Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

maciek1221

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    67
  • Rejestracja

O maciek1221

  • Urodziny 16.04.1993

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Lublin
  • Województwo
    lubelskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

maciek1221's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

11

Reputacja

  1. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Moje słupki to 80x80x3mm, czy są gotowe profile które wejdą wewnątrz w miarę ciasno, czy trzeba taki profil do wsunięcia zrobić? Pozdrawiam
  2. Hej, wykonawca wykonał ogrodzenie panelowe, zostało wykonane za nisko (słupki niżej o około 20cm), a część słupków została wyżej. Wykonawca od 2 miesięcy jedzie to poprawić, więc muszę już rozglądać się za sposobem naprawy tego na własną rękę, żeby przed zimą założyć bramę i furtkę. Głównym problemem są 2 za niskie słupki przy rolkach bramy przesuwnej (powiedzmy że przy tych słupkach będzie klamka bramy), oraz 1 słupek do furki z miejscem na zawiasy. Czy te 2 słupki od bramy przesuwnej mogę uciąć przy betonie, i w to miejsce wstawić nowy słupek z flanszą dookoła słupka i przykręcić je do betonu? Z tego co pytałem paru osób, te słupki nie przenoszą żadnych obciążeń, jedynie stabilizują bramę (czy łapią po zamknięciu, nie pamiętam). Słupek do furtki, mogę kupić nowy gładki słupek i zastosować zawiasy przykręcane, tylko jak go wymienić skoro jest zabetonowany w zbrojonym betonie? Mozna ewentualnie dorabiać w górę, ale nie wiem czy wyjdzie ładnie, łatwiej chyba jest uciąć przy ziemi i tam mieć łączenie,które będzie niewidoczne. Cały podjazd jest już obłożony kostką, więc kucie betonu i wylewanie od nowa nie wchodzi w grę. Będę wdzięczny za jakieś rady, pozdro
  3. Hej, posadzka w domu została wylana za nisko i po ułożeniu płytek w salonie, przy oknie HST będzie widoczny próg na 1cm (a powinien być na równo z płytkami). Nie mam już czasu i funduszy na wylewanie w całym salonie wylewki samopoziomującej żeby to podnieść o 1cm. Mam pytanie o taras przy tym oknie. Czy brukarze powinni kostkę zrobić na równo z progiem, żeby chociaż z jednej strony było prawidłowo, czy powinni obniżyć się do poziomu płytek w salonie, czy może jeszcze inaczej? Pozdrawiam
  4. Cześć! Mam od paru dni zagadkę odnośnie drzwi, będzie długo. Musiałem wybrać do nowo budowanego domu drzwi między garażem a kotłownią, kotłownia łączy się z wiatrołapem. Wybrałem sobie drzwi wikęd premium ze stalową ościeżnicą. Nie zmieniam zdania co do tych drzwi, nie montuje technicznych, chcę mieć te drzwi z uwagi na parametry (przenikalność cieplna i szczelność). Producent ma w ofercie 2 ościeżnice stalowe - ''9'' i ''11''. Dziewiątka jest ościeżnicą kątową, tzn z jednej strony nachodzi na mur i rantem się opiera o ścianę, a druga strona pozostaje otwarta do wstrzyknięcia piany. Drugi typ - jedenastka, to jak dla mnie klasyczna ościeznica, jest symetryczna po całym obwodzie, wstawiamy ją we wnękę na drzwi i i pianujemy. Natomiast nie wiem którą ościeżnicę wybrać dla Siebie i jak później wygląda obróbka otworu drzwiowego. Wcześniej montowałem sobie 2 razy drzwi wejściowe - tam styropian zasłonił część ościeznicy od zewnątrz, z drugiej strony glif otynkowany. Montowałem drzwi pokojowe - tam ościeżnica regulowana zasłoniła wszystko. Tutaj nie wiem jak to się ma odbyć, a zamontować chcę sam, bo cena za te same drzwi z montażem w salonach jest dużo wyższa niż drzwi kupione w sklepie online z wysyłką... Więc pytania: 1) Teraz ściany są bez tynku, zaczynam instalacje i chcę zamknąć budynek. Czy jakoś sensownie da się te drzwi obsadzić na stałe bez tynku? 