Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pawwels

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

O Pawwels

  • Urodziny 11.02.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Kod pocztowy
    39-103
  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Pawwels's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. WITAM, PODBIJAM TEMAT kto murowal? czy jest ok? czy nic nie peka? jak trzymaja wymiary??? ponoc jest ich 50 szt na palecie
  2. witam, pomozcie prosze z wycena tych prac. Rejon Podkarpackie nieopodal Rzeszowa Podniesienie dachu po kolei prace do wykonania: Podniesienie dachu lacznie o 110 cm, wymurowanie scian kolankowych na nowo (145 cm) i domurowanie szczytowych (100 cm) wylanie wienca poziomego z slupkami, opuszczenie dachu, wyciecie otworow pod okna w scianach szczytowych. odpiecie dachu od scian szczytowych (klamry x 6) spiecie krokwi deskami ala jetki x 8 uniesienie i podsteplowanie wyburzenie starych scian kolankowych cegla pustak i gzyms z cegly skucie dwoch kominow ( jeden pojedynczy i jeden podwojny ) wyprowadzenie pierwszej i wymurowanie lacznie 6-ciu warstw bloczkow szer. 36cm z przerwami na 6 slupkow/rdzeni po 20 cm szerokosci domurowanie do zewnetrznego lica muru 15 centymetrowych gotowych bloczkow na slupkach i najwyzszej warstwie bloczkow co stanowi zewnetrzne ocieplenie (szalunek) do wylania przyszlego wienca i slupkow nawiercenie w scianie nosnej (slupki) pod wpuszczenie pretow fi 10 i zakotwienie na zaprawie cx 25 przygotowanie i skrecenie (gotowe strzemiona 15x15) wienca oraz oszalowanie plyta osb od strony wewnetrznego lica muru. (Beton gruszka z podajnikiem) domurowanie scian szczytowych okolo 100 cm z bloczka 12 cm opuszczenie / osadzenie dachu na wylanym wiencu montaz 4 zastrzalow od platwi do slupkow w srodkowej czesci dachu wyciecie / wykucie otworow pod okna w scianach szczytowych + montaz prefabrykowanych nadprozy, ewentualnie wylanie nadprozy
  3. Witam Wszystkich, Proponuję*taki temat, żeby "Samoroby" podawały najlepsze i sprawdzone sposoby, systemy na samodzielne (proste i skuteczne) budowanie. Chodzi mi o wypowiedzi PRAKTYKÓW i rzeczowe porady w co wchodzić i dlaczego a co lepiej jednak omijać bo nastręcza trudności. Co nie wymaga połknięcia trzech książek, jest niedrogie a przy tym skuteczne [trwałe, dobrze izoluje]. Jeśli chodzi o system gospodarczy to chyba główna przewaga polega nie tylko na kupowaniu a raczej na własnoręcznym budowaniu! To tu są największe oszczędności finansowe (niekoniecznie czasowe). Bardzo ciekawie przedstawiają się różne systemy modularne np. Thermomur. Z jednej strony fajny bo już gotowe ocieplenie. Ale przy wykończeniu i aranżacji wnętrza pojawia się problem np. szafki w kuchni czy łazience. Troche zabawy z wylewaniem betonu do szalunku traconego itp. Właściwie jakby tak dobrze się przyjżeć to chyba pozostaje samemu murować z bloczkow albo z ceramiki. W przypadku betonu komórkowego, plusem jest to że są to często rozwiązania systemowe czyli wszystko od jednego producenta. Dla mnie to jest argument, aczkolwiek już wchodzimy w ciężki sprzęt przy stropach dachach itd. Więc myśle o takim temacie o technologiach budowy [od fundamentów przez sciany stropy aż po dach np. gont bitumiczny] wybitnie sprzyjających budowie systemem gospodarczym! Czyli samemu własnymi siłami. Może jakąś ankiete trzeba podpiąć? Co o tym myślicie?
  4. aha do czego zmierzalem z ta sciana wewnetrzna 38 cm, chodzi mi o to, ze kiedys (nawet do dzis) specjalnie projektowalo sie kumulatory ciepla patrz piece kaflowe!
