Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dlugi

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    154
  • Rejestracja

Dlugi's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Na razie temat zostaw. Jak juz bedziesz mial kociol i okaze sie ze nie bedzie chcial prawidlowo dzialac na jednym kanale to zrobisz portki i wpuscisz je do kanalu spalinowego oraz do (1) - wlozysz wklad. Wentylacje kanalizacji wprowadzisz rura np.fi 75 do ktoregos z kanalow wentylacyjnych, wyciagniesz ponad czape komina ok. 30cm i dasz zakonczenie. Tak bym zrobil choc niedoczytalem sie info czy ta wentylacja kanalizacji jest pociagnieta az do dolu.
  2. Witam Dawno sie nie odzywalem, choc przegladam to forum. Tym razem potrzebuje porady. Zonka wymyslila oblozenie zewnetrznych schodow betonowych plytami z piaskowca o gr. 2-2.5cm. Musze te schody treaz nadlac do poziomu pod te plyty, nie wiedzialem ile zostawia sie wysokosci na klej - zadzwonilem do kamieniarza (ale on robi tylko w granicie) i strasznie sie przejechal po piaskowcu - reasumujac wg niego nie nadaje sie wogole do stosowania na zewnatrz nawet po zaimpregnowaniu - wg niego impregnacje trzeba by powtarzac co pare lat. Plyty z piaskowca jesli juz to mowi ze powinny byc 5cm bo wtedy woda nie przeniknie przez cala grubosc i nie bedzie rozmrazac (jakby to robilo roznice dla mrozu - ????). Szukalem po sieci i wiem ze jest jeden rodzaj piaskowca calkowicie mrozoodpornego - 0% nasiakliwosci, ale ja go raczej nie dostane - jest gdzies z Polski i sprowadzenie go bylo by nieoplacalne. Reasumujac: 1. ktos ma piaskowiec na zewnatrz? jak dlugo? dzieje sie z nim cos?, jak byl zabezpieczany? 2. jaka grubosc piaskowca jest zastosowana? 3. jaka grubosc zostawic pod klej?
  3. To jest w instrukcji serwisowej Nie ma takiej mozliwosci. Kto Ci ustawil MROZ OD na -10????? Delikatnie ponizej zera moze jeszcze byc ale tyle? Przy okazji zapodaj ile masz ustawione na TEMP. PROJ. i WPLYW. POM oraz jaki to kociol i co grzeje
  4. Wciskasz ten schowany przycisk pod PROG i jednoczesnie przycisk na lewo od niego - jestes w menu serwisowym. ALE UWAZAJ!!! Lepiej wpierw odpisz sobie wszystkie ustawienia w tym menu i nie krec bez sensu. Powiedz co chcesz przestawic albo lepiej jaki efekt chcesz uzyskac a jak jest teraz. Nie oczekuj efektow przestawienia od razu i w zwiazku z tym nie zmieniaj ciagle ustawien - automatyka zglupieje, trzeba odczekac ok. 2dni az automatyka sie ustali.
  5. Nie szkodzi - cierpliwy jestem Moze chociaz inni najezdzajacy na Buderusa beda mieli "chwile czasu"?? Choc w jednym trzeba przyznac im racje - poziom wyszkolenia serwisantow jest bardziej niz mizerny, a centrala takimi jak ja nie raczy nawet odpowiedziec - pozostaje samotne rozgryzanie pracy sterownika
  6. Tak, tylko ceną powala - wg moich informacji ok.600zl
  7. Sprawdz: Archiwum LIBOR Sprawdzaj dla 6M ale to chyba juz wiesz Mi z 0.79 skoczyl na 0.97 - roznica na racie - dokladnie 1CHF, wieksze roznice robi wachanie kursu i szczegolny zwyczaj BPH ze kurs w ciagu dnia maleje a na koniec dnia skacze do gory - licza po kursie z konca dnia
  8. Podobno nie jest zalecana praca pompy na I biegu
  9. Ja kupowalem w pasmanterii - to nie jest sznurek tylko mocna gruba nic nawinieta na szpule ok 15cm wysoka, fi ok. 6-7cm po stozku.