2) Którą ościeżnicę wybrać w tej sytuacji, montaż w ścianie z betonu komórkowego 24cm. 3) Montując na ościeżnicy 9cm montuje się ją opierając na gotowym tynku, czy mozna oprzeć na surowej ścianie a tynkarze dojadą później tynkiem do rantu ościeżnicy, czy jednak ten rant jest za mały i tynk go i tak przykryje? 4) Montując na ościeżnicy 11cm ościeżnicę powinienem wystawić poza lico ściany, żeby tynk dojechał do krawędzi ościeznicy bez widocznego schodka z tynku na ościeżnicy, czy może licuje się ze ścianą a oni naklejaja jakieś listwy na ościeżnice na grubość tynku i tynk najdzie równo na całej ościeżnicy? Boję się uskoku tynk/ościeżnica. Oczywiście pytałem w salonach sprzedających drzwi Wikędu ale nie dowiedziałem się niczego oprócz super parametrów jakie mają te drzwi, jeden salon wycenia z ościeżnicą 11, inny z 9. Mój pomysł jest taki, żeby wziąć ościeżnicę 11cm, wypełnić ją styropianem wewnątrz, żeby nie była pusta, teraz wstawić ją w otwór na 4 kołki (od chudziaka w górę, nie uwzględniać poziomu gotowej posadzki), a jak będą robić tynki to zlicować ją z tynkiem i póki tynkarze będa na budowie, to jeszcze obrobią piankę tynkiem i glif po drugiej stronie drzwi. Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedzi bo może ktoś robił to samo u siebie i coś podpowie.
  5. No tak, tylko ja luksfer nie otworzę
  6. Nawet sobie pomyślałem, że przecież automat do bramy ma lampę z ustawianym czasem świecenia. To jest do przemyślenia...
  7. Miałem garaż jako oddzielny budynek z dwoma oknami podłużnymi. Wszystko co robiłem było przy świetle lamp nawet w dzień, lub przy otwartych bramach bo okno nie dawało nic oprócz polmroku żeby dało się przejść. A były to dwa okna 120x60cm na garaż około 50m2. Dlatego się zastanawiam czy warto to robić. Na razie dodaliśmy do projektu jedno okno z luksfer 120x60, ale nie wiem czy warto tym sobie zawracać głowę. Co do czasu, to w tym dużym garazu miałem sporo elektronarzędzi, ale czasu na majsterkowanie było mało, ale zawsze coś. Tutaj garaż będzie mniejszy, dwa auta i żeby coś zrobić w garazu, na pewno trzeba będzie nimi wyjechać.
  8. Cześć, jestem na etapie adaptacji projektu. Garaż 2stanowiskowy w bryle domu będzie miał 36m2,jego ściana będzie 3 metry od granicy działki więc nie można tam wstawić okien. Zastanawiam się, czy robić jedną luksferę 120/60cm tak żeby trochę światła dziennego wpadało, czy nie robić okien tak jak przewiduje projekt, a zrobić małą lampkę na czujnik ruchu, która ułatwi dojście do i z auta (żeby nie zapalać lampy tylko po to). To co przemawia za brakiem luksfery jest jej niska izolacyjność termiczna (można dołożyć okno od wewnątrz, wiem), oraz fakt, że żadna firma od okien i murarze nie chcą jej wstawić bo nie mają doświadczenia. Jakie są wasze doświadczenia w kwestii takiego ''okna'', iść w to, czy nie robić? Bliska odległość od granicy sprawi, że z zewnątrz nie będzie drażniło wyglądem.
