
bisbau
Użytkownicy-
Liczba zawartości
29 -
Rejestracja
O bisbau
- Urodziny 27.06.1977
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Łódź
-
Kod pocztowy
93-333
-
Województwo
łódzkie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
bisbau's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Ze względu na konstrukcję to można powiedzieć, że spiro - tyle że oczywiście to specjalny giętki przewód kominowy a nie zwykłe spiro
-
a dawałeś kondensator? nie będzie pulsowało/migało na samym mostku?
-
Pomyślałem o tym - w wnęce nad TV jest doprowadzone zasilanie na listwę LED. Nie kończyłem, bo muszę zlutować prostownik. Niepotrzebnie doprowadziłem zmienne 12V i teraz muszę je wyprostować zanim podam na LEDy...
-
Witajcie Znalazłem chwilę, by pozrzucać zaległe zdjęcia z remontu - mam też te z kominkiem. Ponieważ sporo osób pisało do mnie na priva, żebym pokazał co z tego wyszło - postaram się zakończyć temat małym podsumowaniem prac. Choć kominek oczywiście jeszcze nie skończony i kilka drobiazgów trzeba wykończyć, to jednak już kilka kubików drewna spalił i na razie wszystko jest OK. Wiem, że jest kilka błędów - już ich nie poprawię. Kominek podpięty jest do turbiny na piętrze - ogrzewa bez problemu całe piętro 75m2 - jeżeli będą chętni wrzucę zdjęcia rozprowadzenia dystrybucji gorącego powietrza - ja jestem mile zaskoczony wydajnością. Nie trzeba używać CO by uzyskać w godzinę 24stC. Wszystkie prace wykonywane były wg własnego pomysłu/projektu i własnymi siłami. Tak to wyglądało: Wstępne rozplanowanie http://www.naszedzieci.com.pl/img/001.jpg Doproawdzenie powietrza z podwórka: http://www.naszedzieci.com.pl/img/002.jpg Ponieważ miałem dwa kanały po 125mm a potrzebowałem minimum 200 musiałem zastosować portki: http://www.naszedzieci.com.pl/img/003.jpg Ustawianie i poziomowanie stelaża: http://www.naszedzieci.com.pl/img/004.jpg Powstawanie zabudowy z płyty IZOL: (okazała się rewelacją - w środku 260stC na zewnątrz ledwo letnie) http://www.naszedzieci.com.pl/img/005.jpg http://www.naszedzieci.com.pl/img/006.jpg http://www.naszedzieci.com.pl/img/007.jpg http://www.naszedzieci.com.pl/img/008.jpg http://www.naszedzieci.com.pl/img/009.jpg http://www.naszedzieci.com.pl/img/010.jpg http://www.naszedzieci.com.pl/img/011.jpg A tu już prawie gotowe: http://www.naszedzieci.com.pl/img/012.JPG http://www.naszedzieci.com.pl/img/013.JPG http://www.naszedzieci.com.pl/img/014.JPG http://www.naszedzieci.com.pl/img/015.JPG http://www.naszedzieci.com.pl/img/016.JPG http://www.naszedzieci.com.pl/img/017.jpg Komentarze i uwagi mile widziane. Tylko nie krytykujcie tego czego nie można już zmienić ))
-
Witajcie Mam spory sufit - 41m2 - zrobiłem "półkę" podsufitową w ktrórej chcę dać oświetlenie LED. Na Allegro jest wiele taśm led, większość w odcinkach 5 metrowych z zasilaczem, sterownikiem i pilotem w komplecie. O ile jakoś przeżyję 5 zasilaczy to nie wiem jak spiąć 5 sterowników (a najlepiej jak to zrobić na jednym) żeby mieć jednego pilota a nie 5 Łączył ktoś taki obwód i może podzielić sie doświadczeniami?
-
O właśnie - to powinno dać radę. Wielki dzięki za podpowiedź.
-
Podwiesiłem sufit kg na stelażu. Po skończeniu zamarzył mi się drugi podwieszony "suficik" z oświetleniem led. Sufit jest duży, ponad 40m2, zamysł jest taki, by dolny suficik miał 60cm szerokości i był podwieszony 14cm pod głównym, z pozostawieniem 9cm szczeliny na światło. Profile UD30 zacząłem kręcić do sufitu 40cm od ściany (celując akurat w stelaż) 20cm będzie wisiało "w powietrzu". Niestety na jednej ze ścian nie będę miał profilu 40cm od ściany a tylko 30. Żeby oświetlenie wyglądało równo musi to być 40cm.... I tu przyszedł mi do głowy szatński pomysł by przykręcić profil bezpośrednio (tylko) do płyty wkrętami do drewna. Wiem, że to niezgodne ze sztuką, ale robiłem testy na podłodze - wkrętów co 15cm nie idzie równocześnie wyrwać z płyty, ale "rwąc" pod kątem wyskakują bez problemu. Czy może ktoś kiedyś tak zaryzykował i konstrukcja wisi?
