Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

lukos

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

lukos's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Proszę o poradę - wymieniam okna w domu (rysunki zalączone). Poprzednio wymieniłem już oba okna balkonowe, oraz okno 4 (parter) i okno 9 (piętro) na plastikowe. Na piętrze w sypialni i w gabinecie założyłem wówczas nawiewniki, żeby zapewnić wymianę powietrza. Niestety pomimo tego robi mi się grzyb w łazience na piętrze (to zachodni narożnik domu). Sprawdzałem drożność przewodów wentylacyjnych, założylem na dachu turbinę wywiewową - nic to niestety nie daje. Dodam, że kiedyś nie było tego problemu, ale z uwagi na zimno uszczelniłem uszczelkami wszystkie okna. Może też jest za mało grzane w domu. Teraz już sam nie wiem co jest nie tak, wydaje mi się, że wywiew słabo działa, może przez to, że jest słaby dopływ powietrza do domu. Teraz pytanie: Czy ktoś znający się na wentylacji może doradzić czy i w których oknach warto byłoby umieścić nawiewniki okienne, żeby zapewnić prawidłową wentylację po wymianie okien. Inaczej obawiam się inwazji grzyba, bo przecież nowe okna będą szczelniejsze. Niestety na korytarzu jest bardzo zimno, i z jednej strony obawiam sie grzyba, a z drugiej, żeby nie wiało. Dziękuję bardzo za pomoc
  2. Dzięki za odpowiedzi! Żeby rozwiać wątpliwości - to kawalerka - niecałe 30m2. Grzejnik jest w głównym pokoju ok 25 m2. Grzejnik jest na ścianie prostej a nie wnęce. Za ścianą jest korytarz wewnątrz kawalerki więc jeśli trochę ciepła pójdzie w ścianę to chyba nie jest strata. Sądziłem po prostu, że jeśli płyta jest np. ok 10 cm od grzejnika, a ma on sporo miejsca wokolo, to nie ograniczy mocno strat ciepła.
  3. Mam pytanie - czy ktoś mógłby polecić jakieś konkretne rozwiązanie, zamiast płytek między blatem kuchennym, a szafkami ściennymi w kuchni? Widziałem płyty PVC, ale z tego co dowiedziałem się w CASTO nie są odporne np. na gorący tłuszcz z płyty grzewczej, więc łatwo by się zniszczyły. Słyszałem, że są jakieś panele z naklejonymi płytkami, które przybija się lub przykręca do ściany, ale nie wiem jakiej produkcji itp. byście polecili. Nie mogę poza tym tego znaleźć więc będę wdzięczny za wszelkie rady i konkretne linki.
  4. Mam pytanie - czy zasłonięcie grzejnika żeliwnego od strony pomieszczenia płytą wiórową okleinowaną nie zmniejszy ilości ciepła oddawanej przez grzejnik do pomieszczenia? Ewentualnie w jakiej odległości można taką płytę umieścić, żeby nie było strat ciepła? Pomysł pojawił się od architekta, który ze względów estetycznych stwierdził mi, żeby zasłonić grzejnik. Dodam, że chodzi o kaloryfery żeliwne, żeberkowe.
  5. Witam, Mam budynek z pełnej cegły, niewycieplony z zewnątrz, co powoduje ogromne koszty grzania. Z pomiaru kamerą termowizyjną zobaczyłem, że ciepło ucieka głównie przez mur za grzejnikami, stąd moje pytanie: Jakie warto założyć ekrany zagrzejnikowe: A) zwykłe - folia alu + styropian grubości 3mm, do kupienia w marketach itp. ? B) czy coś może dać pianka z dwustronną folią alu? np.: http://allegro.pl/alufox-mata-termoizolacyjna-docieplenia-na-metry-i3512570197.html - na tej aukcji jest napisane, że taka mata z jednej strony odbija radiację ciepła od środka pomieszczenia (tutaj od grzejnika), a z drugiej zimno od zewnątrz - czy ktoś ma wiedzę, czy zmieni coś ta dodatkowa warstwa alu? Myślę też, żeby zawiesić taki ekran za grzejnikiem, a nie kleić do ściany, żeby uniknąć ewentualnego grzyba pod ekranem oraz wyziębienia ekranu (poduszka powietrzna między ekranem a ścianą zewnętrzną). Dodam, że grzejniki w domu mam stare, żeberkowe, żeliwne. Dzięki za pomoc.
  6. Tak, w mieszkaniu jest zmywarka. Ale nie ja będę użytkować, więc nie wiem, jak lokatorzy będą dbać. Nie chciałem po prostu wycinać zbyt dużej dziury i zajmować za dużo blatu zlewem długości 120cm zamiast 80cm, ale obawiałem się, że funkcjonalność takiej połówkowej komory w stosunku do drugiej-pełnej jest znikoma. Ktoś ma porównanie?
  7. Proszę o poradę - czy warto kupić zlew 1,5-komorowy czy 2-komorowy? Obie wersje chce brać z ociekaczem, bo to akurat się przydaje. Długość blatu w kuchni to ok 3m. Szafka pod zlew 80tka. Czy w 1,5 komorowych ta mała komora do czegokolwiek się nadaje? Czy taki zlew ma jakieś zalety w stosunku do 2-komorowego z ociekaczem? Myślę o zlewie: http://www.leroymerlin.pl/wyposazenie-kuchni/zlewozmywaki-i-akcesoria/zlewozmywaki/zlewozmywak-uniwersalny,p140327,l14.html produkcji Deante - chińczyk, ale wydaje się wygodny w użyciu. Macie jakieś doświadczenia z jakością stali w tanich zlewach? Na co warto zwrócić uwagę? Dodam, że robię to w mieszkaniu pod wynajem, więc użytkownicy mogą nie dbać jakoś super o zlew, więc ma być łatwy w utrzymaniu, ale nie przesadnie drogi. Dziękuję za pomoc
  8. @pzw - nad poziomem gdzie mieszkam jest tylko dach będący jednocześnie stropem @mpoplaw - możesz napisać jak się to liczy? Jaka to graniczna wartość ocieplenia?
  9. lukos

