Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rafe

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

O rafe

  • Urodziny 01.01.1955

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Lubuskie
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rafe's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. rafe

    Kolektor poziomy

    Troche odświeże temat , i pytanie : Dom z OZC wynik że spokojnie pompa 6kW da sobie radę. Dolne żródło będzie w dość suchych piaskach i glinie na głąbokości ok. 1,5-1,3 m więc z gruntu liczę ok 10-15 kW ale bliżej 15 KW się skłaniam. Wychodzi więc że przy trzech pętlach po 150 m (450m na rurkach fi 32 prowadzone prostopadle do siebie , a nie meandry itp) wyjdzie w przedziale 4,5 kW do 6,75 kW więc skrojone na miarę ale o zapasie pewnym nie ma co mówić. Wypowiedzcie się czy z racji oporów czynnika, kosztów pracy pompy itp. czy warto może np A) 3X 200 m fi 40 (600m) B) 3X150 fi 40 (450m) C 4X150 fi 32 (600m) czy pozostać przy 3X150 fi 32 (450m) PS. byłem w hurtowni i widzę że ciężko dostać rury fi 40 w kręgach po 200m, w 3 hurtowni już byłem i po 150 m mają.
  2. wszystko liczy się razem powierzchnia użytkowa czy gospodarcza albo garaż to razem i do tego przy poddaszu nieużytkowym pomnożyli tą powierzchnie +60% za nieużytkowe poddasze które jest nad tymi powierzchniami
  3. Wybrałem kredyt na budowę przebrnołem papierologie i pozostało małe ale … Budowa domu z91 – http://tomek.z500.pl/projekt/Z91,Maly-dom-parterowy-z-dachem-dwuspadowym-3-sypialniami-i-duza-kuchnia.html?lustro=0#project-costs Wersja z podwójnym garażem. Generalnie dom całkowicie parterowy 112 metrów i garaż 53 metry = razem 165 m I etap stan surowy zamknięty (z dachówką i oknami) wyceniłem z kierownikiem budowy na 150 000 (powinno zostać sporo podliczając wycenę za materiały i robociznę w realu). Wycena za ten stan średnia z 500 to 107 000 zł. II etap to prace wykończeniowe obliczone już na styk na kwotę 80 000 co związane jest w dużej mierze wykonywaniu w systemie gospodarczym (posiadam uprawnienia i praktykę w wykonywaniu większości wykończeniówki, prowadziłem firmę o w/w profilu) Dom jak wynika z obliczeń szacunkowych z500 (aktualizacja 2011-12-02) - średnia cena za budowę 183 098 , minimalne 155 800 a metodą metoda gospodarcza 128 400 jednak to cena dla samego domu bez garażu. Dowiadując się z forum ludzie w ostatnim roku postawili takie domy z garażem i w nich zamieszkali to w zależności od własnego wkładu i użytych materiałowa w szczególności wykończenia to przedział pomiędzy 190 tys a 290tys zł. Idę do banku z zamiarem wzięcia 230 000 kredytu pod budowę domu posiadając wkład własny w postaci gruntu wycenionego przez rzeczoznawcę na kwotę 140 tys. i zgodę na budowę. Dodatkowo posiadam mieszkanie własnościowe realnie warte ok 260 tys (jeszcze niedawno 350 000 ale ceny spadają) jednak mieszkanie nie może wejść w kredyt gdyż zostaje wystawione do sprzedaży i ma posłużyć do spłaty większości kredytu na budowę domu, oraz podniesieniu standardu końcowego w nowo budowanym domu Uderzam do Banku Pocztowego z racji prostych procedur i możliwość bez prowizji spłaty kredytu (ważne jak się mieszkanie sprzeda) Wszystko sprawdzone i sprawa utyka u analityka u przychodzi mail o treści : „Kosztorys zaniżony – szacowany koszt budowy obiektu określono w wysokości 612000zł – wymagana korekta kosztorysu” Sprawdzam czy może coś nie tak z podliczeniami i mogę otrzymać oferty od firm które wybudują ten dom za kwotę 250000 a 290000 tys pod klucz do zamieszkania i jeszcze na tym dobrze zarobią. Przeliczają i tak po swojemu jako minimum to cena za metr 2300 i podliczając 112 m + garaż 53 (razem 165m) i do tego +60% !!! za poddasze nieużytkowe !!! = 607 000zł i nie chcą dać kredytu na niższą kwotę. Pomimo iż wykonał specjalista operat na znacznie niższą kwotę. Generalnie odpowiedz że nie dadzą kredytu gdyż za niższą kwotę nie można wybudować tego domu, i udziela nam kredytu ale na 600 tys. (zdolność mamy na max. 300 tys.) Podchodzę do 2 banku PKO i o te zagadnienie i że podobnie a nawet wyżej wycena bo nie 2300 za m2 a 2500m2 szacują. Szkoda że „doradca” nie poinformował mnie że na taką kwotę to tylko na budowę altanki ogrodowej można dostać. Czy można coś jeszcze zrobić czy po prostu sprzedać mieszkanie na hura za niższe pieniądze siedząc na walizkach budować dom ? Podpowiecie mi jak przebrnąć kredyt na budowę domu.