  5. Do 1950 czy to twoja wypowiedz? zamieszczona 02-01-2006: "ze względu na wyższe temperatury pracy zajmuje mniejszą powierzchnię od podłogówki, może być stosowane na przegrodach posiadających mniejszy współczynnik przenikania ciepła niż przy podłogówce, a to oznacza, że może być stosowane w budynkach starszych które są modernizowane i są nie tak dobrze izolowane" Bo jakos tak do mojej sciany nie chce pasowac? Zgadzam sie ze docieplenie zewnetrznych scian nawet 5 cm welny od srodka obnizy wspolczynnik przenikania do 0,22 co jest juz calkiem fajne, pytanie czy konieczne. Postaram sie przeliczyc projektowe zapotrzebowanie na zmienionych parametrach (po dociepleniu)
  6. Tak sie zastanawiam, przeciez jak grzejnik pracuje to nagrzewa powietrze i ono tez w pewnym stopniu ucieka przez przegrody (sciana, okno). Udzial promieniowania jest mniejszy ale czy roznica w stosunku do plaszczyznowki (scienne) bedzie az tak duza??? U mnie system trojszybowy okna drewniane. Jak sa zamkniete w lato to musi grzac tak jak teraz zeby bylo naprawde cieplo w srodku. Ale zaluzje robia swoje. W kazdym razie moj dom jest smiesznie zbudowany bo to budynek wielorodzinny i ma super grube sciany nosne (wewnatrz) 38 cm! Dodatkowo aranzacyjnie to tu jakas szafa tu lozko i wyszlo mi ze na zewnetrznych scianach pod oknami bedzie za mala powierzchnia/moc w stosunku do projektowego zapotrzebowania. Caly problem w tym ze nie bardzo mam jak zrobic podlogowke bo 2 mieszkania po 150 metrow czyli lacznie 300! juz sa wykonczone i maja podlogi drewniane. A poniewaz kupilem pompe ciepla wiszace juz grzejniki nie dadza rady na niskiej temp. zasilenia. Zostaje mi tylko plaszczyznowe scienne lub sufitowe. Ale sufitowego to sie boje bo jakos nie przekonuje mnie zeby mi w domu na glowe grzalo no chyba ze to mi jeszcze ogrzeje podloge? i rozklad temperaturowy nie bedzie taki zly. Ktos ma sufitowe???
  7. Pytanie czy mozna zamontowac ogrzewanie scienne glownie na scianach wewnetrznych. Ponoc powinno sie to zrobic na zewnetrznych dla unikniecia roznicy temperatur, jednak aby ominac problem nie wystarczajaco cieplej sciany czy jest to dopuszczalne. Jak macie to rozwiazane u siebie w domach? Czy faktycznie przez okna "wypromieniowuje" duzo ciepla? Pozdrawiam
  8. chodzi mi oczywiscie o docieplenie od wewnatrz. Mysle o welnie np. 5 cm i na to rurki i pewnie plyta K-G.
  9. jakos do smiechu to mi daleko, ale tak na serio, To badz prosze bardzej precyzyjny. Bedzie sie oplacal czy nie? Wzglednie czy moge docieplic tylko np. 1m od podlogi i tam dac rurki. Gdybym wszystko wiedzial, to bym nie pytal. Pozdrawiam
  10. no tak tylko tu sciana ma akurat troche gorszy bo 0,36 (no plus styro 5 cm) gorsze jest to ze sciany wykonczone. Czy bedzie sie oplacal koszt docieplenia i wykonczenia scian z ogrzewaniem?
  11. no wlasnie tego sie obawialem. scana powinna miec jakies 0,36 plus cos tam z tego styropianu. Czyli co jesli chce scienne to trzebaby najpierw polozyc styropian (a moze welna zeby nie bylo problemu z wilgocia i wtedy ukladac i tynk lub plyty K-G?
  12. Mam otynkowane sciany 38cm gazobeton + 5 cm styro na zewnatrz czy mozna wykonac bruzdy w scianie i wsadzic do srodka rurki a dziury zaszpachlowac tynkiem??? nie popeka? Czy to da rade??? czy nie bede mial wiekszych strat ciepla. Mam policzone projektowe zapotrzebowanie cieplne, stad konkretnie bede wiedzial ile metrow tych rurek ma byc. Prosze o pomoc remont trwa mam grzejniki, ale kupilem pompe ciepla Pow-woda i mysle nad sciennym.
