Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

lukaszzzz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    109
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • URL Twojej strony
    www.abc.pl

lukaszzzz's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Czy wiek ktoś z Was jak wejść w ustawienia regulatora spalania przy rozruchu w kotle vitodens 200 WB2A? Może jest jakaś magiczna kombinacja przyciskół na regulatorze nie opisana w instrukcji serwisowej. W nowszej wersji 200-W WB2B rozwiązane to zostało przez ustawienia w adresie kodowym 11 lecz w moim wieśku niesety tego nie ma. Potrzebuję to aby zmniejszyć moc kotła podczas rozruchu bo jak do tej pory to trochę za szybko nagrzewa się woda i palnik po kilkunastu sekundach się wyłącza. Mogę to zmienic zwiększajac moc pompy obiegowej ale wtedy woda hula i szumi po grzejnikach.
  2. Witam, Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakiej firmy sa wkłądki termostatyczne w grzejnikach Radson Integra? Mam założone na nie głowice herz mini i zauważyłem, że przy nastawie np. na 20 stopni przy 22 stopniach w pomieszczeniu nadal jest przepływ i grzejnik jest ciepły. Może głowice są źle dobrane?
  3. Radek, mimo że trochę czasu minęło od Twojego problemu i jesli nie zmieniałeś jeszcze krzywej to teraz zejdź z krzywą grzewczą na poczatek na jakies 0.9 +3 żeby w cieplejszych okresach tez dogrzewało pomieszczenia i sprawdź czy taka temperatura wystarcza do zapewnienia ciepa w pomieszczeniach. Moim zdaniem na współcześnie ocierlane domy i oczywiście przy odpowiednio dobranych grzejnikach krzywa 1.4 jest sporo przesadzona.
  4. Rozumiec, że masz na myśli zawór zwrotny który z powodu małego przepływu zaczyna "klekotać". Jest na to jakaś rada? Mieszacz raczej wykluczam bo tam jest płynna regulacja. Zastosowany u mnie mieszacz to taki jak na tej stronie tylko 3/4. http://www.allegro.pl/item501564739_zawor_termostatycznytm50_honeywell_1_2_30_60.html
  5. Witam, Jestem użytkownikiem systemu mieszanego grzejniki i podłogówka zasilanego kotłem gazowym rozdzielonym na dwa obiegi, z mieszaczem do podłogówki. Kilka dni temu zauważyłem że przy nastawieniu określonej temperatury na zaworze mieszającym z okolicy tegoż zaworu dobiega dźwięk brzęczenia lub dzwonienia podobny do tego jak dzwoni o rurkę miedzianą kropelka cyny z lutowania. W rurach nie ma zadnych ciał stałych bo całość rozkręciłem i przepłukałem. Dźwięk ten słychac w różnych monentach i przy nastawie różnych temperatur jak i różnych biegów pompy, nie wiem od czego to zalezy. Przy mieszaczu zarówno przy dopływie wody ciepłej jak i powrotu z podłogówki załozone sa zawory zwrotne. Być może dzwonienie to wynika z uszkodzeń któregoś z tych zaworów. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym zjawiskiem u siebie?
  6. Poszukuje firm zajmujących się sprzedażą desek i legarów z drewna egzotycznego na tarasy. Teren województwa małopolskiego.
  7. A może ktoś podpowie łopatologicznie.... Ile łopat spóły na worek 25 kg cementu? Beton potrzebny na obsadanie słupków pod ogrodzenie z siatki i wykonanie pniaka pod bramę przesuwną.
  8. Witam. Mam nsatępujące pytanie...Od czego zależy prędkość pompy obiegowej? Dokładnie chodzi mi o to jakie czynniki i warunki instalacji mają wpływ i określają moc pompy i jej obroty. W moim przypadku w kotle vitodens 200 gdy pompa ustawiona byla na bieg 2 kocioł strasznie taktował (włączał palnik 20 sekund wyłączał, przerwa 2 minuty i znowu). Po zmianie biegu na 3 tj. 100W mocy pompy sytuacja się poprawiła i palnik włącza się na dłuższe cykle rzadziej. W instalacji mam 8 grzejników na poddaszu a na parterze obieg podłogówki z oddzielną pompą. Wydaje mi się że taka duża moc przeznaczona jest do większych instalacji niż moja i niepotrzbnie pompa tak hula a problem tkwi gdzie indziej ale może się mylę. CZy kryzowanie grzejników na nastawach wstępnych coś by tu zmieniło?
  9. U mnie zużycie na poziomie około 8 m3 w tym granie wody i gotowanie około 1,5m3. Pierwszy zezon grzewczy ale dom zamieszkany od wiosny i zeszłej zimy troche przepalane. Nie wiem czy to mało bo w innych wątkach chwalą się zużyciem na poziomie 5 m3 dla mnie osobiście niemożliwość. Dodam że w układzie nie mam termostatu pokojowego i woda krąży cały czas w obiegu. Podstawą jeszcze raz to powtórze są izolacje do których przywiązałem szczególną uwagę i wszystko sam pilnowałem. Kominkiem palę okazjonalnie i zyski z tego źróda mam znikome.