  4. Dom należy zacząć budować od sporej i sprawnej kotłowni.Dopiero jak zaprojektujemy sobie tę kotłownię i odpowiednie dla niej zaplecze - można ją "obudować" salonami... adam thx za zrozumienie, mam też dokładnie wymierzoną kotłownie i troszkę powiększona o część schowka kuchennego (ściankę działową od schowka postawie jak zakończę kotłownie), na rysunku powstawiałem gdzie będzie na 95% instalacja PC, zawory, zbiorniki wyrównawcze, reku, instalacja elektryczna itp. dostałem ładną rozpiskę i szczegółową od producenta PC. Dla mnie to serce domu faktycznie niedoceniane. Rozpocząłem jeszcze temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?204127-Temat-wy%C5%82%C4%85cznie-dotycz%C4%85cy-zasobnik%C3%B3w-do-C.W.U-i-CO-do-PC&p=5397651#post5397651 gdyż zależy mi dobraniu i ustaleni z jakich elementów włącznie z wymiarami ile zajmie mi miejsca. Mając czas tzw. za pięć 12 mogę jeszcze dokładnie dobrać i dokupić poszczególne elementy systemu. Jak budowa zaraz ruszy to nie będę miał tyle czasu aby zasiąść przed komputerem i dużo spraw będzie załatwiane na huraaaaaa czyli do sklepu kupić to i tamto wszystko z terminem na wczoraj, co odbić się może gorszymi rozwiązaniami i większym uszczerbkiem a nawet drenażem portfela.
  5. Otwieram temat i proszę o wpisy WYŁĄCZNIE dotyczące zasobników do CWU (centralnej wody użytkowej) i buforu CO (centralnego ogrzewania), oraz opisu co jak do czego podłączone, schemat czy zdjęcie mile widziane. Wiadomo iż jest to bardzo ważny element i niemało trzeba wydać bo wiadomo że ### im temperatura wyższa, tym koszt większy ###. Większy zbiornik to niższe zużycie prądu dzięki większemu % na 2 taryfie, komfort podczas kąpieli. Jaką polecacie pojemność np. dla 4 osób z prysznicem (z wanną trzeba/należy zwiększać), jaka długość wężownicy itp. Propozycje użycia używanych zasobników bo widzę że dużo ludzi z całej Europy sprzedaje i trafia do Polski za bezcen a nikt nie chce kupować kotłów na olej dzięki czemu można coś ciekawego wybrać, więc proszę o wpisy używane – polecane, dobre i tanie odnośnie używek czy nowych. Rodzaje/typy zbiorników 1. Typowy zbiorniki z powiększoną wężownicą (nawet X4 do standardowych) 2. Zbiorniki "z odwróconą wężownicą" 3. Zbiorniki ładowane za pomocą wymiennika płytowego, układ skomplikowany i wymaga 2 pomp rozwiązanie do dużych PC. 4. Zbiornik w zbiorniku tzw. „mamka”, drogie ale dostajemy 2w1 i nie ma potrzeby żmudnego czyszczenia/odkamieniania cyt.” Często ścianka boczna zbiornika wewnętrznego jest falowana, a zbiornik zachowuje się jak miech; ruchy pod wpływem zmian ciśnienia c.w.u. ścianki bocznej pozwalają na samooczyszczanie się jej z kamienia.” Jak na razie widzę z trzy opcje : 1.) Wyłącznie zbiornik na CWU bez bufora CO 2.) Zbiornik na CWU i CO 3.) Opcja dla mnie najlepsza i najdroższa -zbiornik w zbiorniku tzw. „mamka” http://www.chelchowski.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=57 Proszę o wpisy jak uporaliście się z tym zagadnieniem i jak to w praktyce wychodzi, no i jaka cena:jawdrop: i skąd kupione/wyprodukowane.
