Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wlodd

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

wlodd's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Dzień dobry, parę lat temu pisał Pan post na temat demontażu platformy parkingowej. Czy mógłby Pan się podzielić informacją jak zakończyła się ta kwestia? Pozdrawiam
  2. Szanowni, rozważmy następującą sytuację: - deweloper stawia budynek, w którym znajduje się 27 lokali mieszkalnych, - ponieważ w garażu podziemnym jest miejsce jedynie na 16 stanowisk garażowych, a wokół budynku brak jest miejsca na wyznaczenie stanowisk postojowych, na 11 z 16 stanowisk deweloper zgodnie z projektem budowlanym montuje platformy parkingowe zależne (tak aby na jednym miejscu zmieściły się dwa samochody) i w ten sposób spełnia wymóg zapewnienia średnio 1 miejsca postojowe na lokal mieszkalny, - garaż podziemny jest częścią nieruchomości wspólnej, a nabywcy lokali mieszkalnych nabywają lokale wraz z wyłącznym prawem korzystania do miejsc postojowych, z tym że część mieszkań nie może mieć przypisanych miejsc postojowych, gdyż deweloper sprzedaje platformy zależne jedynie w całości, tj. do jednego mieszkania przypisane są albo dwa miejsce postojowe na platformie zależnej, albo jedno miejsce samodzielne albo nie ma przypisanego żadnego miejsca, - ponieważ część nabywców miejsc "podwójnych" nie potrzebuje aż dwóch stanowisk, umawiają się z deweloperem, że w umowie deweloperskiej zostaną wpisane dwa miejsca, po czym po odbiorze budynku przez PINB i wydaniu pozwolenia na użytkowanie platformy zależne zostaną zdemontowana na koszt dewelopera, a w aktach notarialnych przenoszących własność, będzie wpisane jedno miejsce parkingowe (umowa deweloperska, w której mowa o dwóch miejscach parkingowych byłaby aneksowana) - finalnie w budynku będzie mniej miejsc parkingowych niż zakłada projekt budowlany. Gdzie w takiej sytuacji może być niebezpieczeństwo prawne: - czy nabywcy lokali mogą zlecić demontaż platformy garażowej, która została zatwierdzona w projekcie budowlanym i której obecność była konieczna, aby budynek uzyskał pozwolenie na użytkowanie? - czy za taki demontaź grożą sankcje i komu - deweloperowi, nabywcy z wyłącznym prawem korzystania z konkretnego miejsca garażowego, a może wszystkim nabywcom lokali, skoro garaż podziemny jest częścią nieruchomości wspólnej? - co może się zadziać, jeżeli ktoś "życzliwy" poinformuje PINB, że budynek jest finalnie niezgodny z projektem, a deweloper wprowadził celowo PINB w błąd? Sytuacja jest nie do końca hipotetyczna, gdyż rozważam zakup mieszkania wraz z miejscem postojowym (potrzebuję jedynie pojedynczego, a nie platformy na 2 samochody, która jest droższa w kupnie i utrzymaniu) i deweloper proponuje mi powyższe rozwiązanie (demontaź platformy przed wydaniem mi lokalu i miejsca postojowego), które wydaje mi się śliskie, stąd proszę o jakąkolwiek pomoc, sugestie, rady Dziękuję Wlod
  3. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi> Nieprzypadkowo pogrubiłem słowo "powinny", bo to oznacza, że dobrze by było, gdyby normy były spełnione, ale nie muszą - cały urok polskiego prawodawstwa. Mnie akurat chodziło o paragraf 102, a konkretnie o minimalną wysokość garażu i drzwi do niego...
  4. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Moje pytanie jest krótkie - czy normy zawarte w w/w dokumencie to zalecenia, czy też są one bezwzględnie wiążące i niezastosowanie się do nich będzie de facto oznaczało, że organ wydający pozwolenie na budowę bo przeanalizowaniu projektu archikektoniczno-budowlanego pozwolenia takiego nie wyda?
  5. rozumiem, że cegła klinkierowa również nie wchodziłaby w grę? a jak głęboko posadowione są fundamenty wolnostojących garaży murowanych?
  6. Dziękuję za odpowiedź Konstrukcję można zrobić lekką, wtedy kwestie fundamentu będą miały mniejsze znaczenie. - czyli ściany z cegły oparte na murku wybudowanym na pochyłej kostce na zjeździe odpadają? Ale na czymś te ściany trzeba oprzeć - projektant!!!! - ewentualnie jest wsparcie w postaci muru oporowego po obu stronach zjazdu Co do parkowania na pochyłym - można, kierowca potrafi, ale czy przepisy się temu nie sprzeciwiają - nie wiem - no właśnie, dobre pytanie.
  7. Witam. Mieszkam obecnie w segmencie, w którym mam w podpiwniczeniu garaż na jeden samochód. Po kupnie przez innego członka rodziny drugiego samochodu chciałbym rozbudować garaż poprzez dobudowanie ścian i dachu oraz zamontowanie nowych drzwi na pochyłym podjeździe go garażu wyłożonym kostką bauma. Czy na taką inwestycję: - potrzebne jest pozwolenie na budowę? - jeśli tak, czy fakt, że podłoga garażu nie byłaby płaska, nie byłby wylewany fundament, a także fakt, że przedłużenie garażu zmienia bryłę budynku mógłby przeszkadzać w otrzymaniu pozwolenia na budowę? Czy widać jeszcze jakieś inne problemy / przeciwwskazania do takiej rozbudowy? pzdr, wlodd
×
×
  • Dodaj nową pozycję...