Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinsoo

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

O marcinsoo

  • Urodziny 17.10.1950

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Dębica
  • Kod pocztowy
    39-200
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marcinsoo's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. w instrukcji obsługi splita, odprowadzenie skroplin jest prowadzone z jedn. wewn. do jednostki zewn. a z tamtąd do kanalizacji czy tę rurę ze skroplinami można póścić niezależnie ze spadkiem grawitacyjnym w innym kierunku, tak abym nie musiał stosować pompki do prowadzenie skroplin do góry na sufit ?
  2. Nie mam dobrego miejsca na zewnątrz, kobieta się nie chce zgodzić na takie upiększanie elewacji Muszę wymyślić jak to sprytnie zamaskować i dobrać kolor jednostki zewn. do elewacji aby się zlewało. Jeśli robić kanałówke na pompie ciepła pp, to pasowałoby zrezygnować z głównego źródła grzania (u mnie zakladałem wodną podłogówkę, napędzana kotłem el. w II taryfie) i wpiąć jakaś nagrzewnice jako zabezpieczenie na mrozy powyzej -15st. Czysto teoretycznie, rozumiem, że w każdym ogrzewanym pomieszczeniu trzeba dać kanał, tak ? Jak to ma niby działać zgodnie z wentylacją mechaniczną ? skąd to biedne powietrze ma wiedzieć w którym kierunku podążyć, jak robimy takie zawirowania ?
  3. Wezmę pewnie tego LG, jak nic lepszego nie znajdę w tych pieniądzach : Jednostka wewnętrzna: H12AK.NSM Obsługiwana powierzchnia ~35 m² Śr. wydajność chłodnicza 3,5 kW Śr. wydajność grzewcza 4,0 kW Klasa wydajności energetycznej - chłodzenie A+++ Klasa wydajności energetycznej - grzanie A+++ Sezonowa wydajność energetyczna - chłodzenie (SEER) 8,9 Sezonowa wydajność energetyczna - grzanie (SCOP) 5,1 Poziom hałasu [ tryb cichy ] 17 dBA Dopuszczalny zakres temp. zewn. - chłodzenie -10~48 °C Dopuszczalny zakres temp. zewn. - grzanie -15~24 °C Czynnik chłodniczy R410A Przekonuje mnie zmniejszenie wilgotności latem i tanie dogrzewanie w okresach przejściowych. Mam pytanie na jakiej wysokości w salonie powiesić jedn. wewnętrzną ? Czy przy suficie niedaleko nawiewów wentylacyjnych ? Czy może całkiem niżej ? Czy jest sens kombinować z umieszczeniem jednostki zewnętrznej na strychu lub w garażu ? jednostka zaizolowana, powietrze doprowadzone przez ścianę, odprowadzone przez podsufitkę.
  4. Czy argument Pana Tomasza odnośnie płyty fundamentowej jest słuszny ? Reszta dyskutanktów nie podała, czy ma płytę czy nie. Z powyższych treści wyczytuję, że klimatyzator użyję do chłodzenia parę tygodni, góra miesiąc, bardziej i dłużej się przyda do dogrzewania w okresach przejściowych. Panie Tomaszu, kanałówki nie chcę, tylko klimatyzator do salonu bo : - nie chce wydawać więcej kasy niż potrzeba - tam będzie największa potrzeba chłodzenia / grzania - sypialnie w okresie letnim odetnę od zysków solarnych maksymalnie, zyski bytowe są w dzień też bliskie zera więc chłodzenie niekonieczne - w okresie grzewczym okna w sypialniach planuję względnie duże, więc liczę na zyki solarne - poza tym w sypialni preferują odrobinę niższą temperaturę niż w salonie, bo znam lepsze sposoby na jej podniesienie... - jakoś nie wyobrażam sobie jak wentylacja mechaniczna ma działać z klimatyazcją, która będzie w każdym pomieszczeniu - to już lepiej zrobić jak w hameryce wentylację i klimę (heating & cooling) zrobić jako jeden system na kanałach o większej średnicy, tam akurat bez klimy nie da się żyć, czego doświadczyłem na własnej skórze
  5. A może Pan polecić jakiś klimatyzator split tylko do salonu 33m2 (strona południowa), naścienny w cenie 2,5 - 4 tys. zł max. Zakładam, że w sypialniach, które są też od południa będą w normalny dzień rolety zasunięte oraz przed domem posadzone jakieś winorośla lub coś w ten deseń. Czy jednostkę zewn. można umieścić na stryszku garażu? zapewniając solidny dopływ świeżego powietrza od strony północnej np. przez dużą kratkę ? chodzi o redukcję hałasu i względy estetyczne.
  6. Artur-69 a masz płytę fundamentową i WM ? Ja raczej będę szedł w kierunku płyty, a WM na pewno. A jaka dokładnie temperatura ? Byłem na weekendzie u znajomego i w domu z ławami fundamentowymi, 15cm izolacji, wentylacja naturalna, temp. na zewnątrz dochodziła do +30st. C na parterze było przyjemnie, na poddaszu już 3,4 st. C więcej - wg mnie już nieznośnie, ale brakowało na poddaszu rolet itd.
  7. Jak w temacie, proszę o opinię tych co już mieszkają w domach dobrze izolowanych, czy macie klimatyzację ? Zakładam też, że w domu jest wentylacja mechaniczna. Jeśli nie macie, to jakie temperatury w lecie się utrzymują ? Jak gruba izolacja ? GWC czy brak ? Rolety inne osłony przed przegrzewaniem ? Projekt mam na ukończeniu i nie wiem czy przewidzieć powinienem podpięcie klimatyzatora.
  8. przepraszam najmocniej ze zapytałem juz skasowałem post
  9. Chcę przewody wentylacyjne średnica 125 i 90 umieścić na strychu nieogrzewanym i to zasypać granulatem wełny lub przykryć wełną. Czy 15-20cm nad przewodami będzie OKi ? Jak grubość jest optymalna aby w zimie nie było strat cieplnych, a w lecie powietrze nawiewane nie było niepotrzebnie dogrzane ? W lecie na strychu będzie z 40 stopni i więcej.
  10. Czy przy parterowce, styropian 28cm z frezem rowniez nalezy kolkowac ????
  11. marcinsoo