  6. ### Powracając do tematu ranking co założę nie chcąc być palaczem i mając GZ wodną podłogówkę: ### -------------------------------------- 1 miejsce - PC z DZ ---------------------------------- koszt ~ 25 000 -------------------------------------- 2 miejsce - zasobnik z grzałką ~750 l ------------- koszt ~ 4 000 + 5 000 na zrobienie przyszłościowo DZ dla PC i reku różnica pomiędzy PC a zwykłą grzałką w zasobniku duża nawet jeśli mi się uda zrobić za 20k zł - ~4k jakie wydał bym na "grzałe" to zwrot oszczędności z PC 16 000 ustalając średnio na 1500 rocznie X 11 lat = 16 500zł, trzeba pamiętać że dom pomimo chęci dobrych budującego jak wątpliwych parametrów czy technologi j.w. np. ocieplenia dachu wełną OZC może wyjść 2 X gorsze i wtedy zwrot jeszcze trochę szybszy co zwiększa różnicę pomiędzy PC COP 3 a grzałka COP 1 oba rozwiązania w sterowaniu proste a przy grzałce praktycznie nie ma co się zepsuć, i np. jeśli nawet PC wytrzyma 25 lat to grzałka koszt śmieszny a zbiornik np. nierdzewka wytrzyma wiele dłużej więc amortyzacja to ułamek po przecinku do PC. Dylemat spory choć za x lat PC będzie tańsze. Kupując PC będę cool i eko i dumnie oprowadzał po kotłowni , choć ja nie chce być eko itp. moge być nie eko ale praktyczny i rozsądny dla kieszeni PS. "cool i eko i dumnie oprowadzał po kotłowni " mogę być jak ktoś mnie spoi 40% tak to już jest nieraz :popcorn:
  7. Rozmawiałem z hydraulikiem który zamontował wiele pieców i kotłowni i cały czas jest w "branży" bo się wyłącznie z tego utrzymuje kiedyś u teściów montował im Nektre gazowy piec 2 obiegowy jako super i ehh , ohyyy. Jak teść po raz 3 wymieniał płytę główną sterowania to mówił coś o przypadku itp. (piec do kosza po 5 latach). Wytłumaczył mi że jak domek jednorodzinny to piec na wszystko bo wszystko spali i zawsze co niepotrzebne to wszystko shajcuje, jak chce czyściej to groszek, jak w białych rękawiczkach to gaz o ile nie za duży dom ?! . Ręce mi opadły podziękowałem za rozmowę , nie próbowałem się wdawać w dalszą dyskusje. ### Powracając do tematu ranking co założę nie chcąc być palaczem i mając GZ wodną podłogówkę: ### -------------------------------------- 1 miejsce - PC z DZ ---------------------------------- koszt ~ 25 000 -------------------------------------- 2 miejsce - zasobnik z grzałką ~750 l ------------- koszt ~ 4 000 + 5 000 na zrobienie przyszłościowo DZ dla PC i reku
  8. pod pojęciami tani w utrzymaniu i komfortowy : ### TANI ### - może być zakup b.drogiego pieca ale ważne żeby w sensownym okresie się spłacił i porównując np. po 15 latach wiedział że inwestycja dana choć droga z początku okaże się w miarę najtańszym rozwiązaniem, boje się wpaść w pułapke gdzie promowano piece olejowe a dziś to wielka tragedia, bardzo drogi kW energii i jeszcze dużo ganiania przy nim ### KOMFORTOWY ### - z racji iż jak mieszkam w bloku gdzie grzeje mi C.O. miejskie jest mi wygodnie i w miarę cena też do przyjęcia (cena wyższa ale nie mam amortyzacji za piec bo go nie posiadam), dlatego swój domek chce eksploatować za rozsądną kwotę a nie być jego niewolnikiem w roli palacza, palić w piecu mogę gdy chce lub w sytuacji awaryjnej (dywersyfikacja). PS. patrze na rachunek z domku jednorodzinnego: opł. abonamentowa 10,19zł , stała sieciowa 54zł, za paliwo zmienna sieciowa ......... !!!!! ,to ja boje się podpisać umowę na abonamentową sieć komórkową, telewizje, internet, to jeszcze sobie mam dodać za friko nie mniej niż ponad 64 zł miesięcznie za gaz nawet jak go nie użyje przez pół roku ani metra ?!!