  9. Ekspert knauf przekazał mi informacje, że dopuszczalne obciążenie sufitu to 25kg/m2, czego konstrukcja to około 10kg/m2, zostaje więc 15kg na izolację (sytuacja przy wieszaku obrotowym).
  10. Policzyłem ciężar i 1m2 waży 10kg przy tej grubości jaką wysypałem. Czy dobrze liczę, że przekraczam dopuszczalne obciążenie o 2kg przy tak cienkiej warstwie? Wyciągać ten granulat ? Edycja : Obejrzałem trochę materiałów o izolacji granulatem i jest tam podawane maksymalne obciążenie 12kg na m2, u mnie wychodzi te 10kg na m2 więc jestem spokojniejszy. Podejrzewam, że kolega piczman narzucając ręcznie granulat nie rozorezyl go i był duzo cięższy niż 12kg. Tak mówili mi ludzie od granulatu, że nasyp maszyna to nie tylko transport na strop, ale też rozdrobnienienie i napowietrzanie, a także uzyskanie różnej gęstości nasypowej.
  11. Tak, czytałem to i dlatego się przestraszyłem. Grubość 3 razy mniejsza to chyba nie ma się czym przejmować, u mnie się nic od wczoraj nie dzieje z sufitem. Dzisiaj zważę ile waży m2 tej wełny.
  12. Witam, Wszedłem w posiadanie dużej ilości odpadu po produkcyjnego z wełny skalnej. Są to ścinki wielkości zapalniczki. Strop wiazarowy, na nim 2 warstwy po 15cm wełny. Przekrój warstw jest taki: płyta gk, folia, stelaż krzyżowy, 15cm pustki, sznurkwoanie, 2 warstwy wełny. Akustyka mojego sufitu była wybitnie zła, zacząłem więc sypać ten "granulat" welny pod sznurkowanie, prosto na płyty gk. W połowie pracy zorientowałem się, że mogę przeciążyć płyty gk. Nie ważyłem jeszcze ile waży 1m2 tej izolacji, natomiast 1bigbag o pojemności około 1m3 waży około 50kg. Czy jest to powód do zmartwień i powinienem iinsc ten zasyp, czy to jest jak najbardziej dopuszczalne obciążenie? Widziałem, że sypie się po 30-40cm granulatu, więc moje skrawki 15cm to nic przy tym..[ATTACH=CONFIG]466691[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]466692[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]466693[/ATTACH] Każda płyta przykręcona do 4 profili.
  13. Jakie macie zużycie gazu do grzania CWU? U mnie przy rodzinie 2+1, codzienna kąpiel wychodzi jakoś sporo bo około 383kWh czyli około 105zł miesiecznie. Pompkę mam ustawioną na 3x3minuty na godzinę, zbiornik wody 120litrów. Mam wrażenie jakby często dogrzewało wodę w zbiorniku. Temperatura Wody ustawiona jest na 42stopnie (wtedy osiągamy dobrą histerezę, ostatnia osoba która się kąpie ma jeszcze akceptowalnie ciepłą wodę). Pzdr
  14. Cześć, przymierzam się do ogrodzenia działki o powierzchni 23ary siatką ocynkowaną,bez podmurówki, same słupki i siatka. Materiał już zakupiłem i mam problem jak ustalić poziom/linię ogrodzenia. Działka na długości 60metrów ma spadek 70cm, regularny bez uskoków. Planowałem zalać 4 słupki narożne, później rozciągnąć sznurek, zalać słupki pośrednie (żeby można było naciągać sznurek na mniejszym odcinku) i zalewać resztę słupków. Czy mogę w każdym rogu działki wystawić słupek nad ziemię na wysokość 155cm i tak je zalać? Wtedy wyjdzie mi ogrodzenie z łagodnym spadem jak działka? Wiem, że niektórzy ustawiają słupki pod linię lasera, wtedy na górze działki słupek wystaje mało, a na dole dużo więcej, ale wtedy automatycznie siatka na górze działki będzie przy ziemi, a na dole działki będzie dziura między siatką a ziemią. Proszę o porady jak się do tego zabrać. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...