  13. Panowie Bardzo Wam Dziekuje za odpowiedzi i podpowiedzi kbab - podpinam swoje wyliczenia. Jednak poniewaz to oddzielne mieszkania, mam kilka problemow. np pod parterem mam stosunkowo ciepla piwnice (w zimie okolo 10 st) wiec nie wiem jakie parametry wpisac jako "plyta". Dalej nie mam dachu bo nad parterem jest mieszkanie i wyzej nad pietrem jeszcze sa dwa mieszkania (ogolnie sa 4 w budynku plus piwnica). Natomiast wszystkie sciany zewnetrzne, mieszkania nie sasiaduja po bokach, sa wykonane z suporexu 38 + 5 cm styropianu = lacznie 43 cm. Okna mam trojszybowe sosnowe bardzo grube i masywne (od zewnatrz jedna szyba domykana do podwojnej) Facet ktory wstawial mi okno tarasowe (wieksze na profilu pcv) mowil ze to swietne okna o zadko spotykanej grubosci i wykonaniu. Drzwi nie sa do konca zewnetrzne bo sa na klatce schodowej. Wentylacje mam grawitacyjna beda nawietrzniki mysle ze w kazdym pokoju tylko o roznej intensywnosci nawiewu, stad zalozylem te 230 m3/h przeplywu moze nieslusznie. Okazalo sie ze nie moge instalowac kominka bo mam za maly przewod kominowy. Ale nie ma tego zlego sa piece kominkowe o srednicy wylotu spalin 130 mm. Znalazlem taki piec (Koza) za super cene o mocy 37KW z czego 29KW idzie na plaszcz wodny (moze troche przesadzaja ale z drugiej strony to bardziej piec niz kominek i mozna w nim palic roznym paliwem, wiec jest to prawdopodobne) http://allegro.pl/piec-koza-pl-wodny-37kw-kominek-xxl-na-wegiel-raty-i1904594326.html co do bufora to mam spora piwnice (30m2) pod parterem wiec ograniczaja mnie tylko rozmiar (drzwi wejsciowe 100) i portfel (no i zasadnosc inwestowania w bufor - bufory) mozna by sie pokusic o zbudowanie wlasnych np tak jak Piczman http://forum.muratordom.pl/blog.php?62883-Piczman/page28 Albo z Alledrogo tez chlopaki robia chociaz drozej wyjdzie. gonzo93 - niestety nie mam podlogowki [cala podloga oprocz lazienek i czesci kuchni to piekne deski sosnowe] moze za niedlugo przerobie ale tylko tam gdzie sa plytki Napisz cos wiecej o podlaczeniu "kominka" u mnie juz pieca bo wszedzie lawinowo torpeduja ze kominek to tylko w ukladzie otwartym, ale wlasnie mozliwie bezstratne uzyskanie jak najwyzszej temp. wody w buforze jest celem do ktorego daze. 65 st to ponoc powinno byc w plaszczu zeby dobrze dzialal. To tak realnie do jakiej temp. udaje sie naladowac bufor? Bo jesli ma mi sie w praktyce okazac ze bede musial caly czas sie "bawic w palenie" plus wydac "troche" kasy to nie wiem czy nie lepiej bedzie kupic piecyk na pellet z plaszczem o mocy 24KW (podobnie wyjdzie okolo 15 tys) i miec spokoj. Tyle ze pellety pewnie tez beda drozec bo sa wygodne i coraz wiecej ludzi z nich korzysta. A gaz to juz chyba co 2 miesiace bedzie drozal. Dzis znow cos czytalem o podwyzce i to o 23% ponoc. Wegel tez ma zdrozec to jakas masakra "jak tu zyc? sie pytam!" edde - natomiast u Ciebie z tego co piszesz bufory sprawdzaja sie swietnie jak to mozliwe ze palisz tylko "raz" na 2-3 dni? ile masz stopni w domku. Ja niestety lubie ciepelko 22 dale nam pelny komfort, 21 to juz tak nie do konca. Pozdawiam Wszystkich serdecznie
  14. Witam 1. Pomozcie, zastanawiam sie nad ogrzewaniem albo jednego pietra 150m2 albo dwoch pieter domu 300m2 kominkiem lub piecem kominkowym wolnostojacym. Jakiej wielkosci bufor powinienem brac pod uwage przy ogrzewaniu jednego badz dwoch pieter? Czy 1000 Litrow to rozsadna wielkosc. Na jak dlugo powinien wystarczyc po naladowaniu? Ile bedzie trwalo godzin samo ladowanie bufora? Moje zalozenie jest takie zeby po powrocie z pracy 17-18 palic do wieczora 22-23 a przez noc i czesc dnia dzialal bufor - czy to mozliwe? Czy da rade uciagnac jeszcze CWU w wielkosci 1,5 m3 na miesiac? 2. Jeszcze jedna kwestia. Czytam wszedzie ze w kominku/piecu z plaszczem wodnym najbardziej efektywne ogrzewanie plaszcza wodnego to praca przy raczej maksymalnych parametrach (plomien a nie zar). Teraz pytanie czy warto brac kominek/piec o mocy 30KW czy lepiej sprawdzi sie cos o mocy okolo 14-15KW ale za to prawie na maksa. Czy to tak jak spokojne (dluzsze) palenie w 30KW a da pewnie kolo wlasnie 14-15? Jak powinno sie do tego podejsc?? 3. Jak widzicie kwestie ilosci spalanego drewna czy 10 mp na sezon moze wystarczyc? pewnie warto troche dojarac weglem (brykietem). Czekam na wasze porady i doswiadczenia, Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...