  9. cyt. "a zainteresuj się izolacją między ścianami a fundamentem (szczególnie jeśli budujesz np z silki), niektórzy wstawiają tam warstwę szkła piankowego (drogo), isomuru (drogo) a ja dam 2 warstwy bloczków keramzytowych porządnie " zaciekawiło mnie i nie za bardzo wiem jak to ogryźć chcesz dać ostatnie 2 bloczki z keramzytu ocieplone i dopiero na to izolacje poziomą z foli 2 mm albo papy ? czy pozioma izolacja zamiast foli/papy dać np. ze szkła piankowego wszędzie gdzie zaczyna się właściwy mur ?
  10. jakby połączyć te propozycje to może warto zrobić to na dwa sposoby: 1 : Założenie DZ (dolnego źródła) do pompy ciepła (5 000) żeby już później działki nie kopać, w ostateczności wyłącznie wypuszczenie przez fundament rur i zabezpieczenie ich bez rozprowadzania. Instalacja dużego zasobnika ~500 i więcej litrów (używane zaizolowane fabrycznie sporo tego i to z nierdzewek). Grzałka i podłogówka śmiga na 2 taryfie a zbiornik na tyle duży żeby na kąpiele dzieci starczyło/dorośli po 22 ). I czekać na spadek cen PC. Dogrzewanie kominkiem awaryjnie. 2 : tak jak wyżej ale większej mocy kominek żeby dobrze i szybko nagrzać bufor ~750 l . Tyle że zostaje palaczem i mam syf co kilka dni w salonie. Dogrzewanie elektryką awaryjnie. < ale dalej jakoś to chodzenie dookoła tematu, i nie do końca zadowalające rozwiązanie dodam do tego PC pomijając te chwilówki 15-20 tys. i jestem heepy Nie mam pewności czy PC będą tanieć chociaż tendencja jest spadkowa ale i ruszyło się w PC gdyż nośniki energii co roku mocno idą do góry, przy kredycie bym się cieszył że mogę odłożyć na później wydanie kasy ale generalnie nie opieram się na kredycie gdyż ja z tych co mieszkanie sprzedają i dom budują już za własne. Na każdym roku przy PC ok 1 500 zł zaoszczędzę to po 13 latach się zwróci ta część inwestycji. Czy PC będzie co roku o 1500 tańsze, liczę że może jeszcze bardziej wydajniejsze. Arturo72 " Gaz ziemny to wg mnie to porażka. " jestem w 100% z Tobą, a jeszcze z 5 lat temu jakbyś mi to napisał odpowiedział bym że " jesteś pomy.., deb.., powali.... " i inne epitety lecz spojrzałem na koszty stałe i przesyłowe z rachunku gazowego w domku jednorodzinnym.
  11. maq73 w całości się zgadzam z tobą ja jednak nie chce robić w domu z salonu kotłowni, lubie automatykę i wszystko robić na odległość. Zawodowo zajmuje się automatyką i elektryką szeroko rozumianą. Zależy mi na domu oszczędnym i bezobsługowym abym mógł go w każdej chwili zostawić na kilka tygodni. Pieca czy kominka i palacza nie zautomatyzuje. Wyprowadzam się z blokowiska i nie jestem za tym aby dom rządził moim czasem - nie chce być jego więźniem. Nasze podejście z żoną przy wybieraniu domu : " co 150 metrów chcesz budować, kto to będzie sprzątał", " tak dużo metrów a jak na emeryturę pójdziemy to ogrzewanie nasz zeżre", "nie po to mamy domek żeby w domu siedzieć", "rośliny do koła domu trzeba takie wybierać żeby nie trzeba było nic poza maksymalnie raz tygodniowo podlewać, i żadne sosenki, tuje tylko drzewa owocowe" maq73 WIELKIE thx, tu się z tobą zgodzę całkowicie,i jak się da u architekta zmienić to faktycznie 20cm będzie różnica ok 0,6 kWh/m2xrok wiec nie warto inwestować, jak wprowadzałem kiedyś w OZC to duża różnica była gdy wprowadzałem ten parametr a nie były jeszcze wprowadzone kolejne dane układanki, żeby wyszedł kampinos ze ściany to będę musiał na cokół 18cm dać, czy 2 cm różnicy wystarczy czy rezygnacja z cokołu? yaiba83 12 tys za VITODENS 200-W z zasobnikiem c.w.u. 180 l. moc 4,8-19kW + automatyka pogodowa vitotronic tyle kosztuje (na allegro i drożej w sklepie) i to bez montażu, dlatego jak obliczałem to nie dałem tej wyceny tylko zwykły piec za 4 000 zł z montażem (nie mam uprawnień gazowych), taki piec na małym domku nie ma szans się zwrócić
  12. docieplenie domu liczyłem od powierzchni danych ścian generalnie wyszło że postawienie cieplejszych murów to wydatek + 12% do ceny ogólnej muru, ściany zamiast 12cm mają ściany 25 cm i styro jest nie 041 a 031 lub 034 (cena spora za lepsze λ), fundament (cokół) z 12 cm na 20 z lepszym λ, podłoga z 12 na 25cm, sufit z 17cm wełny na 40 cm (prawdopodobnie 50cm) i to wyniosło mi ok. 12 000 dodatkowo poddasze nieużytkowe wyłożę ociepleniem w rolkach z aluminium (piszą że zastępuje 7cm wełny) coby dach nie zalewał mi poddasza ostro ciepłem czy zimnem, tak samo dołożę przy suficie nad re gipsem gdyż pomiędzy krokwiami puszcze rury od wentylacji mechanicznej , powinienem się na spokojnie w 15000 zmieścić ale dodałem ok. 5 000 na cieplejsze okna choć tu strzelałem w ciemno ile naprawdę zapłacę za energooszczędne okna- więc z oknami to tak 20 000 z ryzykiem na pomyłkę i do 25 000 może dojść, choć nie zamierzam w jakieś pasywne okna wchodzić
  13. To dom całoroczny mający na bieżąco utrzymywać komfort cieplny. Kominek mi nie pasuje gdyż: z żoną wracamy ok. 17 do domu palenie drewnem możliwe więc tylko wieczorem z rana już problem bo pobudka i do pracy zaraz trzeba lecieć a nie chciał bym tlącego kominka zostawiać bez nadzoru. Poza tym jestem wygodny więc palenie drewnem czy węglem rekreacyjne jak będę miał ochotę a nie z przymusu i robienie kotłowni i składu w salonie nie wchodzi w rachubę. Często wyjeżdżam i nie wyobrażam sobie na kilka dni zostawić żony (pracująca) z dwójką dzieci robiącą za palacza dodatkowo, żona ma uraz do pieców bo taki posiadała mieszkając w starej kamienicy na 3p ganiając z węglem do piwnicy.
