Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spok

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    SSZ

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Łomianki
  • Kod pocztowy
    05-092
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

Spok's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam wszystkich serdecznie. Stoję przed dylematem, który pewnie wszystkim z Was spędzał sen z powiek - wybór kotła. Doszedłem wreszcie do wyboru między: - Junkers Cerapur SMART ZSB 14-3C lub - Immergas Victrix X 12 2I Do tego mały ale ciepły i "szybki" zasobnik 100l - 120l- prawdopodobnie Biawar WE-100.74A i pompa cyrkulacyjna Grundfos UP 15-14 Skłaniam się coraz bardziej ku Junkersowi, bo za te same pieniądze ma wbudowany zawór trójdrożny i konsolę przyłączeniową z zaworami, wygląda też na solidniejszy. Automatyka pogodowa kosztuje tyle samo w obu przypadkach. Pytania do Was: 1. jak w tym kotle wygląda podłączenie czujnika temperatury w zasobniku c.w.u? Czy trzeba dokupić ten oryginalny Junkersa (i czy on będzie pasować do zasobników innych producentów). Na płytce w kotle jest do jego podłączenia jakieś specjalne gniazdko - czy wtyczka od przewodu czujnika jest standardowa i każdy by pasował? Jak rozwiązaliście to u siebie? 2. Wyjście C.W.U - nastawić grzanie w zbiorniku na temperaturę "gotową" do puszczenia w rury (np na 45st.), czy może wyższą (np 70) i zastosować podmieszanie z zimną wodą na wyjściu z zasobnika przy użyciu jakiegoś trójdrożnego zaworu termostatycznego? Druga opcja to chyba więcej wody ciepłej dostępnej "na już", ale czy warto? I jak to współgra z cyrkulacją? Nie wychłodzi zbiornika? 3. Czy wg Was warto, przed położeniem podłóg, rozciągnąć w pomieszczeniach na wylewce jakieś czujniki przylgowe i doprowadzić ich przewody do szafek rozdzielaczy? Może kiedyś zrobię jakieś sterowanie temperaturą poszczególnych pętli. Jeśli tak - jakie to powinny być czujniki? Czy raczej olać cały temat, bo pogodowa automatyka dla tego kotła daje radę? 4. Powrót z wężownicy zasobnika - gdzie go podpiąć? Trójnikiem do powrotu C.O. do kotła (nie ma osobnego kroćca na kotle)? Pozdrawiam
  2. Dziękuję Wam wszystkim za komentarze. Drogi Piczmanie : Dzięki za potwierdzenie, że to ma prawo zadziałać! Rury główne fi 200 mogę dać, ale jaki tego sens, jeśli reku Brink Renovent Large ma i tak wszystkie wyjścia/wejścia fi160? Może spowolni to strugę i bedzie ciszej, ale da to coś oprócz tego? Może jakaś inna centrala jest warta uwagi (Jan-gaz? ) ? Przepusty w stropach mam wszędzie 110 (wsadzone kawałki rury kanalizacyjnej przed zalaniem stropów) - pozostawienie 125 dla sypialni na piętrze to jakiś pomysł, ale na anemostacie będzie i tak zwężka do 100. Sugeryjesz pociągnąć wywiew do garderoby? Które inne pomieszczenie jest w/g ciebie "brudne" ? Co do kanałów płaskich - przewiduję max 6cm styro pod wylewką podłogi piętra, więc niestety nie zmieści się nawet 2cm pod kanałami, chyba że będą "wystawać" w wylewkę. Może nie będzie gwizdać... Czyli puszczenie wyrzutu kanałem wentylacyjnym (komin systemowy w kotłowni) 120x160 da radę? Nie chcę dziurawić wschodniej ściany żeby tam dać wyrzutnię. Jeszcze raz dziękuję wszystkim!
  3. Witam wszystkich miłośników WM! Na forum jeszcze nic nie pisałem, ale chłonę wiedzę, którą się tu wymieniacie, jak gąbka, już od prawie roku. Buduję dom, obecnie w stanie surowym zamkniętym. Czas na instalacje. WM chcę zrobić sam, wzorem kilku z Was. Poniżej "projekt", który popełniłem bazując na wiadomościach, które przeczytałem w tym i innych wątkach na temat WM z odzyskiem ciepła. Proszę Was o opinie, czy w takim kształcie to ma sens. Ponizej także kilka wiadomości o budynku oraz komentarzy do rysunku. Dom : skupię się na części, która będzie wentylowana mechanicznie (jest jeszcze garaż/pralnia/kotłownia gdzie będzie klasyka). Okna szczelne, żadnych kratek. Jest kominek ale będzie z zamkniętą komorą, z osobnym podejsciem powietrza. Kubatura części z WM to niecałe 400m3. Dwie pełne kondygnacje, dwa stropy monolityczne (trumna). Reku (prawdopodobnie Renovent Large) w garażu, rury główne 160mm poprowadzone przez ściany pod poziomem pierwszego stropu do WC na parterze, gdzie są zostawione w stropach przejścia na wszystkie instalacje. W owym WC, pod podwieszonym sufitem, podzielę obie rury 160 na dwie 150 każda - osobno wywiew i nawiew dla obu kondygnacji. Rury 150 dla parteru od razu podzielę na odpowiednią ilość kanałów płaskich , chyba za pośrednictwem jakichś puszek rozprężnych na zamówienie, i wyprowadzę nad strop. Rozprowadzę po stropie do pozostawionych przepustów fi 110 przy użyciu kanałów płaskich z PCV w warstwie 5cm stryropianu. Rozmieszczenie otworów jak na rysuku (już nie da się zmienić, co najwyżej inaczej poprwadzić kanały). Rury 150 dla wentylacji piętra puszczę nad drugi strop, na poddasze nieużytkowe. Tam rurę nawiewną podzielę portkami na dwie 125, które z kolei podziele po dwie 100 i do docelowych przepustów fi110. Równe długości, równe podziały. Rurę wywiewną 150 podzielę na 3 rury 100 za pomocą puszki rozprężnej. Wszystkie rury ze zwykłego aluflexa. Nieocieplone, bo będą "zakopane" w ociepleniu stropu, czyli 30cm warstwy wełny mineralnej (czy to błąd)? Rys: http://i39.tinypic.com/2gslahh.png Czy to będzie wogóle działać? Czy da się to wyregulować na samych anemostatach, czy muszę zastosować wszędzie przepustnice? Na rysunku podaję kubatury pomieszczeń. Klatka schodowa jest otwarta, czyli wielka dzura w pierwszym stropie. Z góry bardzo dziękuję za komentarze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...