-
Przepraszam, jeżeli wątek już był, ale ponieważ do rana muszę podjąć decyzję - nie mam czasu wertować forum. W chili obecnej mam docieplenie doprowadzone do kładzenia tynku. Stoję przed wyborem: Zakupiłem już tynk mineralny TynkoFix 102 baranek 2mm (podobno producentem jest Kreisel), planuję to pomalować 2 x farbą akrylową (np. Tytan E). Wykonawca namawia mnie (miałby mniej pracy) na gotowy tynk akrylowy MT-42 baranek Malfarbu w dowolnym kolorze, twuerdząc, że będzie lepiej, taniej lub tyle samo i szybciej. (ma zniżkę w hurtowni). Tynk mogę oddać, bo kupowany w LM. Cena wykonawstwa się nie zmieni bez względu na decyzję. Co byście zrobili na moim miejscu? (mając na uwadze budżet, jak widać po dokonywanym wyborze - ograniczony). Błagam o pomoc w wyborze a w zasadzie w podjęciu szybkiej decyzji, bo czym więcej czytam tym mniej wiem...
-
Tak na szybko dorysowałem miejksce gdzie (chyba) warto byłoby wzmocnić komorę - ona ma w zasadzie wisieć i jeżeli ma się trzymac tylko na kleju to nie będę spał spokojnie... Takie 3 profile (niebieskie) powinny znacząco wzmocnić konstrukcję - pytanie tylko czy nie pokruszę płyty wkrętami - nigdy nie pracowałem z tym materiałem. http://img684.imageshack.us/img684/9580/wzmocnienia.png Więcej o moim proejkcie piszę tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?202360-Pro%C5%9Bba-o-weryfikacj%C4%99-projektu&p=5349727#post5349727
-
A ja mam pytanie (może banalne, ale ja pewności nie mam). Czy płytę krzemianowo-wapniową o gr.3cm można traktować jak zwykłą K/G i mocować ją dodatkowo wkrętami to płyt KG? Nie popęka/pokruszy się? Oczywiście w 99% będzie klejona odpowiednim klejem, ale są 4 miejsca gdzie dla bezpieczeństwa chciałbym dać profil i punktowo przyłapać najbardziej obciążoną krawędź...
-
zaraz, jak tłoczyć? założenie jest takie, że powietrze będzie wysysane z komory (czopucha) i rozprowadzane po domu. Zasysane ma być na zasadzie podciśnienia wlotami, ogrzane i dalej do turbiny. W razie awarii turbiny/prądu wywietrzniki konwekcyjne mają zapobiec przegrzaniu się wkładu. chyba że ja całkowicie źle to rozumiem...
-
Podczepie się z pytaniem o bloczki, bo widzę że temat bardzo kontrowersyjny, a wyjaśnienia nie znalazłem. Ja będe w długi weekend budował obudowę i najwygodniej mi użyć na dół właśnie bloczków. Wkład jest trójstronny, więc siłą rzeczy obudowa dzieli się na część zimną i ciepłą. Jakie są przeciwksazania, żeby użyć komórkowca na dole, w zasadzie tylko do zasłonięcia stelaża kominka? Mogę zaciągnąć je od wewnątrz zaprawą klejową od płytek - tak ktoś tu doradzał. Jedyne obciążenie jakie będą przenosiły bloczki to ciężar marmurowego ozdobnego "wieńca", temperatura panująca pod kominkiem raczej nie przekroczy 50stC - czy muszę iść w cegły albo bloczki betonowe? Plecy i góra obudowy oczywiście z płyty IZOL (czy jak tam ona się nazywa).
