Ad.1 Z pozycji inwestora nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie, gdyż wszystko zależy od wielkości inwestycji jaką kosztorysujesz i tutaj musisz również sam sobie pewne rzeczy oszacować, bo inne koszty będzie mieć mała firma, która zatrudnia 5 osób,a całe biuro jest w pokoju i samochodzie a inne firma gdzie samego zarządu jest 3 osoby, idąc dalej tym tokiem zupełnie inne koszty dodatkowe poniesiesz przy budowie domku jednorodzinnego, a inne w trakcie budowy osiedla domków jednorodzinnych. Dlatego aby jednoznacznie Ci odpowiedzieć, musiałbym znać o wiele więcej szczegółów. Dla przykładu powiem Ci, że są inwestycje, gdzie zysk na poziomie 7% jest dla mnie bardzo zadowalający, a czasami 40% jest mało. Natomiast koszty pośrednie to owszem koszty prowadzenia firmy, ale nie tylko, bo zawsze należy mieć zapas na tzw. koszty nieprzewidziane (zazwyczaj od 2 do 5% w zależności od doświadczenia i zdolności przewidywania), ale również wszystkie inne wydatki, które bezpośrednio nie wiążą się z wykonaniem danego zakresu prac - dla przykładu podam prąd na budowie, łatwo jest przewidzieć szacunkowe zużycie, ale czasami należy dokupić dodatkową RB-tke i 50mb przewodu 5x16 (bo ktoś zajumał/spaliła się/albo przwód jest za krótki) co jest już dość istotnym wydatkiem dla niewielkiej firmy, dlatego to również może się znaleźć w kosztach pośrednich uzyskania energii do prowadzenia prac na danej budowie. Ad.2 Koszt roboczogodziny jest zmienny i zależny od rejonu Polski czy świata oraz rodzaju wykonywanej pracy - dla przykładu podam ceny jakie były w okolicach Wrocławia na dużych inwestycjach na przełomie czerwca i września 2010 - około 12-14 zł/r-g dla pracowników sprzątających i pomocników, około 14-18 zł/r-g dla pracowników wykonujących proste czynności budowlane jak murowanie, tynkowanie, G-K, około 18-25 zł/r-g dla brygadzistów nadzorujących brygady wykonujące te prace, ale już w Warszawie i okolicach dla tych samych pracowników w tym samym okresie stawka r-g mogła być wyższa (ale niekoniecznie) o około 2-3 zł/r-g Ad.3 Co do cen w Normie zgodnych z cennikiem sekocenbudu, to były one podawane netto, a stawkę VAT ustawiasz sobie sam "z palca".