  10. Ja robilem Ursa - miedzy krokwie 14cm i ponizej w poprzek miedzy stelaz 5cm. Nie wiem jak ISOVER ale URSA - filc ( miala oznaczenie DF tylko juz nie pamietam czy 40 czy 45) nie utrzyma Ci sie sam miedzy krokwiami i trzeba podwiazywac. Jesli juz podwiazywac to nie dratwa - tylko sznurek ze sztucznego wlokna - ja kupowalem taka nic ze bylo jej w rolce 200mb.
  11. Jak juz pisalem nie jestem z branzy, ale zostalem troche z czystej ciekawosci troche zmuszony do zapoznania z dzialaniem kotla. Cudow nie udowadniam to nie ja pisalem ze kociol w okresie nie grzewczym bedzie utrzymywal non stop min temp wody na poziomie 40stC. Mozliwe ze niektore kotly tak maja - moj zeliwniak tak nie ma i chodzilo mi tylko o to ze instalatorzy udzielajacy sie na forum nie powinni wprowadzac w blad od razu sugerujac przyszlemu uzytkownikowi tylko jedyny wlasciwy kociol jedynego slusznego producenta. Powtorze jeszcze raz - najwazniejsza jest automatyka sterujaca. Byl tu taki jeden "instalator" od pomaranczowych co twierdzil ze pompa ALPHA 25-40 z red. nocną redukcje (czas, wielkosc) ustawia sie przy pomocy pilota - no comments. Licze ze znajdziesz ten czas - w sumie przyszli uzytkownicy moga tylko zyskac na tym.
  12. Mylisz sie ze sie myle Jak pompa ruszy to rzeczywiscie temp. korpusu zacznie spadac ale to dzieje sie po chwili. Pompa zalacza sie jak korpus osiagnie temp. 40stC, zanim zacznie wychladzac korpus to on dojdzie do tepm. 45-46stC. Pozniej spada i jak spadnie do 40 to pompa sie wylaczy - i tak cyklicznie az uklad osiagnie temp. wynikajaca z krzywej grzewczej Rozwiazanie zastosowane u mnie jest rownie dobre - zalezy tylko od miejsca umieszczenia czujnika wody na powrocie. Jesli jest tak umieszczony ze czesc korpusu rzeczywiscie osiaga tepm ponizej tej umownej 40stC (np. 30) zanim mi wylaczy pompe to nie jest dobrze - moglbym wtedy podniesc parametr LOG. POMPY (tak to sie u mnie nazywa). Ale nie sadze by producent o tym nie pomyslal i nie dal czujnika tam gdzie wlasnie powinien byc i mysle ze zaczynalibysmy zbytnio teoretyzowac rozwazajac jaka temp. bedzie miala czesc korpusu przy wlocie powrotu jesli temp. przy czujniku bedzie np. 40stC
  13. Mam nieodparte wrazenie ze opisujecie konkretny kociol i tam zastosowane rozwiazania wiec ja to rowniez zrobie na konkretnym przykladzie. Buderus G124X z Logamatic R2107SO - znajdz mi tam zawor czterodrogowy lub pompe mieszajaca. Nie ma rowniez trojdrogowego na potrzeby c.w.u. i c.o. Sterowanie obiegami jest rozwiazane bardzo prosto (co jest zaleta - mniej elementow do sterowania i awarii) - przelaczanie pomp. Tam ochrona przed kondensacja w wyniku zbyt zimnego powrotu odbywa sie dokladnie tak jak napisalem wczesniej I NIE MA ZADNEGO UTRZYMYWANIA TEMP. POWROTU W LECIE POWODUJACEGO OGROMNE STRATY - cytuje Zaryzykuje stwierdzenie ze raczej nie miales stycznosci z takimi kotlami i nie wiesz jak pracuja. Jesli sie myle to przepraszam ale w takim razie zbyt uogolniasz i wprowadzasz przez to ludzi w blad - patrz wytluszczony text przy koncu odpowiedzi Dokladnie - w lecie pompa do c.o. jest wylaczona (poza okresowym zalaczaniem w celu unikniecia zablokowania wirnika - ale to nie powoduje zalaczania palnika - strat nie ma) i palnik sie zalacza tylko w przypadku spadku temp. w