham sie.. Czy dac 1cm styropianiu, 4cm wylewki zbrojonej i 1.5 na płytki czy 2cm styropianu, 3cm wylewki i 1.5 na plytki z klejem. Drugie rozwiazanie w teorii jest lepsze.. ALE.. pytanie.. czy 3cm.. na wylewke to nie za malo?? Albo jak ją dobrze uzbroić i jaką dobrą wylewkę polecacie.. ? Pozdrawiam.
  5. Witam, Chcę wykończyć całą zabudowę kominka płytami gipsowo-kartonowymi. Wszędzie płyty ognioodporne są odizolowane wełną od środka, ale nie przy drzwiczkach wkładu kominkowego (wokół drzwiczek) - nie da się gdyż w tym miejscu wkład jest na zewnątrz płyty. Powiedzmy, że odległość płyty od wkładu wynosi 0,5-0,8 cm. Moją wątpliwość budzi to czy płyta nie popęka i czy nie wypali się (zbrązowie) farba, którą będzie pomalowana obudowa. Czy ktoś ma tak wykończony kominek ?
  6. Ja już zdecydowałem. Kupiłem próbkę oleju OSMO w kolorze dąb (25 zł - 125ml) I zaolejowałem kilka klepek dębowych. Po prostu rewelacja. Dla porównania kupiłem też próbkę bejcy do parkietów firmy ZAR (ponoć najlepsza na rynku), też w kolorze orzecha i bez porównania. Olej pięknie wchodzi w drewno, bejca już nie. Do OSMO przekonałem się oglądając próbki w sklepie. Na warstwę oleju z kolorem, kładzie się 2 warstwy twardego oleju bezbarwnego. Efekt - piękny kolor drewna + plus warstwa powłoki zabezpieczającej, która wygląda jak matowy lakier. Teraz szukam wykonawcę, który nie jedną podłogę dębową już zaolejował Pozdr.
  7. Dzięki Fredi07 za odpowiedź. Pytanie czy wogole trzeba szpachlować.. czy olej w szparach dobrze sie zagnieździ ? Przy kolorze lekko ciemnym, chyba nei będzie przeszkadzać ?
  8. Witam Szanownych forumowiczów. Mam w salonie ok. 40m2 kilkunastoletnią klepkę dębową w jodełkę. Klepka jest dobrze przyklejona do podłoża, ale w wielu miejscach są szpary oraz przetarcia lakieru. Chciałbym pokoloryzować parkiet W grę w zasadzie wchodzą tylko oleje, bo bejce ponoć źle kryją. Jak przygotować taki parkiet pod olejowanie ? Czy trzeba szpachlować szpary czy można je zostawić (mówimy o ciemniejszym kolorze oleju) ? Co sądzicie o oleju OSMO, widziałem go na próbkach i wygląda (efekt końcowy) prawie jak lakier (kolor+2warstwy bezbarwnego) ? Pozdr.
  9. Witam, Muszę podwyższyć taras i schody o 5 cm. Taras jest zadaszony i 'wysezonowany' (był wykonywany rok temu) Na części tarasu jest wykonana 'przybudówka' (wejście do domu) Na wylewkę zamierzam zastosować zaprawę wyrównującą dodatkowo uzbroić kratownicą stalową (oczko 10cm). Mam 2 pytania. - czy to będzie dobre rozwiązanie ? - jak długo trzeba odczekać aby na takiej wylewce można było kłaść płytki i stopnice klinkierowe. Czas tu gra rolę, gdyż za 3 tygodnie będę miał drzwi wejściowe, które będą osadzał na płytkach (tak zostało uzgodnione w wykonawcą drzwi)
  10. Witam. Chcę odnowić i położyć gładź na suficie. Niestety tynk nie jest w najlepszym stanie. Sam się nie sypie, ale nie jest trudno wyżłobić dziurę czymś twardym. Zastanawiam się czy zeskrobanie farby i położenie kilku warst gruntu wystarczy ? Przykręciłbym płyty gipsowo-kartnowe, lecz to jest podpiwneczenie i wysokosc pomieszczenia to 2,4m, wiec byłoby jeszcze niżej. Może jeszcze można wykonać to inaczej bez zdzierania tynku ?
  11. Zgadza się. Kupiłem SZOP'a firmy Atlas. Trzeba trochę poszorować, ale schodzi. Dzięki za rady. Pozdrawiam.
  12. Witam, Kupiłem jakiś matowy, chropowaty gres na schody. Niestety po klejeniu nie wyczyściłem od razu pozostałości kleju z gresu.. i teram mam problem. Nie mogę go wyczyśćić z tego kleju. Próbowałem począwszy od gąbki, szmatki , po przez różne szczotki w tym drucianą. Wydaje mi się, że można to wyczyścić teraz tylko jakimś specjalnym proszkiem ziarnistym i czyszczącym ? Może ktoś z Was przechodził przez coś takiego ? Pozdr.
  13. Zakleiłem łatką z drugiej rury PVC. Kupiłem specjalny klej do PVC, szybkoschnący, który wchodzi w reakcję.. a pełną wytrzymałość osiąga po kilku dniach.. Teraz chciałbym spód rury czymś zabetonować. Jak myślicie najlepszy będzie wodoodporny klej do płytek na zewnątrz ?
  14. Gdyby było łatwo to bym niekombinował... ale to się wiąże z kuciem w betonie..
  15. Niestety stało się.. przy remontach została wybita dziura w rurze kanalizacyjnej... Cholernie ciężko podejść aby wstawić nowy kawałek z mufą... Czy jest komuś znany sposób aby taką dziurę załatać Przychodzi mi do głowy taki patent... Obsmarować dookoła silokonem, przyłożyć jakiś plastik na silikon do dziury, a resztę zakitować klejem do płytek czy stryropianu... ? Co Wy na to ? Pz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...