-
Liczba zawartości
120 -
Rejestracja
O szaryb
- Urodziny 08.01.1972
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
LU Miasto czerwonych świateł
-
Województwo
lubelskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
szaryb's Achievements
FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)
10
Reputacja
-
Cześć. Chciałem tylko zauważyć, że bodaj 23/09/2020 zmieniło się Prawo Budowlane i kary wzrosły - cytuję słowo z ustawy: "pięćdziesięciokrotnie". Nie bardzo wyobrażam sobie koszty przekształcenia w bud. mieszkalny całoroczny. Przecież to trzeba wykonać prawie wszystko jak do budowy "normalnego" domu. Teraz to chyba w tym nowym PB jest nawet wymóg ekspertyzy gruntowej. Odnawialne źródło ciepła, projekt, geodeta, konstruktor, architekt, branżowiec instalacji, inwentaryzacja powykonawcza, kominiarze, elektrycy, szamba, przyłącza, certyfikat energetyczny - aa wzrósł wymóg ocieplenia, [być może płatne w tym przypadku - coś 600zł teraz zrobili] WZ, ... W 2012r poszło mi na PAPIERY do PnB jakieś 18-20 tys (no fakt że robiłem też podział działki), a na beton komórkowy na ściany wydałem .. 11 tys. Obawiam się, że czasy wybudowania sobie czegoś i cichcem pomieszkiwania skończyły się. Zaraz nanoszą wszystko w katastry i coraz bardziej łączą bazy danych urzędów co gdzie się znajduje. Potem tylko urzędnik zrobi sobie zestawienie i pojadą na kontrolę, bo państwo musi uzupełnić kasę na pandemię.
-
izolacja poddasza , murator artykul
szaryb dodał komentarz → Marekzielistek wpis bloga → Marekzielistek's Blog
"czasem widze ludzie buduja lane betonowe stropy i ocieplaja styropianem ...wiec to tez nie ooddycha ...grzyba nie maja przeciez??wiec nie musi oddychac ta warstwa i " Po trzech miesiącach to może i ten dach już jest., no ale .. To "ODDYCHANIE" to trzeba nauczyć się rozumieć gdzie ono może być potrzebne a gdzie jest tylko słowem marketingu. Para wodna o strasznie małych cząsteczkach unosi się do góry i przenika "przez dach", nawet czarna folia budowlana ma parametr paraprzepuszczalności, woda stoi na niej a para odrobinę przenika. Styropian też ma przepuszczalnośc - XPS typowo nasiąka do 2% wodą, mało, ale coś tam wejdzie. Para wchodzi w wełnę, jest zimno skondensuje się, zamarznie, itd. powstaje tzw. "mokra szmata" - to coś nad nią musi być paraprzepuszczalne bo latem przecież musi wyschnąć przed nastepnym sezonem. XPS będzie z jednej strony sporym izolatorem dla pary, mało skumuluje jesj w sobie, to i po co duża oddychalność? Niestety grzyba można wyhodować sobie zawsze - i id wełny i od styro i od innych wynalazków. Taka natura świata, im szczelniej - tym więcej zmartwień, drożej choć miało być taniej (użytkowanie), błędne koło, może domy ze szkła dadzą radę? -
To co tam słychać? Ciekawe że takie tematy prawie zawsze umierają niewyjaśnione na starcie
-
Czym zabezpieczyć kruszejący od wody i mrozu strop?
szaryb odpowiedział szaryb → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Balkon możesz tak próbować zabezpieczyć, nie strop 9x10m, rzuć linkiem do NIE_szajsowatej (nie_plecionki) plandeki w rozsądnych cenach a nawet jak znajdziesz (jestem ciekawy), to potem spróbuj zbudować większy "namiot" odporny na burzowy wiatr, i który nie może przepuścić >5L wody - bo raczej tyle wystarczy aby mróz rozsadził beton (chyba 8% lód zwiększa objętość). Taniej to dach zrobić, ale trzeba mieć całość kwoty, albo robić na raty x2,3 razy drożej. -
Czym zabezpieczyć kruszejący od wody i mrozu strop?
