Dzięki za odpowiedź i propozycję rozwiązania sytuacji. Zastanawiam się tylko, czy wskazanie danych podmiotu występującego o wydanie decyzji (par. 2 ust.1 pkt 1 Rozporządzenia) jest takim samym jej elementem, jak każdy inny. Moim zdaniem trzeba niestety przyjąć, że jest to oznaczenie adresata (podmiotu) decyzji, czyli obligatoryjny element każdej decyzji administracyjnej. W związku z tym nie przejdzie zmiana decyzji w trybie 155 kpa. Sądy administracyjne przyjmują bowiem, że „W trybie art. 155 k.p.a. nie jest dopuszczalna (nawet przy wyrażeniu zgody) zmiana podmiotu decyzji administracyjnej” (wyrok NSA z dnia 22 II 1991 r. IV SA 1377/90, ONSA 1991, z. 2, poz. 37). EDYCJA: tytułem wyjaśnienia - pisałem o par. 2 ust.1 pkt 1, bo zakładam, że do niego odwołuje się aglig, mówiąc o określeniu płatnika. Jeżeli płatnik jest określany osobno od strony (ale nie wynika to wprost z Rozporządzenia), to takie rozwiązanie wydaje mi się zasadne i możliwe. Być może w praktyce funkcjonuje to tak, że PWIK ponosi od dnia przekazania wodociągu opłaty takie, jak inwestor. Nie potrafię się jednak doszukać podstawy prawnej dla takiego rozwiązania. Być może powinno wystąpić o własną (nową) decyzję na określony czas i za określoną opłatą, ale słuszna jest uwaga o negatywnych konsekwencjach uchylenia decyzji dla Inwestora.