Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Łukasz_nowicjusz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    109
  • Rejestracja

O Łukasz_nowicjusz

  • Urodziny 14.11.1986

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    k-ce
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Łukasz_nowicjusz's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. Czyli odległość ta sama, tylko że u Ciebie pompa bije do góry i ma do przepchnięcia 150mb podłogówki więcej, dlatego nie sądzę żeby w parterze były jakieś problemy z moją instalacją. 66W to na pierwszym biegu?
  2. Miałeś miedź 22, dlaczego zmieniłeś na 28, coś się działo poważnego, pompa nie dawała rady? Naprawdę trochę mi nabiliście mola do głowy i w sumie to niewiele pracy i wkładu potrzeba żeby wymienić te odcinki które jeszcze mogę ale czy ktoś widzi w tym większy sens. Może jeszcze kilka opinii jak inni mają u siebie? Jak to się sprawuje? Może ktoś miał podobne odległości i średnice?
  3. Ja mam od skrzynki do pompy ok 7m, z czego ok 4m jeszcze mogę zmienić na większą średnicę. Teraz pytanie czy poprawi to jakość działania pompy obiegowej (zmniejszy pobór prądu)? Bo się zastanawiam czy będzie to miało jakiś większy sens. Ostatnio spieraliśmy się o rozstaw rur do podłogówki i po przeliczeniach na forum wyszły minimalne różnice w pracy pompy ciepła, dlatego chciałbym wiedzieć czy opory w rurze PP32 będą większe znacząco czy znowu jest debata nad cyframi po przecinku Dodam że poszło ok 650 m rury do podłogówki, wszystko w parterówce bez poddasza. rwxw u Ciebie od trójnika do rozdzielaczy jaką masz odległość i średnicę rury?
  4. Czyli jaka powinna być? Jaką zastosowałeś u siebie? Wiadomo chodzi o opory, ale czy aż tak będą duże że będę musiał zmienić pompę obiegową GZ (która będzie w obudowie pompy ciepła)?
  5. Dlaczego ta rura jest słaba? powinna być większa, czy z innego materiału? Z tego co ogólnie piszecie to rotametry służą do ustalenia przepływów, ja zamierzam mieć otwarte na max i ich nie regulować, w łazienkach są krótsze obiegi i do kaloryferów więc częściej będzie wymiana wody, reszta obwodów ok 60 m, no jeden ma 65m, ale nie sądzę żeby wymroził chałupę
  6. Rura PP32, co do zgrzewów to kolega bardzo przykłada do nich wagę i właśnie zwracał uwagę na tzw falbanki, więc powinno być ok.
  7. Po waszych podpowiedziach, rozmowach z kolegą, postanowiliśmy zrobić podłogówkę co 15cm, tylko w korytarzu ze względu na brak miejsca wyszło co 10. Wyszło 11 obiegów, plus 2 osobne na kaloryfery (1 w łazience, drugi w garażu na wszelki wypadek) najkrótszy obieg 45m, najdłuższy 65m, czyli całkiem przyzwoicie kilka fotek: Rozdzielacz: Korytarz: Salon: Rurki przyczepione spinkami elektrycznymi do siatki 4mm oczka 10x10. Niedługo zrobimy rozdzielacz DZ, to przedstawię zdjęcie. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  8. Powiem szczerze że biorąc ją do ręki, to stwierdziłem że ekranuje tylko mój portfel ale tak napisałem bo taką nosi nazwę zawsze kolejny bajer pod betonem . Na poważnie zależało mi bardziej na właśnie barierze dla wilgoci, bo folia budowlana była już trochę użytkowana.
  9. Niedługo wyjdzie czy są piony i poziomy jak tynkarze przyjdą wydaje mi się że jest do zaakceptowania. A montaż okien.... szkoda gadać, miało być tak dobrze.... trudno czasem trzeba gorzką pigułkę przełknąć
  10. Ja raczej teraz myślę żeby wyjęli całkowicie okna i od nowa zrobili montaż tylko poprawnie. Druga opcja to zerwać taśmy od zewnątrz, wyrwać piankę, przykleić nowe taśmy (może szczeliny ok 2cm pozwolą żeby je tam przykleić) , wstawić kliny i zapianować. Co radzisz? A tak były okna obrobione przed montażem (przeze mnie) , lewe w trakcie montażu.
  11. Już trzy obiegi zrobione, ale miałem mało czasu na zdjęcia więc na szybko jedno zrobiłem, widok kuchni i część salonu:
  12. Normalnie jakbyś był przy tym montażu wszystko jak powiedziałeś, a balkon po tygodniu się nie domykał, ale tam był jeszcze inny problem środkowa poprzeczka była za długa i z reklamacji byli i ją poprawią, ale to nie zmienia faktu że też osiadło.
  13. włąśnie, o sposobie rozmieszczenia kotew i odległości wiedziałeś z sufitu ? Gdzieś czytałeś - nie było tam o podparciu? [ATTACH=CONFIG]258619[/ATTACH] Właśnie tak jest jak człowiek czyta, czyta i głupieje, a później na budowie wydaje się że wszystko ok. powiedział że kliny się wkłada do wypoziomowania, a później po pianowaniu się wyjmuje i pianuje ubytki bo kotwy i piana utrzymają okna, no i tak zrobili, pomijam fakt że mieli tylko kliny drewniane.... k....wa jakoś zabrakło mi argumentów żeby go przekonać... mądry polak po szkodzie. Na szczęście jeszcze 30% zapłaty jest do uregulowania, więc może obejdzie się bez większych zgrzytów. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
  14. Tak myślałem, teraz czeka mnie rozmowa i kolejny dzień lub dwa urlopu żeby teraz wszystko było dopilnowane jak należy. Lepiej zastosować kotwy czy przewiercać rame i zastosować dyble? Przy dyblach tez potrzebne klocki nośne? może ktrótki opis prawidłowego mechanicznego montażu okien? Juz teraz pytam o banały ale juz troche zgłupiałem i jestem też na siebie zły że tak dałem ciała :/ :/ :/
  15. Czyli krótko mówiąc czeka ich wymontowanie okien, oczyszczenie podłoża i ponowne zamontowanie? Całe szczęście że jeszcze tynków nie mam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...