szaryb odpowiedział szaryb → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Chyba dobry pomysł z tą papą. Właściwie to muszę to zabezpieczyć jak tarasy. Mam tam zostawione przeloty na WM, jeden jest dosyć blisko niecki, podkuję i wlepię kanalizacyjną 100, zawsze lepiej aby woda nie stała grubą warstwą. Rzucisz linkiem do jakiejś papy wg. uznania? - nigdy nie robiłem z papą, a są pewnie lepsze i gorsze -
Ja bym długo się zastanawiał nad ścianką z silki nad dużym pomieszczeniem, fakt że nie wiem w którym miejscu ona stoi, BK12 wydaje się już sporym obciążeniem miejscowym. Skoro silka to stawiana pewnie przed wylewkami, bo nie chce mi się wierzyć aby ktoś postawił ściankę z silki na wylewce (zwłaczsza gdy jest plan rurek w podłodze) ,sporadycznie bywa inaczej - chyba żę wylewka została extra zazbrojona jak ktoś przypomniał sobie w ostatniej chwili że tu ma być ścianka - no ale chyba nie z silki wtedy Masz zdjęcia zbrojenia sprzed zalania stropu? Zaznacz miejsce ścianki. To by pewnie dużo powiedziało. Zapytaj o te dystanse pod zbrojenie - może zostało ułożone za wysoko (na cegle?) i "pracuje" w środowej części grubości stropu? PS. pisałem z pamięci że mam kratę 10x10, ale to raczej było 10x14 (14 po dłuższej), nie pamiętam w które pudelko wsadziełem projekt.
-
Podłużne linie? Dla mnie to wystające brzegi betonu na złączeniach desek - które na moje rozeznanie zostały dobrze zlane wodą przed wylaniem betonu - dlatego szczeliny są znikome a deski odeszły od betonu tak ładnie (ja dawałem folię). Zresztą pęknięcie tworzące ciągła linię wskazuje na jednorodność materiału. Mleczko cementowe przykrywa trochę strukturę betonu i nie widać jakie kruszywo było dane - dla mnie jakieś to za gładkie jest (piasek/pospółka??), nie widać żadnych śladów podpórek zbrojenia (może zdjęcie za małe), może zbrojenie 20x20, .. Aha, @, czy ścianka na górze wykazuje oznaki pękania? CZy była stawiana cala za jednym zamachem? - myślę o zakleszczeniu się/usztywnieniu ścianki, jeżeli strop wygiął się w banana a ścianka miała czas na wiązanie/sztywnienie - tzn. w jaki sposób ugięła się w banana nie pękając? Podejrzewam że proces zaczął się na etapie jakichś wylewek już. Zaczekajmy na wątkotwórcę, bo może nie jest już zainteresowany.
-
A czy przypadkiem nie odbiły się słoje deskowania/szalunku pod wylanie stropu?
-
Ja przy pomieszczeniu ok. 4.20 x 6.20 , żelbet (patrz mój dzisiejszy wątek) mam zbrojenie dołem fi10 10x10 krata. Drut dolny powinien iść po krótszym wymiarze, beton B25 wg. projektu. O ile pamiętam max ugięcie obliczeniowe z obc. użytkowym wg. projektu było coś 1cm. Z czego ta działówka? - BK, cegła, silka czy .. GK. Rozumiem że jest już jakaś wylewka na górze - ile cm?
-
Czym zabezpieczyć kruszejący od wody i mrozu strop?