zasobniku ponizej nastawionej wartosci. Wtedy pompa ladujaca nie chodzi az do osiagniecia temp. korpusu np. 40st (ochrona przed kondensacja). Kociol grzeje do temp. korpusu takiej by wystarczylo nagrzanie zasobnika chyba ze spadek temp. w zasobniku jest na tyle duzy ze korpus osiagnie temp. pierwszego zabezpieczenia - tzw. Max. tepm. wył - p. ladujaca mieli wode az temp. korpusu spadnie i palnik znow sie zalaczy. Po cyklu grzania przy mojej nastawie temp. c.w.u. na 45stC rzeczywiscie cykl podgrzewania wody konczy sie z temp. korpusu 60-65stC - mozesz to uznac za straty ale inne kotly z zasobnikiem inaczej pewnie nie maja. Musi byc jakas roznica temp. pomiedzy woda ogrzewajaca c.w.u. a nia sama by proces podgrzewania przebiegl sprawnie. Jesli by automatyka miala tak zadzialac by przy koncu cyklu grzania temp. wody podgrzewajacej i podgrzewanej byly blisko rownosci to caly cykl bylby dluzszy i pompa ladujaca zuzyla by wiecej pradu - musi byc gdzies konsensus. W kazdym badz razie nie ma zadnego utrzymywania temp. wody na powrocie!!!! Rzadko sie udzielam na forum choc jestem tu juz b. dlugo, ale pamietam paru nawiedzonych co strasznie krytykowali Buderusa - do tego stopnia ze mylili konstrukcje kotlow i jak bylo pytanie o gazowy to pisali o olejowym i np. porownywali rozwiazania twierdzac ze Budek jest przestarzaly bo jest dwuciagowy a inny (pomine jaki) troj. Nie docieralo do nich nawet wyjasnienia serwisanta(a moze kogos z centrali Budka?) ze to wynikalo tylko z koniecznosci spelnienia wymagan normy spalin - Budek osiagal to przy dwuciagowym na co innym producentom trzeba bylo troj. Dla nich to byl argument przestarzalej konstrukcji kotla. Ja choc nie jestem z branzy dosc mocno wgryzalem sie w temat c.o. ogolnie i niestety zmartwie cie - nie jestem z tych co piszesz powyzej. Dla potwierdzenia podam ze 11.2003. do 28.10.2005 kociol (palnik) chodzil mi 1276h spalajac 2630m3 gazu - wychodzi 2.06m3 na 1h pracy - kuchnia jest elektryczna i nie ma innych odbiornikow gazu. Ogrzewam ok. 100m2 uzytkowej pow. + utrzymywanie temp. 15-6stC na drugich 100m2. Dogrzewam kominkiem ale ze wzgledu na niekorzystny uklad pomieszczen dogrzewa tylko ok. 50m2 (dogrzewa bo glowice i tak tam puszczaja wode). Reasumujac - nie place duzo w porownaniu np. z ludzmi z watku "Ogrzewanie gazem ziemnym" i patrzac na ich klopoty ze sterowaniem po prostu sie smieje - sami wybrali kotly "jedynie slusznych" producentow z ich automatyka. A kotly roznych producentow (tej samej konstrukcji) sprawnosci maja porownywalne a najwazniejsza jest automatyka nimi sterujaca czego niektorzy jak widac na forum nie rozumieja.
  14. Nieprawda - ochrona powrotu wcale nie zanczy ze caly czas bedize utrzymywal temp. ustawiona na np.40stC (wcale nie musi byc tyle - bodajze Niemcy maja tyle ustalone). To automatyka ma powodowac ze nie zalaczy sie pompa (by odbierac cieplo z korpusu kotla - obojetnie czy dla potrzeb c.o. czy c.w.u.) jesli korpus nie bedzie mial osiagnietej tej ustawionej temp. I tak samo automatyka wylaczy pompe jesli temp spadnie ponizej tej temp. ustawionej a palnik bedzie chodzil - pompa nie wylaczy sie jesli palnik nie chodzi. Gdzie masz te ogromne straty - nie robcie ludziom wody z mozgu!!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...