Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

axl2

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

axl2's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Problem w tym że kabel już mam od kostką oczywiście yky 1,5 ale 3 żyły :/ w takim w wypadku to chyba tylko podłączenie bez pe mi pozostaje. Kabla pod kostką już nie dociągną jedynie co mogę to zmienić sposób włączania lamp ale wolałbym jednak dwoma pir
  2. Wiem że zgodnie ze sztuką przewód ochronny winien być dociągnięty nawet jak nie ma go do czego podłączyć ale czy to mam sensu skoro czujniki i tak nie mają wejścia na PE? czyli rozumie że jak tak podłączę jak na rysunku to będzie działać? bo jakiś specjalista stwierdził że to błędne podłączenie ale nie wyjaśnił dlaczego
  3. Między każdą z lamp jest 3m przerwy. Chciałbym aby uruchamiały się przy czujnikiem ruchu zamontowany na początku układu a także na końcu czyli jak wyjdę z domu mają się zapalić jak i również przy bramie wjazdowej która jest jakieś 12metrów od wyjścia z domu
  4. Witam Potrzebuję podłączyć 7 lamp ogrodowych (napięcie 230V) pod dwa czujniki ruchu - na wejściu i na wyjściu. Chciałbym się upewnić czy moje myślenie z n/w obrazka jest prawidłowe? czy czujniki muszą posiadać jakiś przekaźnik?
  5. Zastrzały z profilu 30x30mm + z jeden strony ścianka wspinaczkowa a z drugiej drążek do bujania i konstrukcja znacznie się usztywniła. Wiadomo jest to drewno i to na kotwach wbijanych więc trochę bujać będzie ale powyższe rozwiązanie na tyle pomogło że spokojnie może tak zostać. Zawsze w przyszłości jak dzieci dorosną można wrzucić zastrzały z zewnątrz Jeszcze raz dzięki za pomoc
  6. Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie i pomoc. Po dłuższych rozmyślaniach i z racji że posiadam miga zrobię zastrzały z profilu stalowego 30x30x3mm na podkładce 80x80x3mm. Szybciej pospawam niż zrobię zamki w kantówce szczególnie że konstrukcja już stoi a do tego profil zajmie mniej miejsca i cenowo powinno wyjść taniej, nie mówiąc już o sztywności. Jak wykonam wrzucę jakieś foto
  7. Plasticfun z góry dzięki za pomoc, myślę że podejmę się próby wykonania opcji drugiej - wrąb na 1/6 + po jednym wkręcie na zastrzał. Pytanie ma tylko jakiej długości zastrzały zrobić? czy 50cm na ścianie zewnętrznej zastrzału wystarczy bo kąt rozumie 45 stopni? na rysunku zwymiarowałem to dla zastrzału 50cm (czy to nie za mało)
  8. Witam, Wykonuję dzieciakom tzw.małpi gaj na którym będą wisieć m.in. dwie huśtawki, jakiś kokon, drabinka, hamak, ścianka wspinaczkowa, itp. Całość wykonana z kantówek świerkowych 90x90mm połączonych łącznikami ciesielskimi na wbijanych kotwach 75cm. Konstrukcja dość mocna jednak jak można się domyśleć ma odchyły na boki po kilka centymetrów. Z braku doświadczenia chciałem dopytać czy wykonanie zastrzałów rozwiąże ten problem i ewentualnie jakiej grubości, długi kantówki do tego użyć i w ilu miejscach należało by je umieścić. Zastrzały na wkrętach z licowane z obecną konstrukcją (nie na zamek)
  9. A jak te płyty wyglądają w obróbce, normalnie można to ciąć nic się z tym nie robi? i w późniejszym etapie tynk bezpośrednio na to? Jeszcze takie pytanie czy płyty cementowo-wiórowe to co innego? czy takie by nie zdały egzaminu?
  10. No tak jest to rozwiązanie ale chyba niestety nie na moją kieszeń
  11. Witam, W zeszłym roku postawiłem gospodarczy który obity jest cienką płytą OSB a ta z kolei przykręcona jest do listewek montażowych. Aby zabezpieczyć płyty na szybko przed zimą przyczepiłem siatkę i zaciągnąłem klejem. Niestety jest tak jak przypuszczałem, po czasie klej zaczął pękać a w niektórych miejscach nawet odpadać płatami. Przypuszczam że jest to spowodowane tym iż płyty na listewkach pracują a klej jest sztywny :/ Oczywiście całość siatki do wyrzucenia ale pytanie co można zrobić żeby się to nie powtórzyło? czy jak przykleję cienki styropian i dopiero na to siatka to rozwiąże problem? Boję się to zrobić bez konsultacji bo może być to samo a kupa z tym roboty
  12. Oczywiście brakło mi N do PIR gdzieś uciekło. Czujników jeszcze nie mam ale będą na pewno z czujnikiem zmierzchu, myślę kupić jakieś zwykłe bo po za trwałością nie ma to chyba większego znaczenia (np. taki http://allegro.pl/mikrofalowy-czujnik-ruchu-i-zmierzchu-do-led-180st-i6278064796.html)
  13. Witam, Wiąże się z zamiarem podłączenia zewnętrznego oświetlenia na 230V. Ogólnie będę miał ok 7-8szt lampy typu słupek po 40W. Całość myślę podpiąć przewodem YKY 2,5mm 1kV pod bezpiecznik z garażu 10A i chciałbym aby lampy wybudzały dwa czujniki ruchu (na początku chodnika i na końcu) oraz żebym mógł w razie potrzeby włączyć oświetlenie na stałem żeby świeciło do momentu aż go znowu nie przełączę na PIR. Zrobiłem mały schemat jednak z racji że nie jestem elektrykiem mam wątpliwości czy to zagra Proszę o pomoc i wszelkie opinie, pomysły. Dzięki za pomoc
  14. axl2

    Napełnienie wody w C.O.

    Instalacja napełniono do przelewu. Odpowietrzone grzejniki na wyłączonej pompie, zimnym piecu i otwartych na maxa termostatach. Po odpowietrzeniu znowu dolałem wody aż wybiło przez przelew. Wszystko gra prócz jednego grzejnika. Cały czas słyszę w nim szum, jest to dźwięk równomierny i nie zbyt wysoki ale go słychać. Jak odkręcam odpowietrznik to płynie woda, wszystkie żeberka aluminiowe są zagrzane tak samo. Jak mam termostat na 1 lub 2 to szumu nie ma po wyżej występuje za każdym razem. Jak kręcę termostatem to słyszę w pewnym momencie jak by się woda zatrzymała czyli coś jak by nie był odpowietrzony ale jakim cudem jak grzeje prawidłowo? Włączyłem już pompę na full i nawet odpowietrzałem na załączonej pompie kilka razy i za każdym razem wypływa woda (bez powietrza). Odpowietrzyłem także samą pompę przy piecu i to samo. Grzejniki są nowe, w zeszłym roku było wszystko OK. Macie jakiś pomysł co zrobić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...