  10. Parametru 9F nie używam bo nie posiadam w swojej instalacji mieszacza sterowanego z kotła lecz jedynie mieszacz ręczny. Temperatura zadana to 21 stopni, zredukowana 19. Kocioł przy temperaturze 0 stopni podgrzewa wodę do około 38 stopni, stygnie do 29 i wtedy włączy sie znowu. Grzejniki o mocy nominalnej 1190W 75/65/20. Z OZC wynika, iż przykładowy pokój ma zapotrzbowanie 574 W przy założeniu 22 stopni wewnątrz. Może jednk to nie cuda tylko dobra izolacja domu.
  11. pierdu, pierdu... własnie sprawdziłem na sterowniku dane dla krzywej grzewczej... dla krzywej 0,6 przy nastawie 20 st. C w pomieszczeniu: * przy temperaturze zewn. 5 st. C - temperatura kotła to 30 st.C * przy temperaturze zewn. 0 st. C - temperatura kotła to 33 st. C dla takich temperatur wody to grzejniki nie będą nawet ciepłe, ciepło odczuwamy dopiero powyżej temperatury ciepłoty ciała tj. 36,6 st. C więc albo nie bajdurz albo masz znacznie podniesiona krzywą, czy to przez zmiane poziomu czy tez zmianę temp. wymaganej pomieszczenia... Chcesz to ustaw sobie nawet na 2,0 i płać za gaz krocie, miej duży zapas mocy który będzie nie wykorzystany przez grzejniki bo głowice się pozamykają po kilku minutach grzania. Pewnie preferujesz dozowanie mocy partiami tj. włączy się kocioł dogrzeje na maksa, wyłączy i skoki temperatur. U mnie cały czas letnie grzejniki i temperatura w pokojach nie drgnie ani o pół stopnia. Zgadzam się z przedmówcą na temat temperatury wymaganej, temperatury stłumionej itd. Aby się tak kategorycznie wypowiadać ja ty to zrobiłeś potrzebna jest nie tylko umiejętność odczytywania krzywej z tabelki ale też znajomość charakterystyki kotła, sposobu obliczania temperatury zasilania i ustawienia regulatora, ktorej sądzac po Twojej wypowiedzi nie posiadasz... koniec.
  12. Lepiej zmniejszyć krzywą. U mnie doszedłem do 0.6, grzejniki lekko ciepłe a w pokojach tyle co chce. Im mniejsza temperatura na zasilaniu tym mniej gazu pali kociołek. Wszystko jednak zależy na jaką temperaturę liczone są grzejniki.
  13. Jedyny ból to gdy chałupa już zakumuluje ciepło i trzeba tylko podtrzymać temperaturę to kociołek w tym przypadku vitodens 200 strasznie taktuje i nie mogę znaleźć ustawienia które pomoże temu zapobiec. Gdyby nie taktowanie to zużycie byłoby na pewno jeszcze oszczędniejsze. Ponoć polega to na tym że moc minimalna kotła 8KW jest wyższa niż chwilowe zapotrzebowanie na ciepło i kociołek nie może zmodulować. Zobaczymy co odczytyp pokażą dzisiaj po wzroście temperatury zewnętrznej.
  14. U mnie zużycie na poziomie 8-10 m3 gz50 na dobę. Do około 140 m2, 65 m2 podłogówka, poddasze grzejniki. Pierwszy sezon grzewczy. Kociol Vitodens 200+vitotronik200. Krzywa grzania ustawiona na 0,6, nachylenie 2, temperatura zadana 22 stopnie, zredukowana 20. Podłogówka narazie ustawiana poprzez mieszacz ręczy, ustawiona na +- 30 stopni (samoregulacja załatwia sprawę). Na dole tam gdzie mam podłogówkę temperatura nie spada poniżej 22,75 stopnia. Góra ustawiana na głowicach okoo 22 stopnie. temperatura na kotle pomiędzy 35 a 45 stopni w zależności od temperatury zewnętrznej. To wystarczy żeby grzejniki ogrzaly pokoje na poddaszu (są lekko przewymiarowane). Dom poroterm 30+15 styropianu, fundament 10 cm styropianu, podłogi 10 cm styropianu, podasze 25 wełny. Mam nadzieje, że to nie jest duze zużycie gazu. Dodam że nie mam termostatu pokojowego i woda cały czas krązy w obiegach grzewczych. Moje doświadczenia ze sterownikiem vitotrol200 wykazały, pomimo pozonych oszczędności gdy kocioł wyłączony byl przez sterownik, zużycie nadrabiało się w momencie ponownego rozruchu i osiągania temperatury zadanej gdy dom był wychłodzony.
  15. Szanowni forumowicze, Mam następujacy problem i zapytanie. Jestem posiadaczem kotła vitodens 200 ze sterowaniem pogodowym. Kocioł zasila dwa obiegi grzewcze, jeden do grzejników na górze, drugi do podłogowki. W przypadku gdy zamknie się mieszacz i wyłączy pompa obiegowa podlogówki pracuje sama pompa obiegowa kotła zasilająca obieg grejnikowy. Gdy następnie głowice termostatyczne powyłączaja wszystkie grzejniki następuje zamknięcie drugiego obiegu. Czy wobec tego kocioł ma jakiś bypas lub inne obejście pozwalające redukować ciśnienie w instalacji spowodowane praca pompy obiegowej kotła w przypadku gdy nie ma odbioru cieplej wod przez instalację? Dodam iż nie mam sterowania czujnikiem wewnętrznym i pompa się nie wyłącza po osiągnięciu temperatury zadanej pomieszczeń tylko pracuje przez cały czas a kocioł sprawdza sobie temperaturę powrotu i włącza palnik w razie potrzeby.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...