szaryb odpowiedział szaryb → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
dom z PU, na podłodze miał być styro z 4-5 cm. W wątku w dziale tarasów napotkałem to: o hydroizolacji (myślę o Izohan Szczelny Fundament - niby na bazie cementu) Kwestia czy od tych lepideł później mi styro nie zniknie/vel związki szkodliwe? Dom w 100% podłogówka planowany. Dach obliczałem w zeszłym roku na jakieś 70 tys. (od razu ocieplony, ale nie wełną) - musi poczekać, jestem na dnie. PS. Izohanu pójdzie mi prawdopodobnie z 5-7 worków 15kg po 90zł i nadal będą nierówności, mam marketową betoniarkę 100tkę, może nakupić jednak cementu po ~12zł, zalać początkowo mleczkiem cementowym, wróć - j.n. zaczynem cementowym, potem mocnym "na szkło" z płukanym piaskiem i ?jakimś dodatkiem, albo ten klej do BK biały ~17zł/worek. tego linku concrete-surface-preparation-1 powierzchnię należy nasączyć na max. lecz bez wody na powierzchni. Z innych linków jakimś sposobem jest wykonanie powierzchni czepnej zaczynem cementowym, ostatecznie powtarza się często użycie żywic epoksydowych, polimerowych. Temat obszerny jak widzę -
Mam budynek nowobudowany (ok.9x10m), ale budowa została przerwana 2-3 lata temu, wylany strop ok. 14cm grubości miał mieć w teorii. Beton niestety nie ja zamawiałem i widzę że został zamówiony po taniości, szajsowaty, może to i B20 ale mam wątpliwości (dokumentów oczywiście nie było). Ekipa która obiecywała że wyrówna "prawie jak pod laser" zrobiła nieckę na środku że gołym okiem widać "fachowość" (i pewnie zabrakło z 1/2 kubika )- nie nadzorowałem wylewki - to było wylewane gdzieś na przełomie listopad/grudzień i pewnie bez dodatków. Oczywiście w niecce zbiera się woda, tej zimy to już w ogóle przejścia przez "0" były chyba co drugi dzień. Pomińmy dlaczego to wszystko się stało. Uwikłany w sprawy rodzinne nie miałem czasu. W zeszłym roku, w akcie desperacji, gdzieś w listopadzie przy +4*C "wylałem" jakieś łaty z bogatszego CEM I 42 zmieszanego z piaskiem, ale na podłoże z usuniętą szczotką wodą. Odspoinowało się zimą i nie wiem czy gorzej nie zrobiłem. Jak to zabezpieczyć po taniości na kolejne 2-4 lata? ok. 20m2 najgorszych trzeba zabezpieczyć Pomysły jakie przychodzą mi do głowy: 1/ biały klej do BK, na ścianach wydaje się trwały, resztkami "otynkowałem" cienko belit po którym ściekała woda, nie widać szkodzeń 2/ https://suez.com.pl/pl/p/BORNIT-SM-Sperrmoertel-Sperrmortel-Zaprawa-wodoszczelna-25kg/2605 -takie wynalazki nie na moją kieszeń raczej 3/ klej do klejenia terakoty klasy C2 (ok. 40zł worek) 4/ masy typu dysperbit (wiaderko lepszej firmy "czarnego kleju" ok 70-80zł) 5/ zostało mi 5kg wiaderko podkładu kwarcowego marki własnej z LM, smarować czy nie? klej do płytek mocniej wiąże z betonem bez podkładu, ale ten mój pyli się powierzchownie - więc lepiej 6/ folia w płynie? tanio raczej nie będzie 7/ ? Proszę o wypowiedzi tylko ludzi praktykujących, teksty reklamowe z ilustracji sklepów internetowych mnie nie interesują. Dzisiaj deszczyk, widać ile wody stoi. https://ibb.co/0ZcQmDy https://ibb.co/VHXRgVR
-
Pomoc przy wymiarowaniu/wykonaniu szafy wnękowej
szaryb odpowiedział stry23 → na topic → Zrób to sam
Nie mam czasu analizować wymiarów. Podpowiem tylko jedną rzecz. Badzo często (prawie zawsze?) jest tak, że jak skręcisz 3 płyty, dajmy coś w ten deseń: | -- | (18+100+18 mm) to po pomiarze jakoś wychodzi nie 136mm tylko 137 .. 137.5 mm. Niby płyty ucięte dokładnie, mocno skręcone, a jednak cudownie przybywa ten milimetr. Możesz się zdziwić że po skręceniu boków jakoś dno nie pasuje, prowadnice (kulkowe) ciężko chodzą bo są zbyt mocno rozparte, albo tył szuflady dołem wystaje o 1mm. Jak zrobisz półkę o -1mm, to zakładaj że będzie miała ok 1.5-2mm luzu Zwróć też uwagę odbierając płyty czy płyty oklejone okleiną trzymają wymiar, ja przy kuchni miałem kociokwik, fronty z okleiną "2" były zazwyczaj dobre, ale bywały takie z +1mm, korpusy wszystkie miałem +1mm jak na którymkolwiek boku wystąpiła okleina ("1"). Takie niedokładności czasem wkurzają - zwłąszcza jak składasz jakąś sz. narożna z dnem złożonym z 2 płyt, czasem na regulacji zawiasu zabraknie akurat ten milimetr itp. -
Nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie wymyślił: Odpalamy Firefox (np.) , wciskamy F12, wybieramy taki rysuneczek strzałki obok zakładki "Inspektor" i wskazujemy rysuneczek "złamanego obrazka" na stronie - i z kodu strony doczytamy się "..." jaką nazwę miał plik. (BTW. i teraz wiem, że tak - "buforciep322azd7.jpg" to pierwszy obrazek w tym wątku :hehe). A teraz dodaję drugi (pewnie to na google jest, ale ..) ps. mam sporo zabawnych zdjęć, choc niektórych nie jestem pewien - czy pochodzą z tego wątku np.: OK. zmiatam, bo zająłem pół ekranu dzisiaj. Pozdrawiam. pps.
