Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Cha3K

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

O Cha3K

  • Urodziny 29.10.1985

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rybnik
  • Kod pocztowy
    44-230
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Cha3K's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Wyczytałem, że styropian pod wpływem wysokiej temp. może zmieniać swoje właściwości Dlatego pytam ...
  2. Może jeszcze w woli sprostowania... Na krokwie została położona folia, na folie kontrłaty 4cm, na kontr łaty pełne deskowanie. Więc teraz mam pustkę pomiędzy wyciętymi porothermami a folią.. Jeżeli styropian to ewentualnie który i czy musi być z góry i ewentualnie z boków zabezpieczony klejem? (z góry oczywiście może być problem). Jeżeli wełna to czy przy rekuperacji trzeba w jakiś sposób odizolować od wilgoci ? np. w miejscu gdzie jest łazienka ? pzdr
  3. Krokwie mam blisko siebie ok. 80 cm , mur po pikowaniu jest do końca nie taki równy, uważam że dużo prościej było by mi włożyć 15 cm wełny. Dodatkowo trochę boję się o utlenianie styropianu . Pozdrawiam
  4. Witam, Jak to na budowie czasami bywa po pewnym czasie uwidocznił się kolejny błąd, Mianowicie: Ściany szczytowe w domu jednorodzinnym (piwnica, parter, piętro) nie zostały zakończone materiałem izolacyjnym a podmurówką z cegły i porothermów. Dla mnie jest ten wariant nie do przyjęcia i rozpoczęliśmy prace wycinania i wykuwania 20cm ww. ściany licząc od górnej powierzchni krokwi . Teraz niestety nie jest wygodne włożenie tam styropianu, Wygodniejszym byłoby ułożenie wełny, tylko pytanie czy można i ewentualnie jakiej ? Dodatkowe pytanie jak ją przytwierdzić, zabezpieczyć do wyciętego porothermu wiennenbergera 25cm. Z góry dziękuje za porady. P.S załącznik, zdjęcie obrazuje problem z tym że nie mój(z innego materiału są wymurowane ściany), ale generalnie oto mi chodzi...
  5. dziękuje, Natomiast z projektantem nie Chciałbym mieć już do czynienia(błędy w projekcie) . Przynajmniej nie z tym co robił ten projekt. Wiecie może jaki jest stosunek wytrzymałości drewna klejonego o tych samych wymiarach do drewna świeżego (mniej więcej .) generalnie już chyba decyzje podjąłem , jeszcze tylko sprawdzę różnice w cenie (owa oczywiście tylko o tych 11 krokwiach). Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie , proszę pisać .
  6. Jeżeli chodzi o wykonawcę , to wydaje mi się że facet ma pojęcie jak wykonuje dachy na kościołach, basenach itp. nie od wczoraj. (nie chce filozofować ale zalegający śnieg plus wiatr , patrząc na składową pionową ma znacznie większy wpływ na krokwie niż +- 65kg/m2) Kierownik budowy kieruje do projektu i projektanta i że z drzewem jest różnie ... a praktyka jest praktyką... i ja zawsze ceniłem bardziej ludzi którzy mają duże doświadczenie praktyczne niż teoretyczne... Faktycznie krokwie maja pond 6.5 m długości... wymiar 200x80... Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ? jeszcze raz proszę o poradę praktyczna a nie odnoszenie się do projektu czy kierownika budowy.... Po prostu nie chce żeby było za późno . Pozdrawiam
  7. Niestety spodziewałem się takiej odpowiedzi. Nie mam zaufania do obliczeń a wcale do sposobu badania certyfikującego dane drzewo. Bardzo dużo wykonywanych- przeliczanych projektów niestety jest fałszywe. Nie stać mnie na chodzenie po sądach i jakiekolwiek poprawki. Chciałbym poznać opinie niezależnego,doświadczonego wykonawcy. Dziękuję
  8. Witam, Konsultując rzut więźby dachowej z wykonawcą zostałem poinformowany, iż krokwie o długości prawie ok. 5,5m bez podparcie przy nachyleniu dachu 35 stopni na 100% się "ugną". Zasugerowana mi zakup 11 krokwi klejonych . Przewidziany materiał na dach to karpiówka lub blacha tytanowo- cynkowa. Natomiast podobno to nie ma różnicy, gdyż największy ciężar(obciążenie) generuje śnieg i wiatr i te 11 krokwi może się ugiąć. Bardzo proszę o wymianę doświadczeń . W załączniku przesyłam rzut więźby. Dziękuje
  9. Witam, Prośba dla fightera oraz innych ludzi w temacie. Szybkie streszczenie. Zrobione mam piwnice na płycie fundamentowej o grubości 30 cm.pod płytą folia i 30 cm piasku zagęszczonego. Piwnice z bloczków fundamentowych. Wysokość piwnic 220 cm. Piwnice mają być całkowicie zasypane. Wykop cały czas jest suchy po uprzednim odrenowaniu działki. Grunt piszczysto gliniasty . Co zastosować do izolacji i jak ją najpoprawniej wykonać . Piwnica z zewnątrz jest zarapowana. Płyta fundamentowa jest większa w niektórych miejscach nawet o 1.40 m . Ścian zewnętrznych jest około 130m kwadratowych. Troszkę mam mieszane uczucia odnośnie XPS, cena. Bardzo proszę o poradę. dziękuje i pozdrawiam
  10. Witam, Proszę o doradztwo. Mianowicie dom jednorodziny podpiwniczony, parter i piętro urzytkowe . Około 14mx14m . profil geologiczny wygląda mniej wiecęj następująco tz. 20 cm humusu, 1m piasku , dalej glina(zawodniona) . Chciałbym ulokować jak najgłębiej piwnice na płycie fundamentowej. Z tąd pytania: - czy płyta posadowiona na głębokości około 1.5 -2.0 m powinna być ocieplana ? jesli tak to gdzie? z góry czy z dołu ? - Chce pod płyte nawieźć kruszywo. około 20-30 cm. Tylko jakie ? Wykonawca powiedział że dolomit frakcji 0-60mm . Boję sie że z dolomitu pod wpływem wody może zrobić się glina... ? - odnosnie konstrukcji płyty. tj pręty górą i dołem co 20 cm fi 12 mm? grubość betonu 30 cm. Może starczą fi 10 mm ? Nie mam przewidzianego dodatkowego zbrojenia przy scianach nośnych ? zagęścić tam pręty ? Z góry dziękuję za pomoc
  11. Witam, my w chwili obecnej jesteśmy na etapie wyboru projektu i prawie w 100% zdecydowaliśmy się na doskonałego, jednak bardzo by nam zależało na zobaczeniu domu "na żywo"... jeśli to możliwe bardzo prosimy o kontakt, jesteśmy z okolić Rybnika woj. śląskie. p.s przejedziemy nawet połowe kraju, byle by go zobaczyć Dziękujemy i pozdrawiamy:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...