    Rury wodne w ziemi.

    2 domy jednorodzinne są podpięte z rury fi120 (5bar) nitką fi40 od 15 do 30m, później mają redukcję do domu fi32. Mogę wpiąć się do tej fi40 (dom jednorodzinny) mam zgodę wodociągów, muszę tylko uzyskać zgodę sąsiadów. Pytanie czy podpinać się do tej fi40? czy też zrobić swoją nitkę z głównej sieci ? koszt parę tysi....
  12. reku rura w rurze przy odpowiedniej długości powinien dobrze śmigać zimną, a co z latem kolego pagwar, myślałeś o tym ? w klasycznych reku jest by-pass którym wyrzucasz z wewn. ciepłe zużyte powietrze, a tu jest mały problemos :] pzdr.
  13. Witam Pagwar kibicuje Ci, mam myślę, że idziesz we właściwym kierunku. Jak Ci się powiedzie to pójdę w Twoje ślady, ja jestem szczęśliwym posiadaczem czasu.... Oszczędza się na samym reku dużą kase, raz tylko izolujesz rury - można by było dać je bezpośrednio nad stropem i dopiero potem izolować strop (straty pójdą w strop a nie np. w nieogrzewane poddasze) Ja bym tu użył rury aluminiowe bo mają dobrą przewodność i są stosunkowo tanie. Zamierzasz robić do tego jeszcze jakiś GWC ? Pewnie wiesz, że Isomax ma patent na tego typu rozwiązanie tylko tam łączą to razem z GWC który też jest również rura w rurze. Używają rur nierdzewnych więc jest to pewnie koszmarnie drogie :] Powodzenia Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...