Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

raeone

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

O raeone

  • Urodziny 01.09.1984

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wrocław

raeone's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Czołem, mam dylemat montażowy. Mam ściankę z regipsu z wykończonym otworem drzwiowym ościeżnicą do przesuwnych. Ścianka normalna regipsowa szerokości profilu +2x GK czyli około 8-8,5 cm. Żona chce koniecznie drzwi przesuwne- kupiłem system naścienny Valcomp Hercules 120- montowany taką prowadnicą nad ościeżnicą- bez montażu na dole jedynie jest tam taki trzymak. I tu pytanie- czy taki system utrzyma drzwi ważące 30-35 kg? Tzn czy któregoś dnia ten cały misterny system mi się nie wywali na środek sypialni? Wiem że trzeba montować kołkami molly (najlepiej co 30 cm żeby było wytrzymałe.) Sam system wiem że utrzyma drzwi pytanie czy nie wyrwie się regips razem z górną prowadnicą ze ściany. Proszę o opinię fachowców czy takie rozwiązanie się nada.
  2. raeone

    Koszmar z malowaniem

    chciałem serdecznie podziękować za rady, i oświadczyć że reanimacja tej ściany udała się w 100%. Idealna kombinacja do pracy i zarazerm recepta na sukces w tym przypadku to: grunt Cekol dl80, Cekol c45, Cekol a45, szlif papierem ściernym 150/220 na to Tikurilla Optiva primer i beckers. Pierwsza warstwa końcowej farby położona wczoraj w nocy i wygląda niesamowicie w dziennym świetle. Dziś po pracy warstwa nr 2, czyszczenie okien i zapodanie rolet i można się spokojnie cieszyć że na święta będę miał salon pomalowany choć nieumeblowany
  3. Czołem ! Poszukuje rozwiązania kwestii kontaktów w bloku z prl. Mam dosyć toporne kontakty natynkowe i znalazłem rozwiązanie które po położeniu paneli i listw przypodłogowych powinno rozwiązać mój problem. Chodzi o to: http://images7.fotosik.pl/3573/71de0295d70a6c6f.jpg Gdzie kupić takie kontakty i nakładki?
  4. raeone

    Koszmar z malowaniem

    Witaj, Ścierka/ręcznik+woda. Mokra ale żeby się z niej nie lało, chodzi o to aby po przejechaniu ręką nie został ci pył na dłoni. Ja osobiście używam pacy z gąbką z casto- całe 13 pln kosztowała.
  5. raeone

    Wall Ścienny

    No ja też skłaniam się ku MDF. Masz może gdzieś zdjęcia swojej zabudowy która jest nie satysfakcjonująca ? Żebym się upewnił że na pewno nie chcę z płyty meblowej
  6. raeone

    Koszmar z malowaniem

    Ok jestem na etapie gładzi finiszowej A45. Położyłem jedną warstwę dość równo ale w miejscu obok starego prl-owego kaloryfera muszę ponakładać jeszcze bo po wyszlifowaniu nadal nie jest równo tj są zagłębienia i ubytki. I teraz pytanie, ścianę szlifowałem jak rozumiem teraz muszę ją odpylić przed aplikacją kolejnej warstwy A45?
  7. raeone

    Wall Ścienny

    Dzięki za porady kolego. W międzyczasie żona znalazła coś takiego: http://www.bosch-do-it.pl/bosch-do-it.pl/majsterkowicze/houseofbosch/8388/houseofbosch.shtml?view=list Panowie zabudowę robią ze zwykłej płyty MDF 19mm. Wygląda to sensownie natomiast myślę że finalnego etapu czyli lakierowania nie brałbym na siebie tylko zlecił jakimś fachowcom.
  8. raeone

    Wall Ścienny

    czołem! Dzięki za pożyteczny link i wskazówki dotyczący konstrukcji. Przyznaje że jedyny materiał(płytę) jaką znalazłem do tej pory to zwykła płyta meblowa- nie mam pojęcia jakie inne rodzaje powinienem znaleźć. Sam zastanawiałem się nad efektem właśnie tej płyty i miałem wątpliwości. Pod jakimi innymi hasłami szukać takiej płyty która zaspokoi moje pragnienie estetyki? Albo inaczej- gdzie znajdę tego typu rozwiązania ?
  9. raeone