-
Z tym kospelem: no może trochę przesadziłem, ale nie podoba mi się: krzywe króćce, izolacja (ok. 4,5-5cm) jest przyklejona "na placki" i raczej nie jest zbyt szczelna (przy króćcach itp. też głoło i wesoło), farba zeszła dosyć dziwnie - przy grzałkach (tam gdzie było najgorzej) nie zeszła, zeszła najbardziej od spodu, samo umieszczenie grzałek pośrodku jest do kitu - uwarstwia się cholernie 1/2 wysokości - no ale to jest chyba w 99% poziomych bojlerów, płaszcz w reklamie ma 29kW wymiany (przy wyśrubowanych warunkach) , króćce są 1" ale sam płaszcz ma jakąś śmieszną grubość/pojemność i wg. instrukcji mam przez niego przepychać 2,5 - 3m3 wody/h (w jednym miejscu pisza o 2,5 a w innym o 3m3), termometr - patrząc na instrukcję - jakby pochodził pomiar z rurki wew. bojlera - w rzeczywistości to termometr przylgowy tylko, a ta rurka (od strony grzałki) nawet istnieje (zdjęcie) - ale jest niewykorzystana (pod styro teraz wiem jak ją namierzyć). W moich realiach płaszcz przenosi jakieś 4-5 kW przy ~66*C CWU (pompa IBO 25-40 na II biegu , podłogówka 6 obwodów i suma ~6L/min (założony zwykły licznik wody 1/2"), niedawno jeszcze było powrót ~<=20*C, zasil. <=27) tzn. grzałka 3f-6kW zagrzewa wodę CWU szybciej niż płaszcz odbiera na wychłodzoną raczej podłogówkę [przypominam, że chwilowo grzeję podłogówkę dwupłaszczem bojlera w 2T (tylko w godz.: 22-00:00 , 4:30-5:59, 13:00-15:00 - razem ok. 5,5-6h/doba) - ok.55m2 dosyć nowej podłogówki (pomieszczeń ~70m2 - parterówka lata 90 zmodernizowana) i mam stałe ~15..16*C - prawie ciepło jak się cokolwiek porusza człowiek, a jak kuję coś to i okna otwieram ]. Czemu urwało rurkę? Z rurki chlapnęło "mułem" kamiennym na przeciwległą ścianę, ale niewiele 5-7-10L tylko poleciało sądząc po zalaniach. Z przemyśleń wynika mi że: stało to się na sam koniec, gdy grzałki (wow: "gwarant' nie jest chyba zły skoro dwie gałęzie (po 1kW) grzały kilka godzin na sucho) rozgrzały płaszcz i rozmiękczyły PP blisko króćca - pozostałe ciśnienie zrobiło swoje. Przypominam że zimna woda ogólnie (na przyłączu) była zakręcona Czyli lepiej nie stosować PP zbyt blisko, choć i zaw. bezp. (tylko 1/2") wstawiłem trochę dziwacznie - kierując się .. stołem warsztatowym pod bojlerem - abym nie walił się głową w śrubunki.
-