  14. Dom standard- grawitacyjne i standard okna, ocieplenie standard EK=187 kWH/(m2xrok) Dom ocieplony rekuperacja , okna energooszczędne, docieplenie EK=23 kWH/(m2xrok) 870 zł -koszt stałych i przesyłowych za gaz/rok ////////////////////////Dom standard////////////////Dom ocieplony CWU/rok/////////////////////850///////////////////////////460 Ogrzewamnie PC/rok /// 2100/////////////////////////// 820 Ogrzewa. Gazowe/rok 3200+870=4070////////////////1240 Dom standard-gaz/// Dom standard-PC /// Dom ocieplony PC///oszczędność do gazu 10 lat /////49200///////////////21000//////////////////////17000//////////////////// 32 200zł 15 lat /////73800///////////////31500///////////////////// 25500//////////////////// 48 300zł 20 lat /////98400///////////////42000//////////////////////34000//////////////////// 64 400zł 25 lat/////123000//////////////52500//////////////////////42500//////////////////// 80 500zł /// oszczędność przy porównaniu domu standard z gazem a domem docieplonym z PC (pompa ciepła) /// koszt domu komfortowego to: docieplenie domu i okien 20000 ogrzewanie podłogowe 4000 wentylacja mechaniczna 9000 razem 33 000 PODSUMOWANIE : w moim przypadku inwestycja w komfortowy i ciepły dom zwróci się po 10 latach (jeżeli było by przy kredycie to trzeba doliczyć sporo …). Jednak porównując do standardowego z PC nie wygląda na dużą różnicę jednak będzie ona znacznie większa gdyby nie zamontować ogrzewania podłogowego (niskotemperaturowego), u mnie to koszt ok. 4000zł. Rekuperacje jeśli ktoś posiada dużą działkę i ma zawsze wszystkie drzwi balkonowe pootwierane z dziećmi biegającym od rana do wieczora też bym pominął i dał grawitacyjne, powód to latem wszystko na przestrzał a zimą grawitacyjna działa dobrze no może za mocno nawet, najgorzej okresy przejściowe, straty ciepła spore ale PC nas nie zrujnuje ja jednak wybieram komfort w tym wypadku i to że rencymo samo się zrobi. Naraziłem się gazownikom i rekuperatorom dziś mocno więc będą mnie jechać teraz, ale jeśli chodzi o tych od PC to przeginają z ceną ale ZUSy , „srusy” i inne ukryte podatki są to jednak duże obciążenia dla prowadzących działalność. Jednak uważam że nie potrafią kalkulować odpowiednio bo co wycena to inne ceny jakby liczyli że 1-2 roboty i rok mogą nic nie robić, lub liczą iż klient przy kasie to zapłaci bez mrugnięcia i widocznie tak jest a taki jak ja szuka oszczędnych rozwiązań nie unikając błędów. Kwestią pozostaje czy samemu coś zrobisz przy domu bo w tym czasie nie zarobisz więcej, czy masz na tyle dochodową pracę / nie masz zamiłowania do robótek ręcznych / wolisz kredyt spłacać większy i spokojnie pracować w czystych „rękawiczkach”. Znajomi płacą za ogrodnika z utrzymaniem ogrodu ponad 30 000 rocznie i też są zadowoleni że oszczędnie ich to kosztuje. PROSZĘ O PROPOZYCJE JAK EKONOMICZNIE OGRZAĆ MAŁY I CIEPŁY DOMEK
  15. Pytanie w szczególności do tych co już posiadają działające instalacje i są mądrzejsi w praktyce. PS. W następnym tygodniu zezwolenie na budowę. Dom 112m2, kubatura 300 m3 + 4 osoby (pobór wody użytkowej średnie-brak wanny ok. 600zł), bufor ciepła to podłoga nad ogrzewaniem wodnym i silikaty 24cm. Posiadam 35m od domu gaz wiec mogę instalacje gazową dodać – koszt doprowadzenia/rozprowadzenia ok. 7000 na oko i potem następny abonament . A więc spróbuje policzyć. Koszty ponoszone na izolowanie i wentylacje mechaniczną jak i podłogówkę niezależnie czym będę grzał , czyli zestaw ciepły domek i komfortowy domek : - 20000 zł - zmiana z projekcie i zastąpienie ocieplenia na grubsze ponad standard ściany 25cm (031-034 λ), sufit wełna 40cm (039),podłoga styropian 25cm (040) – koszt zmiany domu z ok.80 W/m2 na 23W/m2 a w praktyce na ok . 40w/m2 (nie wieże za bardzo OZC teoria a praktyka i delikatne niedociągnięcia, cudowne ocieplenia ...). Cena +15 000 + lepsze okna +~ 5000 zależy jaka promocja w zimę będzie( nie mam wycen gdyż zakup zostawiam na następny rok).. - 4000 zł - zmiana z projekcie i ogrzewanie podłogowe na całości przy PC musze przeprojektować jeszcze bo liczyłem na inne temperatury (piec gazowy) i musze skorygować i pozmniejszać jeszcze odległości , będę musiał kupić zapewne rozdzielacz i o 1 czy 2 sekcje więcej (droższy rozdzielacz, spinki, szafka i dodatkowe metry rury) koszt ok. 8000 minus grzejniki standardowe z instalacją z oryginalnego projektu więc liczę na całkowity koszt 4000 (tymi ręcyma , już miałem okazje robić) - 9000 zł -wentylacja mechaniczna z odzyskiem , centrala ~6000 + rury i akcesoria ~4000 razem 10000 (tymi ręcyma , już miałem okazje robić ), odliczę na kominy wentylacyjne montowane na dachu itp. 1000 zł bo murarze i tak biorą „swoje” za robotę. - „10 000 zł” -kominek ok 10KW może być mniejszy ale zależy mi aby jakieś rozsądne kawałki drzewa weszły , koszt kominka z obudową i komina z obróbką dachu (strzelam z ceną może być i taniej),powodem montażu tego mostka cieplnego jest posiadanie na działce pociętego z 5 sezonów drzewa do spalenia ok.15 m3 a co roku dochodzi mi ok 3-4m3 drzewa (mam spooorą działkę i zmuszony jestem jakoś „utylizować” drewno). Kominka nie wpisuje w koszty bo nie ma uzasadnienia dla większości osób go posiadać gdyż nieużywany jest sporym mostkiem cieplnym, nie instalował bym go. Chciałem GWC rurowe ale przy PC podobno nie warto i za dużo już kopania, razem ok. 4 000 zł (tymi ręcyma), a może jednak warto dodać GWC ??? chłodniejsze powietrze latem itp. (proszę o opinie!). Razem : - 33 000zł Teraz jakie „straty” za PC - 25 000 zł PC glikol/ziemia , PC ok. 20 000 zł z montażem i ok.200l/300l zbiornikiem na CW + DZ (tymi ręcyma a może i cała kotłownia) 600 m fi 40 z koparką ok. 5000 zł , PC będzie ok. 7-8 KW więc przewymiarowane dla potrzeb II taryfy elektrycznej. „Zyski” gdy nie instaluje gazu wraz z urządzeniami najtańszymi : + 7000 zł - brak przyłącza gazowego z doprowadzeniem do domu + 4000 zł – brak standardowego pieca dwu obiegowego ( z montażem nie wymaga zbiornika) + 2 000 zł brak komina/wkładu Razem : ~ 21 000 zł Podsumowanie ”strat i zysków” : PC 25 000 – 13 000 = różnica 12 000 zł ----------------- 12 000 zł za PC gruntowe ????!!!!!!!????? ---------------------- (dobrze że nie liczyłem pieca vieśka kondensacyjnego bo nie 4 000 a za piec : VITODENS 200-W z zasobnikiem c.w.u. 180 l. moc 4,8-19kW + automatyka pogodowa vitotronic 200 ok. 12 000 zł, PIEC KONDENSACYJNY NIE OPŁACALNY PRZY MAŁYCH DOMACH bez szans zwrotu) Zakup kotła kondensacyjnego (z opłatami za samo posiadanie przyłącza gazowego) czy PC wychodzi na równi cenowo !!!!!!! Proszę o opinie , bo może coś żle liczę i no wiecie słońce dziś ostro paliło, i za bardzo mnie lobby od PC kształtuje podświadomie kore mózgową , sam nie jestem pewien czy może jednak piec 2 obiegowy za 4k + przyłącze za 7 k + komin i płacić comiesięcznie haracz za gaz, nic nie instalując i grzejąc kominek i prąd to wiecie z ZUS przysyłają co roku że na emeryturze będę miał 600zł więc nie wydołam odkładając decyzje na później. W 2 poście ładniejsze przeliczenia w słupkach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...