    XPS roofmate lg a styropapa

    @robert A możesz kogoś polecić w Poznaniu? Bo niestety już spotkałem fachowców co styropian grzali palnikiem i tyle go widzieli, więc nie z polecenia wolałbym nie brać. Co do wlotów powietrza - uszczelniałem stare skrzyniowe okna uszczelkami Tesa, ale nie wiem czy to możliwe, że zrobiłem to tak dokładnie, że nie ma którędy wchodzić powietrze. Sądzisz, że w domu jest podciśnienie i stąd np. może cofać zimne powietrze wylotem wentylacji do łazienki -> zostaje wilgoć -> grzyb na ścianie? Materiał chyba nie byłby narażony na zanurzenie, bo planowałem dać na starą papę styropapę i na to papę wierzchniego krycia. Co do Twojego rozwiązania brzmi bardzo ciekawie. Tzn. miałbym wziąć zwykły styropian setkę z marketu, przybić kołkami do starej papy i na to rozprowadzić jakąś masę rozprężną? Znalazłem taką stronę: http://www.hanpolbudowlane.pl/chemia-budowlana-izolacje-bitumiczne/botament.html gdzie widzę zarówno masy, jak i bitumiczną izolację samoprzylepną, którą bym mógł rozwinąć na styropian. Tylko nie wiem czy da się to samodzielnie rozprowadzić? Cenowo widziałem jeszcze coś takiego? To chyba ok? http://www.technologie-budowlane.com/BOTAZIT_BM_92_shnell-3-100153-9_31_39-.html I co masz na myśli z tymi ciągami komunikacyjnymi? Sądzicie, że w tym roku przy tych pogodach rzędu 2-10 stopni da się jeszcze to ocieplić?
  10. Może nie doprecyzowałem - dom jest ogrzewany i zamieszkały. Grzane jest zimą co pochłania wielkie koszty - jakieś 6.000 na sezon grzewczy. Już jakiś czas temu rozważałem zmianę pieca, ale stwierdziłem, że jeśli zmienię a Ciepło będzie nadal uciekać przez dach to niewiele wniesie. Coś byłoby jeszcze przydatne, żeby podać? @mpoplaw - wg kalkulatora z warstwa 10cm styropianu wychodzi U=0,28 a z 15cm U=0,21, sądziłem, że dokładanie styropianu zmieni tak niewiele, że będzie to wyrzucanie pieniędzy. Czy przy badaniu kamerą termowizyjną można jakoś określić aktualne U? Chociaż nie wiem, czy póki nie ma mrozu taki pomiar ma sens?
  11. Mam pytanie - mam 2 oferty dotyczące EPS na dach: grubość 15cm, EPS 80 za 26zł brutto grubość 15cm, EPS 100 za 35 zł brutto Chcę się zapytać, czy warto dopłacać do EPS 100? Oraz czy EPS80 nie będzie za miękki na dach? Proszę również o podpowiedź, czy 15cm styropianu jako wycieplenie starego dachu płaskiego wystarczy?
  12. lukos

    XPS roofmate lg a styropapa

    Wentylacja jest grawitacyjna i na pewno stanowi jakiś problem, bo pojawił się grzyb w narożniku łazienki na piętrze. Chcę założyć turbinę wyciągową na komin powietrzny, żeby to rozwiązać. Sądzicie, że to dobre rozwiązanie, czy lepiej tzw. koguta, który się tylko obraca z kierunkiem wiatru, a nie kręci. Problemy zimą też są z wyziębieniem budynku, chociaż w pokojach na piętrze jest porównywalnie ciepło do tych na parterze. Co do włókien celulozowych to się je wdmuchuje w specjalne rusztowanie?
  13. lukos

    XPS roofmate lg a styropapa

    Obrazowo z tą kurtką, dziękuję . Czy możesz powiedzieć, czy ta odporność na ściskanie przekłada się na termoizolacyjność? Tzn. czy 10 cm XPS 300kPa będzie izolować jak 30cm EPS 100? Już precyzuję - mam stropodach, ok 70m2, pokryty starą papą, która stanowi szczelną (jak na dany moment) hydroizolację. Niestety latem na piętrze jest gorąco, a na parterze chłodniej stąd wniosek, że nie ma dobrego wycieplenia dachu. Stropodach jest dość gruby, budynek był stawiany 30 lat temu i niestety nikt nie umie mi powiedzieć co jest w tym dachu (prawdopodobnie keramzyt/zwir). Wiem tyle, ze jest delikatnie dwuspadowy, Niewentylowany. Chcę go jakoś zaizolować, chociaż nie wiem czy jakiejś izolacji już i tak nie m, bo ma lekki spad na brzegach w stronę rynien, tylko nie wiem jak to zweryfikować. Ale skoro gorąco to pewnie słaba. Załączam zdjęcia. (nie wiem czemu wyszły odwrócone)
  14. lukos

    XPS roofmate lg a styropapa

    Jeszcze jedno pytanie - czy na XPS stosuje się nadal hydroizolację, czy z uwagi na małą nasiąkliwość nie musi być przykrywany?
  15. lukos

    Jak sprawdzić izolację dachu

    Czy termowizję można zastosować przy obecnej pogodzie? Słyszałem, że trzeba grzać mocno w domu i na dworze musi być mróz. Czy są jakieś metody do weryfikacji ocieplenia, zanim zima nadejdzie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...