Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ipy

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bydgoszcz
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

ipy's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Nie do końca rozumiem. Beton suchy i półsuchy to dwa różne rodzaje betonu? Czy beton półsuchy mogę kupić już przygotowany w wytwórni betonu i przewieźć normalną przyczepką, a później bez dodawania wody czy czegokolwiek innego układać na jego miejscu? Czy- zakładając, że wjazd ma jakieś 3m długości- mogę pracę rozbić sobie na 2-3 dni i codziennie układać po około metrze długości? Jeśli nie położę od razu kostki, to czy beton dobrze zwiąże?
  2. Dziękuję za odpowiedź. Czy grubość podkładu (w porywach do 16 cm) nie stoi na przeszkodzie, aby cały podkład ułożyć od razu? Kiedy już ułożę ten suchy podkład, to od razu mam pielęgnować polewając wodą, czy też raczej po jakimś czasie? Kostkę zamierzam kłaść jakiś miesiąc po wykonaniu podkładu. To dobry pomysł, czy też raczej kłaść ją w momencie wykonywania podkładu?
  3. Dziękuję za odpowiedź. Teraz rozważam, jakiego betonu użyć do podniesienia tego wjazdu. Pomysł mam taki: - beton półsuchy wysypywany na obecną powierzchnię wjazdu i na bieżąco ubijany; - w połowie grubości warstwy sypanego betonu (czyli od około 8 do około 2cm) siatka stalowa; - całość zasypana i ubita do właściwej wysokości i wyrównana; - pielęgnacja poprzez zwilżanie wodą przez pierwszych kilka dni, bez dopuszczenia wyschnięcia powierzchni. Czy taka metoda jest dobra?
  4. Czyli pozostaje zalanie wszystkiego nową warstwą betonu i na to kostka?
  5. Witajcie. Mam bardzo stromy wjazd do garażu, na którym auto zwykle przyciera podwoziem i zderzakami, z powodu dużych skosów. Zmieniłem bramę garażową i mogę teraz wydłużyć wjazd, czyniąc go bardziej łagodnym. Obecna powierzchnia wjazdu to beton. Nie zamierzam go skuwać. Na ten beton chcę nałożyć warstwę od 1 do 14 cm "wypełniacza", a na to kostka brukowa o grubości 6 cm. Pytanie brzmi: czego użyć jako "wypełniacza"? Czy mogę na przykład dać cienką warstwę świeżego betonu następnie położone na płasko bloczki z gazobetonu, na to znów warstwa betonu i kostka brukowa? Pozdrawiam.
  6. Pierwsze zdjęcie: zamontowana nowa ościeżnica (po lewej) i obecne drzwi (po prawej). Odległość od nowej ościeżnicy do ściany budynku nieco większa, niż szerokość planowanego skrzydła. Linia niebieska: obecny stromy profil wjazdu, z płaskim odcinkiem wymuszonym przez konstrukcję drzwi otwieranych na zewnątrz. Linia czerwona: planowany bardziej łagodny zjazd, wykorzystujący dłuższy odcinek na skos. Drugie zdjęcie: idea budowy nowych drzwi (google: bifolded garage door). Na obrazku są 4 skrzydła, u mnie będą 3. Na tym zdjęciu otwieranie na zewnątrz, u mnie będzie do środka. Trzeci obrazek: drzwi otwierane do środka, aczkolwiek z większą liczbą skrzydeł niż ja planuję.
  7. Musiałem podzielić szerokość wjazdu na 3 skrzydła, ponieważ przy 2 skrzydłach ościeżnica musiałaby znajdować się poza obrębem wiatrołapu Ościeżnica już zamontowana. Teraz będę budował i montował poszczególne skrzydła drzwi.
  8. Witajcie. Mam około 30-letni dom z garażem w piwnicy. Jeden z tych garaży z dawnych lat: bardzo niski (około 190cm) z niskim nadprożem (169cm) i dość stromym wjazdem- auto klasy średniej nie wjedzie, ponieważ przyciera podwoziem na początku zjazdu. Dodatkowo, tuż za nadprożem biegnie rura doprowadzająca gaz. Drzwi do garażu, dwuskrzydłowe, drewniane, otwierane na zewnątrz, są w stanie rozpadu. Wymieniając je, chcę od razu zmodyfikować wjazd, czyniąc go mniej stromym. Jestem obecnie na etapie montażu ościeżnicy, która znajdzie się o 90 cm na zewnątrz dotychczasowej bramy, w obrębie murowanego wiatrołapu. W ościeżnicy zamontuję 3-skrzydłowe drzwi garażowe, otwierane do wewnątrz (stąd odstawienie ościeżnicy). Po prawej stronie będą dwa skrzydła połączone razem i zamykane na rygle góra- dół. Po lewej stronie będzie jedno skrzydło, jak zwykłe drzwi, otwierane od zewnątrz i wewnątrz.. Jako że drzwi będą otwierały się do środka, zmniejszę nachylenie wjazdu, wykorzystując dotychczas płaską powierzchnię potrzebną do otwierania starej bramy. Moje pytanie: jak zbudować skrzydła drzwiowe? Mam taki pomysł: szkielet z profili stalowych w stylu tych używanych do montażu płyt g-k. Na szkielecie po obu stronach sklejka wodoodporna, wnętrze drzwi wypełnione styropianem lub pianą montażową. Zewnętrzna płaszczyzna drzwi pokryta sidingiem z pcv. Proszę o komentarze i sugestie dotyczące mojego pomysłu. Pozdrawiam.
  9. Witam serdecznie. Mam pytanie o docieplenie ściany od wewnątrz. W moim domu ściana zewnętrzna o grubości 42 cm, wykonana z pustaków, suporeksu i cegły białej (budowano z czego się dało) jest ocieplona z zewnątrz styropianem o grubości 6 cm. Wewnątrz pomieszczeń, ściana jest o kilka stopni chłodniejsza, niż ściany wewnętrzne- ale oczywiście zawsze ma temperaturę dodatnią. Planuję docieplić ją budując szkielet drewniany o grubości 2 cm, gdzie przestrzenie między deskami będą wypełnione styropianem o grubości 1 cm, a na tym położona boazeria świerkowa lub sosnowa. Czyli- 1 cm styropianu, 1 cm pustki powietrznej i boazeria. Czy takie rozwiązanie zda egzamin, nie będzie wilgoci i grzyba? Na innej ścianie, także zewnętrznej, mam samą boazerię na szkielecie o grubości 2 cm i ściana jest sucha. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...