-
Witajcie Zanim popełnię błędy chciałbym spytać specjalistów, co poprawić/przeprojektować. Wkład to Oliwia 18kW L/P z dolotem. Powietrze do spalania doprowadzone jest w posadzce kanałem z ręczną przepustnicą z wlotem w podwórzu. Gorące powietrze z komory konwekcyjnej odbierane będzie rurą spiro, dalej podwójnie izolowanym kanałem do turbiny na poddaszu i dalej do 4 pomieszczeń (również na poddaszu). Na rysunku tego nie widać, ale z prawej strony (pod "ławeczką") jest dodatkowy wlot powietrza konwekcyjnego, i również z prawej (zaraz nad początkiem komory) wlot powietrza do wentylacji komory dekompresyjnej. Rzut ogólny: http://img24.imageshack.us/img24/5264/projektkomwloty.png Obieg powietrza: http://img600.imageshack.us/img600/9353/projektkomwlotystrzaki.png Pytanie 1: Suma powierzchni wlotów powietrza konwekcyjnego lekko przekroczy 600cm2 - czy to nie za mało? Pytanie 2: W celu uniknięcia zadymiania komory i rozdmuchiwania dymu po całym domu zrezygnowałem ze szczeliny nad drzwiczkami. Wloty będą umiejscowione po bokach. Czy tak może być? Pytanie 3. Ponieważ nie da się chłodzić wkładu bokami chwyt powietrza od dołu stanowi kanał pod drzwiczkami - powietrze ma wędrowac pod spodem wkładu, na tylną ściankę i do komory. Czy tak może być? Pytanie 4. Czy kratka wylotowa (kanał) u góry komory z gorącym powietrzem będzie wystarczająca? 6x80 daje 480cm2 Pytanie 5. Całą górę chcę zbudować z płyt IZOL - czy dla bezpieczeństwa (nośność) mogę zbudować dodatkowo stelaż stalowy? Komory nie ma jak podeprzeć od przodu i boję się o wytrzymałość takiej wiszącej konstrukcji.... Wszelka konstruktywna krytyka mile widziana i będę za nią wdzięczny.
-
Witajcie Budżet wymknął się spod kontroli, nie mam środków na wzięcie firmy od budowania kominków - muszę dłubać sam. Ponieważ cena kamienia do obudowy jest dość wysoka, robocizna samego cięcia też kosztuje, a misterny montaż leży poza moim zasięgiem zacząłem rozważać usługę jednego z pobliskich zakładów kamieniarskich zajmującego się prawie wyłącznie nagrobkami. Zasadnicza różnica to grubość materiału: 5cm zamiast 2-3cm stosowanych w parapetach itp. Żeby nie utrudniać dolny kołnierz kominka (to jakby U) mogę zamówić jako trzy proste odcinki (nie muszą być nawet przycięte pod kątem 45st). Atutem płyty o grubości 5cm jest mozliwość łatwego zbudowania ławeczki (przewidzianej w projekcie) - będzie miała grubość kołnierza, będzie przy okazji solidna, a z tej samej grubości płyt można zrobić wsporniki/nóżki tej ławki. Cena powinna być sporo niższa niż kamienia typowo do kominków. Po znalezieniu odpowiedniego kamienia (pewnie czarny) cena przycięcia nie powinna mnie zabić. Montaż też powinien być łatwy. Czy ktoś ma doświadczenie z używaniem kamieni "grobowych"? Jakie są przeciwwskazania? http://img152.imageshack.us/img152/6244/projektkom4.png http://img201.imageshack.us/img201/1001/projektkom3.png PS. Wkład Oliwia 18kW L/P z dolotem. Na projekcie nie ma kratek-oczywiście będą.
-
Witajcie Po długich namysłach i rozważaniach zamówiłem kocioł Beretta Boiler Green 25 e.s.i. Kocioł ma pracować zarówno z podłogówką (6 stref na dole, 3 strefy na górze) jak i 4 grzejnikami (jedna drabinka na dole, jedna na górze i dwa grzejniki). Z uwagi na różne temperatury w tych obwodach, tylko okazjonalne włączanie grzejników, ciągłe używanie grzejników drabinkowych, dwa poziomy, dwa rozdzielacze - instalacja zaczyna się sporo komplikować. Czy zamiast budować na własną rękę układ podmieszania z zaworem trójdrogowym (wydając jakby nie było kilkaset pln lub więcej na podzespoły) może bardziej opłaca się skorzystać z gotowego, pewnego i firmowanego przez producenta rozwiązania jakim jest moduł Connect AT-BT. Czy cena ok. 2-2.2 tys PLN za taki moduł jest warta tej zabawki czy traktować to raczej jako faneberię i montować podmieszanie samemu? Zważywszy, że w zestawie jest szafka, pompy, sprzęgło itd... trochę mnie to kusi.. http://www.e-kalter.pl/images/stories/virtuemart/product/beretta_connect_at-bt.jpg źródło: http://www.e-kalter.pl/kotly/akcesoria/zestaw-2-stref-grzewczych-beretta-connect-at-bt-hurtownia-hydrauliczna http://www.fachowyinstalator.pl/images/stories/produkty/markowe-kompleksowe-komfortowe-systemy-grzewcze-beretta-i-giacomini/markowe-kompleksowe-komfortowe-systemy-grzewcze-beretta-i-giacomini_2.jpg Jaka jest Wasza opinia?
- 1 odpowiedź
-
- beretta
- connect at-bt
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami: