Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mikrawiec

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

O mikrawiec

  • Urodziny 11.12.1986

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Łowicz
  • Województwo
    łódzkie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

mikrawiec's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Czy ktoś mógłby przedstawić jakąś teorię na temat tego że przy podawaniu paliwa przez 5s - mam straszne spieki, przy podawaniu ok 12 są małe, a przy 20 s węgiel się ładnie dopala - pozostaje praktycznie sam popiół? (eko kaloryczność >27 dość niskie ROGI) Co najlepsze dobowe zużycie niezależnie od ustawienia długości podawania jest praktycznie identyczne.
  2. Dzięki za info. Pompki nie wykorzystuję jako mieszającej, więc zamontuje taki zawór.
  3. Jako że ostatnio usilnie walczę z piecem, mam do Was kolejne pytanie. Co zrobi ze złym "obiegiem" CWU. Mianowicie nawet kiedy mam ustawione CWU w nocy np na 25stopni, woda i tak się nagrzewa (temperatura prawie taka sama jak CO). Pompka oczywiście nie chodzi. Podejrzewam że coś wymusza obieg. W jaki sposób mogę to skorygować (przerobić instalację, zmienić pompkę? )tak aby woda CWU się nie nagrzewało, do temperatury CO.
  4. Stałem ze stoperem i wynik u mnie był taki: czym mniej podaje tym częściej i odwrotnie -> czym więcej tym rzadziej. Przy podawaniu 20 s przez noc miałem nieznacznie większe zużycie niż przy podawaniu 5s. Ja ostatnio dużo różnych rzeczy testuje, aby mi się spalało poprawnie, a nie jak do tej pory "prawie na ślimaku" i podawanie 20 s jest jak na razie najlepszym rozwiązaniem. (różne zaklejanie wlotów powietrza nic nie dawało)
  5. Czy kalibracja czujnika na gotującą się wodę ma sens? Jakieś 10 minut temu włożyłem czujnik CO do wrzątku ( woda cały czas się gotowała) i pokazał maksymalnie 95 z hakiem. Czy taki pomiar jest na tyle dokładny aby ustawić offset czujnika w sterowniku na 4-5 stopni ? A może ktoś zna jakąś lepszą metodę kalibracji, ewentualnie lepsze czujniki od tych dostarczanych z piecem?
  6. Ja ma ustawione na 20s, bo inaczej węgiel spala się strasznie nisko. Przy ustawieniu 20s jest trochę lepiej. Dzisiaj rozmawiałem z producentem i obiecał przysłać inne segmenty - bo mam jedną z pierwszych wersji pieca, i palnik dostaje zbyt dużo powietrza. (regulacja segmentami - tzn. ich zaklejanie nie pomaga) Nie dość że pali się nisko, to jeszcze żywym ogniem który wychodzi z głębi retorty, i przechodzi aż przez ruszt awaryjny. OE+ kupiłem rok temu, niedługo po tym jak wszedł do sprzedaży. Po pierwszym sezonie, trochę żałowałem, że kupiłem akurat ten, ale ludzie z Ogniwa oraz ES rekompensują to, ze posiadam CHYBA trochę niedoskonałą wersję (bo jedną z pierwszych). Nie sztuką jest sprzedać, sztuką jest zrobić to tak aby klient był zadowolony, a w przypadku Ogniwa oraz ES na wsparcie mogę liczyć zawsze. (analizując moje tel i emaile do nich )
  7. A mi dzisiaj pokazał -120 ;/ też nie mam pojęcia o co chodzi. Ps. link do wykresu nie działa.
  8. Napisałem zapytanie do ES. Zobaczymy co odpowiedzą. Jeśli będzie zły, to zrobię tak jak napisałeś. Będzie tylko szkoda kasy (30 zł) wydanej na tego Buderusa 4000 (jeśli nie znajdę dla niego innego zastosowania) Wielkie dzięki za pomoc, gdyby ktoś miał jeszcze jakąś radę/sugestię piszcie.
  9. Doczytałem się że rzekomo pasuje do każdego typu kotła współpracującego z regulacją pogodową.
  10. W środku wygląda tak: http://s03.trixum.de/upload2/2/p/2pGz9BjLAmIJ131020499218P7695.jpg
  11. Panowie, nie posiadam do kociołka EKO+ 16 czujnika temperatury wewnętrznej. Dzisiaj udałem się na zakupy, nie udało mi się co prawda znaleźć czujnika tem. wewnętrznej, ale kupiłem czujnik tem. zewnętrznej firmu Buderus - ECO 4000. Pytanie czy mogę go użyć jako czujnika wewnętrznego? Z piecem dostałem jeden czujnik w obudowie, ale instalator zamontował go jako zewnętrzny (już sezon był używany) - czy mogę je zamienić ?
  12. Panowie pytanie: W mojej instalacji nie jest zamontowany zawór 4D. Temperatura powrotu, w zimie jak i latem, jest zbliżona do temperatury wody wychodzącej. Czy warto zamontować w takim przypadku zawór 4D?
  13. Widzisz kolego, u mnie to wygląda inaczej. Skoro piszę że wygląda jak rura to wygląda Na tej fotce masz jeden element u mnie są dwa. Jutro cyknę fotkę i wstawię, jaki masz numer fabryczny palinka mój to 21 (nam jedną z pierwszych wersji).
  14. Kolego mylisz temperaturę podajnika z temperaturą ślimaka (co prawda tej się nie mierzy - ale widać kiedy coś jest nie tak, ba nawet słychać.) Po otwarciu drzwiczek rewizyjnych, widać rurę która doprowadza paliwo do retorty. Rura ta ostatnio robi się mocno czerwona, a przy podawaniu paliwa piec chodzi ciężko wydając głupie i głośne chrupanie - tak jakby nie mógł przepchać ekogroszku (ziarnistość 5-25) - pewnie tworzy się tam spiek. Nie korzystam z programatora, w obecnej chwili nie mam takiej potrzeby (mam ustawiony zimą) - co na pewno nie jest w przyczyną problemu. Sprawdź analizę temperatury wody wychodzącej i powrotu, widać że pobór ciepła jest niski - więc piec po osiągnięciu odpowiedniej temperatury powinien się wyłączyć. Ustawienia fabryczne/serwisowe były przewracane - nie było zmian.
  15. Próbowałem paliwa o różnych parametrach - bez zmian.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...