    Wall Ścienny

    Czołem! Wpadłem z żoną na pomysł jak zagospodarować naszą ścianę w salonie. Po wielu bojach dotyczących koncepcji wpadliśmy na coś takiego: http://images45.fotosik.pl/1238/f2fe458bd3c9be93gen.jpg Jest to wariacja jednego z projektów który znaleźliśmy w sieci i który spełnia nasze wymagania w zupełności. Jako człowiek po technikum i z podstawami rysunku technicznego rozrysowałem wstępnie już to rozwiązanie. Mam kilka pytań dotyczących poszczególnych zagadnień: 1. Jako podstawę projektu chcemy użyć płyty meblowej o grubości 18mm 2. Z takiej samej płyty meblowej chcemy stworzyć poszczególne elementy(szafki/polki) I tak: ad 1. Znalazłem płytę meblową w kolorze białym którą chcemy zamontować na ścianie w formie tafli 2600x2000 mm Jaki sposób zamontowania w/w tafli- wkręcona w ścianę czy na klej wystarczy? Jest jeszcze opcja aby tą płytę zamontować na trzpieniach około 20 cm od ściany jakie są plusy i minusy zastosowania obu rozwiązań- zalezy nam na stabilności. ad 2. Mam duże wątpliwości co do samej płyty meblowej której grubość (18mm) wydaje mi się niewystarczająca aby całe elementy wieszane na tym wall`u były zamocowane stabilnie. Nie mam pomysłu jak wieszać poszczególne elementy na elemencie roboczym, wkręcać na sztywno, kleić czymś czy na jakichś wspornikach- tu poprosiłbym o jakies porady również. Same półki i szafki mają za zadanie mieścić w sobie co najwyżej jakieś płyty dvd także wagowo nie sądzę aby były mocno obciązane. Czy ktoś na forum ma doświadczenie z robieniem takich "mebli samemu"? Nie pogardziłbym pomocą ewentualnie jakimiś koncepcjami dotyczącymi w/w projektu. Pozdrawiam!
  10. raeone

    Koszmar z malowaniem

    czy pomiędzy kładzeniem Cekolu a ostatecznej warstwy finiszowej Śmigiem powinienem ścianę odpylić i jakoś dodatkowo przygotować pod tą gładź megaronu? Oraz drugie pytanie- mam kilka niedoróbek pozostałych przy nakładaniu Cekolu- czy mogę dołożyć na te miejsca łaty z C45 aby doprowadzić powierzchnię do równa i czy powinienem zwilżyć gładź w tych miejscach wodą czy nakładać na suchą odpyloną tylko powierzchnię?
  11. raeone

    Koszmar z malowaniem

    Farba gruntująca w punkcie 8 jak mniemam chodzi o mój beckers primer si? Dzięki za szybką odpowiedz!
  12. raeone

    Koszmar z malowaniem

    Update: wolno nam idzie bo tak naprawdę czasu na remont mam średnio 5 godzin w tygodniu po pracy. Po opisaniu problemu gościowi w sklepie dostałem grunt cekol dl80. Gość powiedział żeby pomalować nim dwukrotnie koniecznie w odstępie minimum 24 godzin dopiero po 48 godzinach od położenia drugiej warstwy mogę nakładać gładź. I teraz powstaje pytanie, mam prawie cały worek Cekolu C45 i połowę Śmig`u z megaronu(około 8-10 kg) Ściana ma powierzchni około 5 m2 i nie chciałbym żeby mi nagle śmigu zabrakło- dodatkowo zauważyłem że jest ona jakby mineralizowana- czasem przy nakładaniu na inne powierzchnie po przejechaniu pacą robią się takie bąbelki- dlatego wolałbym nią nie pracować więcej. Docelowo na gładz po szlifowaniu idzie farba Beckersa akrylowa- pod nią grunt Beckers primer. To dobra kombinacja? Bo w moim drugim temacie opisałem problematykę jaka wyskoczyła mi na innej ścianie- nie chciałbym aby tu z kolei okazało się że mimo primera beckersa nagle okazuje się że z kolei gładz zastosowałem chu*...
  13. Dzięki za odpowiedzi, już spieszę z dodaniem detali. Grunt był nakładany dwukrotnie tzn przed łataniem ściany i następnie po położeniu i wyszlifowaniu gładzi. na nasze oko wygląda to tak że te dziury powychodziły wyłącznie w miejscach gdzie były tzw" łaty z gładzi. Osobiscie przychylam się do opinii Sp5es- wygląda to jakby podłoże spłynęło w czasie malowania, bo na etapie gruntowania i podkładowania specjalnie sprawdzaliśmy i nie było żadnych nierównmości. Grunt w obu przypadkach był nakładany pędzlem ławkowcem na wszystkich scianach. Wydumaliśmy to tak: ta ściana jako jedyna była w miarę równa więc dokładaliśmy do niej łaty. Na przeciwległej był równy regips a na trzeciej ścianie gładz była kładziona po całości. Z powyższego wychodzi nam kilka istotnych informacji: na równej jednolitej podstawie problem nie wystąpił, jedynie na ścianie gdzie podłoże było z różnych materiałów (stara farba+tynk i nowa gładz) pojawił się taki problem. Obecnie po 2 tygodniach w jednym miejscu wyskoczył mały (ok 5 cm średnicy) pęcherzyk gdzie farba nie złapała kontaktu z podłożem także zastosujemy metodę najprostszą zerwiemy tą ścianę do zera, ponownie zagruntujemy, nałożymy gładz na calutką ścianę aby uzyska jednolitą powierzchnię po czym użyjemy gruntu beckersa i następnie samej farby. O wynikach poinformujemy. Dzięki za chęci i podpowiedzi
  14. Witam wszystkich serdecznie, odnawialiśmy mieszkanie w bloku nałożyliśmy na ścianę gładź zeszlifowaliśmy, pełniliśmy ubytki i ponownie proces od nowa. Później ściana została zagruntowana i przygotowana do malowania. Na tym etapie ściana wyglądała na równą. Następnie potraktowaliśmy ją farbą białą rozcieńczoną wg wskazań producenta. Finalnie poszła na to farba beckersa. I tu niestety po wyschnięciu pojawiły się kłopoty. Mianowicie chodzi o takie jakby zadrapania na ścianie. Na moje oko wygląda to tak jakby grunt się zbyt mocno w tynk wżarł i porobiły się takie mocne nierówności jak na załączonych zdjęciach. Problem dotyczy jedynie tej ściany na przeciwległej która jest w całości z K+G nie występuje. Dodatkowym problemem jest farba beckersa którą zostało to pokryte designers color- jest taka mocno gumowana i nie bardzo mam pomysł jak się za poprawki zabrać. Będę wdzięczny za podpowiedz co zrobiłem źle i jak to naprawić- za porady weź fachowca dziękuję mam ambicję aby większość rzeczy w domu zrobić samemu i przy okazji nauczyć się
  15. Witajcie, mamy straszny problem- odnawiamy mieszkanie z rynku wtórnego, ściny okazały się w niektórych miejscach nierówne, krzywe i postanowiliśmy wyrównać to gładzią. Po wyszlifowaniu i wykończeniu kupiliśmy specyfik nazywany farbą gruntującą. I teraz powstaje pytanie- czy mimo wszystko przed położeniem tej farby powinniśmy zagruntować ścianę czy nie? Kontrolnie położyłem tą farbę na jedną ścianę i niestety w kilku miejscach zerwała gładź i będę musiał zerwać i zaszpachlować tą częśc na nowo. Poradzcie jak to zrobić poprawnie. Czy dobrze myślę: 1. unigrunt 2. farba gruntująca 3. Farba właściwa
×
×
  • Dodaj nową pozycję...